olenko mä hullu kun tunnen olevani hyvätuloinen??
meillä kiva asunto 75m2
jonka arvo 270 000, lainaa n. 30 000
mun tulot brutto n. 2700 ja miehen 2800€
Meillä riittää kaikkeen rahaa oikein hyvin. Matkustetaan 2 krt vuosi.
syödään luomua, vaatteet ym.on laadukkaita.
Ei tuhlailla tosin, mutta ei jäädä mistään paitsikaan.
En tajua miksi joillekin tämä meidän elämä ja tulotaso olisi liian alhainen??????
mitä te ihmiset oikein haluatte ? ei elämä ole pelkkää rahaa ja materiaa. Eikä silti tarvitse hipiksi ryhtyä.
Kommentit (24)
Ja olettehan te rikkaampia kuin ylivoimaisesti suurin osa maailman ihmisistä. Kuten mekin. Minusta on hyvä ominaisuus ihmisessä, että osaa olla tyytyväinen tilanteeseensa. Teillä on hyvä taloudellinen tilanne, se on hyvä. Surullista on se, että on olemassa paljon teitä hyvätuloisempia, joilla voi olla enemmän jopa omaisuutta, jotka eivät silti osaa olla tyytyväisiä.
lähelle MEDIAANItuloa. Mediaanitulohan on se, mihin oikeastaan pitäisi verrata, jos halutaan keskimääräisesti tienaavan suomalaisen palkkaa tarkastella.
Tietysti muiden ihmisten palkkataso määrittelee sen, mille kohtaa sitä janaa sinun tulosi sijoittuvat. :) Sinulla ne sijoittuvat sinne pienempään päähän..
Mutta pärjäätte ilmeisen hyvin moneen muuhun verrattuna. Minulla bruttotulot himpun verran alle 4t kuussa ja jäädään miinukselle. Ottaa päähän kun on mies, joka vuodesta toiseen elätettävänä, ei tule mitään rahaa mistään. Tulevaisuus näyttää aika mustalta.
meillä yksi lapsi, lainaa noin 130000, kaksi velatonta "korea-autoa" (toinen ihan uusi), yhteiset tulot noin 85000e vuosi.
Olen sitä mieltä, että meidän tulot on ihan "sopivat". Minusta emme tarvitse enempää materiaa tai muuta kulutusjuhlaa.
Rahoistamme käytämme paljon laadukkaaseen ruokaan, matkusteluun ja liikuntapalveluihin. Suurimpiin hankintoihin (esim. kaukomatkat) säästämme, - ja tämä on minusta hyvä asia, koska koen että asioista nauttii enemmän kun niiden eteen on ponnistelut, (uskon että tämä on yleisestikin ihmisen mielenterveydelle hyväksi)