Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannabis kokeiluja, onko teinin kaveripiirissä tällaista?

Vierailija
31.01.2012 |

Koululta tuli viestiä, että yläasteella on joillain oppilailla kannabis käyttöä. Onko todella niin, että sitä on noin helppo saada ja noin nuorten käyttää. Ilmoitus tuli kaikille yläaste ikäisten vanhemmille. Olen järkyttynyt. Mun nuoruudessa riitti tupakka ja kalja

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...8-9. luokkalaisista pääkaupunkiseudulla on kokeillut muita päihteitä kuin alkoholia, ja yleisimmin se on kannabis.

Poikani on 7. luokalla keskustan hyvämaineisessa koulussa (Helsingissä siis), juuri jäi kaverinsa isoveli (8.luokkalainen) kiinni kannabiksesta. Kuulemma ihan helppo on sitä saada eikä kauheasti maksakaan.

Ei nyt kuitenkaan "kaikki" ole missään vaiheessa sitä kokeilleet niinkuin joku tässä ketjussa jo muisteli nuoruuttaan. Kyllä on saanut olla todella valikoituntu kaveripiiri että siihen pääsisi.

Vierailija
2/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululla työskentelevänä teemme havaintoja käytöstä jatkuvasti. Tuntuu vähän kornilta, kun esim. sossulla tuntuu olevan laput silmillä aika tehokkaasti... Ikävintä on se, että tämän ikäisistä löytyy jo myös käyttäjiä ja myyjiä eikä vain satunnaisesti kokeilevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada kuin alkoholia tai tupakkaa.

Vierailija
4/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteikäisten ja juuri peruskoulun lopettaneiden joukossa on käyttäjiä. Kuulee omien lasten jutuista. Eniten tiedän käyttäjiä ns. alemmista sosiaaliluokista. He asuvat huonomaineisilla alueilla ja ovat rikkinäisistä ja ongelmaisista kodeista. Muitakin varmasti on.

Minulla taas ihan toisenlainen kuva. Alemmissa sosiaaliluokissa harrastetaan yleensä kaljaa, tai kaljaa ja lääkkeitä.

Vierailija
5/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä hämmästelivät aivan samaa.

Vierailija
6/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut Kakolaa kyllä.

Vierailija
7/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lainkaan kannabiksen "oireita", mitä pitäisi etsiä tai pistää merkille. Hämmästelen kyllä kommentteja, ettei pitäisi olla huolissaan kannabiksen käytötä. Sehän on huumetta!

Vierailija
8/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kuitenkin mukana "ihan tavallisen perheen" tyttöjä. En tarkoita lähteneitä kaksosia vaan esim. sitä hevostyttöä. Ja se vaaleen tytön äiti. Rohkeita ihmisiä, toivottavasti tytöt ottavat onkeensa.

Vierailija
9/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lainkaan kannabiksen "oireita", mitä pitäisi etsiä tai pistää merkille. Hämmästelen kyllä kommentteja, ettei pitäisi olla huolissaan kannabiksen käytötä. Sehän on huumetta!

"sehän on HUUUUUME!!!!111" :DD

Kannabis on erittäin mieto päihde, paljon turvallisempi kuin alkoholi tai tupakka, jotka ovat laillisia päihteitä, eivätkä näin ollen mitään pelottavia ja vaarallisia HUUMEITA. Itse asiassa alkoholi ja tupakka laillisuudestaan huolimatta ovat vaarallisimpia päihteitä mitä yleisessä käytössä on.

Alaikäiset toki täytyy pitää irti kaikista päihteistä, mitkään niistä (laittomat tai lailliset) eivät ole kehittyville aivoille turvallisia, mutta hankkikaa hyvät vanhemmat sitä tietoa päihteistä, niin voitte niille muksuillenne perustella kunnolla kantanne päihteisiin. Alkoholin ja tupakan laillinen status ei tee niistä turvallisempia laittomiin päihteisiin verrattuna. On vain päihteitä.

Vierailija
10/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostuksesta se on kiinni, täytyy tähdätä siihen, että sitä olisi vähemmän.

Sinänsä en sanoisi, että tupakka ja kalja on jotenkin vähemmän ja kiltimpää. Kyllä niilläkin voi tehokkaasti elämänsä pilata. Nuoret sekoittaa päänsä aina sillä, mitä saavat, jos se on tarpeen. Onnekkaita ne, joilla aine on viina tai kannabis, ne raasuparat joilla se on liima ja liuotin ei selviä juuri koskaan, kun aivoista ei ole jäljellä mitään.

Vierailija
11/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ns. normaalia mutta yleistä oli jo 90-luvun helsingissä. Meidän ylä-asteella suurin osa oli polttanut pilveä, myös minä. Itse en innostunut oikein mistän päihteistä, koska treenasin kovasti.

Tein kuitenkin jännän havainnon.. minusta ne pilviporukat olivat fiksumpua kuin kaljaa juovat mopedistit.

Vierailija
12/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteikäisten ja juuri peruskoulun lopettaneiden joukossa on käyttäjiä. Kuulee omien lasten jutuista. Eniten tiedän käyttäjiä ns. alemmista sosiaaliluokista. He asuvat huonomaineisilla alueilla ja ovat rikkinäisistä ja ongelmaisista kodeista. Muitakin varmasti on.

Vierailija
13/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema koululla (ammattiopisto) on ihan käyttäjiäkin.

Vierailija
14/14 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin muutaman kerran siinä 17-19 vuotiaana ja aina oli joku tyhmä kaveri joka kokeili kasvattaa sitä omassa kaapissa ja myi muille, kerran olin menossa baariin ja ihan suoraan mies kysyi siinä ovella haluunko ostaa. Yleensä ainakin 1 kaveripiiristä on sellainen joka käyttää useemmin ja jolla on kontakteja. En olisi kuitenkaan huolissani kannabiksen käytöstä nuorilla. Pikemminkin siitä, jos kannabiksen kokeiluja pidetään laimeena ja siirrytään kokeilemaan jotain muuta. Mutta rahaahan se vaatii paljon. Jos olette huolissanne lapsistanne, seuratkaa rahan käyttöä. Silloin tiedätte että asiaan on puututtava, jos lompakoista, säästöistä ynnä muista alkaa kadota säännöllisesti isompia summia rahaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän