Pyysin apua rattaiden kanssa bussissa: "en auta, ilmaseks matkustat jo mun verorahoilla
Olin poistumassa bussista ja pyysin eräältä naiselta apua rattaiden nostamiseen lumivallin yli kadulle, ja vastaus oli: "en helvetissäkään auttais, matkustat jo ilmaseks pummilla mun verorahoilla, se saa riittää avuksi". Uskaltaako tässä enää julkisilla matkustaa.. Jäi hirmu ikävä fiilis :(
Kommentit (70)
mutta yritä olla pahoittamatta mieltäsi. Naisella oli huono päivä tai ikävä luonne, ainakin tosi huonot käytöstavat, eikä se liity suhun mitenkään - satuit vain osumaan paikalle. Busseissa vaunujen kanssa matkustetaan ilmaiseksi, se päätös on HSL:n ja sulla on siihen näin ollen oikeus. Ensi kerrallakin pyydä tarvitessasi apua, tuo reaktio oli harvinainen ja tuskin toistuu.
Enkä mä usko, että tämä liittyi vaaleihin mitenkään, nämä kommentit ei ihan pysy aiheessa.
Peruslähtökohta on se, että ihmisiä autetaan, niin saadaan itsekin apua tarvittaessa, eikö totta? Vaikka avun pyytäjä olisi ruma tai sillä olisi krusifiksi tai irokeesi tai tumma iho?
Vaikka keskustelupalsta vaikuttaa irralliselta elämän osalta, nämä kirjoitukset lukee oikeat ihmiset, ja nämä löytyvät vielä vuosienkin päästä. KOntekstista irrotettuina, nuorempien lukemina nämä voivat rapauttaa ihmisten kunnioitusta toisiaan kohtaan ihan todella - "Ai noinko ne keski-ikäiset ämmät ihmisistä ajattelee, mitä tilaa, sitä saa!"
Täällä Jyväskylässä ei pääse matkustamaan ilmaiseksi rattaiden kanssa. En ole kertaakaan uskaltanut bussiin, kun pelkään jättää rattaat ja lapsen siihen keskiosaan maksamaan mennessä.
Kauhean kiva juttu, että joissain kunnissa on ajateltu fiksusti. Tämä meidän kuntahan on enemmän profiloitunut opiskelijoiden kaupungiksi kuin lapsiperheiden kaupungiksi.
osoittakaa kritiikkinne HSL:lle. AV ei ole vastaus kaikkeen.
Mutta nainen on vaan nainen ja verovarojen tuhlaaja.
(Tämä ei ole minun näkemykseni, vaan muistuma ajalta jolloin kuljin rattaiden kera.)
Uskaltaako tässä enää julkisilla matkustaa.. Jäi hirmu ikävä fiilis :(
Pysy poissa häiritsemästä muiden elämää.
kun tulin Hesaan toisesta kunnasta lapsen kanssa autolla ja matkustin ilmaiseksi Hesan julkisilla. ;-D
Mutta itse tarjoudun auttamaan ilman pyytämättäkin. Siitä saa itselle hyväön mielen kun kysyy "Tarviitko apua?"
Ja oikeastihan lipuilla maksetaan vain osa julkisenliikenteen kuluista mut otetaan kunnan ja valtionkin verovaroista.
porissa tapahtuis tollasta
täällä nimittäin ei pääse vaunujen kans ilmaiseksi :)
no joo törkeetä puhetta oli, typerä akka joka sanoi noin :(
Kuinka ihmisilla voi olla noin ihmeellinen kasitys verorahoista. Kaikki maksaa veroja eri elamanvaiheissa enemman tai vahemman. Se lapsi vaunussa maksaa jonain paivana taman naisen elakkeen ja mahdolliset hoidot.
Täällä Jyväskylässä ei pääse matkustamaan ilmaiseksi rattaiden kanssa. En ole kertaakaan uskaltanut bussiin, kun pelkään jättää rattaat ja lapsen siihen keskiosaan maksamaan mennessä.
Kauhean kiva juttu, että joissain kunnissa on ajateltu fiksusti. Tämä meidän kuntahan on enemmän profiloitunut opiskelijoiden kaupungiksi kuin lapsiperheiden kaupungiksi.
vaan josta hankitaan koulutus(ja samalla yritetään pysyä hengissä hurjasta kaupunkiväkivallasta huolimatta!)
Olipa fiksua. Sano ens kerralla että vaunuissa on tuleva veronmaksaja joka kustantaa sunkin eläkkeet.