Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilö vastaa kysymyksiinne klo 11 saakka

Vierailija
02.02.2012 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.1.12 päivättyä jugurttia vielä syödä?

Vierailija
2/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään synnytyslaitoksella tällaista vaihtoehtoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi,nyt jo 10-vuotias ja nyt olen uudestaan raskaana.Esikoinen painoi syntyessään 5100g ja vaikkei raskausdiabetesta todettu niin olen melko varma että se mulla oli..

Pelottaa tämä toinen raskaus jos vauva on TAAS noin iso,uskotko että käynnistävät sitten aikaisemmin tms jos iso vauva taas uhkaa tulla?

Vierailija
4/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei repeämiä tikata? mikä sen päättää? mikä on labia?

Vierailija
5/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa synnytyksessä kohtuni ei supistunut lapsen syntymän jälkeen, eikä istukka irronnut. Vauva syntyi "luomuna" ilman kivunlievityksiä tai oksitosiinitippoja.

Synnytyksen jälkeen istukka kaavittiin. Istukka saatiin paloina pois kaksi tuntia synnytyksen jälkeen.

Nyt haluaisin kolmannen, mutta en tiedä miten kohtuni käyttäytyy? Miten voisi etukäteen toimia, että istukka irtoaisi? Onko suuria riskejä?

Vierailija
6/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, haista ja maista niin tiedät

Vierailija
7/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty 3 sectiota, joista viimeinen 12/10. Milloin olisi turvallista yrittää neljättä lasta?

Vierailija
8/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykset kerta kerralta? jos useampi lapsi ja viimeisin synnytys kestänyt 40min kokonaisuudessaan ilman käynnistelyjä. Kuinka todennäköistä, että seuraava syntyy kotiin?

Vierailija
9/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika monissakin synnytyssairaaloissa voi. Kysy suoraan omastasi, voiko siellä.

Vierailija
10/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alottaja vaan pilailee. Ensinnäkin ei vastaa kysymyksiin ja kello on jo kohta 11 :)

heheh

Vierailija
11/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko loppuraskaudessa normaalia, kun alavatsalla tuntuu kuukautismaista jomotusta? Ei siis supista. Myöskin vereslimaista vuotoa on ollut kaksi vuorokautta. Kuuluuko tämä asiaan? Mulla on rv 39+1 ja kohdunkaulaa on jäljellä sentti ja auki 3cm.

Vierailija
12/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus kannattaa tehdö useamman kerran raskauden eri vaiheissa ja omalla ravinnollasi voit vaikuttaa siihen, kuinka isoksi vauva kasvaa. Jos vaikuttaa isolta, voidaan käynnistää vähän aikaisemmin.

Vierailija
13/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtusi on viime kerralla todettu kestäväksi, ts. kohdun seinämä ei kovin ohut,voit mielestäni yrittää uutta raskautta. Jos et tiedä, ota yhteys leikanneeseen lääkäriin tai hakeudu hänen yksityisvastaanotolleen.

Vierailija
14/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori äiti, kun vuonna 2004 minulle tuli synnytyksen jälkeen kohtutulehdus. Jouduin syömään antibiootteja, kaksi eri lääkettä, kahden viikon kuuri. Tk-lääkäri kysyi hoito-ohjeet synnäriltä ja kysyi sieltä myös, pystynkö imettämään, johon vastattiin kyllä. Jälkeenpäin olen katunut imetystä. Vauvani sai ihan vastasyntyneenä antibioottimaitoa ja samalla suolistohuuhtelun hyvistäkin bakteereista... Lapsesta tuli hyvin voimakkaat ruoka-allergiat. Toiset lapseni eivät ole allergisia. Maataloudessa lehmän ollessa antibioottikuurilla sitä maitoa ei anneta edes vasikoille... En tiedä miksi en osannut itse ajatella asiaa järjellä ja uskoin lääkäriä...

Mikä on suositus nykyään vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
15/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa eivät tiedä sektiosta mitään, edes jälkitarkastuksessa ei osata kertoa tarkkaan koska voi aloittaa vatsalihasliikkeiden tekemisen?

Luulisi, että on perustietoa.

Vierailija
16/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan kolmen ensimmäisen aikana nopeutuvat, sitten taas alkaa olla kestoa enemmän. En tiedä onko asiaa tieteellisesti tutkittu. Jos on pitkä matka synnytyssairaalaan ja uhka syntyä kotiin tai matkalle, voidaan joskus ottaa sairaalaan odottelemaan ja käynnistellä.

Vierailija
17/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lapselle tuli hyvin voimakkaat ruoka-allergiat... suolisto-, iho- ja hengitystieoirein.

Vierailija
18/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niukat

Vierailija
19/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kysymys on kuitenkin supistuksista, todennäköisesti ennakoivista sellaisista. Kohdunsuu kypsyy ja siksi tulee vereslimaista vuotoa. Normaali tilanne.

Vierailija
20/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten. Rupesin ja tehtiin eppari. Jo sairaalassa sanottiin, että yksi tikki oli auennut. Tuo kohta on edelleen ihan auki ja välillä vähän kirveleväkin. Onko normaalia? Kuinka kauan paraneminen voi kestää?