Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vepsäläisen "asiakaspalvelu"

Vierailija
27.08.2012 |

Alkaa saada jo surkuhupaisia piirteitä, mutta AINA asioidessani (yrittäessäni tai ostessani jotakin, kallista tai vielä kalliimpaa kodin kalustetta tai sisustustavaraa) Vepsäläisessä, palvelu on huonoa. Viimeisimmät kokemukset lahjakortin voimassaolon pidennys parilla kuukaudella (heillä voimassaoloaika vain 6 kk, muilla saamillani lahjakorteilla se on ollut vähintään 12 kk) ei onnistunut (vaikka syykin olisi mielestäni ollut pätevä = talo ei ole vielä valmis, joten hankala ostaa sitä valaisinta), ei myyty lastensängyn mallikalustetta (vaikka muita kalusteita möivät myös liikkeessä nähtävillä olevia; isäni osti sitten toiselta paikkakunnalta ja olisi saanut heti mukaan, tilasi kuitenkin paketissa viikon toimitusajalla; Vepsäläisellä toimitusaika 4 vko..), tilaamani kaluste oli saapunut ja siitä oli yritetty soittaa kerran (en vastannut jostain syystä) ja soittaessani sitten tuotteen perään ja hakiessani sen sain moiteryöpyn niskaan.. Mitähän vielä? Siskolleni tilasivat (kylläkin toisesta V:n liikkeestä) vääränkokoiset sohvanpäälliset ja meinasivat ensin laskuttaa 1000 e verran päällisistä, jotka eivät sohvaan mahtuneet.. Ihan iloisin mielin yritän aina asioida, mutta p***kaa sataa aina niskaan. Ystävättereni sai yksin roudata kalustesteensa pakettiautoon (sohva ja 2 isoa nojatuolia). Ja alennuksethan ovat legendaarisen kehnot (verrattuna samaa merkkiä myyvien pienempien liikkeiden alennuksiin, palvelun tasosta nyt puhumattakaan). Nyt päätin, että en enää itseäni kiusaa ko. liikkeessä asioinnilla, kun aina tulee paha mieli. Onneksi vanhalla kotipaikkakunnallani ja nyk. mökkipaikkakunnallani on hyvä kalusteliike, jossa myös palvelu on huippuoluokkaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkupuvussa olit varmaan seksikkäämpi ja se on se joka vaikuttaa eniten ketä palvellaan.  Meneehän miehet kaupan kassajonossakin aina sen hyvännäköisen kassan jonoon vaikka se olisi pidempi kuin jonkin ruman kassan jono.

Vierailija
22/49 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin jos olet läski niin sitten mielummin Sotkaan ja valitse naismyyjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:02"]

Näin se on.  Kannattaa rouvat laittaa jakkupuku jossa on tosi lyhyt hame ja korkokengät jalkaan ja valita

jokin miesmyyjä, niin jokin muukin kuin palvelu luistaa ja saa paremmat alennukset.

[/quote]

Mä sain kyllä parasta palvelua sieltä nuorelta tytöltä, oli tosi asiansa osaava ja ystävällinen.

Ne miesmyyjät vepsäläisellä on ihan kauheita ja umpilaiskoja törppöjä.

Vierailija
24/49 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2012 klo 21:51"]

ko. liikkeestä (pk-seutu), ennen kaikkea joidenkin myyjien asenteet on olleet sellaisia että ei ole jäänyt hyvä mieli. Jotenkin sitä olettaisi, että kun selkeästi kalliimman hintaluokan tuotteita myyvät, niin myös palvelun taso seurailisi hintoja. Esim. jossain h&m:llä ei tule petyttyä myyjiin kun niiltä ei odotakaan mitään.

Lanternan Vepsäläiseltä, että arvioivat asiakkaita pukeutumisen mukaan ja arkisesti pukeutuneena saa ylimielistä paskaa palvelua ja hienosti pukeutuneena jopa ylikohteliasta ja mielistelevää. Oon itse asioinut siellä molemmissa asuissa, niin lauantaina kesken puutarhassa vietetyn päivän farkuissa ja T-paidassa ja sain pitkiä melkein halveksuvia katseita eikä minua meinattu viitsiä palvella, kuin taas toisen kerran kesken työpäivän jakkupuvussa ja korkkareissa ja laitettuna, jolloin heti tuli palvelua ja se oli erittäin ystävällistä.

Ei ole kovin fiksua myyjiltä luokitella asiakkaita noin, koska pukeutuminen ei korreloi oikeasti ostovoiman kanssa - varakaskin voi rentona vapaapäivänä olla vähemmän hienosti pukeutunut ja menee hyvät kaupat ohi jos asiakkaan suututtaa ylimielisyydellä. Ja muutenkaan ei ole fiksua laittaa jo ovelta asiakkaita kasteihin ja palvella eri tavalla tuon luokittelun mukaan.

Ai, no minä sain juuri eilen Lanternan Vepsäläiseltä todella hyvää ja ystävällistä palvelua. Ja ihan olin töistä tulossa pitkän päivän jälkeen, enkä nyt välttämättä ihan freeseimmilläni ulkonäön puolesta. Herääkin kysymys, minkä näköisenä porukka siellä oikein kulkee, jos ulkonäköä on "arvostelevasti" katsottu :)

Vierailija
25/49 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 23:42"]

ko. liikkeestä (pk-seutu), ennen kaikkea joidenkin myyjien asenteet on olleet sellaisia että ei ole jäänyt hyvä mieli. Jotenkin sitä olettaisi, että kun selkeästi kalliimman hintaluokan tuotteita myyvät, niin myös palvelun taso seurailisi hintoja. Esim. jossain h&m:llä ei tule petyttyä myyjiin kun niiltä ei odotakaan mitään.

Lanternan Vepsäläiseltä, että arvioivat asiakkaita pukeutumisen mukaan ja arkisesti pukeutuneena saa ylimielistä paskaa palvelua ja hienosti pukeutuneena jopa ylikohteliasta ja mielistelevää. Oon itse asioinut siellä molemmissa asuissa, niin lauantaina kesken puutarhassa vietetyn päivän farkuissa ja T-paidassa ja sain pitkiä melkein halveksuvia katseita eikä minua meinattu viitsiä palvella, kuin taas toisen kerran kesken työpäivän jakkupuvussa ja korkkareissa ja laitettuna, jolloin heti tuli palvelua ja se oli erittäin ystävällistä.

Ei ole kovin fiksua myyjiltä luokitella asiakkaita noin, koska pukeutuminen ei korreloi oikeasti ostovoiman kanssa - varakaskin voi rentona vapaapäivänä olla vähemmän hienosti pukeutunut ja menee hyvät kaupat ohi jos asiakkaan suututtaa ylimielisyydellä. Ja muutenkaan ei ole fiksua laittaa jo ovelta asiakkaita kasteihin ja palvella eri tavalla tuon luokittelun mukaan.

Ai, no minä sain juuri eilen Lanternan Vepsäläiseltä todella hyvää ja ystävällistä palvelua. Ja ihan olin töistä tulossa pitkän päivän jälkeen, enkä nyt välttämättä ihan freeseimmilläni ulkonäön puolesta. Herääkin kysymys, minkä näköisenä porukka siellä oikein kulkee, jos ulkonäköä on "arvostelevasti" katsottu :)

Vaikka menisin millaisissa ryysyissä, odotan saavani kunnon palvelua enkä mitään arvostelevia katseita. Eli mieti sinä vain siellä rauhassa minun pukeutumistani, ei paljon hetkauta :)

Vierailija
26/49 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lauantaina oli enemmän asiakkaita palveltavana, kiire ja väsymys painoi myyjällä päälle, ja keskellä viikkoa, päivällä oli hiljaisempaa, ja palvelukin sen vuoksi parempaa?

