Pyysin apua rattaiden kanssa bussissa: "en auta, ilmaseks matkustat jo mun verorahoilla
Olin poistumassa bussista ja pyysin eräältä naiselta apua rattaiden nostamiseen lumivallin yli kadulle, ja vastaus oli: "en helvetissäkään auttais, matkustat jo ilmaseks pummilla mun verorahoilla, se saa riittää avuksi". Uskaltaako tässä enää julkisilla matkustaa.. Jäi hirmu ikävä fiilis :(
Kommentit (70)
Totta kai uskallat matkustaa, kun nyt kerran sellainen linjaus on, että rattaiden kanssa kyyti on ilmaista, sulla on siihen oikeus. Leuka pystyyn!
EI pitänyt siitä että tod. näk. olet hetero.
No mutta olisi ihan mahdollista, että nainen olisi itse "miinuksella" tuolle äidille noissa tulonsiirroissa.
Jos vaikka äiti on opiskellut ja nostanut tukia, valmistunut hyväpalkkaiseen ammattiin, ollut töissä muutaman vuoden, maksellut veroja, sitten alkanut lisääntymään.
Ja tuo nainen esim. opiskellut, valmistunut, ollut töissä, ollut välillä työtön, ollut taas matalapalkkaisemmassa työssä (=maksanut vähän vähemmän veroja kuin tuo äiti).
Niin että kuinka tuo nainen saattoi olla varma, että hän on saanut vähemmän yhteiskunnalta tulonsiirtoja kuin hetkellisesti näkemänsä mamma?
Olin poistumassa bussista ja pyysin eräältä naiselta apua rattaiden nostamiseen lumivallin yli kadulle, ja vastaus oli: "en helvetissäkään auttais, matkustat jo ilmaseks pummilla mun verorahoilla, se saa riittää avuksi". Uskaltaako tässä enää julkisilla matkustaa.. Jäi hirmu ikävä fiilis :(
vaunuista pitäisi periä tuplamaksu, ne vie niin paljon tilaa. Pakkoko niillä on just ruuhka-aikaan lähteä punkemaan sinne. Muutenkin ahdasta.
suvaitsevaisuutta peliin vaan. Kyllä kait ihmisellä on oikeus valita ketä auttaa.
tuota perustelua. Minusta koko reaktio oli urpo. Suostun ymmärtämään, että ihmisiä joskus ärsyttää avun tarvitsijat mutta aivan kuin olisi helposti mitattavissa, kuka on yhteiskunnalta mitäkin saanut.
Yhtä naurettavaa on olla auttamatta, vaikka ei aina mieli tekisikään. Jos jaksaa olla kohtelias, yleensä siitä jää hyvä mieli.
meidän verorahoilla.
Aika moni muukin asia pännii, mihin menee ihan turhaa meidän maksamia verorahoja, niin kuin ne kuuluisat torkkupeitot.
Auttaminen on ystävällistä, mutta täysin vapaaehtoista.
Olkaapa ny suvaitsevaisia tätä vähemistöä kohtaan joka ei halua auttaa hyökkäysvaunuja nostaen ketään.
Toi ilmaiseksi matkustaminen.
Sille olisi kyllä voinut sanoa että
voi anteeksi; tiedätkö että mielenterveyspalvelutkin maksetaan verorahoista? Kyllä mä ainakin auttaisin sinua ja kaltaisiasi jos huomaisin että muuminne on todella eksyneet laaksostaan.
en tajua tollasia munapäitä. olisikohan sama muija valittanut, jos vanhus olisi pyytänyt apua, että maksan sunkin eläkkees perkele... itse autoin tänään keski-ikäisen pariskunnan vanhaan ratikkaan kaksien tuplavaunujen kanssa (siis he olivat vaunujen kanssa:D) ja jäi tosi hyvä mieli, kun kiittelivät vuolaasti. toki olisin auttanut ilman kiittelyäkin, mutta kun lopputulos oli seitsemän iloista kyytiin päässyttä matkustajaa, olisi ollut järjetöntä auttaa! se on kyllä jännä, kun joillekin oma napa on aina tärkein.
t. teini, vaikken haistattelekaan vittuja ja potki mummoja
Et kaupunki maksaa ne bussit veroäyreistä eli ehkä se aatteli että oot vieraspaikkakuntalainen!
vaunuista pitäisi periä tuplamaksu, ne vie niin paljon tilaa. Pakkoko niillä on just ruuhka-aikaan lähteä punkemaan sinne. Muutenkin ahdasta.
Olen täysin samaa mieltä. Miksi ihmeessä pitäisi auttaa vaunullisia ihmisiä, kun muutenkin saavat matkustaa ilmaiseksi. Kuljettaja on sitä varten, jos tarvitsee apua. Kuka korva, jos auttaessani liukastun ja loukkaan itseni?
Entä kun ne vaunut ja huutavat kakarat olisivat bussissa, niin millä niitä kestäisi, kun tulee miettineeksi, että "Itsepähän ne olen bussiin nostanut".
Olen täysin samaa mieltä. Miksi ihmeessä pitäisi auttaa vaunullisia ihmisiä, kun muutenkin saavat matkustaa ilmaiseksi. Kuljettaja on sitä varten, jos tarvitsee apua. Kuka korva, jos auttaessani liukastun ja loukkaan itseni?
Entä kun ne vaunut ja huutavat kakarat olisivat bussissa, niin millä niitä kestäisi, kun tulee miettineeksi, että "Itsepähän ne olen bussiin nostanut".
Helsingissähän kuljettaja voikin nousta usein sieltä kopistaan auttelemaan..eihän matkustajilla ole muuta kuin aikaa..voi ziisus. Onneksi nykyään niitä matalalattiakulkuvälineitä on paljon, ei tarvi kärsiä tällaisia ihmisiä kuin em. kommentoija. (Ja mulla ei ole edes lapsia..)
Siis haloo, missä lähimmäisen rakkaus ja omat aivot, pitääkö aina tuijottaa omaa napaa? Ihmrttelen reaktioita VARSINKIN kun ollaan vauva-palstalla.. Kaamee hyökkäys aapeetä ja muita rattaiden kanssa bussissa kulkevia kohtaan :(
Hyvä, ettet saanut vihernarkilta turpaasi vielä.
Ei ole muiden vika että meillä on lapsia ja elämä siksi nyt hetkellisesti hieman hankalampaa. Ärsyttää lapsiperheet, jotka kuvittelevat olevansa jonkin sortin invalideja ja oikeutettuja aivan kaikkeen. Itse hankin bussimatkoja varten kevyemmät rattaat joiden nostaminen sujuu yksinkin eivätkä tuki koko bussia. Ollaan kiitollisia kun saadaan rattaiden kanssa ilmaiseksi matkustaa!
Helsingissähän kuljettaja voikin nousta usein sieltä kopistaan auttelemaan..eihän matkustajilla ole muuta kuin aikaa..voi ziisus. Onneksi nykyään niitä matalalattiakulkuvälineitä on paljon, ei tarvi kärsiä tällaisia ihmisiä kuin em. kommentoija. (Ja mulla ei ole edes lapsia..)
Samaa mieltä, kamalia ihmisiä täällä.. Ehkä huomenna päivällä kotimammat tulee puolustamaan kun huomaavat tämän ketjun :D
"kuka korvaa jos liukastun auttaessani?" hei ihan oikeesti. tuon takia sä et varmaan myöskään avaa ovea pyörätuolilla kulkevalle, nosta edessä kävelevän pudonnutta lapasta tai tarraa kiinni tielle juoksevasta taaperosta? sinuna pysyisin ihan vain kotona, niin ei tarvitse muita syyttää, jos joutuu kanssakäymiseen muiden kanssa.
Kerro missä se terve maa on