Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko mä hullu kun tunnen olevani hyvätuloinen??

Vierailija
03.02.2012 |

meillä kiva asunto 75m2

jonka arvo 270 000, lainaa n. 30 000

mun tulot brutto n. 2700 ja miehen 2800€

Meillä riittää kaikkeen rahaa oikein hyvin. Matkustetaan 2 krt vuosi.

syödään luomua, vaatteet ym.on laadukkaita.

Ei tuhlailla tosin, mutta ei jäädä mistään paitsikaan.

En tajua miksi joillekin tämä meidän elämä ja tulotaso olisi liian alhainen??????

mitä te ihmiset oikein haluatte ? ei elämä ole pelkkää rahaa ja materiaa. Eikä silti tarvitse hipiksi ryhtyä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla perusteella määritellä.

Vierailija
2/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla perusteella määritellä.

mut mitä se hyvätuloisuus ja rikkaus suomessa tarkoittaa?

miksi rahan tulo määrittelee kaiken?

oikeasti, paljon vähemmälläkin saa hyvän elämän, josta ei puutu mitään. hyvä tulo on se jolla tulee toimeen ja jää vaikka 500€ laittaa sivuun jos asunto on keskiverto, eikä joku punavuorelaisen ökykämppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan tällä hetkellä 1950e/kk ja mieheni 2550e/kk ja tullaan ihan hyvin toimeen vaikka meillä onkin enemmän lainaa kuin teillä. Ja siis laina ei ole talosta vaan enimmäkseen mieheni sokeudelle kulutusluotoista nuorempana. Tosin onneksi asia on nyt hänellekin valaistunut ja kun muutaman vuoden päästä ollaan 'kuivilla' niin luulen, että tunnemme mekin itsemme hyvätuloisiksi. Ja toki palkkamme on siihen mennessä nousseetkin jo hieman.

Vierailija
4/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ollaan ihan ok-tuloisia. Asutaan vuokralla (tästä meidän kaupungista ei olisi koskaan varaa ostaa omaa). Tottakai joutuu katsomaan, että rahat riittävät, eivätkä ne kaikkeen riitäkään. Silti en hirveästi kaipaa muuta. Olen asunut myös kehitysmaissa, joten tiedän millaista on elämä alle dollarilla päivässä. Olen mielestäni kuitenkin oksettavan hyväosainen.

Vierailija
5/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lainaa 140 000€ matkustellaan 3 x vuodessa

Vierailija
6/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ollaan ihan ok-tuloisia. Asutaan vuokralla (tästä meidän kaupungista ei olisi koskaan varaa ostaa omaa). Tottakai joutuu katsomaan, että rahat riittävät, eivätkä ne kaikkeen riitäkään. Silti en hirveästi kaipaa muuta. Olen asunut myös kehitysmaissa, joten tiedän millaista on elämä alle dollarilla päivässä. Olen mielestäni kuitenkin oksettavan hyväosainen.

miksi taas toisille ei riitä mikään? on pakkomielle omistaa ok-talo, uusi auto jne jne.

Vierailija
7/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttotulot yhteensä 4400 €, joten aika samoissa ollaan, ylimääräistä rahaa saadaan vuosittain jonkun verran, noin 10 000 € vuodessa, ja meillä 4 lasta. Lainaa jäljellä 10 000, kaksi autoa, omakotitalo kivalla alueella pääkaupunkiseudulla. Jos me ei olla hyvätuloisia, niin en tiedä mitä ollaan.

Vierailija
8/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttotulot yhteensä 4400 €, joten aika samoissa ollaan, ylimääräistä rahaa saadaan vuosittain jonkun verran, noin 10 000 € vuodessa, ja meillä 4 lasta. Lainaa jäljellä 10 000, kaksi autoa, omakotitalo kivalla alueella pääkaupunkiseudulla. Jos me ei olla hyvätuloisia, niin en tiedä mitä ollaan.

ja ikänne?

velkaisuus suhteessa ikään on tietty 1 asia..

me 30 v laina 30 000

Vierailija
9/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollaan hyväosaisia. Meillä on lainaa 160.000 ja tulot molemmilla 3000 €/kk. Asuntolainan lisäksi ei muita lainoja. Säästetään n. 1000 kuussa. Ei olla hirveitä tuhlareita, mutta ostetaan laadukasta silloin kun ostetaan, eikä koeta luopuvamme mistään. Ihmettelen mihin ihmiset laittaa kaikki rahansa.

Vierailija
10/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikänne? velkaisuus suhteessa ikään on tietty 1 asia.. me 30 v laina 30 000

Miten ikä tähän liittyy? Olen kotona lasten kanssa, liittyykö sekin tähän jotenkin (teen kyllä vähän töitä myös, eli 1000 on mun bruttopalkka)

Vierailija
11/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en koe, että oltaisiin "hyvätuloinen" perhe, vaikka tulot meillä kahdella on yhteensä noin 8500 e/kk. piden itseäni keskiluokkaisena. kiva koti ja auto, joo. ulkomailla käydään kerran vuoteen. mutta lähes kaikki rahat menee muuten asumiseen ja elämiseen, lähinnä asuntovelkaan. ei siinä paljon tuhlailla.

Vierailija
12/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ajettiin takaa lainamäärää, jos 20 -v:llä on lainaa jäljellä 10.000 tai 50 -veellä, niin siinä on pieni ero.

Vierailija
13/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän se just on merkitystä, miltä itsestä tuntuu.

Itse pitäisin meitä kans ihan hyvätuloisina, ellei meillä olisi velkaa niin helvetisti, että kaikki mikä tulee, menee siihen. Minä tienaan 3.500 e kuussa ja mies parisen tonnia. Sitten kun velat on maksettu ja lapset on pihalla, niin pärjätään enemmän kuin hyvin näilläkin tuloilla (joskin tavoitteena olisi tuolloin tienata vähän enemmän).

Vierailija
14/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskivertotuloissa, ette suinkaan hyvätuloisia, kuten väität.

Oma mies tienaa melkein saman bruttona kuin te yhteensä, emmekä pidä itseämme ns. hyvätuloisina... Sikäli olet "hullu". :)

Vierailija
15/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on vaan niin erilaisia lähtökohtia ja arvoja. Jotkut vaan miettii enemmän palkan suuruutta ja miten se vertautuu muiden palkkaan, keskipalkkaan...

meillä kiva asunto 75m2

jonka arvo 270 000, lainaa n. 30 000

mun tulot brutto n. 2700 ja miehen 2800€

Meillä riittää kaikkeen rahaa oikein hyvin. Matkustetaan 2 krt vuosi.

syödään luomua, vaatteet ym.on laadukkaita.

Ei tuhlailla tosin, mutta ei jäädä mistään paitsikaan.

En tajua miksi joillekin tämä meidän elämä ja tulotaso olisi liian alhainen??????

mitä te ihmiset oikein haluatte ? ei elämä ole pelkkää rahaa ja materiaa. Eikä silti tarvitse hipiksi ryhtyä.

Vierailija
16/24 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti muiden ihmisten palkkataso määrittelee sen, mille kohtaa sitä janaa sinun tulosi sijoittuvat. :) Sinulla ne sijoittuvat sinne pienempään päähän..

Vierailija
17/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisia olette, tosin hyvin toimeentulevia. Nämä kaksi asiaa on täysin eri; tulot ja toimeentulo, mutta monesti keskenään sekoitettuja. Pienituloinen, keskituloinen ja hyvätuloinen riippuvat täysin palkasta, ei mistään muusta. raja keskitulossa suurinpiirtein tuo teidän tulonne (2500-2700 alkaen) ja hyvätuloisuudessa noin 4200€. Tämä hyvätuloisuus siis tulee siitä että 10% parhaitentienaavista suomalaisista tienaa alkaen noin 4200-4300€/kk ylöspäin. Kroisokset sitten jossain omissa fääreissään, köyhyysrajasta en tiedä.

Toimeentulo on sitten kiinni julmasti sanottuna siitä, miten tyhmästi tai fiksusti hoitaa raha-asiansa. Toki asuinpaikka ja lastenlukumäärä vaikuttavat tähän suuresti myös. Mutta hyvätkin tulot kuolettaa liian kallilla asunnolla ja sen suurilla ylläpidoilla, 2 kallilla autolla ja muuten osaamattomalla taloudenpidolla.

Itse tienaan noin 3500-4200€/kk, vähän riippuen työmääristä, olen siis melkein hyvätuloinen. Koen itseni kuitenkin todella hyvin toimeentulevaksi.

Vierailija
18/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin luin äskettäin lauseen: Luksuksesta on tullut arkipäivää.

Eli ihmiset kuvittelevat, että esim. hieno auto kuuluu jokaiselle tai että jokaisen pitää matkustaa ulkomaille useita kertoja vuodessa, olla oma asunto, juoda shampanjaa jne.

Monen todellisuudentaju on mielestäni hämärtynyt. On yli varojensa eläjiä tai sitten seotaan, jos kaikkea ei saada eli koetaan, että itseä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti...

Vierailija
19/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään itsekin siis hyvätuloinen :) Olen elänyt koko ikäni tosi pienillä tuloilla ja siksi vähästä tyytyväinen.

Vierailija
20/24 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluudesta en sano mitään.

Ilmeisesti teillä ei ole lapsia?

Et myöskään kerro minkä ikäisiä olette?

Mistä olette saaneet ne 240 000 jonka olette asunnosta jo maksaneet? Arvonnousu? ? xx vuoden maksu?

Olette kaksi keskimääräistä vähemmän tienaavaat jotka asuvat kohtuullisen kokoisessa asunnossa ja elävät säästeliäästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi