Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää yrittää. Luovutan ja syrjäydyn.

Vierailija
04.02.2012 |

Olen hakenut töitä 3 vuotta. Ihan mitä vaan työtä. Asun Turussa eli en ihan pienellä paikkakunnalla. Mulla on viestinnästä AMK-tutkinto, tekijöitä on hirveästi ja paikkoja tosi vähän. Työkkärin rahoilla en voi opiskella, hoitoalalle tm. en sovi ollenkaan, en pystyisi siihen, potilaatkin kärsisi mun hoidossa... Opiskelijana saisin puolet nykyisistä tuista, ei ole mahdollista mitenkään. Olen yh. PUhelinmyyjänä olin puoli vuotta, se oli hirveetä. Sen jälkeen masennuin. ja 3 vuotta on nyt mennyt ilman duunia.

En vaan jaksa. Olen lähettänyt kymmeniä ellen satoja hakemuksia oman ja muiden alojen hommiin. Mihinkään Siwan kassalle en pääse vaikka haluaisin, olen ylikoulutettu eikä kassakokemusta.

Antaa olla.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa.

Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.

Jos ihmisellä ei ole rahaa, niin miten se ottaa selvää miten sen saa kustannettua? :D

Ja miten se, että jotain voi tehdä yrittäjänä, vaikuttaa siihen ettei ole koulutusta eikä mitään edellytyksiä alalle? :D

Ja noi tarjoamasi alat on ihan nolla-aloja, niille ei kannata kouluttautua jos töitä haluaa.

Vierailija
22/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap

...voi opiskella missä tahansa ammatillisessa koulutuksessa, jos on 25 vee ja työtön. Esim. amk-opintoja teutaan 2 vuoden ajan työttömuusturvaetuudella.

Mene sinne ammatinvalintaan hyvä ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelisit jos saisit vapaasti valita?

Vierailija
24/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti medianomi amk kuten minäkin. Työskentelen itse yhdessä Suomen arvostetuimmista mainostoimistoista suunnittelutehtävissä. Ajattelin, osaisinkohan auttaa sinua jos kuitenkin haluaisit olla vaihtamatta alaa.

Minkä ajattelet olevan syyn, ettet ole töitä löytänyt? Mitkä ovat vahvuutesi, mitä sinulla on annettavaa? Missä asioissa näkisit että olisi tarvetta kehittyä.

Tämä meidän alamme on tosi haluttu ja kilpailu on kovaa, mutta työllistyminen ei ole mikään mahdottomuus. Itse asiassa töihin tulee jopa paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään viestinnän alan koulutusta...

Vierailija
25/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa. Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.

Jos ihmisellä ei ole rahaa, niin miten se ottaa selvää miten sen saa kustannettua? :D Ja miten se, että jotain voi tehdä yrittäjänä, vaikuttaa siihen ettei ole koulutusta eikä mitään edellytyksiä alalle? :D Ja noi tarjoamasi alat on ihan nolla-aloja, niille ei kannata kouluttautua jos töitä haluaa.

..jalkahoitajille varmaan on kysyntää.

Vierailija
26/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap

on siis se, että sä et haluu - ei se, ettei vaihtoehtoja ole.

Linja-autonkuljettaja ajaa tietty sen ajokortin opiskelunsa aikana, ei sinne mennessä mitään korttia tarvitse olla. :D Tai ryhdy vaikka vartijaksi. Mutta jos asenne on se, että amikseen et lähde ja oppisopimusta ei vaan ole, niin ymmärrettävästi vaihtoehdot ovat paljon rajoittuneemmat...

Joku tietotekniikka-ala yhdistettynä sun viestintäalan koulutukseen voisi olla toisiaan tukeva kombo. :)

Vierailija
27/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta viestintä on hyvä, koska siinä on hyvät mahdollisuudet tehdä freetöitä. Jos ei vakipaikka aukea, niin voi "tehdä uraa" pikkuhiljaa. Jos on alan koulut käytynä ja ihminen, joka osaa sekä ajatella että kirjoittaa, niin johonkin saa kyllä jalkaa oven väliin. Aluksi voi joutua tekemään (puoli)ilmaiseksi, mutta kun juttu- tai työnäytteitä on plakkarissa enemmän, niin rahaakin alkaa tulla enemmän.

Mitä osaat, harrastat, teet? Mistä asioista tiedät? Vaikkapa se työttömän yksinhuoltajan arki, siitähän saisi jutun tai kolumnin aikaiseksi ja vaikka tänne Vauva-lehteenhän sitä voisi tarjota. Miten pärjätä peruspäivärahalla ja mitä sillä saa lapselle?

Itse olen aina työllistynyt hyvin freenä (perhevapaiden aikana, ym). Olen vaan ottanut yhteyttä joka paikkaan, mitä milloinkin, jos näen nettisivut joiden teksteissä on parantamista niin laitan viestiä ja tarjoudun kirjoittamaan sivut uusiksi, jne. Hyvin on toiminut eikä ole juuri kyselty, mitä olen aikaisemmin tehnyt. Ja Suomi on täynnä ties mitä julkaisuja ja esitteitä, joihin tarvitaan tekijöitä ja ei ole varaa maksaa, eli jos jossain tulee työnäytteiden puute vastaan niin ensin tekaisee muutaman ilmaiseksi ja sitten käyttää niitä, että saisi maksettua työtä.

Nämä nyt vaan vinkkeinä, jos ap edelleen haluaisi tehdä töitä viestinnän parissa. Jos alanvaihto tuntuu muutenkin oikealta, niin sitten unohda nämä :)

Vierailija
28/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jo näyttöä osaamisesta jossain oikeass projektissa ja siitä että on hyvä tyyppi.

Tunnetko alalla olevia ja voisitko hyödyntää verkostojasi, jos sinulla sellaisia on?

Ei nyt kannata kuitenkaan syrjäytyä, joku työllistymisen ja työmarkkinoiden ammattiauttaja voisi työvoimatoimistossa tms. auttaa sinua.

Voi olla muitakin aloja, mistä voit tienata leipästi ja elää ihan hyvää ja mielekästä elämää. MOnet joutuvat vaihtamaan alaa jossain vaiheessa elämää, ei se maailmanloppu ole.

Vierailija
29/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siitä oli hyötyä, kun hain paikkaa itseä kiinnostavalta alalta, joka ei ollut ihan se mitä olin opiskellut. Monet paikat ottavat kyllä ilmaista 'orjatyövoimaa', ja itse siitä hyötyy kuitenkin työkokemuksen kautta. Olin parissa paikassa puolen vuoden pätkän ja kävin pari alaan liittyvää kurssia. Ja vähitellen niitä oikeitakin töitä alkoi löytyä, vaikka alkoi jo tuntua että yli nelikymppisen on jo ehkä paras antaa periksi.

Vierailija
30/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ole työkokemusta. Nimittäin kyllä kaupan kassalle aina pääsee.

Jos olet ollut kolme vuotta työttömänä, niin silloinhan sinulle kuuluisi jo joko harjoittelu- tai tukityöllistetyn paikka. Niissä voi pisimmillään olla kaksikin vuotta, jonka jälkeen voisi olla helpompi saada töitä. Kannattaa kysellä työkkäristä niitä harjoittelupaikkoja. Et sinä rahassa häviä, sillä noihin tulee yleensä päälle vielä pieni lisä (ateria- ja/tai matkakorvaus).

Vierailija
31/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortti kun hakee kuljetusalalle! Kuka idiootti luulee että siellä alotetaan ekasta ajotunnista?! :D Voi jee teitä taas.

Vierailija
32/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on ihan hitosti hakijoita! Ite hain työpaikkojen välissä enkä koskaan päässyt haastatteluun asti. Ei kannata sanoa aina ja aina, nykyään työt on tosi kiven alla.

Vierailija
33/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota varakasta miestä ja ryhdy kotiäidiksi.

Vierailija
34/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisitkö oman alasi töitä ihan suoraan, etkä avoimissa paikoissa ainoastaan? Kysy vaikka Turun seurakunnalta mahdollisuutta tehdä heillä kesän ajan töitä heidän viestinnän parissa edes pari kuukautta. Olet viestintäalan "ammattilainen", joten pitäisi sinun osata itsesi myydä johonkin edes hetkeksi töihin. Sinun ankkurisi on se, että nauliudut tuohon sinulla olleeseen masennukseen ja epätoivoon ettet kuitenkaan saa töitä. Ei tällä asenteella niitä löydykään. En tiedä miten sanoisin lyhyesti, mutta paranna mieli ja hae iloiten niitä työpaikkoja uskoen todella, että tulet sellaisen saamaan, etkä ajattele koko ajan vain ettet saa mitään töitä. Haastattelussa älä ainakaan sano, että olet surkea etkä mihinkään pysty vaan ole iloinen.

viimeiset sanasi "antaa olla" kertoo kaiken ja myös sen, että et edes halua niitä töitä sisimmässäsi.

En ole sen parempi itsekään, joten en tarkoita haukkua sinua tms. Olen itse kotiäitinä (kauniisti sanottu työtön) eikä paskaakaan huvita töihin meno. Siihen on omat syyt. Tiedän saavani töitä jos niitä tarpeeksi haen, mutta edellisen työpaikan peikot kummittelee vielä elämässäni enkä halua toistaiseksi töihin vaan hoitaa itseni kuntoon niiltä peikoilta muunmuassa.

Suosittelen lukemaan juttuja mm. aiheesta kuinka muuttaa mieltään (NLP) ja saat mitä haluat. Kussakin meissä on niin paljon alitajuista voimaa, mutta se täytyy "aktivoida" oikeaan suuntaan noilla harjoitteilla. Muuttaa mieltä hyvään. Itse olen noita tehnyt ja todellakin auttoi.

Vierailija
35/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se niinku pitää sisällään? Miks siitä tulee? Mitä sä viestit ja kenelle ja missä mediassa? Osaaksä niinku kieliä vai mitä?

Vierailija
36/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä alkaa olla paukut vähissä tässä vaiheessa!

Joo olen lähettänyt hakemuksia suoraan työpaikkoihin. Haloo! Osaan hakea töitä. Ja olen soittanut perään. Olen ollut haastatteluissa siisti, aktiivinen, positiivinen, todistukset mukana siististi kansiossa. Osaan myydä itseäni. En halua vaihtaa alaa mutta sitäkin olen yrittänyt, ottanut asioista selvää yms.

Tämä on nyt tilanne. Tällä hetkellä en jaksa enää yrittää. Ehkä taas joskus. Nyt annan olla. Jään hyvällä omalla tunnolla kotiin makaamaan. Tänään en ole edes pukenut päivävaatteita mutta mitä hittoa sitten? en ryve itsesäälissä, tämä on tän hetkinen tilanne. Joku päivä on toisin mutta nyt en aio hetkeen yrittää. Niin se nyt vaan on. ap

Vierailija
37/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä että koko EU on nykyään työnhakualuetta ihan virallisestikin. Oletko hakenut töitä esim Espanjasta?

Vierailija
38/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle alalle taitaa paremmin päästä suhteilla kuin pelkillä papereilla?

Pitäisi olla jo näyttöä osaamisesta jossain oikeass projektissa ja siitä että on hyvä tyyppi.

Suhteet ovat yksi tie, itsevarmuus toinen.

Monissa medianomeja kouluttavissa oppilaitoksissa itsessään kilpailu on niin kovaa, että valmistuneet ovat tosi epävarmoja. He tietävät, mitä eivät osaa ja missä eivät ole vielä hyviä.

Samaan aikaan alalle tunkee väkeä kaupalliselta puolelta, jossa tietoa/tarvittavaa osaamista ei ole murto-osaakaan, mutta puheet ja itsevarmuus ovat kovia.

Myyntitaitoa pitää olla, jos viestintä/mainosalalle mielii hommin. Myyntitaitoon kuuluu myös se, että osaa ottaa pataan toistuvasti ilman että antaa sen käydä itsetunnolle tai heikentää motivaatiota. Jos yksi ratkaisu ei toimi, sitten pitää vaan löytää toinen ja yrittää pitää samalla mielialaa korkealla.

Pelkillä papereilla ei töihin pääse, koska ne yksinään eivät kerro mitä ihminen osaa ja mitä hänellä on tarjottavaa. Se täytyy osata kertoa muuten.

Vierailija
39/70 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortti kun hakee kuljetusalalle! Kuka idiootti luulee että siellä alotetaan ekasta ajotunnista?! :D Voi jee teitä taas.

No piti oikein tarkistaa:

http://www.osao.fi/index.php?1961

Jos joku on idiootti, niin en tainnut olla minä. :D Harvemmin kun 16-vuotiailla amiksen aloittavilla on ajokorttia kuin korkeintaan mopoon. Mutta mikäs siinä, keksikää vaan lisää tekosyitä miksei mikään käy...

Vierailija
40/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainan johdosta jopa paremmat opiskellessa, kuin toimeentulotuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi