Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa ostaa tytölle noita "tyttöjen leluja". -Vuodatus

Vierailija
15.12.2011 |

Helskutin kalliita muovihärpäkkeitä, taloja petseille ja linnoja hamstereille. Ykköstoiveita ne tietysti on, kun ne on niin ihania ja niitä mainostetaan paljon. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että enimmäkseen niillä jää leikkimättä. Mitä sellaisella leikkii, jossa hamsterit kiertää ympyrää kunnes paristot loppuu?

Rakentelusta ja näpräämisestä kiinnostuneelle pojalle on legoja, koottavia autoja, kaikkia kehittäviä juttuja ja lahjat on jo helposti hankittu. Poika viihtyy ja leikkii paljon niillä.

Mutta ostapa tytölle 69 euroa maksava petsitalo ja katso, kun se pölyttyy huoneen nurkassa ja on aina tiellä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niitä leluja! Eikä haittaisi yhtään, jos niillä edes leikittäisiin sen rahan edestä, mutta jostain syystä ne jää nurkkiin lojumaan. Ehkä ne ei ruoki tarpeeksi meidän lapsen mielikuvitusta.

Tänään kuuntelin, kun tyttö kavereineen kehitteli hurjaa draamaa nukkeleikeissä.

Vierailija
2/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä leikitään lähes päivittäin. Lapsuudenkotini nukkekodilla leikitään aina mummolassa käydessä - tosin siellä nukkekodissa asuu autoja, eläimiä ja muumeja!

Ostamme tälle samaiselle kuopukselle joululahjaksi Brion keittiön. RAkastaa ruoanlaittopuuhia ja touhuilee niiden parissa päiväkausia.

Isompi pitää sitten muovihärpäkkeistä. MItä isompi ja turhempi, sen parempi. Tälläkin hetkellä on toivomuslistassa jotain isoa ritarilinnaa ja pikkuveljelle smurffitaloa jne. Ostinkin jonkin cars-auton härpäkkeeksi ja muuten saa geomageja ja legoja ja junarataan osia.

Eiköhän lapsi kuin lapsi pidä noista ylimainostetuista isoista jutuista. Vanhemman tehtävä on sitten yrittää luovia niiden välillä, jotta lopputulos olisi mahdollisimman onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama juttu. Ostin 4-vuotiaalle zuzu-pets vauvahoitolan, ja enköhän huomannut kotona ettei niitä vauvoja sisältynyt pakkaukseen. Jouduin sitten maksamaan 16 euroa lisää kahdesta hemmetin pienestä muovihärpäkkeestä. 46 euroa moisesta, jestas! Luultavasti ne ovat hukassa tai rikki 2 päivää jouluaatosta...

Vierailija
4/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnan hamstereille ostin ja varmasti jää leikkimättä sillä

Vierailija
5/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tuskailin kun luin meidän 7v:n joululahjalistaa...

Onneksi toivoo vähän muutakin (rattikelkkaa, omaa mankkaa jne).

Vierailija
6/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä noita on ja niillä on leikitty todella paljon

Vierailija
7/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ajateltu, että pitää ostaa nimenomaan "tyttöleluja", kun lapsi sattuu olemaan tyttö. Niinpä nuo ovat saaneet hellan ja nukkein lisäksi mm. "työkaluja", poliisisarjaa ja isompana jokajouluinen toive on ollut moottorikelkka, yhdellä oma hirvikivääri.

Vierailija
8/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuinen voi ohjata lasta oikeaan suuntaan. Meillä on ihana kaunis nukkekoti, johon kerätään sitten uusia kalusteita ja siitä on ollut iloa vuosia ja tulee olemaankin.

Noiden lyhyen ajan krääsän kanssa mä teen sellasia kompromisseja, että pari hamsteria voin hankkia ja jos kirppikseltä osuu käteen, niin ottaa hetkeks jonkun muovipaskan ja työntää sen sitten jollekin. Yleensä kyllä ihmiset haluaakin eroon noista lyhytaikasista kamoista, joten niitä sitten tarjotaankin muille.

Eikä niitä leluluetteloita tarvii antaa lapsille ollenkaan ja asuinalueensakin kannattaa valita niin, että on pääosin fiksuja perheitä naapurustossa, niin ei lapsi niin osaa kaivatakaan mitään Pets-taloja.

Vierailija
9/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi "pitää" ostaa näitä, kun ap:n tytär on niitä TOIVONUT. Totta kai ap:kin voi ostaa tytölleen vaikka työkalusarjan ja rattikelkan, mutta yleensä kuitenkin pyritään kai ostamaan sellaisia lahjoja, joita lahjansaaja toivoo...

Vierailija
10/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ajateltu, että pitää ostaa nimenomaan "tyttöleluja", kun lapsi sattuu olemaan tyttö. Niinpä nuo ovat saaneet hellan ja nukkein lisäksi mm. "työkaluja", poliisisarjaa ja isompana jokajouluinen toive on ollut moottorikelkka, yhdellä oma hirvikivääri.

Mun lapsuudenkodissa ei myöskään harrastettu sukupuolisyrjintää mitä tuli leluihin,jo ennen ku sain veljen oli autorata,keppihevonen,polutraktori ja muita "poikien"leluja,sit ku pikkuveljestä sai leikkikaverin leikittiin yhtä mielellään kotia ja rosvoa&poliisia.Lisäks meillä askarreltiin itse,eli sen kalliin käyttämättä jääneen muovinukketalon sijasta askarteltiin yhdessä äitin kanssa nukkekoteja jne.Mikä pakko niitä muovihärpäkkeitä on ostaa,vaan siksi että lapset haluaa(ku näkee niitä mainoksissa)? o.O

Vierailija
11/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet noi "tyttölelut" on vähän turhan valmiiksi ajateltuja ja mielikuvitukselle jää vähemmän tilaa. Mä olen ohjannut nukkeleikkeihin mieluummin kuin esim petsareihin. No on meillä niitäkin, mutta en erikseen panosta niiden hankkimiseen.

Legoihin on tulossa alkuvuodesta kuulemma joku tuttösarja.

Vierailija
12/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OStinkin sitten hänelle MYÖS nukenvaunut, hellan ja nuken. Kuskaili pikkuautoja vaunuilla, mutta laitteli kyllä vähän ruokaa uuniin etc.

Ymmärrän ap:ta. Oli kummilapsen listalla jotain ihme laloopseja. Sanoin ystävällisesti, että en laita 40 euroa muovikrääsään.

Vierailija
13/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina näistä keslusteluista huokuu se ajatus, että tytöt ovat typeriä bimboja pinkkien muovilelujensa kanssa.. poikien leikit taas ovat niin jaloja ja hienoja. spiderman leegolinnakin on niin kehittävä, vaikkei sillä kokoamisen jälkeen tee enää mitään. ja parempi leikkiä rosvoa ja poliisia kuin tyhmää prinsessaa.. kotia voi leikkiä silloin tällöin, se kun on sopivan neutraalia.

Vierailija
14/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeesti leikitään niillä hamstereilla eikää vain katsota. Kolmevuotias mm. rakentaa niille itse ratoja ja laittaa hamsterit vierekkäin/peräkkäin suorittamaan rataa. Ja ihan itsekseen keksii nämä hamsterileikkinsä.

Vierailija
15/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, että lapsia voi ohjata. Ehkä jonkun krääsänkin voi ostaa, mutta muuten sellaisia, mitä itse pitää fiksumpina leluina ja jotka lapsellekin olisivat mieleisiä (kompromisseja siis). Olen kahden pojan äiti, enkä ihannoi poikien leluja. En vastusta taisteluleikkejä, mutta itse en osta pyssyjä ja ällölimahirviöitä, koska en niistä pidä, enkä tiedä, mitä jälkimmäisillä voi leikkiäkään. Mummolassa pojat leikkivät serkkutyttöjen kanssa pyssyillä ja se on ok, mutta eivätpä nuo pojat yli kaiken pyssyistä pidäkään, eli toivovat meiltä joululahjaksi ihan muuta. Olen sitä mieltä, että ns. tyttöjen ja poikien leluista löytyy sekä fiksuja että tylsiä, ja PALJON on leluja, jotka käyvät molemmille! Kerronpa vielä senkin, että itse sain lapsena "nukkekotipenaalin", sellaisen muovisen krääsän, ja sillä ovat monet sukulaispojat ja omatkin poikani leikkineet. On todellakin tainnut hintansa haukkua.

Vierailija
16/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä leikitään melkein joka päivä

sitä voi muunnella monella tavalla ja siellä tapahtuu milloin mtäkin

miten poikien ritarilinna olisi jotenkin kehuttävämpi??

Vierailija
17/17 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt leikkii petseillä joka päivä, talojakin on muutama. Kyllä heillä riittää niissäkin leikeissä mielikuvitusta.

Ja miksi ihmeessä tytölle pitäisi ostaa jotain poliisileluja joululahjaksi jos hän ei niitä halua? Ihan vaan siksi koska äiti haluaa?

Poikien ja tyttöjen leikit on erilaisia, se on ihan luonnollista. Onhan naisilla ja miehilläkin omat kiinnostuksen kohteensa. Miksi tyttöjä pitäisi muokata pojiksi?

Ja kyllä meillä on vieraillessa pojatkin leikkineet petseillä, eikä kukaan ole onneksi mennyt heitä kieltämään leikkimästä niin "tyhmillä" leluilla.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että petsien talot maksaa liikaa, mutta maksaa ne poikienkin muovihärpäkkeet.