MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
hei taase, mulla ei nyt huvita yhtään tuo gradu... miehelle sanottiin, että on kahden parhaan joukossa töihinotossa, mutta selviää vasta loppuviikosta. paikka siis täällä pohjois-suomessa. itsellä vahvistui paikka savosta. Saas nähdä miten käy vauvan kanssa... onnea vielä kaikille plussanneille, erehdyin eilen vilkaisemaan marraskuisten pinoa odotuspuolella, en suosittele jos ei vielä plussaa ole pamahtanut.
Voi voi tätä vauvakuumetta! Ette usko, mä olen jo ollu huutamassa poikavauvojen vaatepakettejakin, huhhuijkakkaa...onneksi joku on aina ohittanut munh huudon...
Vanilla 21/28 yk 1
pahoittelut negan tehneille ja tädin kohdanneille.
vanilla: En oo tehny vielä testiä.
ON: Perjantaina varmaan ajattelin sen testin tehdä, jos ei oo tätiä näkyny. Hiukan on kyl mahassa menkkaoireita esiintynyt, mut ei oo kyl tätiä näkynyt. Toivottavasti se tästä kierrosta ois napannut.. Viimekierto vähän veny 34 päivään niin ssiks testaan vasta pe. yleensä täti tullu kp 30 eli tänään pitäis tulla. Viime kuun jännittäminen saattoi osin myöhästyttää kiertoa.
Mut katsellaan mitä tulevan pitää.
Anteeksi omanapaisuuteni.
Vielä ehdin marraskuun ketjuun...
Pikaisesti itestäni: ennestään lapset 08 ja 09 nyt haaveissa se pikku3. Ikää on kohta 27 (jännät päivät sattuu just synttäripäivän lähettyville, josko saisin toivotun lahjan?!) Ensimmäistä lapsukaista tehtailtiin se 3 vuotta ja toinen sai alkunsa tikuttamalla yllätävänkin helposti!?
Eilen tikutin ovulaation ja siitä vajaa12h niin myös tunsin sen..saa nähdä kuinka käy..
kp 17/25-32 yk 1
Heipähei!
Aivan ihanaa,uusia plussia ilmaantunut sitten viime käynnin,isot onnittelut ja hirrrweesti tarrasukkia, vilmis ja jiikoo! :)
Jänniä aikoja eletään, monella alkaa testit huuteleen jo kaapista ;) Voi kun saataisiin paljon kuvia plussatesteistä... :)
Anteeksi taas omanapainen viesti, on meinaan ukko matkalla kotiin niin pitää äkkiä naputella niin pääsee ukon kellistysyritykseen ;)
ELikkä oltiin viikonlopun minilomalla kuuntelemassa mun lempibändiä ja kuuluuhan se ukonki suosikkeihin, oli aivan mahtava viikonloppu ja eritoten keikka,itku pääsi keikan jälkeen.. :)
Lauantai-iltana alkoi taas armoton mahakipu keskellä kauppaa,ei pystynyt edes liikkumaan! Sitä muutaman tunnin kesti, että tuli tavallaan kramppeina nuo mahakivut,tuli ja meni vaikka kuinka lepäsin. Sillon oli kp13 ja sunnuntaina kp14 sitten aamusta ässäiltiin ja päivällä alkoi taas kramppaileen, mutta kesti vähemmän aikaa. Että mitäs ihmettä tämä nyt sitte on? Mietin vain että menikö mulla ovis ohi ja enää ei oo mahiksia raskautua..? En reissussa tikutellut ovista ja tänään oli ovistikussa puhdas nega, perjantaina(kp12) sain tikutettua hailakan plussan ovistestiin. Kannattaako mulla vielä metsästellä ovista vai onko se tosiaan menny?
