Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärin vierailukielto

Vierailija
30.01.2012 |

Jos ovessa lukee, et käynnit sallittuja vain vauvan isällä ja sisaruksilla. Onko esim. mummit ja ukit totelleet kiltisti kieltoa, vai ovatko tulleet sinne siitä huolimatta? Äitini on sitä mieltä, että mummin oikeudet menee kieltojen ohi ja on tunkemassa sinne sekä minun, että sairaalan kielloista huolimatta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella luki synnyttäneiden puolella infokansiossa ajat jolloin isovanhemmat, tms. saa tulla käymään. Isät olisivat saaneet olla pidempäänkin.

Jos oli isompi porukka, kuten vauvan isoveli ja kaikki mummut ja vaarit kerralla, siirryimme päivähuoneeseen. Ja lyhyt aikahan siellä synnärillä yleensä ollaan, joten muut sukulaiset ehtivät kyllä vauvan nähdä sitten kotonakin. Samassa huoneessa kanssani olleella äidillä kävi joskus isokin sukulaisporukka huoneessa istumassa, muttei heistä ollut minusta häiriöksi kuitenkaan :).

Vierailija
2/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sellä kuitekin tietyt (lyhyet) ajat myös isovanhempia varten?

ei ole, kielto on ihan ehdoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan pääse osastolle muut kuin vauvan isä ja sisarukset.

Ei ole mitään päivä tms. huoneita minne vieraita voisi tulla.

Meillä mummot ovat kyllä tulleet siihen osaston lasioven taakse ja siitä ollaan vauvaa heille näytetty. Näin teki moni muukin.

Minusta on tosi hyvä ,ettei vieraita sallita!

Vaikka huoneet onkin vain kahdelle henkilölle, ei olisi kiva jos sillä toisella ravaisi vieraita kokoajan,kun itse siinä yrität kipeänä toipua ja tuuletella sektiohaavaa tms.

Vierailija
4/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuopiossa ei sitten ole mitään vierailuaikaa isille ja sisaruksille vaan voivat olla siellä rajattomasti.

Vierailija
5/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakin kiellot koskee ihan samanlailla mummua kuin muitakin vierailijoita. Ei ne pöpöt katso, kuka sinne tulee. Mummo vaarantaa samalla sekä sinun vauvasi että toisten vauvojen terveyden, pitäisi tuo jo älytä.

Vierailija
6/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskin ihanaa, jos naistenklinikallakin olis tuollainen kielto. Viimeks kun olin siellä, naapuripetiläiselle pamahti varmaan 20 vierasta kerralla. Siinä ne sitten meuhkasi tunnin verran ja availi jopa välillä niitä mun sängyn ympärillä olevia verhoja(!)Meteli oli sanoinkuvaamaton.

Toivoisin, että joka paikkaan sais tulla vaan isä ja sisarukset.

Sukukokousta tulivat sitten pitämään samaan huoneeseen. Ai että sapetti. Takana valvomista kaksi vuorokautta ja aamulla syntynyt vauva vihdoinkin nukahti niin että olisi itsekin voinut nukkua. Mutta ei, huonekaverille lappas vieraita puolen suvun verran. Siinä oli sitten verhon takana mukava yrittää nukkua.

Vierailija
7/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella luki synnyttäneiden puolella infokansiossa ajat jolloin isovanhemmat, tms. saa tulla käymään. Isät olisivat saaneet olla pidempäänkin.

ainakin kuopiossa ja joensuussa on kielletty kokonaan muiden paitsi lapsen isän ja sisarusten vierailut. eli ei mihinkään aikaan ketään muuta sallita. hyvä niin.

Vierailija
8/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneet pieniä ja happi loppui ihan kolmen äidin ja kolmen vauvankin toimesta. Saati ko sinne pyörähti isovanhemmat, sedät ja tädit jne.

Vierailija
9/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ilmoitti, että lähtee heti lapsen synnyttyä kohti (asuu tunnin ajomatkan päässä). Itse toivon kotiutuvani sen maagisen kuuden tunnin jälkeen, jos vaan on kaikki kunnossa. Silloin voisi anoppikin tulla kotivierailulle, mutta sairaalaan en haluaisi ketään, varsinkaan heti. Tietysti en tiedä, missä kunnossa olen, mutta haluan olla perheen kesken.

Nyt ikäänkuin pelottaa, että se änkeää suunnilleen saliin. Mieheni ei haluaisi äidilleen sanoa, että ei käy, mutta minusta tuntuu epämukavalta ajatus, etten voi halutessani olla rauhassa.

Valitsemassani sairaalassa kun ei ole oikein mitään rajoitteita, saisi kai koko suku tulla saliinkin, jos vaan tahtovat.

Pitänee pitää mies niin touhussa synnytyksen jälkeen, ettei ehdo äidilleen infota syntymästä...

Vierailija
10/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piiloudut sen vierailukiellon taakse, niin äitisi inttää maailman tappiin asti ja saattaa tosiaan tullakin sinne synnärille nolaamaan sinut ja itsensä.

SINUN on kiellettävä se tulo, ja napakasti. Sanot, että et tule, vaan vasta kotiin - ja sillä sipuli.

Vierailija
11/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä kunnioitettiin.

Vierailija
12/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mikä se on, pääse jos sellainen on?

Vierailija
13/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttänyt Seinäjoella, eikä siellä ainakaan näkynyt isovanhempia (tosin en nyt ihan hirveästi liikkunut käytävillä). Mä luulen, että ne komentais pois, jos joku mumma tulisi vierailemaan.

Ensiksi pidin kieltoa tylsänä, mutta sitten osastolla ollessani olinkin ihan mielissäni asiasta, mä olin niin kipeä, etten olisi jaksanut vieraita.

Vierailija
14/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kieltoa on kunnioitettava, myös sinun äidin. Sinä voit mennä kahvioon tapaamaan äitiäsi, mutta äiti ei pääse osastolle.

Voit kertoa äidille, että siellä sairaalassa on myös kaapinkokoisia vartijoita ;)

Vierailija
15/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinne vierailuhuoneeseen Tai mikä se on, pääse jos sellainen on?

S-joella ei pääse päiväsaliinkaan.

Vierailija
16/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä sukulaiset tottelivat kieltoja ja noudattivat vierailuaikoja. Kotiin päästyä olikin aikamoista rumbaa ne parit eka viikkoa, kun vähän väliä oli joku ovea raapimassa. Lopulta päätettiin, että meillä on kotonakin vierailuajat, eli arkisin klo 18-19 saa tulla käymään. Oli ihan kamalaa yrittää imettää, kun aina joku säntäsi makkariin kurkkimaan oven yli tai itkevää, nälkäistä vauvaa ei meinattu päästää sukulaisen sylistä syömään jne. Huoh. :O

Vierailija
17/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskin ihanaa, jos naistenklinikallakin olis tuollainen kielto. Viimeks kun olin siellä, naapuripetiläiselle pamahti varmaan 20 vierasta kerralla. Siinä ne sitten meuhkasi tunnin verran ja availi jopa välillä niitä mun sängyn ympärillä olevia verhoja(!)Meteli oli sanoinkuvaamaton.

Toivoisin, että joka paikkaan sais tulla vaan isä ja sisarukset.

Vierailija
18/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovessa lukee, et käynnit sallittuja vain vauvan isällä ja sisaruksilla. Onko esim. mummit ja ukit totelleet kiltisti kieltoa, vai ovatko tulleet sinne siitä huolimatta? Äitini on sitä mieltä, että mummin oikeudet menee kieltojen ohi ja on tunkemassa sinne sekä minun, että sairaalan kielloista huolimatta.

Sinun ei tarvitse päästää häntä sinne, jos et halua. Äitisi täytyy alkaa kunnioittamaan sinun yksityisyyttä ja elämää, joten aseta rajat. Ethän varmasti halua hänen tulevan kotiisikaan tuosta vain ja milloin vain?

Vierailija
19/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ekan yön huonekaverin kanssa, tokan yön yksin ja 2 seuraavaa miehen kanssa, ja mulle meinas olla se hoitsujenkin ramppaaminen liikaa (siis tokihan he vain tekivät työtään, mutta en meinannut saada levättyä).

Musta isovanhempien ym. vierailut pitäis sallia vain perhehuoneissa tai päiväsalissa, ei potilashuoneissa.

Vierailija
20/29 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksuni kuopiossa, missä ko. kielto on voimassa ja siellä ei kyllä ylimääräisiä näkynyt. Kaveri vei kerran toiselle kaverilleen kamoja sinne (olivat keskenään sopineet) niin hoitaja oli käytävällä pysäyttänyt. Kaveri sai kuitenkin viedä kamansa ja lähti heti pois, että tarina ei kerro olisiko joku tullut asiaa tarkkailemaan. Mutta ei, sinne eim mennä jos kielto on. Onpa ihana äitee sulla ap, kun on sitä mieltä että kiellot ei häntä koske. Toivotan ihan vilpittömästi sulle onnea äidin taipaleelle. Muista Aina jatkossa, että sinä olet äiti ja tunnet lapsesi paremmin. Ja sinä määräät lapsen parhaan mukaan asiat eikä niin, että mummin pahamieli on ylin ohjenuora.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä