Synnärin vierailukielto
Jos ovessa lukee, et käynnit sallittuja vain vauvan isällä ja sisaruksilla. Onko esim. mummit ja ukit totelleet kiltisti kieltoa, vai ovatko tulleet sinne siitä huolimatta? Äitini on sitä mieltä, että mummin oikeudet menee kieltojen ohi ja on tunkemassa sinne sekä minun, että sairaalan kielloista huolimatta.
Kommentit (29)
Oulussa on myös kyseinen kielto eikä pääse edes päiväsaliin muut kuin isä ja vauvan sisarukset. Aluksi ajattelin minäkin, että onpa hölmö sääntö, mutta laitoksella ollessa (enkä ollut edes kovin kipeä) sääntö olikin enemmän kuin loistava. Ei tarvitse itse keskittyä muihin kuin vauvaan ja lähimpiin perheenjäseniin eikä ole hirveä härdelli joka paikassa. Ja kyllä, mummit ja muut uskoivat sääntöä hyvin. Tiedä sitten kuinka paljon ovat siitä keskenään mutisseet, mutta eipä kyllä kiinnostakaan. Kyllä ne ehtivät sitä uutta tulokasta nähdä vallan loistavasti kotiutumisen jälkeenkin.
Kun olin synnyttämässä esikoista Kätilöopistolla ei siellä mitään kieltoja ollut, vierailuaika tosin oli iltaisin.
Ennen synnytystä tulin sanoneeksi anopille, etten tiedä haluanko ketään muuta kuin mieheni sinne sairaalaan. Ajattelin, että eihän sitä tiedä miten väsynyt tai huonossa kunnossa on tai muutenkaan miltä tuntuu..
Anoppi veti tästä herneet nenään ja nosti kunnon metakan aikaiseksi. No, sitten kun syntymän jälkeisenä päivänä pyydettiin vauvaa katsomaan ei tullut ollenkaan, kun "hoiti lapsenlapsiaan" (mieheni siskon)
no, mikäs siinä.. vanhempani sitten tulivat yhdessä siskoni lasten kanssa :D.
en halunnut ketään sairaalaan vielä ensimmäisenä iltana (vauva syntyi aikaisin aamulla) ja kaikki kyllä kunnioittivat tätä toivetta.
Siellä mun vieraat oli, ei huoneessa. Minusta oli ihan kivaettä sai nähdä muitakin ihmisiä. Osan aikaa olin huoneessa yksin, joten ei kai vieraat siellä häirinneet. Jouduin olemaan siellä viikon, lapsi oli suuren osan aikaan lastenklinikalla. Tapasin päivähuoneessa myös ystävääni, joka kävi syöpähoidoissa viereisessä rakennuksessa.
siinä vieressä eikä tosiaan sisälle tule muita kuin isä ja sisarukset, muut ajetaan ulos. Oviseinä on tosin lasia, ja meillä mummat ovat käyneet ihastelemassa vauvoja lasin läpi toiselta puolelta käytävää.
Ja olen tyytyväinen! Tavallaan _vähän_ harmittaa, ettei mummut näe uutta lasta heti tuoreeltaan, mutta kyllä he muutaman päivän voivat ihan varmasti odottaa!
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin koko ajan lappaavat vieraat edestakaisin. Itse ainakin haluaisin myös nukkua.. kiva siinä sitten nukkua jos aina on jollain vieras. Ja jos on ilmavaivoja, ummetusta ja verta vuotaa solkenaan.. Yrität imettää ja rinnat kipeät ja muuta kivaa vaivaa... Siinä varmasti nautit sitten kun vieraita on tupa täynnä, etkä pieraista uskalla/kehtaa.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin koko ajan lappaavat vieraat edestakaisin. Itse ainakin haluaisin myös nukkua.. kiva siinä sitten nukkua jos aina on jollain vieras. Ja jos on ilmavaivoja, ummetusta ja verta vuotaa solkenaan.. Yrität imettää ja rinnat kipeät ja muuta kivaa vaivaa... Siinä varmasti nautit sitten kun vieraita on tupa täynnä, etkä pieraista uskalla/kehtaa.
kyllä tosi kiitollinen, että sain olla rauhassa synnytyksen jälkeen! Mä olisin varmaan mennyt ihan hysteeriseksi, jos olisin joutunut kestämään omat ja huonekaverin omaisten vierailut.
Onneksi sain olla rauhassa (suurimman osan ajasta vielä ilman huonekaveriakin)!
- se Seinäjoella synnyttänyt
siinä vieressä eikä tosiaan sisälle tule muita kuin isä ja sisarukset, muut ajetaan ulos. Oviseinä on tosin lasia, ja meillä mummat ovat käyneet ihastelemassa vauvoja lasin läpi toiselta puolelta käytävää.
vaikka minkälaisen influenssan, luulisi, että edes se ajatus pysäyttäisi. Sitähän varten kiellot lähinnä on. On se kumma, jos ei jaksa muutamaa päivää odottaa, että pääsette kotiin. Meillä kaksoset syntyi pikkukeskosina ja ekat 3 kuukautta vietettiin vastasyntyneiden teholla / lastenosastolla, jonne ei kellään vieraalla ollut mitään asiaa. Ei edes vauvojen sisaruksilla. Meillä isovnhemmat pääsivät lasiovien takaa katsomaan vauvoja heidän ollessä kahden kuukauden ikäisiä.