Ja hieman erikoisempi ja intiimimpi kysymys, täällä uskaltaa kummasti kysyä kun kaikki täällä jaetaan :) Onko muille käynyt niin, että tavara jää ns. sisälle? Olin kyllä aikas varma että mieskin sai mutta mitään ei tullut ulos kun sängystä nousin, toki siinä muka lepäilin puolisen tuntia.. ;)
Taas alkaa vatsaa kramppaileen, toivottavasti ei kovin kipeydy että pääsee varmisteleen tilausta ;)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti ja tosiaan nyt niitä plussatuulia kovasti!!! :D
-Nightwish-
kp15/28-30, yk2
Ensiksi paljon paljon onnea JiiKoo ja 20vilmiina07! :) Ja onnea odotukseen! Ihanaa! JEEE!
Pahoittelut kaikille joulukuisiin pudonneille, harmittavan paljon teitäkin on sinne joutunut. Mutta jouluvauvoja nyt sitten yrittelemään ;)
Alexandra84: Harmi kun se nega sieltä tuli, pahoittelut siitä. Mutta ei muuta kuin katse kohti uutta kiertoa ja toivottavasti joulukuussa pärähtää plussa! Hienosti olet jaksanut viikonlopun vauvamahojen kanssa, oot tosi positiivinen ja reipas persoona kyllä :) Ja asenne sinulla on kohdillaan, kyllä se jouluksi paras joululahja teille suodaan. Tsemppiä paljon! :)
Itse jo kans testailin, kerron lisää tuolla "oma napa-kohdassa".
pinks: Jokos siellä jännäillään testin teon kanssa? Meinasitko jaksaa perjantaihin asti odottaa? Oot kyllä maltillinen neiti :D Minä yritän kovasti saada ekaks sen plussan, niin sinä saat luvan sitten tulla perässä ;)
ON: Ite testailin jo lauantai-iltana (oli pakko ratketa testaamaan, koska meinattiin miehekkeen kans vähä maistella sidukkaa kavereiden kans), mutta itellä jäi juomat juomatta ku testiin tuli haamuviiva!! Oltiin miehen kanssa ihan äimänkäkenä! No, ite olin sit kuskina ja koko illan oli haamuviiva mielessä. Ekaa kertaa elämässäni sain edes pientä viivanpoikasta raskaustestiin! Nyt ollaan oltu täällä anoppilassa (korvessa) kyläilemässä ja tänään vasta pääsin ostaa toisen testin. Huomenna ajattelin sitten aamusta tehä sen. Saa nähä, tuleeko viiva vai ei. Jänskättää! Jotenki sitä kuitenki ajattelee, että se eka testi oli jotenki viallinen eikä se oikeesti plussa ollut. Ihmeen rauhallinen sitä tässä ollaan oltuna, huomista odotellessa :)
-huuliharppu- kp 29/23-30
Varovaiset onnittelut! Kyllä se viiva siitä varmasti vahvistuu! Ei muuta kun tarrasukkia!
Alexandra
Täällä uskotaan vahvasti että sun viiva vahvistuu! :) Mainiota!
Täällä vielä odotellaan tätiä. Ovulaatio on tapahtunut YLI 18 päivää sitten. Kuukautiset vaan ei tule. Testit edelleen negatiivisia. Eilen ja toissapäivänä iltapissasta. Huomenna aamulla teen uuden jos ei ole alkanut. Ei ole yhtään kiva juttu nyt. Niinkuin ei teilläkään jotka joulukuisiin siirryitte, mutta uutta yritystä vaan :) Ai niin, parina yönä joutunu käymään vessassa, moista ongelmaa ole ikinä mulla ollu. Mutta lisääntyyhän se aineenvaihdunta ennen menkkojakin. On muitakin oireita mutta jotenkin en viitsi edes niistä puhua, jos onkin mielikuvituksen tuotetta. Laskeskelin tuossa että jos nyt olenkin raskaana negatesteistä huolimatta niin eilen olisi lähtenyt kuudes viikko käyntiin. Mutta joo, haaveajattelua :) Nyt kiire hammaslääkäriin juurihoitoon kidutettavaksi ääk. Mistäs nyt tiedän kun kysyvät sitä röntgen kuvaa varten olenko raskaana ??? Just!
Mikä sun tilanne on nyt Alexandra, joko se täti on oikeastikin tullu?
