Tunnetko ketään 43-vuotiaana lapsen saanutta?
miten neuvolassa suhtaudutaan, jos tässä iässä raskautuu?
Kommentit (42)
minä itse.=))
Sain "kolmosen" 42v, melkein 43v.Neuvolassa suhtauduttin oikein kivasti,ei mitään pahaa sanottavaa.
Nyt ole 47 ja "nelonen" ja viimeinen tulossa keväällä.Kaikki on mennyt todella hyvin ja neuvolassa täti vaan jaksaa ihmetellä,että miten jaksan.=))
Joten siitä vaan sitten...onnea!
on TUOSSA iässä ruvennu väänyään lapsia?? äly hoi älä jätä?
Isoäiti taisi olla yli 43-vuotias, muistaakseni 45 tai niillä main. Isoisoäitini oli selvästi vanhempi. Sen ikäinen, että isäni ja hänen nuorin enonsa ovat syntyneet samana vuonna.
Ei tullut koskaan puheeksim miten neuvolassa olivat suhtautuneet.
toisee nsuhteuduttiin oikei nhyvin, toisen kanssa en ole asiasta keskustellut.
Eiko se hyva ihminen ole jokaisen yksityisasia, milloin niita lapsia vaantaa
TUON ikainen, sittenhan tiedat. Sinulla ei nakojaan ole edes alya mita jattaa.
Ei neuvolassa ole mitenkään erityisellä tavalla suhtauduttu. Miksi olisi, aika yleistähän tuo on.
Teinivastaajia täällä näköjään. Minusta teinien ei pitäisi tehdä lapsia.
Sain esikoisen 41-vuotiaana ja kuopuksen 43-vuotiaana. Eihän tuo ole vielä ikä eikä mikään - eikä neuvolan tädit tällaisia asioita määrää. Meillä kyllä oli aivan ihana se neuvolan tätikin.
Ei siihen kai neuvolassa mitenkään erityisesti suhtauduttu. Mutta joku kyllä oli töissä sanonut, että eikö sua hävetä yhtään kun sun teini-ikäiset tyttäret tietää mistä toi sun raskaus johtuu. Ei kuulemma ollut sitä ennen hävettänyt, sen jälkeen kyllä.
Mutta hyvin meni, nuorin siskoni on varsin tyytyväinen myös, kun sai syntyä. :D
Joka odotti toista lastaan, esikoinen oli täysi-ikäinen ja sai lapsen uuden miehen kanssa.
Ei häneen ainakaan siellä mitenkään erityisemmin suhtauduttu. Vaikka olihan se kiva että meistä on moneen junaan!
Itse odotan viidettäni ja olen 35- vuotias, toivon ehkä jonakin päivänä saavani lisää lapsia mutta tahdon välillä pitää taukoakin. Joten voisin kuvitella että 10 vuoden päästä eletään jälleen pikkulapsivaihetta tai mahdollisesti odotetaan?
Siis jotain alkoi hävettämään kun joku aikuinen ilmoittaa että teinit saa tietää että harrastaa SEKSIÄ?
Mä ilmoittaisin tuossa napakasti että teinini tietää että seksi kuuluu eläkeläisienkin elämään ja miten harmillista on ettei ihmiset puhu seksistä lapsilleen. Tekisi mieli lähteä kertomaan tuollaiselle nuorelle pari faktaa seksistä, kun ei omat vanhemmat sitä tee.. ;)
Anteeksi nyt vaan, mutta hävetä saisi ne vanhemmat jotka ei seksistä lapsilleen puhu.
Meille on tulossa vitonen ja kutonen kesällä. Pidettiin miehen kanssa vähän kiirettä ihan tarkoituksella, kun minä olen JO kuitenkin 36. Itse ajattelen, että teen kaiken sen, minkä voin lasten turvallisuuden eteen. Elän terveellisesti raskausajan ja teen lapset aikanaan. Jos lapsi on sairas tai vammainen, niin sille ei sitten voi mitään. Siksi on mielestäni vastuutonta hankkia lapsia lähempänä viittäkymppiä! Ja tämä ei ole vain minun mielipiteeni vaan fakta, minkä kuka tahansa voi tarkistaa, kun kysyy vaikka neuvolasta tilastoja lasten kehityshäiriöistä ja iästä.
tervetuloa katsastamaan meitä mummoäitejä vaikka tänne Brysseliin. Esim. EU-piireissä hyvin tavallista.
Minusta siinä ei ole periaatteessa mitään huomauttamista - tietenkään - että hankitaan lapsia (jo pitkälle edenneessä) keski-iässä, mutta itse en olisi halunnut tällaista. Siis otsikossa ilmaisemastani syystä. Olen nyt 41 ja iloinen siitä, etten enää elä vauva- tai pikkulapsivaihetta. Kaikenlaisten sairauksienkin (siis minun ja miehen) riski lisääntyy iän myötä, ja jos täytyy sairastaa, elän sitä elämää mieluummin sitten kun lapset ovat jo omillaan.
en, mutta lapsenlapsen saaneita 45vuotiaita tunnen.
Onpa lapselle "kivaa" kun parikymppisenä vanhemmat on yli 60v.
Eikä kukaan ihmetellyt, neuvolassa tai muuallakaan.
kuolla siinä missä iäkkäämmätkin vanhemmat.
Mutta mitä väliä sillä on miten neuvolassa suhtaudutaan ? Ja mitä suhtautumista siinä on? Onhan niitä joskus 50 vuotiaitakin raskaanaolevia, muutama vuodessa?