Kaverilla just hikoilemassa, sisälämpö 24c!
Tai no kotiuduin tovi sitten. Missä ihmeen saunoissa ihmiset asuu? Meillä on 20c ja siitäkin voisi itteasiassa hieman pudottaa, takankäyttö nostaa sitä asteen verran. Kaverilla ei takkaa, uudehko okt ja suorasähkölämmitys. En aio edes udella sähkölaskun suuruutta. Jotenkin tunkkainen ilma, kun pattereilla pelkästään puskee ton 24c
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
olohuoneen lämpötila 17.5 asteeseen kun olen siihen tottunut. Keittiössä saa olla 18 astetta.
Muuten juoksen itkeä pillittäen kotiin ja heti kirjoitan aaveelle ja haukun sinut ja haen tukea täältä siihen, että olen oikeassa.
Byääää, miksi kaverini eivät halua elää, kuten minä.
makuuhuoneissa viileää ja muualla oleskelutiloissa lämmintä. Oleskelutiloissa voi olla vieraiden mielestä kuuma, mutta se on meidän perheelle miellyttävä lämpötila. Ja tämä on meidän kotimme, joten me valitsemme haluamamme lämpötilan.
Itse olen vieraillut asunnoissa joissa on kylmää ja tunkkaista tai lämmintä ja tunkkaista tai kylmää ja raikasta tai lämmintä ja raikasta. Eipä nuo asiat ole koskaan olleet se vierailussa painava asia tai estäneet vierailua. Parempi pysyä kotona jos pienet erot ihmisten asuintavoissa ja mieltymyksissä painavat mieltä noin paljon.
Miksi oi miksi kaikki eivät halua elää kuin minä
Mutta huomaa kyllä, muutettiin viime kesänä tähän taloon ja tässä sähkölämmitys, -edellisessä kaukolämpö, että kyllä se ilma vain kuivempaa sähkölämmitteisenä on.
Itse tykkään viileämmästä (ja kyllä, olen myös lihava) enkä voi nukkua ollenkaan jos makuuhuoneessa on lämmin ilma.
Mies taas olisi ihan hulluna lämmittämässä, laittoi saunaankin patterin päälle ettei sieltä hohka kylmää kylppäriin. Ollaan käyty monet kinat läpi kun minun mielestä on liian kuuma ja paha hengittää.
Yhtään en tiedä mikä meillä on lämpötila missäkin huoneessa kun ei niitä mittareita ole, mutta mä pyrin pitämään makuuhuoneet viileinä niin lapsetkin nukkuu paremmin, olohuoneessa patteri puhaltaa 23:a kun parvekkeen ovi falskaa (lattia aivan jäätävä yhdestä reunasta) ja keittiön, vessan ja kylppärin lattiat lämmitetään lattialämmityksellä ja ne saavat munkin mielestä olla tuntuvan lämpimät :)
Ja mua ei kyllä kyläillessä haittaa oli sitten kylmä tai kuuma, kunhan omassa kodissa on sopivaa :)