+Onnea Huuliharpulle ja muille! :)
Höpsähtänyt kp 37/28-31 yk 5
Mulla olik semmonen kutina että joku plussaa... Saas nähdä höpsähtänyt kuinka sulla käy, puhaltelen kovasti plussatuulia!
ON: Mä yritin finkuna tyttönä eilen tilata jostain amerikkalaiselta sivulta testin, jonka ois saanu tehdä 6pvä ennen menkkoja vaan eihän ne lähettäneet suomeen niitä tilauksia :( Mammavaatteet on toinen mihin oon ratkennu :) Shoppailuinto mulla.
Voi että aika menee hitaasti!
Vanilla84 22/28 yk 1
Alkaahan niitä plussauutisia ropisemaan :) Laittakaahan kuvia testeistä, niitä on niin mukava katsella :)
EIpä tullut sitten eilisillasta yhtään mitään, vatsakipu yltyi taas niin kovaksi ettei voinut liikkua.. Harmittaa niin vietävästi, tuskimpa se kerrasta lasahtaa kaks viivaa testiin :/ Ovistikkukin jäi negaksi tänäänkin että eiköhän tän kierron yritys jääny tuohon yhteen mysteerikertaan.. Jos nyt ylipäätään on ovista tapahtunut.. Mieli menee jo kohti joulukuisia, on niin pettynyt olo itseen ja omaan kroppaan, miksi juuri kierron puolivälissä täytyy olla niin kipeä että vauvatilausta ei voi laittaa vetämään? Ärrin murrin sentäs ja anteeksi vuodatus, on vain niin paha mieli.
Höpsähtänyt: Tuuhan heti kertomaan mitä testi näytti, jos vain aamuun maltat odottaa ;)
-Nightwish-
kp16/28-30, YK2
Hurjasti Onnea plussanneille! Ihanaa, että niitä on viimein alkanut satelemaan. Paljon tarrasukkia kaikille matkaan!
Ja tsemppiä vielä ovulaatiota etsiville ja piinapäiviä viettäville!
Pahoittelut joulukuisiin tipahtaneille, toivottavasti jouluvauva heille tulla tupsahtaa!
Oon ollut kovin vähäsanainen täällä, jotenkin tämä kirjoittaminen ei ota luonnistuakseen, joten taidan jäädä taustailemaan.
Sen verran kerrottakoon, että kierrot huitelevat missä sattuvat, tänään mennään jo kp 38, eikä menkkoja näkynyt. En kyllä ole raskaustestiäkään tehnyt, koska en usko että ovulaatiota tässä kierrossa ollut. Koko kierron ajan on juilinut siellä täällä ja menkkakipujakin tässä jo hetkisen aikaa ollut, mutta niistä ei ota erkkikään selvää. Viime kiertoa (kp 29) edeltänyt kierto oli kp 45, joten saattaa olla että tämäkin kierto on vasemman munasarjan PCO-tyyppisen ovuloimaton kierto. M
Muhku taustalle
Huuliharppu: Kyllä se haamu on plussa:) Varovaiset onnittelut sinne!
Höpsähtänyt: Minulla sama tilanne ku sulla.. Toivottavasti sun negat vaihtuiskin plussaks:)
Kuukautiset ei tuu ja ihme menkkajomotusta aina välillä ja rinnatkin ollu ihan pikkasen arat välillä mut nyt tuntuu et ois viel aremmat ku aikasemmin.. Kaikki testit negoja ja verikoekin nega.. Taisivat ottaa sen verikokeen että onko raskaana vai ei eikä hcg arvo? en oikein ymmärtäny mitä selittivät.. No nega kumminkin.. Jotan lääkäri selitti et jos raskaus oiksin niin alussa ettei ole vielä kiinnittynyt kohtuun ja viikon parin päästä oiskin plussa jos ovis ois ollu myöhemmin? oisko se mahdollista?
Ja kun lääkäri sano siitä mun keskenmenosta mikä meni kesken samana päivänä kuin menkat ni ei pitäis vaikuttaa kiertoon mitenkään? :O ota ny sit selvää mitä ne tarkoittaa..
Tänään mennään sit kp 41/31 ja yk 2
-Pimpelipom
Onneksi olkoon Huuliharppu plussasta!
Aleksadra84, kiitos kaunis tseppauksesta piinailuun, siltä tämä nyt tuntuukin! tsemppiä sulle myös,uskon että plussa vielä tulee. Kovasti bd
pinks, olet tosi malttavainen testailun kanssa. Piinailet siis sinäkin ja kovasti toivon plussaa sulle!
eleanora, nuo sun oireet voi olla myös raskausoireita. Kaikki on vielä mahdollista, plussaonnea lähetän roppakaupalla!
Kaikille muille myös bd, joulukuuhun siirtyneitä unohtamatta!
ON: mitä lihmettä, nyt on oikeesti raskausoireita! Tissit kipeät ja kuitenkin menkkakipuja. Joko mä olen nyt niin vauvan kaipuussa ( hyvin mahdollista) tai sitten... Voi apua, miten mä nyt tekisin, pitäisiköhän tänään jo testata vai vielä odottaa. Järki sanoo että pitää odottaa, mutta mielessä niin kova toive.. Pahoittelen vouhotustani, ekaa kertaa kun elämässä kuumeilee niin menee ihan sekaisin! Miten sitä silloin joskus
olikin niin maltillinen, asennoituminen oli että tulee jos on tullakseen ja jos ei niin myöhemmin. Nyt sitten näin.
Aurinkoista päivää kaikille toivottaa
Eerina kp 26/30 yk 1
Kiitos kaikille onnitteluista! Varovaisin mielin tässä vielä kuitenkin ollaan, mutta kyllä se tänään testissä näytti jo vahvempaa plussaa :) Miehen kanssa ollaan kyllä mielissään. Yli vuosihan tuota plussaa yritettiinkin. Tässä kuvaa vielä todisteeksi ;) Ylempänä testattu kp 30 ja alempi kp 27.
Tulkaahan muut nyt perässä! :)
Kirjoittelen myöhemmin muiden kuulumisista paremmin.
Aurinkoista päivää kaikille!
-huuliharppu- kp 30/23-30
Joka ikinen olette plussanne ansainneet. Mieletöntä katsoa teidän kuvia, ja lukea plussa uutisia. En halua olla idiootti ja tyhmä ja lietsota teille pahaa oloa tai epävarmuutta, mutta yhden keskenmenon kokeneena, niin ottakaa rakkaat naiset se alku ihan iisisti(tiedän, ihan hemmetin vaikeeta, kun sitä plussaa on odotettu ja vihdoin tuli..)
Tottakai toivon teille paljon tahmatassuja masuun, mutta koskaan kun ei tiedä.
Itse tässä taistelen noiden samperin ovis testien kanssa. Sanon vaan, että ei ole mun homma kyllä tuo. Päätä olen niin paljon raapinut, että kohta on jo urat..ensin näytti selkeetä viivaa, about siinä kp10, välissä näytti super haaleaa, ja tänään, tadaa, taas super selkeä. Huomenna ei oo varmaan viivaa ollenkaan. Totesin vaan miehelle, että eiköhän tässä valssata lakanoissa joka toinen päivä, niin luulis nyt siellä ainakin simppoja olevan , sikäli mikäli ovis saapunee.
Kyllä lähtee kohta järki tämän naisen anatomian kanssa. Koskaan et tiedä mitä tapahtuu ja missäkin, ja miksi. Onko hyvä vai huono, ja miksi se tapahtuu noin, miksi ei näin.
Olen sitämieltä, että pelkästä ajatuksen voimasta voisi raskautua, kiitos !!
Tosin, sit meillä kaikilla varmasti olisi moinen liuta lapsia..tosin, ei se mua ainakaan haittaisi, suurperhe on tervetullut (en vain tohdi miehelleni kertoa ;)).
Mitenkäs muuten te ketkä olette jo jonkin aikaa yrittäneet, niin miten olette lähteneet etsimään syytä sille, että ei ole tärpännyt. Kun olen lukenut ,että jotkut syövät hormoneita jotkut jotain toista. Oletteko menneet gynen kautta johonkin, vai jonkun normi lääkärin, vai miten olette lähteneet selvittämään missä vika ?
Kun tietääkseni vasta vuoden yrittämisen jälkeen, tai muutamien peräkkäisten keskenmenojen jälkeen voi varata ajan johonkin lapsettumuus hommiin..mutta siis niin, saikohan kukaan tästä tolkkua..umh !?
Mutta kaikille meille yhden viivan ihmeille paljon tsemppiä tulevaan, ja pian mekin pääsemme lisäämään plussa kuvia tänne, eiks jes !!?? ;)
Ihanan aurinkoista viikkoa arvon leidit !!
-C- kp 16/24-29 yk4 käynnissä
Nyt se on sitten melkein virallista! ;)
Höpsähtänyt kp 37/28-31 yk 5
Moi taas.. Täti tulikin vihdoin ja viimein kylään niin mä siirryn joulukuisiin ja toivottavasti tärppäis silloin:) Tais keskenmeno sekoittaa mun kierroon kun oli 10 päivää menkat myöhässä..
Oli ihan hyvä et yhdet kuukautiset tuli keskenmenon jälkeen.. Ei muuta kuin uutta yritystä kehiin ja plussatuulia kaikille ja älkää seuratko minua ;)
Moikkistamoi!
Huuliharpulle onnittelut plussasta ja ihanaa odotusaikaa! :)
Vanilla: Mulla on ilmoilla vähän samaa kuin sullakin, huutonetissä löydän aina itseni selailemassa pikkusten vaatteita.. Milloin mitäkin nettikauppaa ihmettelemässä, vaunujen vertailutkin on aloitettu jo :D Onneksi en ole vielä sortunut.. mies sais kyllä niin hepulit ja perääntyis varmaan koko projektista :)
Nightwish: Kuulostaa oviskivuilta noi kramppailut, eli varmaan sulla oli silloin ovis, toisaalta ilmeisesti sen munarakkulan kasvukin voi aiheuttaa kipuilua toisilla ennen ovista?! En oo kyl itse kokenut tommosta et tavarat jää sisään, joskus sitä vaan on tullut vähemmän ulos... :D
Höpsähtänyt: Harmi, ettei ole vielä plussa tullut sulle eikä menkatkaan alkanu! Mulla ainakin heittää kierron pituus jopa viikolla, et joskus vaan voi alkaa vähän myöhemmin menkat..
Eerina: Suosittelen ottamaan rauhallisesti, vauvakuume pistää kehossa tapahtumaan vaikka mitä mihin ei ehkä vain aiemmin ole kiinnittänyt huomiota. Itsellänikin kaikennäköstä tuntemusta on ennen menkkoja, mikä tietysti herättää toiveet tärpistä. Mut kantsii testata vasta kun on menkat myöhässä päivän tai pari.
ON: Kiitos tsemppauksesta teille! Kyllähän se aurinko taas paistaa tännekin. Ihmeellisen herkkä oon kyllä ollut nyt lähipäivinä, itkeä vollotin kun katoin sydänääniä ohjelmaa, hoh. Laitoin tilaukseen ovistikkuja ja herkkiä raskaustestejä ebaysta, saa nähdä ehtiikö tulee ennen seuraavan kierron ovispäiviä. Ensi kierron ajattelin tikuttaa ja jos viivoja ei ala näkymään niin soittelen sit lääkärille jospa voitais jo asioissa edetä.. Jotenkin oon jo asennoitunut seuraavaan kiertoon, parempi kai niin, ettei ole toiveet huipussaan. Viime yönä heräsin järkyttävään särkyyn rinnoissa?! samaa oli tänään päivälläkin hetken aikaa. Mitään muuta oireilua ei oo ollu.. Viime kierrossa tais olla jo rinnat kipeet tässä vaiheessa kiertoa, nyt vaan tota hetkellistä särkyä. Rauhallinen mieli tällä hetkellä, ihan hyvä näin :)
Etsin nimeäni tuosta 11-20 listasta ja säikähdin et joku menny poistamaan, kunnes tajusin pompanneeni seuraavalle tasolle, jes, edistystä! Vielä yli viikko mahdolliseen testailuunkin, noh kait tämä aika tästä kulkee kun ei odota mitään suurempia.
Positiivista viikonjatkoa kaikille!
Lucija kp 22
Huuliharpulle onnittelut täältäkin,viivahan on jälkimmäisessä kuvassa aivan selkeä, toivottavasti pikkuisella on luja ote:)
Claudian vinkki olisi kullanarvoinen muistaa: et pysyis jalat maassa vaikka se plussa sieltä pärähtäisikin.Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritetään muistaa että maltti on valttia:)
En ole uskaltanut tehdä vielä raskaustestiä ja ajattelin jättää sen ihan viikonloppuun, ellei täti jo ennen sitä ilmoittele itsestään. On tämä vaan niin piinallista. Ollaan jätetty marraskuussa -11 pillerit pois,ja eihän tässä nyt vielä ole aivan kauheasti yritystäkään takana,et pitäis vaan ottaa ihan iisisti. Tuntuu vaan että tässä on ollut pari viikkoa niin kummmallisia oireita, että voiko ihminen sellaisia kuvitella tai itse aiheuttaa? Ilmeisesti se on naisilla mahdollista, kun sisäinen kello tikittää;)
Tsemppiä kaikille odotukseen ja jännitykseen!!
alicia 32/28-32
Huuliharppu: Onnea ihan valtavasti! Iso rutistus!
Perästä yritetään tulla. Pysyis vaan se f***ing täti poissa! ;) Mielelläni sun kaa tulsin jo niihin odottajiin..
ON: Elikkä ei oo tätiä näkynyt.. Pitkä on aika vielä perjantaihin.. Menkka oireita oli su ja ma, mut ei oo tätiä näkynyt. Tänään ihan vähä maha on ollut menkkaoireiden tuntuinen.
onneks töissä on ollut kiirettä niin ei pysty koko ajan miettimään tätä. Vessassa käydessä kyl aina jännittää.
Sen verran ajatukset harhaillut töissä, et mietin jos mitenkään pe sattuis plussa tulee, niin lähen kyl la miehen kaa ulos syömään, ku molemmilla vapaa ilta.. mutta ei pidä nyt kuvitella liikoja, ettei tipahda taas korkealta ja kovaa ;)
Anteeksi taas omanapaisuuteni. En kerkiä taaskaan koneella istumaan ja lukemaan teidän juttuja kunnolla.
ONNEA Vilmis ja Jiikoo!!! Ihania kuvia, suurkiitos kun laitoitte meille ihailtavaksi. On myös tosi kiva lukea niitä vinkkejä ja poppakonsteja millä plussan saa! ONNEA matkaan molemmille roppakaupalla!!
Täällä Täti piti jännityksessä koko viikonlopun. (Limavaroitus) Perjantaina tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista verta ja ajattelin, että no nyt se sitten tuli. Vaan eipä tullut vielä. Koko viikonlopun jouduin laukkaamaan vessassa muutenkin kokoajan ja tuntui, että "nyt alkaa", mutta koska monella on ollut ennen plussaa sellainen olo, annoin toivon elätellä oloaan.. Menkkamaisia kipujakin oli vähän väliä, mutta sekin joillain kuuluu alkuraskauteen, joten mainitsin miehellekin, että onkohan kuule meillä salamatkustaja? Että tuntui jotenkin siltä että jotain tuolla on. Mutta eilen myöhään iltapäivällä alkoi tulla ruskeaa tuhrua ja kyllä se sitten viime yönä alkoi oikeen kunnolla, eli kp32 muuttui ykköseksi ja kierto olikin pitemmän puoleinen (31 päivää), eikä lyhyempi, niinkuin olin aikaisella Clomi-kuurilla yrittänyt ja toivonut. Mutta tänään siis on kp1 ja matkaan tonne joulukuisiin.
Älkää te muut seuratko, vaan plussatkaa!!!! Pidän kovasti teille peukkuja.
t. Gabriela