Äidin viimeinen joulu on käsillä.On vanhainkodissa
muistelee kuinka lapsena surrutteli ompelukoneella,lääkäriksi valmistui.Nyt potee dementiaa ja ihan finaalissa ollaan.Tuo dementia on akaateemisten vitsaus.
Kommentit (10)
Omat elämäntavat.Liikaa ajattelevat akaatemiset sairastuu helpolla.Elämä menee tiettyä rataa ei mitään muuta.
Eiks juuri aivojen käyttäminen estä dementiaa.
Olen luulut juuri päinvastoin, että ne jotka ei paljon vaivaa päätään, dementoituvatkin helpommin.
Mutta kun se ajattelu on suorituskeskeistä,stressaavaa ym.
Surullista, miten ihmiset hylätään laitoksiin. :'(
muistelee kuinka lapsena surrutteli ompelukoneella,lääkäriksi valmistui.Nyt potee dementiaa ja ihan finaalissa ollaan.Tuo dementia on akaateemisten vitsaus.
Jos äiti vielä puhuu ja muistelee hän todennäköisesti elelee vielä muutamia vuosia.
Ja koulutetut ja ajatustyötä tekevät pärjäävät pitempään muistisairauksien kanssa ko muut. Sen lisäksi, että dementia on oire...
"Dementian aiheuttajina on suuri määrä erilaisia sairauksia, joista osa on jossakin määrin periytyviä ja osa ei".
Omat elämäntavat.Liikaa ajattelevat akaatemiset sairastuu helpolla.Elämä menee tiettyä rataa ei mitään muuta.
Ainakin kirjoitustyylistä voisi noin päätellä.
Toiseksi täälläpä on turhaa arvostella ennen kuin itse joutuu sairauden kanssa tekemisiin.
Eikä me sinun äitiä arvosteltu vaan sinua ;)
Ethän vain ole itselle hankkinut mitään koulutusta, että ei pääse demetia iskemään?
Ja periytyvä. Mun isänpuoleisessa suvussa kaikki on sairastuneet dementiaan, kun tarpeeksi kauan elävät. Eli tuosta yli 70v, ja oireet näkyy. Isäni kuoli jo 71-vuuotiaana.