ENE (= VLCD) -laihdutus alkaa huomenna lääkärin valvonnassa
Jännittää jopa. Kuinkahan kestän, jaksan sortumatta, mikä on lopputulos. Mies hiljaisen innostuneena tukijana vierellä.
Lähtöpaino 101,3kg
Onko muilla kokemuksia??
Kommentit (44)
Olen saanut laihdutettua n. 10kg omin voimin (jälleen kerran...) ja nyt pääsin mukaan ryhmään, jossa on 14 muuta sopivaksi katsottua köntsäkettä. Ikähaitarimme lienee 30-60v.
Koko ohjelma kestää toukokuulle asti, siitä 10 viikkoa pitäisi mennä VLCD-aterioilla, eli n. 600kcal/pvä.
Uskallan alkaa tähän siksi, että vetäjinä on 2 sairaanhoitajaa ja 1 sisätautilääkäri enkä halua kuolla kiloihini.
Jos vain joku muu on kokenut samaa, toivon juttukaveria. ap
Minä pääsin vastaavanlaiseen ryhmään vuosi sitten. Lähtö 116, laihdui 113.
Nyt painan 119 :(
Ja kilot tulivat takaisin ihan 3-4 kuukaudessa! Samoin on käynyt ryhmän loputtua monelle muulle.
Itse tarvitsisin sitä ryhmän tukea.
Varmasti saat painon tippumaan, sen kurissapitäminen eri juttu mutta älä murehdi sitä nyt.
ryhmän mukana laihtuu varmasti, mutta on eri asia saada tulos pysymään. Tässä vaiheessa haluan kovasi uskoa itseeni ja siihen, että saan elämäntavaksi esim. kuntosaliurheilun, josta pidän mutta en ole voinut aikoihin tehdä esim. polviongelmien takia.
Sinä, joka lihoit uudelleen: eikö ole enää mahdollisuutta uuteen ryhmään? Oletko ajatellut laihuusleikkausta? MItä lääkärisi tuumisi siitä? ap
ihan omatoimisesti tätä kuuria vedän, nyt viikkoja takana neljsä ja kiloja lähtenyt kymmenisen.
ei ole veriarvojen seurantaa tms? Et ilmeisesti joudu käyttämään mitään lääkkeitä? Lääkityksiin tulee aika paljon muutoksia pitkässä kuurissa.
Kuinka kauan aiot jatkaa? Syötkö vihanneksia paljon? Kuinka kauan kesti, että näläntunne katosi?
Kymmenen viikkoa meinasin olla, en syö yhtään mitään muuta pussien lisäksi.
Välillä menee paremmin, välillä huonommin, mutta sisulla mennään loppuun saakka.
Voisit lähettää ennen ja jälkeen -kuvat tänne huokailtavaksemme, kun olet saanut urakan päätökseen :)
Itse sain ohjeeksi syödä pussien lisäksi ihan tiettyjä kevyitä vihanneksia vähintään 500g päivässä. Osa vihanneksista, hedelmät ja marjat ovat kiellettyjen listalla.
Nyt se on totta, ALLE SATA!!!!!
Aloittaessani viime viikolla paino kävi vielä 102,3:ssa, mutta nyt
99,7!
Hii-hoo-hippo!
ja näläntunne on kadonnut jo hyvän aikaa sitten. Puuskittaiset mieliteot menevät aina vaan laimeammiksi. Iltaisin tekee yhä mieli syödä jotakin, se tarve menee ohi kevyellä salaatilla. Saunaoluita ei tee enää mieli yhtään. Pussikeitot ovat alkaneet maistua suorastaan hyviltä. Syön Nutrilettin kasviskeittoa, mansikkajuomaa ja Naturdietin ananasta. Maustan kasviskeittoa mm. chilillä, valkosipulilla, mustapippurilla.
Unenlaatu on parantunut, mieliala on korkea ja nilkoissa ja sormissa ei ole turvotusta yhtään. Huonoja puolia on kaksi: sosiaaliset syömistianateet ovat hankalia, olen sortunut jo kaksi kertaa ravintolasyömiseen. Lisäksi iho kuivuu aika tavalla, rasvausta tarvitaan.
Pussikeittoja syödään vielä pari viikkoa.
Olen tosi pettynyt motivaationi ja sitoutumiseni voimaan, en ole pysynyt dieetissä tunnollisesti. Ihan kuin olisin hukannut minulle tarjotun ainutlaatuisen mahdollisuuden.
Yritän silti ajatella, että jokainen laihdutettu kilo on hyväksi ja elämä ei lopu tähän. Laihtumisen on jatkuttava varmaan vielä vuosi lisää. Olen myös juuri aloitellut liikunnan ja ihmisiltä alkaa tulla kommentteja kaventumisesta! Tavoittelen yhä, että paino olisi alle 90kg kesäkuuhun mennessä.
Painoin syksyllä 112kg,
vuoden alussa 103,9kg
Nyt 95,2
- Ehdottomasti kyllä suosittelen, että vaikeasti tai sairaalloisesti ylipainoiset: hakeutukaa lääkäriin ja kysykää sovellutteko VLCD-ryhmään!
muuten katoaa koko motivaatio laihtumiseen.
Lue ajankuluksi vaikka näitä juttuja.
http://kutri.net/laihdutus/
Katson ihan rauhassa tämän dieetin ohjeet loppuun asti, meillä on ryhmän tapaamisia toukokuuhun asti ja vielä yksi syksyllä. Aika paljon jännittää normaaliin ruokaan siirtyminen kokoknaan, en edes tiedä millaista kalorimäärää tullaan suosittelemaan. Veikkaan että itselleni sopisi 1200.
Sen verran oli puhetta, että pussikeitoilla saa jatkossakin tasapainottaa herkuttelupäivien kaloreita. Eli jos syö synttärikakkua, seuraavat 2 päivää voi olla keitoilla. Jos syö kokonaisen pizzan, voi ottaa 1 viikon keittokuurin.
Kokemusta on sairaalan painonhallintaryhmästä ja sen jälkeen. Ryhmässä käytimme VLCD-tuotteita 10 vkoa ja sen jälkeen harjoittelimme "syömään oikein". Paino tietysti putosi. ½ v ryhmän jälkeen vedin vielä itsenäisesti toiset 10 vkoa. Ongelmana VLCD/ENE-dietissä on se, että keho tottuu vähäiseen kalorimäärään. Kun lähdet syömään normaalisti, vaikkakin niukasti, kerää keho kaiken mahdollisen energian talteen. Näin ollen paino palaa entistä helpommin takaisin.
Vuosi ryhmän jälkeen paino oli melkein tullut takaisin. Sen myötä masennus ja itseinho. Itse olen sitä mieltä, että VLCD sopii hetkelliseen laihdutuksen aloittamiseen: saat mahalaulun pienemmäksi ja mielen ja motivaationsuunnattua kohti painon pudotusta. Muuten se voi olla salakavala ansa.
Itse löysin lopullisen ratkaisun ravintolisistä ja aineenvaihdunnan aktivoinnista galvaanisella sähköllä. Faktahan on se, että emme nykyään saa ravinnosta kaikkea sitä, mitä kehomme tarvitsee,.. Vitamiinejä, mineraaleja ja hivenaineita tulee ruuasta murto-osa siitä, mitä joskus 70-luvulla. Siksi tehokkat ravintolisät ovat ratkaisu myös laihdutukseen.
Itse lyösin ratkaisun täältä (paino lähtenyt putoamaan taas!). Suosittelen lämpimästi :D
http://ikuinennuoruus.blogspot.fi/2013/05/aineenvaihdunta-hitaalla.html
että ei ne kilot välttämättä tule takaisin, mutta sen ehto on, että pitää tajuta muuttaa vanhoja elintapojaan ja löytää jotain sen mässäämisen tilalle- se ei ole helpointa, tiedän sen, kun taistelen sen kanssa joka päivä.
Minäkin olen kokeillut vlcd-dieettiä, mutta ei ole mun juttu. En jaksa niitä jauhoja ja läski palaa takaisin! Laihtuu juu äkkiä, mutta lopputulos on yleensä löllöt takaisin.
Olen laihtunut lokakuusta 16,8 kiloa. Lähtölukemat oli mulla 101,4 kg ja syynä laihduttamiseen metabolisen oireyhtymän merkit, vaarallisen korkea verenpaine ja sukurasitus. Mut kai pitää säikäyttää perusteellisesti, että otan homman tosissani. Tavoitepaino on 60-65 kiloa.
Mutta se ruokavalio: koska mun pitää välttää suolaa, tuli karsittua sen mukana pois lautaselta iso kasa perunaa, makaronia ja riisiä ja enemmistö leivistä.
Syön aamulla joko jugurttia, rahkaa, banaanin tai muita hedelmiä, keitettyjä munia ja joskus raa'ankin munan.
Lounaaksi olen vaihtanut joko salaatit, tai haen kaupasta suolatonta evästä. Joskus syön kasviskeittoa.
Kotona syön normaalin ruuan, mutta lyön lautaselle vähintään puolet kasviksia, ei suolaa ja palasen leipää. Vaatii aika itsehillintää ottaa lautaselle entisen kolmen perunan sijasta se kattilan pikkuisin tai ruokalusikallinen makaronia.
Iltapalaksi hedelmä ja ruisleipä, päälle margariinia. Leivänpäällysteistä olen sallinut itselleni vain suolattomat, eli paprikan, kurkun, tomaatin ja salaatin.
Jos mun tekee mieli pitsaa, haen yhden ja syön sen lasten kanssa, niin että minä otan 1/4. Äijä mättää omansa perhekokona..
Liikkua on pakko. Mulle ei selän kulumavian takia oikein sovi tavallinen kävely, mutta uinti käy, samoin kuntopyörä ja sauvakävely.
Aina kun meinaan livetä, kuvittelen itseni ruumisarkussa ja lapset sen ympärillä itkemässä. Menee ruokahalut.
just nutarus. Aiemmin sain kyllä 10 kiloa rykäistyä pois muilla keinoin, kmutta nyt kun ylipainoa on noinkin paljon paras keino on nutraus.
Ja eiköhän meistä jokainen oikeesti tiedä millaista olisi se oikea syöminen, ettei liho. Tarkoitan sitä, että aivan sama millä ne kilot tippuu, kunhan tippuu.
-5 viikkoa omatoimista nutrausta takana.
Paino 92,2kg ja ryhmän viimeinen tapaaminen tällä viikolla. Kontrollitapaaminen syksyllä.
painoni nyt 92,2 kotivaa'alla, "virallinen" tulos myöhemmin viikolla on varmaan alempi.
Motivaatio kohdallaan nyt, pärjään taas ruuan kanssa. Pidän Nutrilett-kasviskeittoa kiireen varalta tarjolla ja käsilaukussa, etten nälissän hotkisi voileipiä vaan sen täyden aterian, joka on vain 120kcal.
Tsemppiä sinulle!