MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Alexandra: Voi itkujen kevät. Toivottavasti se ovulaatio nyt kuitenkin tapahtuu siitä testistä huolimatta. Tule sitten kertomaan mitä siellä lääkärissä sanottiin, kuhan huomenna käyt siellä. Halaus sinulle!
mupis: Hienoa, että ovis on hyödynnetty! Nooh, eiköhän se miehestäkin ole ihan mukavaa nämä hommailut. :) Tosin tuo meidän lääkäri kertoi juuri eilen, että eräs mies oli ollut aivan poikki tästä joka toinen päivä ässäilystä, että ei ollut enää vaan hommat sujuneet. Voisi kai siinä niinkin käydä.
Norppa: Nyt peitot sitten heilumaan ahkerasti! :)
Ele: Itseasiassa yskänlääke voisi aivan hyvin nuo sinun vatsaoireesi tehdä. Minulla ainakin sekä yskänlääkkeet että kurkkutabletit tekee sellaista ns. närästysoiretta. Eli ei närästä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan keskivatsalla tuntuu vain pahalta ja paineiselta.
Kaikille muillekin paljon tsemppiä kuumeiluun! En valittavasti ehtinyt ihan tarkasti paneutua nyt kirjoitteluun, kun täytyy taas rientää töihin...
Marjana
Claudia: Toivotaan parasta! Hyvältä kuulostaa! Plussaonnea!
Vanilla84: Tervetuloa!
Sipsu: Taitaa olla aika yksilöllistä tuo limojen määrä ja ajankohta. Yleisesti ottaen kyllä sanotaan että oviksen jälkeen olisi kuiva kausi. Toisaalta jos raskautuu, niin yleensä valkkaria tulee sitten ja paljon. Toivotaan näin!
Mupis: Mahtavalta kuulostaa teidän tämän kierron tilanne! Seuraavaksi sitten piinailemaan.
Norppa81: Kiitos! Toivon itsekin todella että huomenna saisi jotain selvyyttä tähän tilanteeseen. Hienoa että teilläkin tulee ovis hyvin hyödynnettyä!!
Auringonkukkanen: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!
Pinks: Synnytystarinoita myönnän lukeneeni 1,5 vuotta sitten vaikka kuinka paljon. Olen hieman synnytyspelkoinen. Toisaalta, tämän pitkän odotuksen jälkeen voi hyvin olla että se synnytyspelko on jonnekin kadonnut :D
Lucija: Kolmas kerta toden sanoo!! Pahoittelut kuitenkin tänne tipahtamisesta.
Liisuli: Minulla vaihtelee yleensä kierron pituus 27-32. Toivottavasti sinulla nyt olisi kuitenkin pidempi kierto tiedossa.
Onnekas äiti: Toivottavasti se nega muuttuisi sieltä vielä plussaksi!
Ele: No voi harmi että sinulla on ollut huono päivä! Mutta, kaikille meille niitä aina välillä tulee. Outoja oireita sinullakin nyt. Enkä yhtään ihmettele että sinullakin alkaa fiilikset olla maassa kun niin kauan on teilläkin jo yritystä takana. Tsemppiä!!
Marjana: Ihanaa että teillä oli hyvä lääkärikäynti eilen ja olen kyllä lääkärin kanssa vähän samaa mieltä, että etköhän sinä nyt raskaudu. Ihanan hyvät mahdollisuudethan teillä ainakin on! Ja kyllä nostaa hymyn naamalle teidän eilinen uhrautuminen kipujen kanssa. Mahtavaa! :)
ON: Edelleen tikutan eikä siihen tikkuun kyllä minkäänlaista muutosta tunnu tulevan. Haaleampi viiva koko ajan, niin tai siis yhtä haalea. Tiedä sitten missä mennään. Huomenna tosiaan sinne gynelle ja sitä tässä kyllä jo odotellaan.
Eilen ostettiin meille uudet sukset ja monot. Oltiin päätetty että jos en raskaudu ja voimme lähteä sinne Ylläkselle viikolla 11, ostamme uudet sukset. Olisin NIIN paljon mielummin ostanut vaikka lastenvaunut, mutta mikä sitä tilanteelle voi. Joten, nautitaan nyt sitten uusista suksista sen sijaan.
Oikein hyvää päivää kaikille!
Alexandra, kp19, yk6+km+yk6
Marjana: Ihanaa, että teille osui ammattitaitoinen ja rento lääkäri. Kaiken pahan olon keskellä on hyvä, että mukaan mahtuu myös naurua. Ässäilyepisodinne kuvaus sai minut hymyilemään :)
ON: Täällä taidetaan nyt tuntea sitä ovulaatiotutkimuksissa mainittua "tylppää kipua" eli tykyttää silleen tylpästi vasemmalla puolella munasarjan kohdalla (jos siis osaan kohdistaa munasarjan sijainnin oikein). Eilen vihloskeli nivusia ja limatkin oli sellaista nestemäistä, pahoittelen ilmaisua. Että ehkä se ovis nyt sitten oli. Toivotaan toivotaan ja piinaillaan piinaillaan :)
Nyt on ollut niin kovia kipuja aaltoilevasti, että tämä tyttö ei hetkeäkään enää odota. Varasin ajan gynelle. Kun keskenmenon sain, siellä lääkäri sanoi, että ei kannata jäädä ihmettelemään ja odottamaan, että kipu menee itsestään pois, jos on sellainen tunne, että kropassa on nyt joku huonosti, niin rohkeasti vaan lääkäriin. Ja sen nyt teen. Kropassa ei kaikki ole ihan kunnossa :/
Kai siinä samalla sitten selvinnee kohtalo, että onko se täti tekemässä tuloaan, vai mikä on tilanne. On tämä kamalaa..
Palaillaan iltasella..
C- kp 25/25-28
Hirrrweeen hyvää keskiviikkoa kaikille.
Claudia: Tsemppirutistus täältä, toivottavasti gynellä selviää mikä on homman nimi.
Alexandra: Tulispa huominen pian, jäämme odottamaan uutisia.
Marjana: sait kyllä minutkin hymyilemään tuolla teidän puuhastelulla.. Oottepa aika sissejä. ;)
Olipa ihana kuulla että teidän lääkärireissu meni noin hyvin ja asiat etenee. Ja pääasia että teille jäi siitä toiveikas fiilis.
Vilmis: Pidän peukkuja ovikselle, olisko tää nyt se kierto kun onnistuu.. :)
Harmi kaikille tänne tipahtaneille mut tervetuloa anyway. Toivotaan että täällä ne plussatuulet sitten viuhuu.
Mun elämään ei mitään uutta sitten eilisen. :) Ässäilyjä jatketaan vielä ja sit se ärsyttävä odottelu vasta alkaakin. Iisshk! ;D
Norppa81, kp15/27-32, yk3
Tänneppä on tullut paljon juttuja! Uusiakin tullut keskuuteemme, kivaa :) Paljon tsemppiä kaikille yritykseen!
Marjana kysyit Clomien haittavaikutuksista, minulla on ollut kuumia aaltoja ja ärtyneisyyttä pikku asioista (mikä ei ole minun tapaistani), jotenkin hermot palaa helpommin kuin yleensä. Muilta haittavaikutuksilta olen säästynyt, eli ei nämä ole pahojakaan :)
Teillä on ollut onnistunut lääkärikäynti, mukava lukea aina positiivisia kokemuksia. Sellaiset lääkärit on mahtiksia, jotka ovat aidosti kiinnostuneita ja innostuneita "potilaistaan". Toivotaan, että raskaudut tässä kierrossa!!
Ems: Oon käyttänyt Clomeja nyt kaksi kiertoa, viime kierrossa oireet tuntui inhottavimmilta, kun ei ollut tottunut mihinkään kuumiin aaltoihin tässä iässä :D Nyt tässä kierrossa ei oireet olleet pahojakaan, mitä nyt äkisin tyhjästä miehelle ;) Kannattaa sinullakin kokeilla, jos siltä tuntuu. Ja sivuoireet on kuitenkin yksilöllisiä, niin voihan olla, ettei sinulle mitään tulekaan.
Claudialle tsemppiä ja halauksia! Toivottavasti gynen käynnillä selviää, mikä on tilanteesi.
Alexandra84: Tsemppiä huomiseen gynen käyntiin! Ja jospa se Ylläs reissu tekisikin teille vain hyvää, pääsette nauttimaan talvisista maisemista ja hiihtämään oikein uusilla suksilla :) Mutta toivotaan kuiten, että pääset ne vaunutkin viel pian ostamaan!
ON: Itsellä alkais tänään oviksen bongailut tikuttamalla, ekaa kertaa ajattelin kokeilla niitä. Tuntemuksia tosin ei vielä ole muuten ilmennyt, mutta toivotaan niidenkin saapuvan vielä jossain vaiheessa. Ovista odotellessa!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)
-huuliharppu- kp 10/23-30
Tämän viestiketjun jäsenet ei oo vielä tullu oikeen tutuks joten en osaa muutako kertoo omista kuulumisistani! Yritän olla ahkerana mukana niin ehkäpä tämä alkaa luonnistua... ;)
Eli siis menkat näyttää jäävän suhteellisen lyhyiks, joten saa nähä minkälainen kierto tästä tulee - edellinenki oli niin kummallinen o.O Mut olkoon minkälainen tahansa niin tarkotus ois ässäillä vähintään joka toinen päivä! Mies jo huokaili että mitenkähän sitä kunto kestää :D (Vaikka kyllähän sitä kuntoa näytti ainaki esikoisen raskausaikana riittävän!:D) Jotenki aina menkkojen tullesa pettyy, että eikö me vieläkään yritetty tarpeeks. Niimpä nyt ois tarkotus panostaa 110% ja koittaa pelata varman päälle :) Se taitaa vaan tietää sitä että jotkut ässäily kerrat tuntuu pakkopullalta :D Tänään postipate toi koti-dopplerin...... Ehkä vähä turhan ajoisa mutta lisääpähän ainaki motivaatiota yrittämiseen ku tietää että parin kuukauen päästä vois olla mahollisuus kuulla pienet sydänäänet. ^^ Tai sitte se on vain huonon onnen tuoja.. Toivottavasti ei :/ No oon kuitenki päättäny raskautua vielä josain välisä niin hyvähän se on olla valmiina ;)
Tyhmä kysymys: Minkä takia te käytätte ovistikkuja? :)
Meinaan siis että ässäilettekö te sillon enemmän? Eikö teillä oo mahollisuutta ässäillä 'aina' joten koitatteko järjestää asiat niin että oviksen aikana ainakin olis mahollisuus? Tähtäättekö ässäilyt oviksen kohalle ettei se alkais tuntua pakkopullalta? Vai onko sillä jotain muuta merkitystä? :)
+++Plussaista kiertoa kaikille+++
Tinuppi kp3/31
YSTÄVÄNPÄIVÄ-HALIT KAIKILLE!!! =O*
Täälä edelleen rauhallisin mielin (kopkop) ;) Saa nähdä millä mielin ensi viikolla, KÄÄK.
Emmastiina; Muru, tiedän ettet meinannut pahalla, voidaan mun puolesta jo unohtaa se. Anteeksi kun sillälailla kirjoitin... pitäiskö syyttää... ööh... RASKAUSOIREITA. ;D Kun ei menkat silloin ainakaan kiusanneet. :P
- Mami Kp 19/28-31 Yk 6
tinuppi: Minä aloitin käyttää ovistikkuja sen vuoksi, jotta saisin tarkan ovis ajankohdan tietooni. Mulla pitää aloittaa Lugesteron kuuri kolmen päivän päästä oviksen jälkeen, niin siksi itse ainakin tikutan, jotta osaan aloittaa lääkkeet oikeaan aikaan. Muutoin ilman kaikkia lääkkeitä mulla on niin epäsäännöllinen kierto, enkä edes ovuloi yleensä "luomuna" ollenkaan. (Käytän siis Teroluttia, Clomifenia ja Lugesteronia).
Äijän kans ollaan kyl kovia ässäilemään ja päivittäin sitä tehdäänkin :D etten ite sen vuoksi tikuttele että ässäiltäs oikeaan aikaan, nyt vain tuon lääkkeen takia, jota käytänkin vasta ensimmäistä kertaa :)
Niin, ja mukava tutustua sinuun :) Tsemppiä sullekin yritykseen! Olisi makia kuulla pienen pienet sydänäänet itekin joskus dopplerilla, toivotaan että se laite tuo sulle onnea! :)
^Mami^:lle myös ystishalaukset ja eikun jännäilemään ens viikkoon, maltti on valttia :)
-huuliharppu- kp 10/23-30
Esiintyykö teillä ovulaation aikana NIPISTELYÄ alavatsalla?
Oon nyt analysoinut kroppaani ja tullut siihen tulokseen, että lauantaisesta ovisplussasta huolimatta itse ovis oli vasta eilen. Ehdin jo ihmetellä tännekin limojen ilmestymistä, ja sen jälkeen alkoivat nipistelyt, vähän kuin neulalla olisi tuikittu. Sellaisia ei kai tunnu enää oviksen jälkeen...? (tai en minä tiiä, oon ihan pihalla ku lumiukko näköjään näis hommis :D ) Sännättiin heti miehen kanssa vällyjen väliin, edellisenä päivänä kun oli jäänyt väliin. Toivottavasti ei oltu liian myöhässä...
Tinuppi: Oon syönyt melkein 8 vuotta e-pillereitä ja ennen sitä ei kierron vaiheet kiinnostaneet pätkääkään. Nyt kun yritetään niin haluan tietää mitä mun kropassa tapahtuu ja milloin (ja mitkä tuntemukset liittyvät ovulaatioon), siksi innolla tikuttelen :) Touhuillaan muutenkin vähintään joka toinen päivä, mutta kun tietää koska ovis on niin voi korottaa panoksia! ;)
Marjana: Sait hymyn huulille noista ässäilystä, hyvä pariskunta olette!:) Ihanaa että teillä oli noin rento lääkäri! Toivon todella että plussaat tässä kierrossa +++++++! Uskon itsekin että yskänlääke aiheutti sen vatsakivun koska tänään en lääkettä ottanut ja kipukin lähti samalla:) Tosin voihan niitä nippailuja ja nappailuja olla muutenkin kierron aikana. En ole oikeastaan koskaan tunnistanut ovista varmasti! Toki halut lisääntyy ja limaa tulee ja hiukan saattaa nippailla jossakin vaiheessa kiertoa joten kai se sitten on pakko olla se ovis:D Mitään isoja kipuluja ei yleensä ole. Viime kierrossa tosin taisi olla hieman isompaa kipulua kierron puolivälissä, tiedä sitten.
Alexandra: Toivottavasti gynellä nyt selviää mitä kropassa tapahtuu! Muistutan vielä ettet siinä plussakierrossakaan ovisplussaa silloin saanut joten älä liikaa huolehdi!:) Varmasti reissu tekee hyvää, voi kumpa itsekin pääsisi ja olisi mahdollista lähteä. Ja mä oon ihan varma että vielä sä ne vaunut pääset ostamaan!
Vilmiina: Onnea piinailuun! Kuulostaa vahvasti siltä että ovulaation on nyt tapahtunut:)
Tinuppi: Mä en ole koskaan tikuttanut ovista. Uskon että ässäillään muutenkin riittävästi:) Ja toisaalta taas tunnen itseni niin hyvin että jos alkaisin tikuttamaan niin varmasti stressaisin vauva-asiaa vielä enemmän. Tosin nyt on ollut ihmeen rauhallinen fiilis. Olenohan menettänyt jo toivoni kokonaan...
Mami: Onnea piinailuun, plussatuulia puhaltelen!
ON: Lääkärissä tuli käytyä ja sain samalla uuden lääkityksen perussairauteeni joka on alkanut taas kipuilla aika pahasti:/ Ei pitäisi kuitenkaan haitata raskaaksituloa. Sain siis kipulääkkeeksi kuurin Panacodia, toivottavasti helpottaisi. Lääkäri oli myös sitä mieltä että keskenmeno/stressi on sekoittanut kuukautisiertoa. Oli kyllä sitä mieltä että raskaus on mahdollinen missä kohtaa tahansa kun aikaisemmatkin saaneet helposti alkunsa. Hän sanoi myös että vaikka aiemmin onkin helposti tärpännyt, ei se aina sitä tarkoita. On pariskuntia joilla kolmekin lasta saaneet nopeasti alkunsa ja neljäs kestänyt kaksi-kolme vuotta!! Tuntuu tosi pitkältä ajalta! Mutta lopulta sitten kuitenkin luomusti tärpännyt, eli odotus palkitaan:) Mulla myös allergialääkkeet todennäköisesti haitanneet ovulaatiota joten nyt yritän koko kevään olla ilman että ihme tapahtuisi. Lääkäri oli mukava ja kokenut. Joten toivotaan ja haaveillaan, kumpa se plussa vielä tulisi!
Ele
Marjana: Kuulostaapa lääkärireissu onnistuneelta! Ja ässäily hupaisalta:)
Sipsu: En muista, miten aiemmissa raskautumisyrityksissä oli nippailua, mutta viime viikoloppuna sain sellaisia pieniä sähköiskuja ympäri alavatsaa kahden päivän ajan. Veikkaan, että ovis oli jo ehkä viikko sitten mutta mitään faktaa mulla ei ole. Limat (ne vähät), halut ja mieiala vain viittaisivat siihen. Niin ja masu ollut turvoksissa oikeastaan viikonlopusta lähtien. Myös mahdoton nalkä on taas vieraanani.
Eleanora: Toivottavasti sairaus ja stressi pysyvät aisoissa. Onneksi sait lääkkeet helpottamaan oloasi.
Claudia: Kovasti jännään uutisiasi! Toivottavasti kaikki on hyvin. Halaus.
Joskohan tämän suklaakakun syömisen lopettaisi tältä illalta ja siirtyisi tuonne yöpuulle.
Onnekas äiti
Alexandra: Yritä vaan nauttia näistä asioista, mistä nyt voit. Niin kuin niistä uusista suksista ja Ylläksen lomasta. :) Tsemppiä sinne lääkäriin tänään! Jään odottelemaan raporttia.
vilmis: Jes, nuo ovisoireet kuulostaa hyviltä! Niitä limoja se minunkin lääkäri kyttäili ja sanoi sen hedelmällisen liman olevan lähes vesimäisen läpinäkyvää, mutta venyvää kuin kananmuna. :D Kaukana kyllä romantiikka, kun tuollaisia ruvetaan analysoimaan.
Norppa: Kaikki tämä odottelu on kyllä pahinta tässä kuumeilussa. Tsemppiä siis alkaviin piinaviikkoihin sinullekin.
huuliharppu: Hyvä, ettei Clomit ole sinullekaan tehneet tuon enempää haittavaikutuksia. Onko sinua ultrattu niiden aikana nyt, että miten ne lähti vaikuttamaan?
Tinuppi: Minä käytän ovistikkuja ihan siksi, että ehtisin havaita tulevan oviksen ennen kuin se on päällä. Ennen inseminaatiota pitäisi kuitenkin tikuttaa ja osata tulkita omaa kroppaansa siten, että ehtii varata lääkäriajan. Mutta toisaalta on myös ihanaa nähdä ennakkoon milloin ovis on tulossa ja jos työvuorot menee ristiin, eikä normaalitilanteessa harrastaisi seksiä, niin jompikumpi sitten osaa venyä sen verran, että nukkuu lyhyemmät yöunet tms, että ehtii hommat hoitaa oikeaan aikaan kuitenkin. Tässä vaiheessa yritystä ei nimittäin enää jätetä tuurin varaan tätä hommaa. Eiköhän noiden tikkujen käyttöön ole monenlaisia syitä ja osaltaan se varmasti on vain hauskaakin nähdä kun ne viivat vahvistuu.
Ele: Onpas sinullekin sattunut mukava ja asiantunteva lääkäri. Muista kuitenkin, että pakkohan niitä allergialääkkeitä on välillä ottaa, jos oireet on mahdottoman hankalia. Minullekin se lääkäri sanoi, että joskus se lapsi vain odotuttaa itseään useamman vuodenkin, eikä sen takia esim. IVF-hoitoihin kannata lähteä alle 2 vuotta yrityksen aloittamisesta. Helppohan se olisi, jos osaisi vain tjottailla sen ajan, mutta kun vauvakuume on kova, niin harvempi osaa hermoilematta muutamaa vuotta vaan odotella.
Claudian uutisia minäkin odottelen!! Mitä lääkäri sanoi?
ON: Alavatsalla on repäisykipuja. Ilmeisesti jotain ovulaation jälkimaininkeja, kun ei nyt mikään muukaan todennäköisesti siellä kipuile. Sain kyllä niin paljon toivoa sieltä lääkärireissulta, että suorastaan pelottaa miten ryminällä tulen alas, jos menkat alkaa kuun lopussa. Mutta ehkä nämä jalat palautuu maan pinnalle jo ennen sitä. Ei tässä leijumiseen ole kuitenkaan varaa, mutta tottakai toivoa pitää aina!
Marjana kp 18/30-32 Dpo 2 yk 23
20vilmiina07: Pidetään sormet ristissä että oli ovis ja nyt sitten piinailemaan!
Claudia: Mikä tilanne on nyt? Olen ehdottomasti samaa mieltä, parempi käydä kerran turhaan, kuin jättää tärkeä kerta käymättä lääkärissä.
Norppa81: Nautinnollisia ässäilyhetkiä!
Huuliharppu: Kiitos, varmasti tekee se Ylläksen reissu oikein hyvää ja onhan se mukavaa palkita itsensä uusilla suksilla :) Onnea oviksen bongaukseen! Nyt on jotenkin mennyt itseltä ohi, mutta mihin kaikkeen syöt noita hormooneja ja koska? Ainakin oviksen tukemiseen, mutta onko muitakin syitä? Kyselen ihan sen takia että pähkäilen tätä omaa joka-toinen-kierto-ovuloimattomuuttani ja siihen helpotusta. En vain tiedä että voiko syödä sekä ovista tukevia että sitten limakalvoa kasvattavia hormooneja samanaikaisesti…
Tinuppi: Eiköhän siihen oviksen tikuttamiseen kaikilla ole vähän erilaiset syyt. Tottahan on se että jos ässäilee tarpeeksi koko ajan, ei ovista välttämättä tarvitse tikuttaa. Itse tikutan gynen käskystä :) Eli, tarkoituksena olisi syödä hormooneja oviksen jälkeen ja sen takia on tärkeätä bongata se oviksen ajankohta tarkoin. Meillä kun raskautuminen on antanut odottaa jonkin verran (jo ennen km:a) on minulle suositeltu tikuttamista, jotta voidaan varmistua siitä että ajoitus menee nappiin. Ässäilemme jtp jo ennen ovista ja sitten jos se hymynaama tikkuun tulee, teemme vielä pari extra talletusta :)
Sipsu: Itsellä on tosiaan vasta km:n jälkeen alkanut olla jotain ovistuntemuksia. Viime kierrosta oli ihan selkeästi pari tuntia vatsa kipeä. Aikaisemmin on ollut jos minkälaista nippailua munasarjojen kohdalla :) Uskon että teidän ässäilyt meni ihan nappiin tässä kierrossa!
Ele: Kiitos! Olet aivan ihana! Oikeassahan sinä olet, ei se ovisplussa sieltä silloin raskautuessakaan tullut. No, eiköhän se gyne osaa tänään kertoa tilanteen. Sitä vain on aina niin malttamaton. Ja tässä vaiheessa olen kyllä jotenkin jo alkanut jatkuvasti pelkäämään pahinta (tuntuu siltä että ihan syystäkin. Pahimmat pelot ovat nyt viimeiset yli puoli vuotta tämän projektin kohdalla koko ajan toteutuneet.) Toivottavasti teille suodaan pian se kolmas pienokainen. Ihanaa kuitenkin että maltat pysyä niin rentona asian suhteen. Sääli että sinulla on sairautesikin nyt alkanut haitata enemmän :(
ON: Tänään se nyt sitten taas vihdoin on. Saisikohan sitä gynelle jonkinlaisen kanta-asiakaskortin :D Rahaa menee kyllä vaikka kuinka, mutta ei tämän epätietoisuuden kanssa voi elääkään. Sitä paitsi hän tosiaan käski tulla sinne, jos ei ovista kuulu. Toivon niin että kaikelle tälle löytyy joku luonnollinen selitys. Että kierto on jostain syystä ihan sekaisin ja ovis vasta tuloillaan. Vatsa ja munasarjat ovat ilmoittaneet olemassaolostaan taas viime aikoina...
Alexandra, kp20, yk6+km+yk6
Eilen siis kävin siellä gynellä, kun oli vähän epämääräisiä kipuja ollut. No, siellä kohdun limakalvo oli noin kolminkertainen, eli sellainen kun kuuluukin tässä vaiheessa olla, ja kaikki oli siis hyvin, mitään poikkeavaa ei löytynyt. Raskauttahan siis tässä vaiheessa ei edes näkyisi, ja kuten lääkärikin totesi, että siellä ehtii tapahtumaan vaikka ja mitä ennen kuukautisten alkua. Mutta pääasia siis oli, että kivut ei ole mitään vakavaa, ja että kohtu nyt on ainakin pelissä mukana ,ihan niinkuin pitääkin. Kuulemma hyvä pohja, jos sinne joku meinaa asettua :)
Että sellasta. Aika mitään sanova reissu, koska juilimiset ja puukon iskut jatkuvat. Ensi viikolla jos testi on nega, ja jatkuu edelleen, niin uusi käynti..plaah !!
Sipsu: Mulla ainakin oli tässä kierrossa ihan selviä nippailuja alavatsassa sen yhden ja ainoan ovistikuttelun jälkeen joka näytti vahvaa plussaa.. nippailua jatkui noin kaks päivää ja sitten helpotti. eli siis nippaili samanpäivän ennen kun tilutin ja sain ovis+ ja sitten seuraavan päivän. nyt on sitten tullut taas vähän mahakipuja eilen illalla ja tänään aamulla.. en tiiä oonko sairaaksi tulossa vai mitä.
Claudia: reissu ei koskaan oo turha kun siellä selviää että mikään ei onneski ole vialla :) ja kuten olivat sanoneet siellä kerkeää tapahtumaan kaikenlaista vielä ennen oletettuja kuukautisia :) Eli nyt tsemppiä!!!!! ++++
On: eli pientä vatsan jomotusta on ollut ehkä enemmänkin oikealla alhaalla ja välillä säteillyt vasemmalle ylhäälle. Voisin veikata umpparia ellei sitä olisi jo poistettu :) (kivut ei kylläkään lähelläkään samoja lukemia nyt :) ) Tätä kulkutautiakin jo ehdin eilen epäilemään kun oli niin ällöttävä olo mutta se ällötys on tuntunut tälle aamua menneen jo pois eli katsotaan mitä tuleman pitää.
Muuten on kyllä kummasti ollu rauhallisempi olo koko kierron kun en ole laskenut päiviä :)
Claudia: Olipa hyviä uutisia. Vähän odottelin et lääkäri olis huutanut et täällähän on vauva! Hmm, mutta kaikki siis hyvin!
Tinuppi: Ovistikuista kysyit. Mä tikutan huvikseni ja toisaalta sen takia että saadaan ässäilyt ajoitettua varmasti oikein. Eli meillä ei ole seksiä kuun ympäri vaan ainoastaan ovisviikolla ja sen jälkeen on ihan puhki/poikki...
Mami: Halaus sulle. Ja joo tuo oli selvä raskausoire =) Tiedäthän kultainen että mä niin tsemppaan sua.
Marjana: Sullahan on tilanne nyt niin hyvä kun voi vain olla. Toki toivoin tuota pikainssiä mutta et varmasti olisi ainoa joka raskautuu just ennen hoitoja =) Ja jos ei niin sit on hoito jo nurkantakana tulossa. Halaus.
On: Mä oon nyt sit oudossa flunssassa. Kurkku kipeä, nokka tukossa muttei varsinainen nuha, huono ja vetämätön olo. Toki "plussalasien" takaa keksin outoja syitä kuten raskaus tälle, en nimittäin ole IKINÄ kipeä kuin menkkojen aikaan. Tissit aivan särkee-kipeet. Mahaa turvottaa ja tuikkii kun puikolla tökkisi.
Marjana: Viime kierrossa, kun söin ekaa Clomi-kuuriani, minut ultrattiin ja silloin todettiin, että ne ovat kypsyttäneet minulle hyvin munasoluja (silloin niitä oli kypsynyt kolme). Ja oviskin oireista päätellen oli ja meni. Nyt tässä kierrossa minua ei ollenkaan ultrata, mikä on minusta silleen outoa, kun asiasta gynen kans keskustelin. Hän tuumasi, ettei ole syytä tässä kierrossa ultrata, koska viime kierrossakin lääkkeet "tepsi" niin hyvin ja ei näe tarvetta siten tässä kierrossa ultraamiseen. OK, jos gyne näin sanoo (oli kuitenkin asiallinen ja hyvin perehtynyt näihin asioihin, koska oli itsekin käyttänyt Clomeja aikoinaan). Clomien syönnissä on vaan riskinä se moniraskautuminen. Ja eipä ole kyllä kovin mukavaa syödä kaikenlaisia lääkkeitä, mutta uhraudun näitä syömään, jos näistä jotain apua minulle vihdoin olisi :)
Toivotaan, ettei se täti tule sua loppu kuusta kiusimaan. Minä ainakin pidän sulle peukkuja :)
Alexandra84: Totta turiset, kyllä tuollainen lomailu aina hyvää tekee :)
Syön tosiaan Teroluttia epäsäännöllisiin kuukautisiin (viime vuonna minulla oli luomuna vain kahdet menkat). E-pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiskiertoni epäsäännöllistyi merkittävästi. Viime joulukuussa sit todettiin munasarjojen monirakkulaoireyhtymä, joka aiheuttaa kuukautisten epäsäännöllisyyttä ja/tai poisjäämistä. Clomifeniä syön siihen oviksen tukemiseen, koska luomuna en juuri koskaan ovuloinut. Viime kierrossa syödessäni ekan satsin huomasin oireista päätellen oviksen olevan. Nyt sitten Lugesteronia aloitan syömään oviksen jälkeen, jota käytän keltarauhasen vajaatoimintaan, koska viime kiertoni oli vain 23, eli melko lyhyt.
Minun mielestä siis saa syödä ovista tukevia ja limakalvoa kasvattavia hormooneja samanaikaisesti, mutta niistä kannattaa tosiaan keskustella ensin lääkärin/gynen kanssa. Mieluiten itse raskautuisin luomuna, mutta ei taida olla mahdollista minun kohdallani.
Minäkin olen miettinyt kanta-asiakaskorttia gynelle, sellainen melkein saisi ollakin olemassa :D Mutta kyllä sitä kannattaa maksaa käynneistä, saa sitä selvyyttä aina melkein asiaan kuin asiaan. Tsemppiä! :)
Claudia: Mukava kuulla, ettei mitään poikkeavaa ilmennyt. Se kuitenkin vähän aina helpottaa oloa! Toivotaan, että se ens viikon testi olisikin plussa ;) ++++
Emmastiina: Toivottavasti nämä kipuilut ovat nyt sitten niitä mahdollisia raskausoireita ;) Jaksamisia sulle piinailuun!
ON: Kaksi päivää tikuttanu ovista. Molempina päivinä tullut haaleet viivat, saa nähä muuttuuko tummemmaksi vai näyttääkö aina vaan samanlaista viivanpoikasta. Tämäku on minulle ihan uutta touhua! Ovisoireita muutoin ei kyllä vielä ainakaan ole ollut. Ei auta kuin odotella.
-huuliharppu- kp 11/23-30
Tottakai on hyvä, että ei löytynyt mitään, mutta kun kipuilu jatkuu :( tiesin toki, että edes lääkäri ei ultrasta löydä mitään tässä vaiheessa, mutta tottakai sitä salaa toivoi, että se olisi sanonut, että mulla on minimatkaaja kyydissä..mutta se siitä. Nyt kovasti toivon, että täti ei tule käymään viikonlopun aikana, niin pääsen testaamaan. Tosin, tilasin jo ovistikkuja ja raskaustestejä läjän, että kai mä alitajunnassa jo tiedän missä mennään. Kuten aina , pessimisti ei pety. Ensi viikolla on aika myös akupunktioon, ehkä sekin jo helpottaa oloa ja raskautumista, tai näin olen lukenut ;)
Mä aloitan viikonlopun jo nyt, palataan ja kaikille tsemppiä hirmu paljon!!!! Mikäs on helmin tilanne ??
-C- kp26/28
Hei ystävät!
Pahoittelen, etten ehtinyt raportoimaan eilisestä lääkärikäynnistä. Lähdin siitä suoraan töihin ja olin kotona vasta yhdeksän jälkeen.
Se mikä teitä nyt varmaan eniten kiinnostaa, niin inseminaatiota ei tehty eilen. Ajankohta olisi kyllä käynyt, mutta tosiaan se info täytyi pitää ensin ja sitten olisi pitänyt ehtiä antaa se spermanäyte, pestä se jne. Ja lopputilanne olisi ollut, että minä en olisi kerennyt töihin lainkaan. Vähän harmittaa, ettei sitä tehty, mutta kokonaisvaltaisesti jäi niin hyvä fiilis, että se harmitus on vain pieni juttu nyt.
Lääkärireissu oli tosi hyvä! Se lääkäri oli niin kannustava ja empaattinen, että ei voinut kuin ajatella, että tuo ihminen on oikealla alalla. Ja ollut siinä yksikössä vuodesta 87 eli luulisi homman olevan hanskassa. Ultrassa lääkäri bongasi ensin hyvän follikkelin (23mm) vasemmalla puolella. Sitten hän käänsi ultran oikealle puolelle ja meinasi ratketa riemusta kun bongasi sieltä toisen yhtä hyvän follikkelin. Se lääkäri oikeasti innostui siitä ihan suunnattomasti ja oli sitä mieltä, että nyt on ideaalitilanne ja minä tulen nyt raskaaksi. :D Me naurettiin jälkeen päin miehen kanssa suunnattomasti sille lääkärin reaktiolle. Miten joka voikin noin pitkän työhistorian jälkeen innostua tuollaisesta asiasta? :) Meillä oli oikeasti hauskaa siellä ja saatiin vahvistusta näille hoitojen aloittamiselle. Ja lääkäri sanoikin, että meillä se raskaus on mahdollinen ihan milloin tahansa, kun mitään vikaa ei sinänsä ole. Loi kyllä uskoa eteenpäin.
Joka tapauksessa jos nyt en tästä kierrosta raskaudu, niin inssi on tarkoitus tehdä ensi kierrossa. Toivottavasti vaan työvuorot jotenkin järjestyy. Pakkohan niiden on! Ja meidät laitettiin myös nyt IVF-jonoon eli jos insseillä tai luomusti ei tärppää, niin elokuussa on sitten IVF-hoito. Siihen on toki ihan pirun pitkä aika, mutta onhan tässä nyt välissä monta hyvää mahdollisuutta tulla raskaaksi ilman sitä hoitoa. :)
Eilen sitten illalla alkoi ovulaatiokivut ja heti heiluteltiin vielä peittoja. Mies kärsi muuten vain vatsan kuplinnasta ja minulla oli niin kipeät munasarjat, että voivoteltiin molemmat koko homman ajan, mutta saatiin kuitenkin lähetys laitettua ja nyt odotellaan tuloksia. Voisi nimittäin sanoa, että oli suorastaan hupaisaa touhuilua! "ai ai, voivoi, ihan varovasti vaan" :D
Marjana kp 17/30-32 Dpo 1 yk 23