Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää yrittää. Luovutan ja syrjäydyn.

Vierailija
04.02.2012 |

Olen hakenut töitä 3 vuotta. Ihan mitä vaan työtä. Asun Turussa eli en ihan pienellä paikkakunnalla. Mulla on viestinnästä AMK-tutkinto, tekijöitä on hirveästi ja paikkoja tosi vähän. Työkkärin rahoilla en voi opiskella, hoitoalalle tm. en sovi ollenkaan, en pystyisi siihen, potilaatkin kärsisi mun hoidossa... Opiskelijana saisin puolet nykyisistä tuista, ei ole mahdollista mitenkään. Olen yh. PUhelinmyyjänä olin puoli vuotta, se oli hirveetä. Sen jälkeen masennuin. ja 3 vuotta on nyt mennyt ilman duunia.

En vaan jaksa. Olen lähettänyt kymmeniä ellen satoja hakemuksia oman ja muiden alojen hommiin. Mihinkään Siwan kassalle en pääse vaikka haluaisin, olen ylikoulutettu eikä kassakokemusta.

Antaa olla.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen tällä hetkellä ansiopäivärahalla sosionomiksi AMK:ssa.

Työkkärin rahoilla voi opiskella amiksessa. Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap

Vierailija
62/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opiskelen sh:ksi, ja mäkin saan liiton päivärahoja. Ottakaa nyt ihmiset asiosta selvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoja ja aikuisopiskelija linjoja joten ei sua sinne peruskoulusta päässeiden kanssa samoihin ryhmiin laitettaisi

Vierailija
64/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. AMK-tutkinto ei valitettavasti riitä joka paikkaan, sillä ainakin julkiselle sektorille aika usein vaatimuksena ylempi korkeakoulututkinto. Silloin ei auta, vaikka olisi kuinka hyvä ja pätevä AMK.

2. 3 vuotta työttömänä näyttää cv:ssä pahalta. Itse olen rekrytoijan pallilla, ja jos cv:ssä on pitkä jakso vailla merkintöjä, mulla soivat hälytyskellot. Se aukko pitää voida selittää jotenkin: opiskelu, kotiäitiys, vapaaehtoistyö, mitä tahansa! Kai olet jotain tehnyt? Miten olet kirjoittanut sen cv:hen? Miten olet ylläpitänyt ammattitaitoasi?

Vierailija
65/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös AMK-tutkinto.

Sen sijaan että olisin ollut 3 vuotta kotona, istuin aikani Siwan kassalla ja etenin siitä myymäpäälliköksi. Nyt haen jo muita töitä. Jos minä ja ap haemme samaan paikkaan, kummallakohan mahtaa olla paremmat mahdollisuudet tulla valituksi?

Vierailija
66/70 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä alkaa olla paukut vähissä tässä vaiheessa!

Joo olen lähettänyt hakemuksia suoraan työpaikkoihin. Haloo! Osaan hakea töitä. Ja olen soittanut perään. Olen ollut haastatteluissa siisti, aktiivinen, positiivinen, todistukset mukana siististi kansiossa. Osaan myydä itseäni. En halua vaihtaa alaa mutta sitäkin olen yrittänyt, ottanut asioista selvää yms.

Tämä on nyt tilanne. Tällä hetkellä en jaksa enää yrittää. Ehkä taas joskus. Nyt annan olla. Jään hyvällä omalla tunnolla kotiin makaamaan. Tänään en ole edes pukenut päivävaatteita mutta mitä hittoa sitten? en ryve itsesäälissä, tämä on tän hetkinen tilanne. Joku päivä on toisin mutta nyt en aio hetkeen yrittää. Niin se nyt vaan on. ap

Hehe. Osaat myydä itseäsi. Eikö siinä ole ammatti valmiina.

Vierailija
67/70 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksessa tarvii 3 vuotta olla. sä pääset aikuiskoulutuslinjalle ja se kestää vuoden.

mut sinuna lainaisin jostain rahaa ajokorttia varten, sit vois tehä vaikka postinjakajan hommia.

Vierailija
68/70 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että ryydyttää ja että ei ole töitä tyrkyllä. Olen itse toimittaja, tullut alalle vain jo edellisen laman aikaan eli 90-luvun alussa - joten nyt on jo pitkä ura takana ja vakiduuni.

Minä sinuna yrittäisin silti vielä. Kuten tässä ketjussa on jo sinulle suositeltukin, kannattaa lähteä tyvestä puuhun. Nyt panet ekana kesätoimittajahakemuksia menemään ja PALJON. Monen tiedotusvälineen suhteen olet vähän jo myöhässä, mutta kannattaa soitella ja kysellä. Ikävä kyllä se tarkoittaa, että joudut varmaankin muuttamaan työn perässä, ainakin kesäksi - ja jos pääset roikkumaan määräaikaisille, myös pidemmäksi aikaa. Mutta minkäs teet, such is life!

Toinen juju on tuo senttailu ja puoli-ilmaistyö. Ei se elannoksi käy, mutta sillä saa jalkaa oven väliin.

Kolmas neuvo on, että perehdy nettijulkaisuun. Se on tulevaisuuden ala mediassa ja ainoa, johon monet tiedotusvälineet tällä hetkellä panostavat.

Neljäs neuvo on, että älä kurkota kuuta, vaan aloita ruohonjuuritasolta. Paikallismedia, ilmaisjakelut jne.

JA JOS ei noista aukene, niin vaihda alaa. Köyhän on oltava nöyrä, ei siinä auta nyrpistellä "amisnuorille", jos on itse ollut vuosia työttömänä.

Vierailija
69/70 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on nyt kova pula, ainakin Turun seudulla.

T. Osastosihteerinä itsekin

Vierailija
70/70 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähestulkoon aivan samanlainen tilanne päällä. Kun se väsyminen turhaan yrittämiseen ja toiveiden ja unelmien toistuvaan murskaantumiseen lyö päälle silloin ei vaan enää jaksa.

Ymmärrän niin hyvin sinun tarinasi.

Pidä elämästäsi kiinni, se on vielä sinun eikä sitä vie kukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä