Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin apua rattaiden kanssa bussissa: "en auta, ilmaseks matkustat jo mun verorahoilla

Vierailija
31.01.2012 |

Olin poistumassa bussista ja pyysin eräältä naiselta apua rattaiden nostamiseen lumivallin yli kadulle, ja vastaus oli: "en helvetissäkään auttais, matkustat jo ilmaseks pummilla mun verorahoilla, se saa riittää avuksi". Uskaltaako tässä enää julkisilla matkustaa.. Jäi hirmu ikävä fiilis :(

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkasin tänne uutisen missä ihminen oli potkittu tajuttomaksi eikä siihen tullut yhtään vastausta. Ilmeisesti pahoinpitely on teidän mielestä kohteliaisuus ja jostain rattaan nostamisesta pitäisi laittaa ihminen linnaan.

Vierailija
42/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muiden vika että meillä on lapsia ja elämä siksi nyt hetkellisesti hieman hankalampaa. Ärsyttää lapsiperheet, jotka kuvittelevat olevansa jonkin sortin invalideja ja oikeutettuja aivan kaikkeen. Itse hankin bussimatkoja varten kevyemmät rattaat joiden nostaminen sujuu yksinkin eivätkä tuki koko bussia. Ollaan kiitollisia kun saadaan rattaiden kanssa ilmaiseksi matkustaa!

on ihan turvallisuussyistä, ääliöt. Jos jättää vaunut keskelle ja lähtee ostamaan lippua, rattaat voivat kaatua ja olla vaaraksi lapselle ja kanssamatkustajille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poistumassa bussista ja pyysin eräältä naiselta apua rattaiden nostamiseen lumivallin yli kadulle, ja vastaus oli: "en helvetissäkään auttais, matkustat jo ilmaseks pummilla mun verorahoilla, se saa riittää avuksi". Uskaltaako tässä enää julkisilla matkustaa.. Jäi hirmu ikävä fiilis :(

vaunuista pitäisi periä tuplamaksu, ne vie niin paljon tilaa. Pakkoko niillä on just ruuhka-aikaan lähteä punkemaan sinne. Muutenkin ahdasta.

Olen täysin samaa mieltä. Miksi ihmeessä pitäisi auttaa vaunullisia ihmisiä, kun muutenkin saavat matkustaa ilmaiseksi. Kuljettaja on sitä varten, jos tarvitsee apua. Kuka korva, jos auttaessani liukastun ja loukkaan itseni?

Entä kun ne vaunut ja huutavat kakarat olisivat bussissa, niin millä niitä kestäisi, kun tulee miettineeksi, että "Itsepähän ne olen bussiin nostanut".

Helsingissähän kuljettaja voikin nousta usein sieltä kopistaan auttelemaan..eihän matkustajilla ole muuta kuin aikaa..voi ziisus. Onneksi nykyään niitä matalalattiakulkuvälineitä on paljon, ei tarvi kärsiä tällaisia ihmisiä kuin em. kommentoija. (Ja mulla ei ole edes lapsia..)

"kuka korvaa jos liukastun auttaessani?" hei ihan oikeesti. tuon takia sä et varmaan myöskään avaa ovea pyörätuolilla kulkevalle, nosta edessä kävelevän pudonnutta lapasta tai tarraa kiinni tielle juoksevasta taaperosta? sinuna pysyisin ihan vain kotona, niin ei tarvitse muita syyttää, jos joutuu kanssakäymiseen muiden kanssa.

vaunuista pitäisi periä tuplamaksu, ne vie niin paljon tilaa. Pakkoko niillä on just ruuhka-aikaan lähteä punkemaan sinne. Muutenkin ahdasta.

Olen täysin samaa mieltä. Miksi ihmeessä pitäisi auttaa vaunullisia ihmisiä, kun muutenkin saavat matkustaa ilmaiseksi. Kuljettaja on sitä varten, jos tarvitsee apua. Kuka korva, jos auttaessani liukastun ja loukkaan itseni?

Entä kun ne vaunut ja huutavat kakarat olisivat bussissa, niin millä niitä kestäisi, kun tulee miettineeksi, että "Itsepähän ne olen bussiin nostanut".

Helsingissähän kuljettaja voikin nousta usein sieltä kopistaan auttelemaan..eihän matkustajilla ole muuta kuin aikaa..voi ziisus. Onneksi nykyään niitä matalalattiakulkuvälineitä on paljon, ei tarvi kärsiä tällaisia ihmisiä kuin em. kommentoija. (Ja mulla ei ole edes lapsia..)

"kuka korvaa jos liukastun auttaessani?" hei ihan oikeesti. tuon takia sä et varmaan myöskään avaa ovea pyörätuolilla kulkevalle, nosta edessä kävelevän pudonnutta lapasta tai tarraa kiinni tielle juoksevasta taaperosta? sinuna pysyisin ihan vain kotona, niin ei tarvitse muita syyttää, jos joutuu kanssakäymiseen muiden kanssa.

Samaa mieltä, vattu että tekis mieli ravistella tollasta ihmistä. Oma napa niin tärkee ettei voi tikkua pistää ristiin muiden puolesta. Toivottavasti häpeät asennettasi sitten kun itse vammautuneena tai loukkaantuneena kaipaat apua ja sulle nauretaan päin naamaa

Vierailija
44/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muiden vika että meillä on lapsia ja elämä siksi nyt hetkellisesti hieman hankalampaa. Ärsyttää lapsiperheet, jotka kuvittelevat olevansa jonkin sortin invalideja ja oikeutettuja aivan kaikkeen. Itse hankin bussimatkoja varten kevyemmät rattaat joiden nostaminen sujuu yksinkin eivätkä tuki koko bussia. Ollaan kiitollisia kun saadaan rattaiden kanssa ilmaiseksi matkustaa!

on ihan turvallisuussyistä, ääliöt. Jos jättää vaunut keskelle ja lähtee ostamaan lippua, rattaat voivat kaatua ja olla vaaraksi lapselle ja kanssamatkustajille

eikä se selitä miksi niillä saa kulkea maksutta myös metrossa.

Ääliö.

Vierailija
45/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla 48 cm matkarattailla. Eivät ole muiden tukkona ja helppo nostaa yksinkin kyytiin.

Vierailija
47/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli varmaan palstapersu tai niinistön kannattaja

Olen ilmeisesti palstapersu :) Ja Niinistön kannattaja tällä hetkellä :) Vaihtoehtoja kun ei ole.

Ja arvaas mitäs mää olisin tehnyt? :)

Ap, minä olisin auttanut sinua sen sijaan että olisin alkanut vittuilemaan. Minulla on tapana auttaa ihmisiä. Olen nuori, 24v, avaan ovet ihmisille, auttelen jopa ostoskassien kanssa yms.

Ilmeisesti on harvinaista sellaiset ihmiset jotka osaavat auttaakin eikä vittuilla :) Ikävä kyllä. Siihen näyttää ainakin nykyteinien kasvatus menevän. Eräskin teini vittuili aika kovin sanoin vanhemmalle naiselle toissapäivänä. Käskin sen kakrun mennä kotiin kasvamaan ennenkuin tulee julkisille paikoille. Sainkin sen jälkeen tältä vanhemmalta naiselta kuulla vähän tarinoita tilanteista mitä hän on kokenut.

Ja tuonkin vittuilun syy oli, kun rouva pyysi teiniä vähän siirtymään jotta pääsisi rollaattorin kanssa ohi. Mutta ei, teinin piti saada seisoa juuri keskellä käytävää.

Itsekkyys kukoistaa.

Vierailija
48/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mammalla on kuukausikortti Helsingin sisäiseen lähiliikenteeseen ja kuukausilippu viiden vyöhykkeen kulkemiseen lähijunaliikenteessä ihan työmatkojen kulkemisen takia. Lisäksi auto seisoo tuossa kadulla asukaspysäköintilipulla.

Muksun kanssa näillä keleillä pulkkaillaan, kävellään lähikortteleissa ja juu JOSKUS mennään vaunuilla julkisilla. Pitäisköhän laittaa nuo kuukausiliput ja niiden kopiot hakaneuloilla muovitaskuihin vaunun kylkeen, jotta kanssamatkustajat eivät koe rahoittavansa näitä meidän satunnaisia huviajeluita.

Vierailija
49/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ymmärsin muuttaa Suomesta pois. Tuo yksinpärjäämisen ja veromarkkojen tasan laskemisen ilmapiiri on ihan sairas.

Vierailija
50/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mammalla on kuukausikortti Helsingin sisäiseen lähiliikenteeseen ja kuukausilippu viiden vyöhykkeen kulkemiseen lähijunaliikenteessä ihan työmatkojen kulkemisen takia. Lisäksi auto seisoo tuossa kadulla asukaspysäköintilipulla. Muksun kanssa näillä keleillä pulkkaillaan, kävellään lähikortteleissa ja juu JOSKUS mennään vaunuilla julkisilla. Pitäisköhän laittaa nuo kuukausiliput ja niiden kopiot hakaneuloilla muovitaskuihin vaunun kylkeen, jotta kanssamatkustajat eivät koe rahoittavansa näitä meidän satunnaisia huviajeluita.

sillä mammalla ei ole just tasan yhtään kuukausikorttia! Se vetää siellä pummilla ja vie maksavien matkustajien tilaa. Kuin sairasta on työntää joku 6v Pekka-Liisa vaunuihin että pääsee pummilla julkisilla? Ei mikään ihme että nuoriso ei nykyään jaksa kävellä edes sataa metriä, kun lykitään kuusivuotiaaksi asti vaunuissa koska äiskä pääsee ilmaiseksi julkisilla.

Maksakaa ne vaunut sinne sisään, jos sulla on kuukausilippu, niin samalla voisit ostaa parillakympillä siihen sen vaunujen osion kanssa. Se on helppo lisätä sinne softaan. Mä maksan jo sun kersan päiväkodin ja koulutuksen ja vaatteet ja pulkan. Mua v**uttaa että se tulee itkemään sinne täyteen ruuhkabussiin, kun se pakotetaan istumaan siellä vaunussa vaikka se osais jo ite kävellä-

Vierailija
51/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mammalla on kuukausikortti Helsingin sisäiseen lähiliikenteeseen ja kuukausilippu viiden vyöhykkeen kulkemiseen lähijunaliikenteessä ihan työmatkojen kulkemisen takia. Lisäksi auto seisoo tuossa kadulla asukaspysäköintilipulla. Muksun kanssa näillä keleillä pulkkaillaan, kävellään lähikortteleissa ja juu JOSKUS mennään vaunuilla julkisilla. Pitäisköhän laittaa nuo kuukausiliput ja niiden kopiot hakaneuloilla muovitaskuihin vaunun kylkeen, jotta kanssamatkustajat eivät koe rahoittavansa näitä meidän satunnaisia huviajeluita.

sillä mammalla ei ole just tasan yhtään kuukausikorttia! Se vetää siellä pummilla ja vie maksavien matkustajien tilaa. Kuin sairasta on työntää joku 6v Pekka-Liisa vaunuihin että pääsee pummilla julkisilla? Ei mikään ihme että nuoriso ei nykyään jaksa kävellä edes sataa metriä, kun lykitään kuusivuotiaaksi asti vaunuissa koska äiskä pääsee ilmaiseksi julkisilla.

Maksakaa ne vaunut sinne sisään, jos sulla on kuukausilippu, niin samalla voisit ostaa parillakympillä siihen sen vaunujen osion kanssa. Se on helppo lisätä sinne softaan. Mä maksan jo sun kersan päiväkodin ja koulutuksen ja vaatteet ja pulkan. Mua v**uttaa että se tulee itkemään sinne täyteen ruuhkabussiin, kun se pakotetaan istumaan siellä vaunussa vaikka se osais jo ite kävellä-

Miten ne vaunut maksetaan sinne sisaan?

Vierailija
52/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Samalla mitä normaalit maksavaisetkin käyttävät. Sen lukijan saa asennettua sinne keskitilaan.

Metrossa ja ratikassa tietenkin maksavat kuten muutkin, sisäänmennessä.

Oletko kulkenut metrolla? Siinä maksetaan ennen laiturialueelle menoa. Miten se on johdonmukainen tämän maksuvaikeuden kanssa?

Älä viitsi väitellä jos ei ole mitään argumenttia tai parannusehdotusta, se tekee sinusta vain hölmön trollin jota ei pitäisi edes ottaa vakavasti.

Vierailija
53/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ymmärsin muuttaa Suomesta pois. Tuo yksinpärjäämisen ja veromarkkojen tasan laskemisen ilmapiiri on ihan sairas.

Sairaita vastauksia täällä. Toivoa sopii, etteivät nämä palstailijat ikinä sairastu tai vanhene, tai muuten vaan tarvitse kenenkään apua..

Ihan vaan mielenkiinnosta.. Jos joku nuori ihminen tulee jalka paketissa kainalosauvoissa ruuhkabussiin ja tarvitsee istuimen, älähtäisittekö sillekin, että ei tipu kun teidän verorahoilla se terveydenhuoltokin on järjestetty?

Vierailija
54/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenterista, ap.

Tässä maassa mt-tapaukset kuljeskelevat enimmäkseen kaduilla käymässä normikansalaisista ja keräten kannustusjoukkoja AV:lla. Ihailtavaahan se on että on pokkaa vittuilla jollekin joka potentiaalisesti saa jotain enemmän kuin itse. Tämän potentiaalin arviointi tietenkin perustuu siihen ettei tunne ihmistä joten ei ole todisteita päinvastaisestakaan.

Elämän Tarkoituskin on tullut siinä vittuiluvarastoa kerätessä selvitettyä. Silmien eteen on valjennut suuri ja maassamme pitkiä perinteitä kerännyt totuus siitä että tärkeintähän on syynätä mahdollisimman yksityiskohtaisesti mitä muut saavat ja mitä itse saa, sekä mitä itse antaa. Sillä mitä muut antavat ei ole väliä suhteessa heidän saamiseensa, sillä muuthan saavat aina enemmän kuin oikeasti ansaitsisivat. Pelin voittaa se joka tekee vähiten ja saa eniten. Voitosta kiihkeimmin taistelevat keräävätkin kirjakaupalla kannustusfraaseja joita he heittelevät auliisti aina sopivan tilaisuuden tullen. Näihin fraaseihin kuuluu mm:

-"Eihän pakko ole ketään auttaa!"

-"Kuuntele nyt tämä herja loppuun kassatäti, palvelustahan sulle maksetaan!"

-"Hieno juttu, mutta en itse kehtaisi ostaa mersua."

sekä klassikko:

-"Minun verorahoilla sinäkin elät!"

Me muut joudumme tyytymään vain päidemme rapsutteluun, mikä sekin hämmennys alkusysäyksen jälkeen laimenee haikeahkoksi tunteeksi joka muistuttaa lähinnä sitä kun on hieman pahoillaan toisen puolesta.

Lähdetäänhän julkisilla liikenteelle ja järjestäydytään vaununnostopartioksi Suomen kaduille. Muistavat mistä tämäkin maa on ALUNPERIN tehty.

Vierailija
55/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa rattaiden saattaja maksaa kyllä ihan normaalisti bussilippunsa. Olen itse lapsettomana aina halunnut auttaa rattaiden kanssa kulkevaa tai mummoa rappusissa. Miten te ootte niin ääliöitä???

Nyt syntyy pian oma lapsi ja kyllä toivon ettei kukaan säälittävä älypää tule pilaamaan päivääni tuollaisilla kommenteilla kuin ap:lle lauottiin. Huh huh

Vierailija
56/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa! Suurin osa Suomen kansalaisista on fiksuja ja asiallisia, muutama ääliö aina kuitenkin joukkoon mahtuu. Maksat veroja itsekin ja kasvatat uusia veronmaksajia, mitä tämä kyseinen nainen ei todennäköisesti tee. Ihania päiviä sinulle! Nauti ajasta pienen lapsesi kanssa ja matkustele ihan rauhassa omilla ja minunkin verorahoilla

Vierailija
57/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa naiselta, en voi muuta sanoa. Mutta ap, älä välitä sillä ei tainnut olla kaikki intiaanit kanootissa ja samaa voin sanoa suurimmasta osasta tähän ketjuun kirjoittaneista.

Maksulaitteet vaaditaan siihen keskisosaan siksi, että vaunujen kanssa matkustava pitää matkansa maksaa koska nyt ne kulkee "meidän verorahoilla". Kenen rahoilla te luulette, että ne laitteet sinne asennetaan ja kuka ne laitteet maksavat? Eipä taida olla ihan halpaa lystiä sellainen.

En vaan käsitä, mitä se on sinulta pois jos sun ajasta menee minuutti toisen auttamiseen? Tässäkin tapauksessa bussi varmaan seisoi useita minuutteja pysäkillä koska yksi matkustaja oli apua vailla.

Vierailija
58/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin äitiyspäivärahoista ja kotihoidontuestakin maksetaan verot, monet äiditkin omistavat sen bussilipun,joka usein jopa mukana vaikka vaunujen kanssa kulkisi (meillä aikanaan mulla hammaslääkärit äitiyslomalla kaupungissa, menin vaunujen kanssa ja tehtiin miehen kanssa vaihto siellä ja matkustin tavallisesti kk-lipulla kotiin). Mutta samanlaista *skaa on osunut omalle kohdalle ja ostin sitten perheeseen toisen auton, ettei tarvitse moista kuunnella. Mieluummin kuljen lasten kanssa autolla kuin pahoitan lähes poikkeuksetta mieleni bussissa.

Vierailija
59/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla mitä normaalit maksavaisetkin käyttävät. Sen lukijan saa asennettua sinne keskitilaan.

Metrossa ja ratikassa tietenkin maksavat kuten muutkin, sisäänmennessä.

Oletko kulkenut metrolla? Siinä maksetaan ennen laiturialueelle menoa. Miten se on johdonmukainen tämän maksuvaikeuden kanssa?

Älä viitsi väitellä jos ei ole mitään argumenttia tai parannusehdotusta, se tekee sinusta vain hölmön trollin jota ei pitäisi edes ottaa vakavasti.

Ma kylla tarkoitan etta jos ihmisella on kuukausilippu, sillahan saa korotella julkisilla ihan niin paljon kuin haluaa. Eli miksi niista rattaista pitaa maksaa erikseen?

Ja kiitos kysymasta, olen kulkenut metrolla, jopa ulkomailla, hui!

Vierailija
60/70 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaanpa ihan kieli poskessa laskemaan, paljonko yhteiskunta on satsannut päivähoitoon, lapsilisiin, koulutukseen ja terveydenhoitoon ennen kuin yksikään on maksanut euroakaan veroja. Sama tukeminen jatkuu läpi elämän eri muodoissa.

Ja ihan näin pienenä huomautuksena, bussissa hyvin harvoin matkustaa ihmisiä, joilla ois äärimmäisen hyvät tulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän