Missä iässä teinilläsi alkoi menkat, kertoiko itse vai huomasitko?
Minkä ikäisen kanssa olet jo keskustellut asiasta?
Kommentit (7)
En ole koskaan puhunut heidän kanssaan koskaan kuukautisista, naiseksi kehittymisestä, seksistä tai muista sellaisista asioista. Myöskään 3v, 4v, 5v, 9v, 13v, 18v tai 22v poikieni kanssa en ole puhunut seksuaalisuudesta, murrosiästä, mieheksi kehittymisestä, siemensyöksyistä tai muista sellaisista asioista. Ne asiat ovat syntiä, erityisesti seksuaalisuus ja niistä asioista ei sovi puhua. Myöskään kuukautisista ei ole sopivaa puhua, koska sellainen on olisi synnillistä, häpeällistä ja täysin sopimatonta.
13 vuotiaana,kertoi itse.
kyllä mä oon aikaseen ruvennut puhumaan,oisko ollu jotain 8 tai 9 vuotias.
Kertoi itse.
Oltiin jo juteltu asiasta paljon aikaisemminkin, ehkä ekan kerran kerroin sille kuukautisista joskus 5- vuotiaana. Mä olen esittänyt asian niin että kuukautiset on normaali, hyvä juttu.
En ole koskaan puhunut heidän kanssaan koskaan kuukautisista, naiseksi kehittymisestä, seksistä tai muista sellaisista asioista. Myöskään 3v, 4v, 5v, 9v, 13v, 18v tai 22v poikieni kanssa en ole puhunut seksuaalisuudesta, murrosiästä, mieheksi kehittymisestä, siemensyöksyistä tai muista sellaisista asioista. Ne asiat ovat syntiä, erityisesti seksuaalisuus ja niistä asioista ei sovi puhua. Myöskään kuukautisista ei ole sopivaa puhua, koska sellainen on olisi synnillistä, häpeällistä ja täysin sopimatonta.
Aika monta lasta olet hankkinut, vaikka seksuaalisuus on mielestäsi syntiä. Ilmeisesti lapsesi on tuonut haikara, koska sinä tuskin olisit harrastanut seksiä, ollut raskaana tai synnyttänyt, koska ne ovat mielestäsi syntiä?
Keskimmäisellä 11v 11kk ja nuorimmalla 11v 4kk.
Kaksi vanhinta kertoi itse, nuorimmasta kertoivat isosiskot.
Itse kertoivat.