Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että olen katkera teille, joilla ei ole sähköallergiaa ov

Vierailija
27.08.2012 |

Olen kahden lapsen äiti. Elämä sähköallergian kanssa on todella hankalaa pyykinpesuineen ja ruuanlaittoineen. Kesällä grillaamme usein, mutta kohta tarvisee taas siirtyä sähkölaitteiden pariin sisätiloihin.

Olen niin katkera ihmisille, jotka vuokraavat perheen kanssa elokuvia ja katsovat niitä yhdessä. Näin pienestä sietäisi jokaisen terveen olevan onnellinen. Joku vielä kehtaa valittaa, että aina se telkkari pauhaa taustalla. Prkl että se voi ottaa pannuun.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköyliherkkyys on hankala tilanne oireilevalle, sillä suuri osa lääkäreistä uskoo sähköyliherkkyyden olevan korvien välissä. Esimerkiksi maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan sähköyliherkkien oireet ovat varmasti todellisia, mutta niiden yhteyttä sähkömagneettiseen säteilyyn ei ole voitu osoittaa.

Tautia on tutkittu jonkin verran esimerkiksi altistamalla oireilijoita sokkona sähkö- ja magneettikentille sekä kännyköille ja niiden aiheuttamalle säteilylle. Tutkimuksessa he eivät erottaneet, milloin heidät altistettiin sähkömagneettiselle säteilylle.

Sähköyliherkkien on katsottu olevan psyykkisesti muita ihmisiä herkempiä. Terveyskirjasto Duodecimin sivulla kirjoitetaankin, että paras keino ehkäistä sähköyliherkkyyttä on psyykkinen hyvinvointi.

Vierailija
22/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ovat olemassa ja muuten koen olevani ihan balanssissa mieleni ja yleensä elämäni suhteen.

Voin olla koneella pieniä aikoja kunhan muistan laittaa sähkökortsun, siis sellaisen kumisen suoja-asun, jossa on hanskat myös.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko sähköallergioihin.

Vierailija
24/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku provoilija kehuu että lällällää, tälläkin hetkellä palstalla on ainakin 20 provoani, olen menestynyt ihminen!

Vierailija
25/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii. Ei kumihanskat sähkömagnetismilta suojaa.

Vierailija
26/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät jonkun aina lataamaan sen sinulle pistorasiasta, ja kun sen siitä pistorasiasta sitten irroittaa, niin siinä ei ole enää sähköä!

Pelkkä akku vaan! Toimii!

Vierailija
27/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.thefancydresswebsite.co.uk/images/products/large/condom_man_…

Oireet ovat olemassa ja muuten koen olevani ihan balanssissa mieleni ja yleensä elämäni suhteen.

Voin olla koneella pieniä aikoja kunhan muistan laittaa sähkökortsun, siis sellaisen kumisen suoja-asun, jossa on hanskat myös.

ap

Vierailija
28/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että tässä maailmassa on paljon asioita joita ei ymmärretä ja tai pystytä tietellisesti todistaan.

Tosin AP:n epäilen olevan provo.

Sähköyliherkkyys on hankala tilanne oireilevalle, sillä suuri osa lääkäreistä uskoo sähköyliherkkyyden olevan korvien välissä. Esimerkiksi maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan sähköyliherkkien oireet ovat varmasti todellisia, mutta niiden yhteyttä sähkömagneettiseen säteilyyn ei ole voitu osoittaa.

Tautia on tutkittu jonkin verran esimerkiksi altistamalla oireilijoita sokkona sähkö- ja magneettikentille sekä kännyköille ja niiden aiheuttamalle säteilylle. Tutkimuksessa he eivät erottaneet, milloin heidät altistettiin sähkömagneettiselle säteilylle.

Sähköyliherkkien on katsottu olevan psyykkisesti muita ihmisiä herkempiä. Terveyskirjasto Duodecimin sivulla kirjoitetaankin, että paras keino ehkäistä sähköyliherkkyyttä on psyykkinen hyvinvointi.

Vierailija
29/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtyjen tutkimusten ja kaksoissokkokokeiden perusteella ei ole näyttöä siitä, että sähkö- tai magneettikentät olisivat syinä oireisiin. Useat yksilöön, hänen reagointitapaansa ja ympäristöön liittyvät tekijät näyttävät olevan yhteydessä oireiden syntyyn. Samanlaista on kuvattu myös muiden ns. ympäristöoireyhtymien yhteydessä. Somatisoinnilla on katsottu olevan merkitystä oireiden muodostuksessa, mutta etiologiasta ei ole vielä muotoutunut kokonaiskuvaa. Siksi ympäristö ja psykososiaaliset tekijät olisi syytä ottaa huomioon mahdollisimman kattavasti.

Vierailija
30/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen äiti. Elämä sähköallergian kanssa on todella hankalaa pyykinpesuineen ja ruuanlaittoineen. Kesällä grillaamme usein, mutta kohta tarvisee taas siirtyä sähkölaitteiden pariin sisätiloihin.