Vierailija
27/49 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska huomata itse huonekalumyyjänä kun tullaan ostamaan esim sohvaa, joissa on kymmenia eri kankaita ja eri kokonaisuuksia valittavana, samin kun monet muut huonekalut; hyllystöt yms. eri värejä ja materiaaleja joista asiakas valitsee kuten juuri vepsäläisellä niin ihmisillä on kummallinen käsitys siitä että liikkeen varasto on taikakone joka taikoo nämä tilaustuotteet heti mukaan saatavaksi. Koittakaa nyt perhana tajuta että joso n valikoimaa ja eri vaihtoehtoja valita, toisin kun jossain suomisoffalla missä koko systeemi on täysin kusetusta, se laatu ensinnäkin MAKSAA ja toiseksi se tilataan sivua varten toimittajalta, ei lepuuteta myymälän varastoissa satoja erilaisia sohvia ja hyllystöjä tms koska se ei ole järkevää. Aamen. Jos haluatte heti mukaan/halpaa/ostaa heti parin vuoden päästä uudet kalusteet kun vanhan meni hups heti rikki niin asioikaa siellä maskussa yms

Vierailija
28/49 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myyjä valehti suoraan päin naamaa... olin ostanut vähän enemmänkin huonekaluja, kesti liki 2kk ennen kuin tulivat, toimitusaika aina venyi ja venyi. Myyjä lupasi soittaa ja ilmoittaa matkan varrella, ei mitään kuulunut.

Soitin sitten yhtenä perjantai-iltapäivänä, myyjä meni varastoon (kehä III) katsomaan, juu täällä ne ovat, maanantaina pojat soittavat ja sopivat kuljetusajasta.Oli itse jäämässä lomalle.

Ei soittanut kukaan maanantaina, soitin itse sinne ja tyyppi siellä varastossa sanoi, ettei täällä mitään tavaroita ole, ihmetteli miksi myyjä oli niin sanonut?!

No varmaan siksi,  että pääsi minusta eroon ja lähti itse lomalle, tavarat tulivat sitten kyllä parin päivän kuluttua.

Vierailija
29/49 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen kokemus Jyväskylän Vepsäläiseltä. Kaupitellaan huonekaluja niinkuin markkinoilla ja mieheni joka ei katso paljonko joku maksaa, ei ollut saanut alennusta mallikappaleesta. Laitoin palautetta liikkeeseen mutta siihen ei ikinä vastattu. En asioi ko. lafkassa enää, naurettavia provikkamyyjiä ja huonoa palvelua.

Vierailija
30/49 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska palveluhan siellä on. Kysymys kuuluukin, miksi palaatte sinne kerta toisensa jälkeen sätittäviksi? Laatuhuonekaluja saa kyllä muualtakin. Ja hyvän palvelun päälle.

Vierailija
31/49 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

13.01.2015 klo 15:02

Näin se on.  Kannattaa rouvat laittaa jakkupuku jossa on tosi lyhyt hame ja korkokengät jalkaan ja valita

jokin miesmyyjä, niin jokin muukin kuin palvelu luistaa ja saa paremmat alennukset.

Mä sain kyllä parasta palvelua sieltä nuorelta tytöltä, oli tosi asiansa osaava ja ystävällinen.

Ne miesmyyjät vepsäläisellä on ihan kauheita ja umpilaiskoja törppöjä.

Niin - lue nuo edelliset viestit ja mieti miksei miesmyyjät innostu sinun palvelusta.  Kyllä hoikat ja kauniit naiset palvellaan ihan autolle asti ja tarvittaessa vaikka kotiin...

Vierailija
32/49 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama tyyli on Porttipuiston ja Lanternan Vepsäläisellä, siellä ei edes mulkoilla vaan ollaan niin kuin asiakasta ei olisikaan! Olen päättänyt, että ehkä käyn katsomassa huonekaluja Vepsäläiseltä, mutta tilaan ne nettikaupoista joissa toimituskin on monesti nopeampaa ja kaikin puolin jouhevampaa!

Vierailija
33/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina paskaa palvelua vepsäläiseltä tais siis eo palvelua ollenkaan. Ei tervehditä. Ketään ei oikeastaan kiinnosta. Ja tosiaan sitten jos Audin avaimia heilutellen menee sisään nii sitä mielistelyn määrää ei voi sanoin kuvailla. Omat 300e ostokset ei vissiin oo ollu tarpeeks hyviä heille että jaksaisivat palvella...

Vierailija
34/49 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hauska huomata itse huonekalumyyjänä kun tullaan ostamaan esim sohvaa, joissa on kymmenia eri kankaita ja eri kokonaisuuksia valittavana, samin kun monet muut huonekalut; hyllystöt yms. eri värejä ja materiaaleja joista asiakas valitsee kuten juuri vepsäläisellä niin ihmisillä on kummallinen käsitys siitä että liikkeen varasto on taikakone joka taikoo nämä tilaustuotteet heti mukaan saatavaksi. Koittakaa nyt perhana tajuta että joso n valikoimaa ja eri vaihtoehtoja valita, toisin kun jossain suomisoffalla missä koko systeemi on täysin kusetusta, se laatu ensinnäkin MAKSAA ja toiseksi se tilataan sivua varten toimittajalta, ei lepuuteta myymälän varastoissa satoja erilaisia sohvia ja hyllystöjä tms koska se ei ole järkevää. Aamen. Jos haluatte heti mukaan/halpaa/ostaa heti parin vuoden päästä uudet kalusteet kun vanhan meni hups heti rikki niin asioikaa siellä maskussa yms

Siksi tilaan nykyään suoraan valmistajalta tai ulkomaisista nettikaupoista. Viimeisimmässä hankinnassa toimitusaika ulkomailta kotiin alle viikko, kotimaisen huonekaluliikkeen kautta toimitusaika 6 viikkoa. Olisi sitten edes oikeasti niitä malleja hyvin esillä, mutta ei. Pitäisi ostaa sika säkissä, maksaa ja sitten todeta, että ei tämä käynytkään. Verkkokaupassa on sentään palautusoikeus, jos tuote ei miellytä. 

Vierailija
35/49 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täältä Tampereelta. Jätkät vaan mulkoaa tiskinsä takaa, kun astuu sisään. Tulee tunne, että tule häiritsemään heidän oloaan siellä huonekaluliikkeessä.

Oikein ärsyttää, kun pitäis sieltä jotain hankkia.

Se kaljupää paviaani on kaikkein pahin.

Vierailija
36/49 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei menkääpä asioimaan Oulun Vepsäläiselle niin sen jälkeen mikä tahansa palvelu tuntuu kuninkaalliselta kohtelulta. Niin käsittämättömän tökeröä, amatöörimaista toimintaa, että tuli jo mieleen että ovat jotakin työpajalaisia tms. vaikka taatusti työpajallakin osattaisiin käytöstavat oaremmin. Ei ikinä enää tähän liikkeeseen vaikka pidän kovasti ko. firman edustamista huonekaluista. Ajan toiseen kaupunkiin tai tilaan netistä.

Vierailija
37/49 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei menkääpä asioimaan Oulun Vepsäläiselle niin sen jälkeen mikä tahansa palvelu tuntuu kuninkaalliselta kohtelulta. Niin käsittämättömän tökeröä, amatöörimaista toimintaa, että tuli jo mieleen että ovat jotakin työpajalaisia tms. vaikka taatusti työpajallakin osattaisiin käytöstavat oaremmin. Ei ikinä enää tähän liikkeeseen vaikka pidän kovasti ko. firman edustamista huonekaluista. Ajan toiseen kaupunkiin tai tilaan netistä.

Samat kokemukset Oulun Vepsäläisestä mullakin. Liike myy huonekaluja, joita ei Oulussa muualta saa. Jotenkin aina yhtä nihkeä palvelu.

Muutama vuosi sitten joulun alla tilasin erään tuotteen siellä. Toimitusajaksi sanottiin 4 viikkoa. Kysyin ystävällisesti, että pidentääkö toimistusaikaa se, että joulu ja uusi vuosi on tulossa. Vastaus oli hieman nokkavasti sanottu, kyllä 4 viikkoa on maksimi. 

No, ei kuulunut 4:n viikon jälkeen. Tiedusteluihin lopulta vastattiin: joulun ja uuden vuoden vuoksi toimitusaika on TIETYSTI pidempi. Oli 7 viikkoa, ei pahoiteltu.

Kävin nyt kesällä pienemmän ostoksen tekemässä. Ei ristin sielua näkyvissä koko kaupassa. Ei asiakkaita eikä henkilökuntaa. Naurunremakkaa takahuoneesta. Lopulta joku tuli ja nenäänsä pyyhki. Maksut suoritettiin ja kuitit annettiin, nenää pyyhittiin sormin vähän väliä. Ei siinä käsidesipisteet ovilla paljon auta, kun myyjät hiplaa eritteitään asiakkaan tuotteisiin.

Oulussa tuotteita ei siis saa muualta; muuten en tähän firmaan menisi koskaan. 

Vierailija
38/49 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin täysin vailla ennakkoluuloja Vepsäläiselle ostaakseni laadukkaita huonekaluja. Jouduin toteamaan, että he eivät selvästikään halua luopua niistä. Tai voihan olla, että olen muuttunut näkymättömäksi.

Vierailija
39/49 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lieviä ongelmia ko. lafkan asiakaspalvelun kanssa. Esim. tilasin nettikaupan kautta 2 tuolia ja nettikaupassa sai valita vapaasti mistä nouto, valitsin tietysti meitä lähimmän liikkeen. Parin päivän päästä tuli puhelu, että tuolit on noudettavissa keskusvarastolta (= 3x se matka, mikä valitsemaani liikkeeseen). Sanoin, että tuolit piti olla noudettavissa liikkeestä X, johon vastaus kuului, että "joo, ovat siellä keskusvarastossa, sieltä voi noutaa".

Tätä jatkui muutaman päivän ja yhtä monen puhelun verran, jankutettiin, että sopimuksessa lukee, että nouto keskusvarastolta, vaikka mulla oli tulostettu sopimus, jossa luki noutopaikka X. Lopulta puhelimen toisessa päässä "havahtuivat", että niinhän tässä tosiaan lukee. Sitten kyllä ihan ystävällisesti veivät ne sinne kauppaan X.

Mulle annettiin myöskin nokkakärry eikä apua tarjottu, vaikka olen hentorakenteinen nainen. No mä en sitten pyytänyt apua, kun sain ne itse ihan hyvin, joten en tiedä olisivatko auttaneet jos olisin pyytänyt.

Samat kokemukset Vepsäläisen logistiikasta. Siis aivan karseaa. Muutamat hieman kalliimmat kalusteet Vepsäläiseltä ostanut enkä ole missään huonekalukaupassa saanut niin huonoa palvelua. Valitin asiakastukeenkin mutta siellä laatutaso oli samaa luokka. Ei vastattu eikä muutenkaan noteerattu.

Tilaan jatkossa Vepsäläisen valikoimaan kuuluvat tuotteet ulkomailta. Ihan periaattesta. 

Vierailija
40/49 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh, onneksi on muillakin negatiivisia kokemuksia. En siis ole vain luulosairas. ;) Etsiskelin mukavaa sohvaa, johon saisi (tai jossa olisi valmiina) hieman tavallista korkeammat jalat tai istuinosa olisi muuten korkeampi. Ei palvelua, ei ehdotuksia, ei mitään. Myös sänky (hyvä) oli haussa. Edelleen molemmat ovat hankkimatta ja rahatkin on varattuna laadukkaisiin huonekaluihin eli kohtuullisesti. Vepsäläiselle ne eivät mene!

Btw, mistä paikasta / paikoista ulkomailta olette tilanneet kalusteita ja miten toimitus on sujunut? Nyt kyllä kiinnostaa, koska Ikea ei ole meitä varten, lastenhuoneessa ja keittiössä on hyvää Ikeaa. Kuitenkin sohvaa ja sänkyä sieltä ei oikein tunnu löytyvät omilla spekseillä. Muitankin ehdotuksia, please.

Vepsäläinenkin voisi ottaa onkeensa, mitä he tekevät väärin, jos kerran jo ulkomailta kannattaa tilata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi