Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä merkkejä puette lapselle päiväkotiin?

Vierailija
01.02.2012 |

Mun mielestä perus HM/KappAhl,Lindex tuotteet passaa päiväkotiin jos uutena haluaa. Kotona voidaan sit käyttää mm Polarn. o pyrettiä ja benettonia ja name it jne,mutta emmä kyllä pk:seen laittais niitä ellei nyt oo joku juhla esim tarhakuvaus.

Kaverini just valitti kun heidän pk:ssa oli kadonnut Me & I vaatteita mitä oli ollut lapsen päällä ja tilalle oli laitetu vanhoja ryysyjä kuulemma,miksi se lapsi pitää pukea niihin hienompii vaatteisiin päiväkotiin?

Eikö enää perusvaatteet kelpaakaan ja oot sit ihan out`vai mikä maksaa?

Ajattelin kysyä koska,esikoinen lähtee pk:seen nyt syksyllä niin vähän mietin mitä pukee sit päälle.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te pröystäilijät, kun pk-tädit huomaa kallita vaatteita, ne ilmottaa, että olette huijanneet tuloilmoituksessa ja korottavat maksuja, kun olette rikkaampia kuin annatte ymmärtää.

Vierailija
2/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on siis päiväkodissa ihan perus lindex/h&m, market-vaatteita,suurimman osan vaatteista ostan kirpparilta.

Kotona pidetään samoja vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pienin käy päiväkodissa suurimmaksi osaksi merkkivaatteissa. Isommilta sisaruksilta on jäänyt niitä siistimpiä vaatteita kunnon pinot ja kuopus kulkee niissä. Aluksi vähän kautta rantain päiväkodissa kysyivät, että pitääkö vaatteita varoa. Ei tarvitse, ovat ihan käyttökamaa siinä kuin mikä tahansa muukin vaate. Sellainen hyvä puoli on, että eipä ole mennyt vaatteet sekaisin. Korista löytyy vain omaa varavaatetta. Mitään ei ole myöskään kadonnut.

Vierailija
4/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on halpismerkeistä Hilfigeriin. Tärkeintä, että ne ovat mukavia ja tarkoituksenmukaisia. Mitään kauluspaitoja tai kovia farkkuja ei päiväkotiin laiteta.

Name it on muuten tosi halpa liike, eikä Benettonkaan juuri Lindexiä tms. kalliimpi ole...

Vierailija
5/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkotiin pitäisi hankkia jotain H6M tai Lindexin vaatteita, kun ei niitä muutenkaan käytetä?

Meillä lapsi menee syksyllä päiväkotiin 1,5 vuoden iässä ja olen kyllä ajatellut, että ihan samoja vaatteita käytetään kuin kotonakin normaalisti. Eli Tuttaa, Tinttua, Meandia ja poppia. Niistä tykätään ja ovat toimineet meillä.

Meillä on jo hankittuna nimikoimismerkkejä, jotka sitten ompelen lapsen vaatteisiin. Aion laittaa nimen myös pesulappuihin.

On kyllä melko säälittäviä sellaiset ihmiset, jotka pöllivät lapsen vaatteita päiväkodista.

Mä ompelin ensimmäiset 1,5 vuotta, mutta kamaa katosi, koska nimikointimerkit pystyi purkamaan. Varsinkin silloin, jos lapsia oli meidän pk:ssa varahoidossa, vaatteita, sisätossuja jne katosi.

Nyt nimikoin tussilla kaikki.

Vierailija
6/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein se on iltapäivällä kadonnut. En voi ymmärtää kuinka sellaien voi hukkua päiväkodissa. Tädit ei huolehdi ollenkaan siitä merkistä ja joka aamu sitten joudun aina uuden etsimään.

Joskus olen koittanut reilun kaupan merkkiä, ei kestä sekään. Osaatteko neuvoa miten saisi paremmin pysymään vai varastaako sen joku?

Vierailija
7/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintapielessä. Ei ole toistaiseksi kadonnut.

Vierailija
8/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaan niin meillä käytetään merkkivaatteita jotka haitta-aineettomia, Ne tulee olla EU:ssa valmistettuja ja luomupuuvillaa. Lapsilla atooppinen iho. En halua että vaatteet tekee lapset. Nätä vaatteita käytetään nimeomaan päiväkodissa, siellä lapsi pääasiassa on. Lindexiä, h&m en osta tekijöiden työolosuhteiden takia, ovat mös laaduttomia. En ymmärrä et joku edes kehtaa käyttää lapsityövoimalla tehtyjä vaatteita. Ovat lisäksi rumia.

Vierailija
9/45 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäänkuin kastemerkiksi keskelle otsaa. nokian logon piirrän tussilla kämmenselkään.

papukaijamerkki vain juhlapäivinä.

mä laitan meillä lisäksi ruokakauppojen keräilytarroja! Kerrankin oli Hacmanin aterin-tarroja päiväkodissa, oli valokuvauspäivä niin aattelin näyttää kerralla koko porukalle! Finlaysonin lakana-keräilytarrat on kans ihan näyttämisen arvoinen tarra.

Vierailija
10/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on siis päiväkodissa ihan perus lindex/h&m, market-vaatteita,suurimman osan vaatteista ostan kirpparilta.

Vierailija
11/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ja päiväkodissa samoja vaatteita (Polarn o. Pyret, Metsola, KappAhl, itsetehtyjä jne.).

Aluksi ajattelin ostaa edullisempia "markettivaatteita" päiväkoti/varavaatteiksi, mutta sitten tajusin, että vaatteita tulisi liikaa (mun makuun, ei välttämättä keskimääräiseen makuun) ja mieluummin ostan monikäyttöisiä ja kestäviksi todettuja vaatteita.

Vierailija
12/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla ongelma!

Vierailija
13/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkotiin pitäisi hankkia jotain H6M tai Lindexin vaatteita, kun ei niitä muutenkaan käytetä?

Meillä lapsi menee syksyllä päiväkotiin 1,5 vuoden iässä ja olen kyllä ajatellut, että ihan samoja vaatteita käytetään kuin kotonakin normaalisti. Eli Tuttaa, Tinttua, Meandia ja poppia. Niistä tykätään ja ovat toimineet meillä.

Meillä on jo hankittuna nimikoimismerkkejä, jotka sitten ompelen lapsen vaatteisiin. Aion laittaa nimen myös pesulappuihin.

On kyllä melko säälittäviä sellaiset ihmiset, jotka pöllivät lapsen vaatteita päiväkodista.

Vierailija
14/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin me&i:n, niitä kun saa hankittua kätevästi. Lähin H&M on yli 200 km päässä. Muuten ostaisin varmaan sieltäkin.

Lapsi on pienessä, yksityisessä päiväkodissa, eikä koskaan ole mitään vaatteita kadonnut tai vaihtunut. Tosin muutkaan lapset eivät ole hoidossa missään markettirötkyissä.

Vierailija
15/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaita en päiväkotiin pistänyt (vaan alle 3-vuotiaat käyttivät ruokalappuja, ei mitään maalausessuja tjsp) koska joka päivä oli jotain hankalia ruoka-/maali-/muita tahroja. Ja olin niinkin moukka, että jos joku tarhassa tullut tahra ei lähtenyt pesussa, vaatetta käytettiin silti tarhassa eikä suinkaan heitetty pois.

Eli mun kokemuksen mukaan tarhaan kannattaa laittaa sellaiset vaatteet joiden kanssa ei harmita niin jos ja kun tulee pysyviä tahroja, reikiä yms.

Vierailija
16/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne hoitajat muuten tajua että me ollaan rikkaita! Meidän muksuja ei mihinkään lindexin rääsyihin pueta.

Vierailija
17/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pojalle paljon Po.P:ia ja muutamia Me&I- ja Timberland-paitoja. Sitten on peruskamaa, Lindexiä ja Cirafia. Käytän kaikkia päiväkodissa, koska nehän jäävät aika nopeasti pieneksi kuitenkin. Ei olisi kiva säästellä niitä hienoimpia vaatteita muutamiin harvoihin juhlahetkiin tai vain kotikäyttöön, jolloin kukaan muu ei näe niitä ja itsekään ei pääse niitä niin paljon ihastelemaan. Meidän päiväkodissa ei ole kyllä kertaakaan hävinnyt mitään. Joskus tulee tahroja, joita en saa pois, mutta se ei ole niin suuri juttu, että sen takia jättäisin laittamatta niitä päiväkotiin.

Vierailija
18/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäänkuin kastemerkiksi keskelle otsaa. nokian logon piirrän tussilla kämmenselkään.

papukaijamerkki vain juhlapäivinä.

Vierailija
19/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nättiä ja säänmukaista vaatetta vain sekä päiväkotiin, että kouluun..

(onhan tämä provo?)

Vierailija
20/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteina käytämme röyhelömekkoa ja lakerikenkiä - ei kai nyt ihmiset pidä Me&i-merkkiä juhlavaatteena? Meillä Meandin, Polan O. Pyretin ja Metsolan vaatteet on ihan arkikäytössä. Ja kestäviä ja toimivia arkivaatteita ovatkin.

Joskus tuli lahjaksi joku Lindeksin vaate lapselle, mutta eihän se kestänyt mitään. Itse en ole koskaan ostanut yhtäkään vaatetta H&M tai Lindex-linjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän