Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverilla just hikoilemassa, sisälämpö 24c!

Vierailija
31.01.2012 |

Tai no kotiuduin tovi sitten. Missä ihmeen saunoissa ihmiset asuu? Meillä on 20c ja siitäkin voisi itteasiassa hieman pudottaa, takankäyttö nostaa sitä asteen verran. Kaverilla ei takkaa, uudehko okt ja suorasähkölämmitys. En aio edes udella sähkölaskun suuruutta. Jotenkin tunkkainen ilma, kun pattereilla pelkästään puskee ton 24c

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän sohvaperunalle 24 on varmaan kiva sisälämpö, mutta normaali touhukas ihminen hikoilee jo kivasti. Taitaa korreloida tän kanssa tuo sisälämpökin.

koko ajan kun olet niin touhukas? Ei mua kiinnosta olla koko ajan tekemässä jotain,välillä haluan istua ja lukea, pelata lasten kanssa lautapelejä, eikä mikään ruoanlaitto tms ole niin rasittavaa että siitä lämmin tulisi...

Vierailija
42/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja musta on ihana käpertyä villasukat jalassa viltin alle sohvalle surffailemaan tai lukemaan :) Velour-oloasu on kotona ihan paras, talvella korvaan velourtakin villatakilla.

Makkarissa on 18-19 astetta, ja enää en herää tokkuraisena kuten edellisessä asunnossa, jossa oli jotain 23 aina kaikissa huonessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan ole mikän "touhukas", vilukissa kyllä mutta ei mulle ole mikään ongelma pukea villaa ylle jos palelee.

ja musta on ihana käpertyä villasukat jalassa viltin alle sohvalle surffailemaan tai lukemaan :) Velour-oloasu on kotona ihan paras, talvella korvaan velourtakin villatakilla.

Makkarissa on 18-19 astetta, ja enää en herää tokkuraisena kuten edellisessä asunnossa, jossa oli jotain 23 aina kaikissa huonessa.

Vierailija
44/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kerrostalossa 24 astetta, ja minusta se on ihanan lämmintä. Palelen, jos sisälämpö on 20, ja koen sen todella epäviihtyisäksi.

Meitä on moneksi, ja kukin valitkoon sen, missä itse viihtyy.

Vierailija
45/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on mukavampaa, että on tarpeeksi lämmin.

Vierailija
46/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvelen villasukkia jalkaan. Seuraavaksi takkaan tulet.

Vierailija
47/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvelen villasukkia jalkaan. Seuraavaksi takkaan tulet.

Vierailija
48/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ikoko ajan kun olet niin touhukas? Ei mua kiinnosta olla koko ajan tekemässä jotain,välillä haluan istua ja lukea, pelata lasten kanssa lautapelejä, eikä mikään ruoanlaitto tms ole niin rasittavaa että siitä lämmin tulisi...

[/quote]

Se on läski.

Helppoa valittaa toisille siitä että ne haluu olla lämpimässä. Lämmöstä valittajat on läskejä ja huonokuntoisia. Hikeä pukkaa kun nousee ylös ja ruokaa laittaessa hengästyy.

Vierailija
49/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hyvä lämpötila meille. Itsekin koen epämiellytäväksi liian kuuman sisäilman. Varsinkin kun siitä tosiaan tulee semmoinen tunkkainen ja kuiva kun patterit paahtaa täysillä.

Minulla on päällä tällä hetkellä pyjaman housut, t-paita, huppari ja sukat. Näillä pärjää vallan mainiosti. Ja en ole läksi vaan ihan normaalipainoinen.

Vierailija
50/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hyvä lämpötila meille. Itsekin koen epämiellytäväksi liian kuuman sisäilman. Varsinkin kun siitä tosiaan tulee semmoinen tunkkainen ja kuiva kun patterit paahtaa täysillä. Minulla on päällä tällä hetkellä pyjaman housut, t-paita, huppari ja sukat. Näillä pärjää vallan mainiosti. Ja en ole läksi vaan ihan normaalipainoinen.

huppari päällä

Vierailija
51/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hyvä lämpötila meille. Itsekin koen epämiellytäväksi liian kuuman sisäilman. Varsinkin kun siitä tosiaan tulee semmoinen tunkkainen ja kuiva kun patterit paahtaa täysillä. Minulla on päällä tällä hetkellä pyjaman housut, t-paita, huppari ja sukat. Näillä pärjää vallan mainiosti. Ja en ole läksi vaan ihan normaalipainoinen.

huppari päällä

No älä hyvä ihminen sitten oleile :) Mutta helvetin tukahduttavan tunkkaista siellä teidän 24-25 asteisessa kodissanne on.

Vierailija
52/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären makuuhuoneessa 22 ja se tuntuu liian kylmältä.

Vierailija
53/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskiksi haukkunut ;)

Ja hupparihan on sisävaate (talvella)

[ikoko ajan kun olet niin touhukas? Ei mua kiinnosta olla koko ajan tekemässä jotain,välillä haluan istua ja lukea, pelata lasten kanssa lautapelejä, eikä mikään ruoanlaitto tms ole niin rasittavaa että siitä lämmin tulisi...

Se on läski.

Helppoa valittaa toisille siitä että ne haluu olla lämpimässä. Lämmöstä valittajat on läskejä ja huonokuntoisia. Hikeä pukkaa kun nousee ylös ja ruokaa laittaessa hengästyy.

Vierailija
54/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huppari päällä

No älä hyvä ihminen sitten oleile :) Mutta helvetin tukahduttavan tunkkaista siellä teidän 24-25 asteisessa kodissanne on.

Miten se lämpötila muka automaattisesti TUNKKAISUUTEEN (=huonoon ilmanlaatuun) liittyy? Enemmänkin veikkaan, että se tuuletus jää huonolle tolalle niillä visukintuilla, jotka pitävät huoneet kylminä säästääkseen sähköä ;-)

Meillä ainakin tuuletetaan ihan hyvin, päivittäin. Ja räppänä on makkarissa auki nytkin. Ja silti on 24 astetta lämmintä, ihanaa...

(en ole tuo, jota kommentoit, vaan toinen lämpimästä pitävä)

Vierailija
55/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei paljon hiki tule kotitöitä tehdessä. Mutta ei olekaan ylipainoa ja liikuntaa harrastan säännöllisesti.

Naurattaa nämä kylmässä värjöttelijät kun oikein tihkuvat kateuteen kun toiset raskii pitää asuntonsa lämpimänä.

Siis kyllähän sohvaperunalle 24 on varmaan kiva sisälämpö, mutta normaali touhukas ihminen hikoilee jo kivasti. Taitaa korreloida tän kanssa tuo sisälämpökin.

koko ajan kun olet niin touhukas? Ei mua kiinnosta olla koko ajan tekemässä jotain,välillä haluan istua ja lukea, pelata lasten kanssa lautapelejä, eikä mikään ruoanlaitto tms ole niin rasittavaa että siitä lämmin tulisi...

Vierailija
56/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minun on kylmä. Mutta tottuu tähänkin, kun vain haluaa. Aamupäivisin en palele yhtään, vaikka olisi vain 15 astetta, koska työtä ja touhua on niin paljon. Näin illalla, kun lapset rauhoittuvat kuka mihinkin ja minä istun koneella, olen ihan jäässä. Mutta kyllä minä hikoilen, kun olen kylässä. :)

Meillä suora sähkölämmitys ja surkea takka. Mutta tuleepahan tehtyä iiisoo ekoteko, kun täällä talven palelee (vieläkin on kaksi huonetta, joissa patterit pois päältä). 18 astetta on tavoitelämpö, mutta sitä ei ikinä saavuteta ennen puolta päivää, jolloin ehdin polttaa takassa kopallisen tai pari puuta.

Vierailija
57/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sähköpatterit mutta vieläkään ne ei ole päällä. Puulla lämmitetään ja tarkenen olla topissa ja usein paljain varpain.

Meillä on yli tuo 24 lämmintä. Ihanaa kun tarkenee.

Just kuulin kaverilta että Thaimaassa oli tänään +35 ja sinne lähdetään sunnuntaina.

Vierailija
58/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sairautensa takia saisi olla yli 21 asteen lämmössä.

Meille hankittiin ilmalämpöpumppukin sitä varten, että voidaan lämpimillä ilmoilla alentaa sisälämpötilaa.

Ja sisälämpötilamme on 19,6 astetta tällä hetkellä Ihan normaalilla vaatetuksella pärjää.

Koskaan emme siis myöskään lomaille missään lämpimissä/kuumissa paikoissa.

Vierailija
59/142 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa toiset vain viihtyvät lämpimämmässä, oletkos sellaista ollenkaan ottanut huomioon.

Kävin juuri tarkistamassa oman lämpömittarin, tasan 20 astetta näytti. Ihmettelinkin kun palelee, normisti viihdyn parhaiten juuri jossain 25 asteen lämmössä.

Vierailija
60/142 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ollaan läskiksi haukkumassa ja muutenkin päälle tulossa kun joku muu ei tykkää olla tunkkaisessa ja kuumassa sisäilmassa :) Rauhoittukaa toki.

Itsekään ei pidä yhtään jos sisällä on liian kuuma. Meillä on talvella sellaiset 21-22 astetta sisällä, kammareissa ehkä 19-20 kieppeillä. Kyllä minäkin nimenomaan sanoisin, että se on se sellainen kuiva ja tunkkainen olo kun on liian lämpimässä kyläilemässä. Se on minun mielipiteeni, turha siitä kenenkään on hernettä vetää nenäänsä :)

En ole läski, pihejäkään emme ole, pidän myös helteestä ja pitkähihainen on minun mielestäni ihan normaali sisävaate talvella.