Olen niin katkera ihmisille, jotka vuokraavat perheen kanssa elokuvia ja katsovat niitä yhdessä. Näin pienestä sietäisi jokaisen terveen olevan onnellinen. Joku vielä kehtaa valittaa, että aina se telkkari pauhaa taustalla. Prkl että se voi ottaa pannuun.

Miten tämän naputit?

Vierailija
31/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa kaasulla toimivat hella+uuni, meillä on mökillä sellainen. Muuttakaa johonkin syrjään ja tuulivoima+aurinkopaneelit vain kehiin välttämättömän sähkön saamiseksi, meillä on mökillä nekin. Minä kyllä uskon sähköherkkyyteen, itse en voi olla kauaa tiloissa joissa on katossa voimakkaat loisteputkivalaisimet --> silmät kuivuu ja ovat punaiset, iho kuivuu, päätä särkee, limakalvot kuivuu...

Vierailija
32/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän naputit?

Sormilla, tietokonetta apuna käyttäen. Kuinkas muutenkaan?

Tästä ketjusta huomaa, miten paljon ihmisiltä puuttuu tietoa sähköallergasta. Minulla tuo kortsuasu, olkoonkin, että nimi on aika koominen, auttaa oireisiin. En oleile tosin päivän mittaan kovin paljon koneella, vain pieniä hetkiä kerrallaan.

Tässä viestinkirjoittamisen välillä käyn esimerkiksi pihamme koivikossa ottamassa pieniä happispurtteja. Se on täysin sähkötön paikka. Mutta kokonaisen leffan katsominen ei onnistu.

ap

ap

Vierailija
33/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo työn vieroksuja!Tehtyjen tutkimusten ja kaksoissokkokokeiden perusteella ei ole näyttöä siitä, että sähkö- tai magneettikentät olisivat syinä oireisiin. Useat yksilöön, hänen reagointitapaansa ja ympäristöön liittyvät tekijät näyttävät olevan yhteydessä oireiden syntyyn. Samanlaista on kuvattu myös muiden ns. ympäristöoireyhtymien yhteydessä. Somatisoinnilla on katsottu olevan merkitystä oireiden muodostuksessa, mutta etiologiasta ei ole vielä muotoutunut kokonaiskuvaa. Siksi ympäristö ja psykososiaaliset tekijät olisi syytä ottaa huomioon mahdollisimman kattavasti.

Mutta sähköallergia ei ole syy siihen, että en käy töissä. Minulla on koulutus alalle, jossa on hyvinkin mahdollista työskennellä ilman sähköä päiväsaikaan.

Kohdallani syy työttömyyteeni on pikemminkin se, että en noista aamuheräämisistä niin kovin tykkää. Mitenkäs tässä työttömyyteeni edes päästiin, kun varsinainen aihe oli sähköallergia!

Vierailija
34/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se oli aika paha vieläpä. Hoitoa ei tunnettu ja täti asui viimeiset vuotensa mökillään, jossa oli aika alkeelliset olosuhteet. Olisiko tästä apua sinullekin ap?

Vierailija
35/50 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminen suojapuku toimii, koska käyttäjä uskoo että sillä on vaikutusta. Tosin eihän itse ongelmaakaan ole olemassa siinä mielessä missä sairastunut kuvittelee, vaan ainoastaan hänen mielessään.

Sähköherkkyyteen liityvät oireet menevät oikeaan mittasuhteeseen, kun kuuntelee jotain kansanparantajaa, joka kääntelee töpseleitä "oikein päin" ja mittailee tulosta mystisellä heilurilla. Tai kun miettii, että jo luiskahtamalla keinokuituiseen sohvaan altistuu ihminen miljoonia kertoja suuremmille sähköisille voimille, kuin puhuessaan puhelimeen. Mutta silti vain puhelin huolettaa, tietenkin.

Maailma on täynnä samanlaisia luulotauteta. Niitä on jopa helppo generoida sepittämällä ihmisille tarinoita jostain taudinaiheuttajasta. Ykskaks moni alkaakin jo tuntea oireita, vaikka koko aiheuttajaa, esim. säteilylähettä, ei olisi olemassakaan.

Vierailija
36/50 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha olla ap katkera, sillä ei sinullakaan ole sähköallergiaa vaan luulotauti. Se lähtee luulohoidolla esim. homeopatialla tai reikihoidolla. Ömmönmömmön!

Vierailija
37/50 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvytystilanteessa "sähköallergisille" ei siis kannattaisi käyttää sähköistä rytminsiirtoa?

Vierailija
38/50 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä et käärisi itseäsi kanaverkkoon?

Vierailija
39/50 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera kun muilla ei ole luulotautia?

Vierailija
40/50 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katkeruushan se auttaa ja aika hitokseen, vai mitä? Omaa elämääs siinä hukkaan heität. Ei se meidän muiden elämään mitenkään vaikuta.