Kätilö vastaa kysymyksiinne klo 11 saakka
Kommentit (25)
Onko missään synnytyslaitoksella tällaista vaihtoehtoa?
Minulla on yksi lapsi,nyt jo 10-vuotias ja nyt olen uudestaan raskaana.Esikoinen painoi syntyessään 5100g ja vaikkei raskausdiabetesta todettu niin olen melko varma että se mulla oli..
Pelottaa tämä toinen raskaus jos vauva on TAAS noin iso,uskotko että käynnistävät sitten aikaisemmin tms jos iso vauva taas uhkaa tulla?
aina ei repeämiä tikata? mikä sen päättää? mikä on labia?
Tokassa synnytyksessä kohtuni ei supistunut lapsen syntymän jälkeen, eikä istukka irronnut. Vauva syntyi "luomuna" ilman kivunlievityksiä tai oksitosiinitippoja.
Synnytyksen jälkeen istukka kaavittiin. Istukka saatiin paloina pois kaksi tuntia synnytyksen jälkeen.
Nyt haluaisin kolmannen, mutta en tiedä miten kohtuni käyttäytyy? Miten voisi etukäteen toimia, että istukka irtoaisi? Onko suuria riskejä?
Katso, haista ja maista niin tiedät
Mulle on tehty 3 sectiota, joista viimeinen 12/10. Milloin olisi turvallista yrittää neljättä lasta?
synnytykset kerta kerralta? jos useampi lapsi ja viimeisin synnytys kestänyt 40min kokonaisuudessaan ilman käynnistelyjä. Kuinka todennäköistä, että seuraava syntyy kotiin?
Kyllä aika monissakin synnytyssairaaloissa voi. Kysy suoraan omastasi, voiko siellä.
että alottaja vaan pilailee. Ensinnäkin ei vastaa kysymyksiin ja kello on jo kohta 11 :)
heheh
Onko loppuraskaudessa normaalia, kun alavatsalla tuntuu kuukautismaista jomotusta? Ei siis supista. Myöskin vereslimaista vuotoa on ollut kaksi vuorokautta. Kuuluuko tämä asiaan? Mulla on rv 39+1 ja kohdunkaulaa on jäljellä sentti ja auki 3cm.
Sokerirasitus kannattaa tehdö useamman kerran raskauden eri vaiheissa ja omalla ravinnollasi voit vaikuttaa siihen, kuinka isoksi vauva kasvaa. Jos vaikuttaa isolta, voidaan käynnistää vähän aikaisemmin.
Jos kohtusi on viime kerralla todettu kestäväksi, ts. kohdun seinämä ei kovin ohut,voit mielestäni yrittää uutta raskautta. Jos et tiedä, ota yhteys leikanneeseen lääkäriin tai hakeudu hänen yksityisvastaanotolleen.
Olin nuori äiti, kun vuonna 2004 minulle tuli synnytyksen jälkeen kohtutulehdus. Jouduin syömään antibiootteja, kaksi eri lääkettä, kahden viikon kuuri. Tk-lääkäri kysyi hoito-ohjeet synnäriltä ja kysyi sieltä myös, pystynkö imettämään, johon vastattiin kyllä. Jälkeenpäin olen katunut imetystä. Vauvani sai ihan vastasyntyneenä antibioottimaitoa ja samalla suolistohuuhtelun hyvistäkin bakteereista... Lapsesta tuli hyvin voimakkaat ruoka-allergiat. Toiset lapseni eivät ole allergisia. Maataloudessa lehmän ollessa antibioottikuurilla sitä maitoa ei anneta edes vasikoille... En tiedä miksi en osannut itse ajatella asiaa järjellä ja uskoin lääkäriä...
Mikä on suositus nykyään vastaavassa tilanteessa?
neuvolassa eivät tiedä sektiosta mitään, edes jälkitarkastuksessa ei osata kertoa tarkkaan koska voi aloittaa vatsalihasliikkeiden tekemisen?
Luulisi, että on perustietoa.
Kokemukseni mukaan kolmen ensimmäisen aikana nopeutuvat, sitten taas alkaa olla kestoa enemmän. En tiedä onko asiaa tieteellisesti tutkittu. Jos on pitkä matka synnytyssairaalaan ja uhka syntyä kotiin tai matkalle, voidaan joskus ottaa sairaalaan odottelemaan ja käynnistellä.
siis lapselle tuli hyvin voimakkaat ruoka-allergiat... suolisto-, iho- ja hengitystieoirein.
Mielestäni kysymys on kuitenkin supistuksista, todennäköisesti ennakoivista sellaisista. Kohdunsuu kypsyy ja siksi tulee vereslimaista vuotoa. Normaali tilanne.
Kuukausi sitten. Rupesin ja tehtiin eppari. Jo sairaalassa sanottiin, että yksi tikki oli auennut. Tuo kohta on edelleen ihan auki ja välillä vähän kirveleväkin. Onko normaalia? Kuinka kauan paraneminen voi kestää?
30.1.12 päivättyä jugurttia vielä syödä?