Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASKUISET 2012

Kommentit (555)

Vierailija
121/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, minä täällä ainakin purnaan ja valitan, ja varmaankin siksi mun juttuihin kukaan ei koskaan oikein noteeraa. Jos muut saa negatiivisen kuvan minusta, se on sääli. Mutta itse ainakin tiedän millainen oikeasti olen, ja se riittää minulle :)normaalistikkin näin kirjoittamalla ei kukaan saa sitä oikeaa kuvaa toisesta.

Yrityksiä kun on takana noin vähän minulla, niin ehkä siksi sitä ihmiset ei kiinnitä huomiota mun turinoihin, mutta tää on mulle terapeuttista, joten ihan kiusallani tätä jatkan ;)

Käsittämätöntä. Olen ollut tässä enemmän ja vähemmän ilman alkoholia kohta reilusti yli vuoden, mutta nyt jostain syystä on tehnyt mieli punkkua kaksi päivää. Mistä lie johtunee. Mies on jo muutaman päivän hokenut, että tee jo se testi, kun ei voi käsittää mun mielitekoja. Popparit, ja punkku..että sellasta. Oireita nyt ei sen kummemmin, olen kiukkuinen kun ampiainen, ja ihan liian räjähdysherkässä tilassa. Välillä kun on parempi mieli, niin sitten ollaankin itse laupeuksia, ja enkeleitä, mutta siitä muutama minuutti taas jyrähtää ukkonen :D

Alamasussa ja kohdun tietämillä juilii vähän väliä, varsinkin vasemmalla puolella on polttoja ollut (tässä kuussa ovis vasurilta siis) mutta en nyt osaa näitä oikein oireiksi ottaa. Tai ehkä nyt en uskalla, jotenkin kokoajan ajattelen, että en ole raskaana, en ole raskaana...ettei sitten pety. Mutta tietysti taustalla kuoro laulaa, että olenolenolen!!

Ei tässä nyt enää kovin montaa päivää tarvitse odotella, että pääsee testaamaan, sikälimikäli mun kierto nyt on suht tasanen. Viimeksi tosiaan ne kuukautiset oli niin kummalliset ,että sen takia en usko, että tässä kierrossa mitään voi tapahtua, vaikka ovulaation tunsin ja se aivan varmasti oli.

Marjana: Tuttu tilanne tuo miehesi sanominen. Meilläkin kun mies kerran yhtäkkiä alkoi ääneen miettiä lasten nimiä, niin eihän siinä voinut muuta kuin kyynel silmässä todeta, että ihan yhtä paljon me molemmat sitä nukkatukkaa odotamme :) Pidän sormet ja varpaat ristissä, että teillä ei ovis ilmaanny kylään ennen vastaanotolle menoa..tuntuipa oudolta sanoa noin :D tsemppiä joka tapauksessa teille !!

Onko teistä kukaan muuten koskaan kokeillut sitä DonnaTest ovulaatiotestiä, kun otetaan syljestä ? muutamien kanssa olen siitä jutellut, ja ovat olleet tyytyväisiä. Onko täällä kenelläkään kokemuksia ? Jos nyt ei tässä kierrossa tosiaan tärppää, niin aion kyllä hommata tuon, tai sitten jonkun muun, mutta oviksia lähdetään sitten etsimään, jos ei tässä muu auta.

-C- kp 22/25-28

Vierailija
122/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudia: Ainakin minä luen aina kaikkien viestit läpi ja kommentoin jos jokin herättää minussa ajatuksia. Kuten tällä kertaa sinun viestisi :)

Mä olen kokeillut sitä Donna-testiä, isosiskon suosituksesta. Siskolla se toimi, minulla ei. Tai siis silloin kun sitä testasin parissa-kolmessa kierrossa, tulokset oli ihan kummallisia, näytti kuin minulla olisi ollut ovulaatio koko ajan.

Käytin sitä muistaakseni huhtikuusta alkaen, ehkä maaliskuun keskenmenosta oli silloin vielä hormoonit sekaisin ja siksi näytti hassusti.

Itse tosin mietein silloin, että syljestä testattaessa kannattaa miettiä, mitä aamulla syö/ pitää olla syömättä ja juomatta tietyn aikaa ennen testaamista/ pitää miettiä hammastahnaa ja jos mahdollisesti käyttää suuvettä tms.

Minä siis luovuin kyseisen testin käytöstä. Tai tuolla meikkipussukassa se edelleen pyörii, ehkä vois taas kokeilla :)

Joku tuolla aiemmin puhui pco:sta ja ovulaatiotestin tulosviivasta. Ovulaatiotesti voi tosiaan näyttää haileaa tulosviivaa läpi kierron jos kärsii pco:sta. Silloinhan munasarjat on koko ajan täynnä pieniä mukamas kypsymässä olevia munasoluja ja ovis-hormoonia elimistöstä löytyy siksi koko ajan.

Ovulaatiotestin tulosviiva ei tarkoita, että ovulaatio oikeasti tapahtuisi. LH-huippu voi tulla vaikkei munasolua irtoaisi ollenkaan. Näin ainakin minulla.

Mulla on aikaisemmin diagnosoitu pco:ta muistuttavat munasarjat, tällä hetkellä olen "parantunut" ko. taudinkuvasta, mutta riesana nyt harvoin tapahtuvat ovulaatiot. Ja mulla ovistesti siis näytti plussaa vaikkei munasolua ultrauksen perusteella ollut mailla halmeillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudia: Eikös ihmiselimistö luonnostaan hae jotain sellaisia ruoka-aineita, joita elimistö juuri sillä hetkellä tarvitsee. Punkkuhan tehostaa kohdun verenkiertoa ja parantaa siten kiinnittymismahdollisuuksia. Ehkä se punkun himo on siis ihan luonnollinen juttu nyt, jos siellä onkin asukki tarraamassa kiinni. ;) Milloin olet meinannut testata?

vilmis: Hmm, on kyllä melkoisen hankalaa tuo ovulaatiotestien tulkitseminen. Kiitos lisäinfosta. Minä olen aina luullut, että se LH-piikki tarkoittaa, että ovulaatio tapahtuu. Minulla se kyllä tapahtuu kipujen ja ultrien perusteella ihan normaalisti, mutta jos jollain se on epävarmaa, niin ilmeisesti kannattaa hakeutua ihan suoraan lääkäriin. Mutta onhan tuota LH-hormonia tosiaan kaikilla koko kierron ajan, mutta ilmeisesti sitä ei kaikilla ole mitattavissa määrin jatkuvasti.

ON: Ei edelleenkään hymynaamaa. Jos sitä ei huomisaamunakaan näy, niin pitää ehkä soitella polille ja kysyä voisiko sen inssin tekemiseen varautua jo silloin tiistaina heti, kun se info on pidetty... En nimittäin usko, että se ovulaatio tiistaita pitemmälle viivästyy.

Marjana kp 14/28-32 yk 23

Vierailija
124/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla kirjoittamaan kun tuntuu niin pahalta =(

Aloitin ilmeisesti tällaisen "saako täällä olla synkkä ja itkeä asioista"-keskustelun kun erehdyin kommentoimaan Mamin positiivista mielialaa. Pakko siis vielä painottaa että siksihän tämä keskustelu on! En pidä ketään negatiivisena henkilönä, en ikinä. Nyt vaan Mamista huolui sellainen rauha että oli pakko sitä kommentoida ja samalla vitsinä heittää että eiköhän se rauhallisuus haihdu kun alkaa olemaan testauksen aika. Siis silleen pilke silmäkulmassa you know...

Eipä täällä kukaan ole ollut ranteita viiltämässä -negatiivinen vaikka kaikki tunteiden kirjot varmasti käydäänkin kuukausittain läpi.

Eli anteeksi yhä edelleen.

Vierailija
125/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi etten ole ehtinyt käymään täällä koko viikonloppuna. Mutta ihanan aktiivista keskustelua on ollut!! Täällä niin paljon kuumeilijoita, joten toivottavasti jokainen saisi nyt tästä kierrosta plussan!!

Ansku: Kuinkas reissusi meni?

Claudia: Toivottavasti oireesi olisivat merkki plussasta =) Ilmoittelehan sitten kun tiedät.

Omista kuulumisista voisin kertoa sen verran, että pelolla odotan koko ajan ettei menkat taas vaan ala. Jokainen kerta ku käyn vessassa niin ihan pelottaa, kun niin kovasti toivoisin et olis tärpännyt. Yritän rauhoitella itseäni etten koko ajan olisi testiä tekemässä. Kohta meinaan hävettää käydä paikallisessa apteekissa ja tavaratalossa ku aina ostan kasan raskaustestejä :D Joku täällä tosin aikaisemmin jo mainitsi, että ne ja ovistestit kannattaisi tilata netistä. Pitänee tutustua asiaan jossain vaiheessa ja tilata =)

Hauskaa viikonalkua kaikille!

126/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoi arvon naiset! Mä aina päätän, että nyt ryhdistäydyn tässä kirjottelussa, mutta jostain syystä se vaan aina jää. Käyn teidän kuulumisia lukemassa monta kertaa päivässä ja elän mukana taustalla hiljaisesti, mutta ikinä ei tunnu olevan niin hiljaista hetkeä, että saisi kommentoitua. Anteeksi siis.

Alexandra, pahoittelut tilanteesta. Ikävää, että nega tuli ja ikävää, että sen varmistumista piti odotella niin kauan. Kyllä sitä varmasti alkaa miettiä syitä ja seurauksia kaiken kokemasi jälkeen. Toivottavasti hormonit kuitenkin toimisivat ja limakalvo paksuuntuisi riittävästi. Seurataanko sitä kierron varrella mitenkään?

Ems, mä olen myös kuullut tuosta, että pco:sta kärsivillä ovistestit saattaa näyttää koko ajan plussaa eikä sikälis ole kauhean luotettavia. Hienoa, jos sulla ei kuitenkaan niin ole ja sitten kun sen plussan sieltä saat, niin voi luottaa oviksenkin olevan. Vaikka mun uskoni noihin testeihin on alkanut kyllä horjua. Tsemppiä kuitenkin bongailuihin.

Mami, toi on oikea asenne: ei niistä tikuista kannata stressata. Pääasia, että talletuksia on tehty. Mäkin hylkään varmaan nuo testit sen jälkeen, kun nyt kaapissa olevat on "tuhlattu" pois.

Claudia, toivotaan, että olot viittaisi pienen tarranneen lujasti kiinni. Tsemppiä piinailuihin.

Sipsu, onnea oviksesta!!! Tiedetään kyllä mitä teillä on tehty tänä viikonloppuna :D :D :D. Peukut pystytetty.

Emmastiina, sori, kun en nyt muista/jaksa kelata ketjuja takasin päin, mutta mikä ehkäsy teillä oli käytössä ennen yrityksen alkua? Monillahan menee jonkun aikaa pillereitten lopetuksesta ennen kun oireet ja olot asettuu kierron varrella. Tosin tunnistan itessäni tuota samaa pohdintaa: mulla alkoi tissikipu heti menkkojen alkamisen jälkeen tässä kierrossa ja se kieltämättä sai pohtimaan, että mitä tässä kropassa oikein tapahtuu. Sait kuitenkin plussan ovistestiin, joten oisko se ovis sittenkin tapahtunut. Toivottavasti. Tsemppiä ja voimia.

Marjana, mä niin jännään tuon teidän ovisepisodin päätöstä. Olis kyllä huippua, jos se oliskin vasta tiistaina ja pääsisitte inssiin heti. Minkälaisia onnistumisprosentteja tuosta inssistä on olemassa? Jännittääkö kovasti?

Ihania nuo miehet joskus. Se on aina kiva kuulla, että toisellakin on asia mielessä, vaikkei osaisikaan sitä samalla tavalla tuoda esiin, kuin miten me naiset asiaa ajatellaan.

ON: Tää kierto näyttää menevän aikalailla samalla kaavalla, kuin edellinenkin: ovistestin viivat alkaa vahvistua kp12, mutta plussaa ei saada. Eilen siis semmonen semivahva viiva, mutta selkeä nega kuitenkin ja tänään ei sitten enää viivan häivähdystäkään. Näillä mentiin siis jo viime kierto ja nyt olen ihan ihmeissäni, että mihin mun ovikset on hävinneet. Tähän asti nuo tikut on mulla toimineet tosi hyvin, joten luulisin "häikkää" olevan ennemmin kropassani kuin tikuissa. Ärsyttää tietty, kun ei tiedä missä mennään. Limoja tuli ihan normisti, mutta nyt en osaa sanoa koska ne loppui. Ehkä eilen? Suurimmat halut oli to-iltana. En tiedä sotkeeko tuo imetys kuitenkin vielä näitä mun ovulaatioita vai mistä on kysymys. Ajattelin katella vielä pari kiertoa ja jos en onnistu oviksia bongailemaan, niin sitten kai on lähdettävä lääkärin pakeille. Raskautumisesta en tässä kierrossa edes haaveile.

Näin meillä. Niisku yk4

127/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Emmastiina, älä murehdi tällaista. Tuskin kukaan ajattelee, että tarkoitit sitä, ettei täällä saisi huonoista fiiliksistä kirjoittaa. Täällä on varmasti itse kullakin välillä fiilikset katossa ja välillä lattian raossa, ja joskus kirjoituksiin reagoi sitten voimakkaammin. Halaus! :)

Helmi: Millos sinä olet meinannut testata? Ootte Claudian kanssa tuolla kärkipäässä kilpailemassa veturinkuljettajan paikasta. :)

Niisku: Eihän ne inssin onnistusmisprosentit mitään huikeita ole. Taitavat liikkua siellä 10-20% tietämillä. Mutta jos kummassakaan osapuolessa ei ole löydetty varsinaista vikaa, niin sitä parempi mahdollisuus tietenkin onnistua. Yritän silti pitää jalkani maassa, enkä olettaa tulevani automaattisesti raskaaksi ekasta inssistä. Pääasia, että tämä prosessi saadaan sitten vaan käyntiin sentään. Tottahan se jännittää, mutta pahimmasta jännityksestä sitä toimenpidettä kohtaan olen onneksi päässyt. Enemmän ahdistaa tällä hetkellä mennä huomenna keskustelemaan näistä asioista. Pelkään vain itkeväni siellä, jos iskee tunteet pintaan, kun asioista pitää puhua.

Kyllä sitä häikkää voi olla niissä tikuissakin. Miten vahva se vahvin viiva on? Laitahan joku kerta kuvaa, jos pystyt, niin tulkataan joukolla. =P

ON: Niiskulle tuossa jo vähän fiiliksiä kirjoittelin tuohon inssiin ja huomiseen lääkärikäyntiin liittyen. Enemmän siis jännittää se keskustelu lääkärin kanssa kuin se, että voitaisiin inssi tehdä.

Tänä aamuna tehty Clearbluen hymynaama ei vieläkään näyttänyt mitään, mutta tavallisen puikkotestin viiva alkaa kyllä jo vahvistua. Vähän epäilen, että illalla paukahtaa se hymynaamakin ja ovis on huomenna. Se on sitten ihan polin puolesta kiinni, että ehtivätkö sitä inssiä huomenna tekemään sen meidän lääkäriajan (ja inseminaatioinfon) jälkeen. Tai sitten jos saisin vielä tällä stressillä sen oviksen siirrettyä keskiviikkoon, niin sitten luulisi kyllä ainakin onnistuvan. Kunnon jännitysdraaman sain kyllä tehtyä tästä oviksen ajankohdasta. :D

Mutta hei, huomenna on se lääkäriaika, jota olen kaksi viikkoa jännännyt ja odottanut! Se on JO huomenna!

Marjana kp 15/29-32 yk 23

Vierailija
128/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catti: Jotenkin meni viestisi ohi viime viikolla, nyt vasta huomasin sen. Hienoa että kaikki oli hyvin ultrassa, olen onnellinen puolestasi! Onhan se totta että täältä kuumeilijoiden palstalta on vaikeata päästää irti, edes odottajien palstalle siirtyessään :) Ihanaa kuulla että kun sen plussan saa niin on se sitten kaiken sen vaivan arvoista. Joskus kun epätoivo vaivaa niin että periksiantaminenkin alkaa tuntua vaihtoehdolta.

Ems: Gynekään ei osannut (tai halunnut) antaa arvauksia siihen miksi menkat olivat niin niukat. Joten, nyt odotellaan ja katsotaan. Hienoa että teilläkin on ässäilyt jo aloiteltu, ja tikuttaminenkin. Onnea oviksen bongaukseen!

Huuliharppu: Onnea oviksen bongaukseen!

Mami: Hienoa että maltat olla testaamatta, jos tuntuu että se stressaa. Ja oikea ajattelutapa, vauva tulee jos niin on tarkoitettu ja toivon todella että meille kaikille on tarkoitettu!

Ansku: Oikein nautinnollista lomaa! Tulehan kertomaan kuulumiset palattuasi! Jännityksellä odotamme tuloksia!

Claudia: Toivotaan että nippailut on sitä itseään!!

Sipsu: Olisi kyllä tosiaan ihanaa jos varmuudella saisi koko ajan tietoa siitä mitä kropassa tapahtuu, olisi elämä paljon helpompaa niin. :D Onneksi olkoon ovisplussasta, kyllä se vaan saa hymyn huulille! Nyt alkaakin sitten se piinailu…

Emmastiina: Kiitos listan päivityksestä! Todella outo tuo sinun tilanteesi! Oletko testannut negan? Entä ovisplussan?

20vilmiina07: Oli siinä varmasti naurusta pidättelemistä kun poikanne ilmestyi otolliseen hetkeen makuuhuoneeseen :D

Marjana: Oikeassa olet, ei pitäisi turhaan huolehtia koko ajan, vaan yrittää ottaa rennosti. Kyllä sen aikanaan sitten huomaa. En ole varma noista kiinnikkeistä ja niiden näkymisestä ultrassa. Olen lukenut etteivät näkyisi, mutta toisaalta, olen myös kuullut että voivat näkyä. En tiedä, saa nähdä. :) Mikä on oviksen laita? Toivottavasti ei ole vielä ilmestynyt hymynaamaa! Vaikka normaalisti sitä tosiaan toivookin (hauskoja välillä nämä meidän tilanteet, milloin haluaa ja milloin ei sitä hymynaamaa). Ihanaa että miehesi sai sinut niin onnelliseksi lauseellaan :) Toivottavasti se hymynaama ymmärtää pysyä poissa tarpeeksi kauan! Soitteletko tänään polille?

Helmi86: Toivottavasti se täti pysyy nyt sitten poissa ja jos ei pysy, niin tilaa ihmeessä testit netistä. Itse en myöskään kehtaisi raahata kasaa testejä kotiin paikallisesta apteekista… Sen lisäksi ne ovat hyvinkin kalliita apteekista, halvemmalla saa netistä.

Niiskurouva: Ei ole seurausta tilanteesta mitenkään kierron aikana. Jos emme kävisi näitä hoitoja läpi yksityisellä puolella, olisin varmasti jo pyytänyt ultrausta tilanteen selvittämiseksi. Mutta, koska se tosiaan syö jonkin verran rahaa, niin yritän odotella nyt rauhassa vielä tämän kierron. Voi harmi sentään tuo sinun ovuloimattomuutesi! Miten on, tikutatko kerran vai kaksi päivässä? Itsellänihän se huippu menee ohi todella nopeasti, joten jos tikutan vain kerran päivässä, en huomaa plussaa lainkaan. Ehkä se ovis sieltä tuli silti, mutta jäi vain sinulta huomaamatta? Tsemppiä!!

ON: Viikonloppu ja risteily takana. Oli oikein mukavaa. Pystyi hyvällä omalla tunnolla juoda hyvää viiniä, kännissä en kuitenkaan kumpanakaan päivänä ollut. Oviksen tikuttaminenkin unohtui aina välillä, ilmeisesti oli ajatukset muualla. Nyt vaan toivon ettei se siitä syystä jäänyt vaan huomaamatta. Eilen oli viiva jo jonkin verran vahvempi, samoin tänä aamuna. Toivon siis että vahvistuu siitä vielä tänä iltana ja että se hymynaama sieltä vielä ilmestyisi. Ässäilty on, joten hymynaama olisi enemmän kun tervetullut :) Edelliskierrossa en ovuloinut, joten nyt tietenkin vähän huolestuttaa että ovuloinko nytkään. On se ihme kun ei hetkeäkään voi olla jostain huolehtimatta!! :D

Alexandra, kp17, yk6+km+yk6

Vierailija
129/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että kirjoittaisimme taas ristiin tänään :D Hienoa että ovis antaa edelleen odottaa! Toivottavasti tulisi vasta huomenna, tai keskiviikkona!! Soittele ihmeessä sinne polille ja tiedustele tilannetta. Olisihan se hienoa, jos saisitte huomenna heti sen inssin. Ei tarvitsisi sitten sitä erikseen stressata, vaan se ensimmäinen olisi heti hoidettu. Eiköhän se stressillä siirry se ovis vielä vähän :) Onnea huomiselle! Pidän sormet ja varpaat ristissä että ovis vielä vähän siirtyy ja että saatte inssin tehtyä heti huomenna!!!

Alexandra

Vierailija
130/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea lähteä sanomaan milloin uskallan testata. Kai tässä odottelen nyt ainakin ensi sunnuntaihin, koska kierto nyt on ollut jotenkin eriskummallinen muutenkin, tai siis kuukatiset ne kummalliset oli. Mutta viikko vielä siis..

Jotenkin on kyllä sellainen olo, että ei tässä raskaana olla, ja että yritys saa jatkua. Toisalta, pieniä merkkejä, että saattaisin ollakkin, on tietysti ilmassa. Eilen aivastin, niin tuli niin viiltävä kipu kohdun paikkeilla, että meinasi jalat lähteä alta. Tätä ei siis ole koskaan aiemmin ollut. Rinnat on alkanut aristamaan nyt ihan kunnolla, mutta kuten aina, mulla alkaa ennen menkkoja..eli ties vaikka siis täti suhaa pian kylään. Tietysti toivon, että ei.

Onko muilla tuosta DonnaTest ovistestistä jotain kokemuksia. Mielelläni niitä läjän kuulisin, ennenkuin menen sen ostamaan. Tähän mennessä paljon hyvää kuullut, ja muutaman huonon kokemuksen myös.

-Claudia kp 23/25-28...

131/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kirjoitin eilen pitkän jutun, ja se katosi! No nyt yritys uudestaan..

Huuliharppu: joo, toivotaan niin, että ovisplussa vielä ilmestyy, vaikka ilmeisestikään sekään ei vielä takaa, että munasolu on irronnut...

Ootko sä kauan käyttänyt clomeja? Vai onko nyt eka kierto? Onko ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia? Mäkin varmaan niitä voisin kokeilla, jos nyt ei tässä ala tärpätä parin kuukauden sisällä.

Tsemppiä ovulaation odotteluun ja onnea tulevasta tätiydestä! :)

Claudia: jännitän sun puolesta! Ja toki täällä saa purnata ja valittaa, sitähän varten tämä on! Musta on ihanaa huomata, että muillakin on samoja tunteita, ei tunnu enää niin tyhmältä, mieskään kun ei aina ymmärrä minkälaista on odotella menkkojen alkamista, tai miltä se tuntuu kun ne alkaa, saatikka sitten mitä naisen kropassa tapahtuu kierron eri vaiheissa.

Sipsu: onnea ovisplussasta, nyt vaan sitten ahkeraa ässäilyä ja sitten piinailemaan! :)

Emmastiina: jännää, että ne liuskatestit näyttävät sinulla plussaa kokoajan, mutta hyvä tietää, että niinkin voi olla. Mullakin on digitaaliset käytössä, sellaiset johon tulee kaksi viivaa kun on ovis. Hämäävää tosin on kun niihin tulee niitä haamuviivoja, mutta ymmärsin, että ne kuitenkin on negatiivisia, vaikka haamuviiva tuleekin. En tiedä merkkaako se haamuviiva sitten mitään?

Ehkä se hymynaama olisi siinä mielessä parermpi, ei tarvitsi miettiä mitä erilaiset viivat merkkaa :D

Jänniä myös nuo sinun oireesi, voihan ne olla ovisoireitakin, tai sitten vaan ihan jotain lihaskramppeja jostain ihan muusta syystä?

Marjana: joo, onhan se varmaan todennäköisempää että ovuloin, jos saan sen ovisplussan, mutta toisaalta voi merkata sitäkin, että munasolu ei kuitenkaan irtoa, vaikka hormonia olisi. Meillä onkin sitten kummallakin jännät paikat, varmaan ovis osuu aika samoihin aikoihin :) Mäkin toivon että ovis tulis mieluummin huomenna tai keskiviikkona, kun mies tulee keskiviikkona työmatkalta. Tosi paljon tsemppiä huomiseen inssiin!

Vilmiina: niin minäkin olen ymmärtänyt, että ovisplussa ei välttämättä tarkoita että ovis tapahtuisi, ja toisaalta voi olla että ovis tapahtuu vaikka ei plussaa saisikaan, mutta ehkä niistä jotain osviittaa kuitenkin saa, ainakin osaa ajoittaa ässäilyt kohdalleen, jos se ovulaatio sitten tulisi. Meillä taitaa olla sama ongelma, luulen, että munkaan ongelma ei niinkään oo pco, vaan harvoin tapahtuva ovulaatio. Ootko käyttänyt mitään lääkkeitä siihen, clomeja?

Niiskurouva: kiitos tsemppaamisesta, toivotaan että se ovisplussa sieltä vielä tulee, vaikka mullakin vähän usko horjuu noihin testeihin. Meilläkin näköjään osuu kierto aika samaan, ja näköjään aika moni on nyt odottelemassa ovulaatiota, saadaankin sit oikein isolla joukolla piinailla ja testailla viikon tai parin päästä! Mäkin oon miettinyt noita limoja, voiko ne kuitenkin tulla ihan normaalisti, vaikka ei ovulaatiota olekaan? Mulla on nimittäin kyllä joka yrityskuussa tullut limat melkein tasan 14 pv ennen menkkoja. En muista miten oli silloin gynekäynnillä noin vuosi sitten, kun ei silloin vielä yritetty, mutta silloin ei ollut mitään merkkejä oviksesta.

Voihan se olla että imetys sulla vielä vaikuttaa, mutta voi myös hyvin olla että ovis tulikin ihan normaalisti, ei sitä näköjään koskaan tiedä varmasti, muuta tietysti kuin ultralla :)

Alexandra: varmasti risteily teki hyvää, sai vähän ajatukset muualle. Musta ainakin tuntuu, että mitään muuta ei nykyään ajattelekaan kuin raskautumista, onneksi on nyt töissä niin kiireistä, että ei ehdi niin paljon miettiä :)

Näköjään sullakin ovis pitäisi osua samoihin aikoihin, toivottavasti ovisplussa pian sieltä tulee! :)

ON: täällä ei mitään uutta, tikutettu on koko viikonloppu, haamuviiva on ovistestissä näkynyt, mutta ei vielä plussaa siis. Toivoisin mieluummin että se tulisi vasta huomenna tai keskiviikkona, kun mies tulee työmatkalta. Toisaalta toivon että se nyt tulisi ylipäätään, jotta tietäisi edes että on jotain mahdollisuuksia ovikseen.

Kivaa viikkoa kaikille!

Ems

Vierailija
132/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kädet ristissä toivon että inssi järjestyisi, siis pakko! Ja oviksen siirtäminen tahdonvoimalla on taitolaji sekin =) Tulethan HETI huomenna kertomaan miten lekurilla kävi!

Kysymykseesi, ollaan oltu kortsuilla jo vuosia joten mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut vuosiin.

Claudia: Donnatestit ei olle tuttuja mutta olen lukenut niistä niin paljon pahaa että pidän "humpuukina". Tsemppiä testaukseen =)

Vilmis: Olen samalla kannalla, kyllä lh-huippu tulee vaikkei munasolu irtoaisikaan. Siis tää on jo lähes tietoa =) Yleinen olettamus on että jos bongaa ovisplussan niin se on merkki munasolun irtoamisesta -> noup. Ja muistaakseni on ihan normaalia että vuodessa ainakaan 2 kierrossa ei ovuloi, mut tää on vaan muistikuva.

Helmi: Jokin aiempi kuukausi nauroimme juuri tätä että kun asuu pienemmällä paikkakunnalla niin apteekinväki jo varmaan nauraa et taas toi tulee. Olen kanssa vakiasiakas mutta onneksi täällä on 2 apteekkia että voi edes vuorotella =) Kauhukseni totesin että viime resissulla kun hain reseptilääkkeitä niin tää farmaseutti haki mun reseptit kysymättä kelakorttia, eli kyllä ne todellakin tuntee jo!

Niisku: Kiva kuulla sustakin. Tää ei ole halpa neuvo mutta itse varmaan kävisin gynellä just ennen ovista et näkee kypsyykö siellä folli ja millon gyne arvioi oviksen tulevan ja sit oletetun oviksen jälkeen mittaamassa keltarauhashormoonin määrän et onko ovis todella tapahtunut. Jos tän yhdistää vielä ovistesteihin niin näkisi pitääkö ne paikkaansa vai nou. Sitten tietää että ovis tapahtuu vaikka testit näyttää mitä.

Alexandra: Testannut negan, menkat ja ovisplussan kyllä. Very omituista mutta sitähän tää naisen elämä on. Ihanaa että oli onnistunut risteily ja onnea oviksen bongailuun, ei se kahta kertaa jää tulematta!

Ems: Ovistestit on oma tieteenlaji. Joku ei saa oikeaoppista plussaa koskaan, mä saan plussaa kokoajan. Jos puhut noista Clearbluen digitaalisista niin niissähän näkyy viivat kuvan lisäksi. Viivoja aina katselen samalla ja vaikka tulee hymynaama niin viivat ei ole lähelläkään tasavahvoja. Eli siitä päätellen niitä EI kannata tuijottaa =)

ON: Ei uutta maan päällä. Tissit tulessa, raskausoireet taas tosi vahvoina (hei dpo 3) mulle iskee oireet aina ennen kiinnittymistä ja katoaa ennen menkkoja joten nou worries.

Vierailija
133/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Aiotko soittaa sinne polille ja kysyä josko varaisivat aikaa inssin tekemiseen? Olishan se ihanaa heti päästä tositoimiin, sitä kun olet niin odottanut. Oletko saanut jotain kipulääke-infoa? Että kannattaako etukäteen lääkitä Panadolilla tai vastaavalla?

Alexandra: Hyvä että sait ajatukset risteilyn ajaksi edes vähän irti tästä vauva-asiasta. Tekee hyvää välillä tuulettaa.

Ems: Clomeja gyne mulle viime elokuussa kirjoitti, mutta päätettiin silloin miehen kanssa, ettei vielä lähdetä vauvaa vääntämään. Ollaan asetettu aikarajaksi ensi vuoden alku. Eli jos siihen mennessä ei ole tärpännyt, aloitan clomien syömisen.

ON: Täällä odotellaan edes jotain merkkiä ovulaatiosta. Mutta mitään tuntemuksia ei ole tullut sen vatsakramppauksen jälkeen. Mutta ei ole kuivaakaan eli voisin kuvitella, että ovulaatio on tuloillaan. Ja sen mukaisesti on toimittu, eilen päiväuniaikaan suljetun oven takana. Pitää varmaan hommata lukko makuuhuoneen oveen :)

Vierailija
134/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan kuumeileen? :)

Nyt on menossa kp1/31 ja yk3

Eli oon 21v ja mies 26v. Toinen lapsonen toiveissa vaikka esikoinen ei ole vasta ku 6kk :) Viime kierto oli todella kummallinen (säännölliset menkat 1vk myöhäsä) ja olin 98% varma että oon raskaana mutta niimpä se täti tänä aamuna rynnisti tuleen :/

Aloin tympääntyä pohtimaan ihtekseni näitä asioita, joten ajattelin että ehkäpä täälä niitä voi pohtia yhesä! ;) Mukavaa viikon alkua kaikille! :)

Vierailija
135/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ne niin ihanat oireet!

136/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, ihan hirmuisesti tsemppiä huomiseen lääkäriin! Jos itku tulee, niin se tulee. Tuskin olisit ihan ensimmäinen, joka siellä vastaanotolla itkee. Etkä varmasti viimeinenkään. Toivotaan, että käynti menee hyvin ja sehän olis ihan tosi hienoa, jos inssiin pääsisitte jo nyt. Halauksia.

Ei nuo onnistumisprosentit todellakaan päätä huimaa, mutta kuten sanoit: hyvä, että homma lähtee käyntiin. Ja kyllähän se inssi joillakin toimii, ei kai sitä muuten tehtäisi. Toivottavasti te kuulutte niihin, joilla se toimii.

Alexandra, se on niin väärin, että te ette sinne julkiselle vielä pääse, että kiukustun joka kerta sitä ajatelessa. Yksityisellä kaikki maksaa ja nopeasti niistä saa pitkän pennin kertymään. Toivotaan, että tässä kierrossa teillä homma sujuu kuin oppikirjassa, eikä tarvitse enää arpoa tiputtelujen ja muun kanssa. Voimia.

Mä olen yleensä tikuttanut 2x/pv siinä vaiheessa, kun alkaa näyttää siltä, että ovis on käsillä. Nyt en tosin päässyt edes siihen vaiheeseen asti, joten usko oviksen tapahtumisesta on aika olematon. Mutta mistäs sitä tietää, jos se vaikka tapahtuikin :). Ei nää taida olla uskonasioita...

Claudia, ootko googlettanut tota Donna-testiä? Mulla ei ole henk.koht. kokemusta, mutta aika paljon olen siitä negatiivista kuullut. Mutta saattaahan se jollain toimiakin.

Emmastiina, tsempityksiä piinailuihin! Toi on niin "paras vaihe", kun pääsee kyttäämään niitä oireita :). Ja toivomaan tietty, että ne tällä kertaa tarkottaa jotain. Koska sulla on testauspäivä?

Varmaan jossain vaiheessa on pakko lähteä gynen puheille, jos nää ovikset ja testit menee näin. Turha kai sitä on yrittää mitään saada aikaiseksi, jos ei ole varmuutta ovuilaatiosta. Toisaalta ei huvita sinne mennä, kun tietää, että se käskee kuitenkin laihduttaa :). Mulla siis noin 10kg ylimääräistä mukana ja itekin ajattelen, että jos saisi muutaman kilon pois, niin tilanne voisi sillä korjaantua. Täytyy vaan tuosta imetyksesta "päästä eroon" ennen kuin mitään kauhean radikaalia sillä rintamala alkaa tehdä, joten katellaan nyt sitten, että jatkuuko yritys vai pitääkö pitää taukoa.

Vilmis, tsemppiä oviksen bongailuun!

Tinuppi tervetuloa mukaan! Samoissa mennään: meidänkin eka täyttää puolivuotta tällä viikolla. Vauvakuume on kuitenkin kova ja kun ei ihan nuoria enää olla, niin olis hienoa saada se toinen aikas pian.

ON: Kokeilen jotain kuvan tynkää tähän laittaa tuosta mun ei niin hienosta ovistestirivistöstä. Tuo Kp12 on vähän tummempi luonnossa, kuin kuvassa, mutta ei kuitenkaan lähelläkään plussaa. Tänään siis Kp14, jolloin mulla yleensä on ovis ollut. Viime kierto oli aika identtinen ja se oli 27 päiväinen, joten en oikein tiedä onko mitään järkeä jatkaa tikutteluakaan. Hankalaa, hankalaa...

Niisku

Ps. En yhtään tiedä mihin se sen kuvan heittää, joten suokaa anteeksi, jos se on jossain ihan oudossa välissä :D

137/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Tinuppi ja tsemppiä tähän kiertoon! Haaveilen itsekin kahdesta lapsesta pienellä ikäerolla. :)

Ems ja Vilmiina: tsemppiä oviksen metsästykseen! Mä en havainnut tänä viikonloppuna juuri mitään limoja vaikka testi näytti plussaa... Liittyykö ne ovikseen aina? Tai voikohan olla ovis vaikka limoja ei näkyiskään...

Claudia: Kannattaa odottaa testaamisen kanssa niin pitkälle kuin vaan malttaa niin tulee varmemmat tulokset. Vaikka vaikeeta se kyllä on... Mutta sormet ja varpaat jo ristissä, toivotaan että täti pysyy kaukana!

Omanapailua: Lauantaiaamun oviplussan jälkeen testasin varmuuden vuoksi vielä samana iltana ja seuraavana aamuna, ja molemmilla kerroilla viiva oli jo haalistunut. Ovisoireista sen verran, että alavatsakipuja oli torstaista sunnuntaihin, enemmän oikealla puolella mutta välillä vihlaisi myös vasemmalta. Nännit oli tosi herkkinä eilen ja vielä tänäänkin. Talleteltiin molempina päivinä (miehen piti oikein keräillä voimia, huokaili vaan että apua, hän ei oo tottunut tällaiseen :D), toivottavasti meni oikeeseen osoitteeseen ja oikeeseen aikaan... Nyt sit vaan taas tumput suorina odottelemaan kuin käy. Tämä vaihe se vasta piinaavaa onkin! Kun ei voi mitään tehdä muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Jotenkin lamaannuttava se tieto, että vaikka onkin oviksen saanut bongattua ja oletettavasti hyödynnettyä, ei se silti takaa mitään.

Hyvää maanantaita ja plusspotkuja tälle viikolle! :)

Sipsu kp 16/27 yk 2

Vierailija
138/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vierähtänyt päiviä etten ole kerennyt koneella käymään ja meinasin hukkua viesteihinne.. :) Täällä on ollut melko aktiivista kirjoittelua sillä aikaa. Pitäisi ihan toiseen kertaan lukea että olisin kärryillä! Pahoittelut..

Itse sain ihka ensimäistä kertaa lauantaina ovishaamun ja eilen sit ihan ensimmäisen ovisplussan! No nyt sit vain odottelemaan loppu kuuta! Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia ovisoireita, mutta perjantaina huomasin limamuutoksen, muuten ei mitään.. Ihmetyttää kans ettei minulla ole ikinä ollut rintojan kanssa mitään ongelmia, ei oviksen eikä menkkojen aikana. Tuntuukin oudolta kun muut puhuvat että ovat niin kipeinä.. :) Tiedä pitäisikö tästä olla kiitollinen vai kateellinen!? :D

-Sipsu- : Samassa veneessä ollaan! Piinaavia viikkoja!

Vierailija
139/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu sujahti suht nopeasti.. niinkun yleensäkin..

Hirveesti oli viestejä tullut.

Tsemppailuja ovisten bongailuun kenellä se aika on ja näköjään aika monella.

Itse saan vielä vähän ootella, muutama päivä ja sit tosi toimiin ;)

Mitenkä usein te parhaina päivänä ässäilette?

Minä aattelin et eiköhän joka toinen päivä riitä.

menee muuten maku koko hommaan ja on liikaa yrittämistä jos kokoajan ässäilee. Eikä se taida stressaamalla muutenkaan tulla.

Tulee lapsi sitten kun tulee, mutta toivottavasti jo tässä kierrossa nappais.

Voi, kohta jo ekat pääsee testailee. Onnee teille ja toivottavasti olette vetureina tuolla plussanneissa ja pääsisitte odottavien puolelle jo kirjoittelemaan. Minä oon joskus käynyt "salaa" kuikkimassa tuolla odottavien puolella. Kuinka moni muu tunnustaa? :)

Vaikka itsensä kiusaamistahan se on. mutta tää on tylsää tää odottelu kun mitään ei tapahdu..

Joo jatkan taaas kirjoittelua kun on jotain järkevämpää kirjoitettavaa. Lueskelen teitä kyl melkein joka päivä.

Jatketaan piinailua!

Vierailija
140/555 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinuppi lisätty! Tervetuloa

Niisku: Kyllähän tuo kp12 on niin lähellä plussaa kuin olla voi ja niin selkeä ero on päiviin ennen ja jälkeen et toi sen on oltava. Jos kierto on ollut 27 pvää niin sekin osuisi yksiin. Jatkaakko tikuttamista,hmm...ehkä tikuttaisin vielä pari päivää ihan vaan varmuuden vuoksi ;)

Sipsu: Ihana tunne kun kaikkensa on tehnyt =) Tosin mulla alkaa sen jälkeen vasta se helvetti. Ovikseen asti päivät menee enkä ajattele asiaa liiemmin mut avot sit ne päivät vasta mateleekin.

pinks: Mä teen jokaiselle kuulle lottorivin (oikeesti älkää naurako =) Eli kun mies on meistä se sängyssä aktiivisempi ja aina valmiina, niin mä suunnittelen ässäilyt joka kuulle ja ilmoitan vaan millon hommat hoidetaan. Eikö ole hohdokasta...Mut siis ollaan menty jtp-taktiikalla, jtp paitsi oviksen aikaan joka päivä ja nyt tässä kuussa joka päivä oviksen ympärillä.

Summa summarum: Ei oo olemassa mitään oikeaa tapaa jtp riittää.

Ja vielä vastaus toiseen kysymykseen, mä käyn katsomassa vauvamahoja =) Ne on NIIN nättejä.