MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
pinks: Kiitti! Kyllä tässä jo vähä jännäilee, mitä se testi näyttää. Mutta olen asennoitunut negaankin. Pidän sormet ja varpaat pystyssä, ettei se täti tuu sinuakaan kiusimaan. Jännät paikat sullakin, hihi. Joo, itellä alkoi menkat poikkeuksellisesti viime kierrossa aikaisin.. Mutta testataan ja plussataan nyt kuule yhdessä samoihin aikoihin. Eiks je? ;)
-Gabriela-: Voi samperi sentään, pahoittelut negasta! :/ Voimahalit sinulle! Äläkä heitä kirvestä kaivoon, kyllä mä vielä uskon, että sinäkin sen plussatunteen tulet vielä kokemaan.
Ihana tuo sun kirjoitus tuolla aiemmin.. Että olit ollu mielissäsi ja onnellinen menkkojen alkamisesta "pienenä" :) Kyllä sun toive vielä toteutuu!
Alexandra84: Jännäilen huomista, tulehan heti kertomaan miten kävi. Peukut pystyyn, että plussa pärähtäisi! :)
Okei, hyvä tietää noista laastareistakin. Itse en ole niistä aiemmin kuullutkaan, laittais nyt korvan taakse ja mahdollisesti puhua niistä gynen kans joskus. Kiitti!
Minulla tosiaan Terot annettiin viime marraskuussa, jotta saataisiin menkat tulemaan. Luulin, että ne ovatkin sitä varten, että niillä säännöstellään kiertoa? Itselläni kun oli TOOOOSI epäsäännöllinen kierto. Kahdesti olen Teroja syönyt ja lopettamisen jälkeen menkat ovat alkaneet muutaman päivän sisällä.
Nyt Luget ovat ainakin vielä edesauttaneet minuakin "estämään" menkkojen tulon liian aikaisin. Toivottavasti niistä olisi hyötyä myös limakalvon kasvuun. Viime kierrossa limakalvo ei ollut kovinkaan paksu kun ultrattiin. Jänskät paikat käsillä!
Höpsähtänyt: Pahoittelut negasta. Saapuis nyt se täti, jos on tullakseen, ettei tulis hirmu pitkää kiertoa. Parempihan se kuitenkin, että älyäis pysyä kokonaan poissa ja plussa sieltä vielä tulla tupsahtaisi. Tsemppiä!
JiiKoo: Minusta näyttää selvältä plussalta, haalea vain vielä. Elikkäs hiljattain toivotan jo onnea :) Kyllä viiva varmasti vahvistuu ajan kanssa!
ON: Kevättä rinnassa! Täällä on laukut pakattuna ja hiukset kiharrettu. Nyt vain odottaa, että mies tullee kotia ja sit auton keula kohti anoppilaa ja samalla reissulla omallekin kotikonnuille. Kyllä tuo aurinko vaan kummasti piristää mieltä :) Olo on melkeinpä oireeton, hieman kivistää puolelta jos toiseltakin alavatsaa välillä, tuntuu tädin saapumiskivuilta. Nöyyyyy. Noh, ei auta itkut markkinoilla. Nyt vain odotellaan kiltisti testipäivää.. Ratkeankohan jo sunnuntaina?! :D
Tsempitykset kaikille jännääjille ja plussatuulia! +++++++
Aurinkoista viikonloppua joka iikalle! :)
Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!
-huuliharppu- kp 26/23-30
- Täti tajusi vihdoinkin tulla!!! Tämä siirtyy nyt Joulukuisiin. :D Heh, joo olen oikeasti helpottunut ettei venähtänyt tämän pidemmäksi tämä kierto.
Kiitos vielä tuestanne, se auttoi mua jaksamaan ja pysymään järjissäni. ;)
Plussatkaa te nyt!!! :)
Voi että voiskos sitten olla näin että me plussataan/ plussattiin. Josko se viivan "hiipiminen" on tämän testin ominaisuus? Kääk.
No, mulla on maanantaiaamuksi aika verikokeeseen ja enää en pissatestejä tee. Jos ei menkat viikonloppuna ala, menen luottavaisin mielin pistettäväksi maanantaina.
Mami: Tässä mielessä helpotus kyllä että jos kerran täti oli tulossa niin hyvä ettei venuttanut tuloaan enää pidemmälle.
Huuliharppu: Hyvää reissua! Toivottavasti ei lorahtaisi. Masukipuja voi olla alkuraskaudessakin että sen puoleen ei kipuilua tartte murehtia.
Täällähän on plussaa sadellut. Liekkö perää sanonaalla, että kevät saa hormonit hyrräämään..? joka tapauksessa, onnea joka ikiselle plussanneelle, toivotaan tarratassuja matkaan että kaverit pysyvät kyydissä loppuun asti. Yhden keskenmenon kokeneena, sitä ei tahdo toivoa kenellekkään, on se henkisesti niin raskas.
Itse tässä koitan ensimmäistä kertaa metsästää ovista. Aiemmin en ole moista tehnyt, mutta ehkä tästä jotain apua on. Haaleeta on viivat näyttäneet nyt muutaman päivän, saa nähdä kuinka käy. Tiedä sitten osaanko ihan oikein noita tikuja käyttää, tosin ei kai ne sen kummallisempia ole kuin raskaustestit..niiden käytössä kun on jo haka ;)
Pahoittelut joulukuisiin pudonneille, ja tsemppiä jatkoon. Itsellä on pieni kutina, että sinne vie omakin matka..tietysti toivon, että näin ei ole. Tässä kierrossa en jätä mitään poppaskonsteja väliin, pirulauta !
On taas niin omanapainen rutina tämäkin, että päätän tämän tähän. Teille joillekkin piti kommentoida jotain, mutta enhän mä nyt enää muista kenelle ja mitä.
Koiran kanssa tie käy ulos, nautitaan auringosta, vihdoin kun se uskaltautui esiin !!! :)
-C kp 12/25-29 ja yk4 pyörähti käyntiin..
Täällähän joku on plussannukin onnea:)
Kävin terveyskeskuksessa tänään verikoessa ja sain just tuloksen negatiivinen.. Eli eipä olla raskaana.. Sais ne menkat kyll nyt sit alkaa... Tais se keskenmeno sekoittaa kierron täällä..:/
Kp 36/31
Minusta nuo on ihan selkeitä plussia. Onnea ihan huimasti!!! Mutta jos epäilyttää, niin kipin kapin apteekkiin ostamaan muun merkkisiä testejä :). Mä sain noihin herkkiin testeihin paljon himmeemmät viivat, kuin esim. Apteekin omaan, joten kannattaa kokeilla jotain muuta merkkiä, jos epäilee tuloksia. Se CB:n digi on tietty ihan huippu, joten sitä suosittelen.
Joku muukin oli plussannut. Onnea hänelle/heille!!! Ihan hurja plussa-aalto täällä menossa.
Pahoittelut heille, jotka ovat jo joulukuisiin siirtyneet ja voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon.
Niisku
Gabriela: Mulla kans on massu sen oloinen et menkat alkais. Harmi kun menkat sit alko. Hyvä et olit jo valmistautunut siihen, mut eihän se silti kivaa oo.
Eerina: Tervetuloa!
Höpsähtänyt: Hauskaa kylpylälomaa! Toivottavasti täti ei tuu pilaamaan lomaa.
Haaveilija: Onnea kihlauksesta!
Tinuppi: Hauskaa lomaa! Kannattaa ehkä vielä malttaa sen testin tekemisen kanssa. Itsekin malttamattomana odottelen, et pääsisin testaa. Ens viikolla ajattelin minä tehdä testin, ellei menkat ala ennen sitä.
Lilly: kiva kun tulit takas mukaan! Hauskoja oviksen hyödyntämis puuhia ;)
Alexandra: Onnea huomiseen testiin! Miten oot malttanut näin kauan odottaa? Vinkkejä? ;)
Voimia sulle muutenkin tähän viikonloppuun..
JiiKoo ja Vilmis: Kylläpä te tytöt ootte tainneet plussan saada! :) Menkää edeltä jo sinne odottajien puolelle ;) Ihania raskausviikkoja teille!
huuliharppu: Näytä sä eka mallia! Laita sit plussa kuva tulemaan, niin minä yritän perästä.. ;)
pimpelipom: No höh! On varmaan kierto sulla sekaisin km johdosta. onko siitä pitkä aika?
ON: Ei mitään uutta. Malttamattomana odottelen et pääsis testaamaan.
Pitäsköhän ostaa kaks testiä kerralla kun viimeks kävin ostamasta kahdesta eri apteekista yhden testin. Miten noi kauppojen testit, onko kuinka herkkiä? Mites apteekissa ne halvimmat? Joissakin testeissähän tulee kaks samassa pakkauksessa. Onks toi clearblue testi kallis kun se on niin tarkka? En ilkiä samaan apteekkiiin montaa kertaa testiä ostamaan, jos kerralla ostais nyt useamman..
Viime kierrolla meni kesken.. en ois edes siitä tiennyt ellen ois tyhmänä 5 päivää ennen menkkojen alkua testannu.. eli 25.1 ni reilu kuukaus sit.
Saa vain yrittää uudelleen:)
Voi hitsi kun on jännittäviä tilanteita monella ja plussaakin tullut, tosi hienoa!
JiiKoolla kyllä tosi selvät plussat, ei epäilystäkään! Onnea!
Kivasti te kyllä tsemppasitte mua tän "ikäkriisin" kanssa :)
eleanora aika samoissa ajoissa olet menossa, toivottavasti saisit plussan nyt tässä kierrossa!!
Tarkennan itsekkäästi omaa kuumeilua nyt hiukan:
pillerit lopetin jouluun lopussa ja heti sen jälkeen kun alkoi kuukautiset niin 16pv siitä sain ovisplussan clearbluella. Piti testata sitäkin ihan ekaa kertaa elämässä kun oli huoli tapahtuuko mun kropassa enää mitään. Ihme että heti se tuli, olin niin iloinen!
Tässä kierrossa clearbluella ovisplussa 24.2. Tosin sitä ei "hyödynnetty" kuin hymyä edeltävänä päivänä ja hymypäivänä :)
Nyt kp 22/30 ja dpo 7. Tänään aamulla sain herkällä Sofi One Step testillä ihan tosi tosi hailean haamuviivan! En olisi uskonut että sitä voi hurahtaa testeihin, ihan uusi tuttavuus nuo halpistestit! :) Tietääkö kukaan onko tuo testi lainkaan toimiva?
Mutta joo, tiedän että tässä vaiheessa ei MITÄÄN järkeä testailla mutta kun semmoinen oli tuolla kaapissa ja kuulemma voi näyttää jopa dpo 7 niin pitihän sitä höyrypäänä kokeilla. Eli jännää nyt oliko vaan hetken häivähdys..Nyt testeinä jatkossa tänään postin tuomat Davidin herkät liuskat. Huomenna aamulla siis katson mitä se sanoo..
Vastedes yritän kirjoittaa lyhyemmin, en jaarittele näin pitkästi :)
Kp muokkaus, hyppäsin päivän
ihan plussata näyttää.. gabriela: hope saat myös kuitenkin plussan vielä...
ON: Perjantai ja oireet vähentyneet... alkaa tuntua etten ookaan raskaana. mutta saas nähä jos vain oireita ei tällä kertaa niin paljon ole tai sitten se epäonnistu ku ensin yritteli raskautua. Kävin gynekologilla tänään ihan normitarkastuksessa, että kaikki on vaarmasti kunnossa yritystä varten. kalista lystiä, hui!
Mitäs muuta, tekis hirveesti mieli mennä kattoon Juha Tapiota la mutta en tiedä lähteekö kukaan mulle kaveriksi. Oon ihan höynähtäny energiajuomiin, yritän pöljällä logiikalla juoda niitä nyt vielä kun saan :) Ja samlla kirjottaa gradua, heh :)
Mutta vkonloppuja kaikille!
Vanilla84
20vilmiina07: Paljon mahdollista.. Itse ajattelin sunnuntaina testata tuolla cb digitaalisella.. Ja sit tiistaina terveyskeskukseen jos tätiä ei ole näkynyt..
Mami: Tsemppiä uuteen kiertoon!
pimpelipom: Voi kökkö.. Varmaan pitkä kierto johtuu just tuosta keskenmenosta. :( Jospa se täti tulis sun luokse niin saat aloitaa puhtaalta pöydältä.
Niiskurouva: Kiitos! Juu sunnuntaina olis tarkoitus testata uudestaan cb digillä.
pinks: Tilaa netistä?! Raskauskeijussa on nopeat toimitukset, seuraavana päivänä olivat jo kotona laatikossa. Ja saa samalla ostettua monta, itekkin taisin tilata ekalla kerralla heti 20! :D Clearblue on tuolla sivuilla 12€. Kokemuksia ei testistä vielä ole. Ei ihan vielä tohi mennä odottajien puolelle, pitänee odottaa ens viikkoon että saa varmuuden!
Hyvinhän tuo isäntä asian otti ja sen mielestä viivat melko selvät.. :D Mutta mä testaan sunnuntaina ja tiistaina sit terveyskeskuksen testiin.. Sais vaan ne papa tulokset jotka otettiin kk sitten.. Pelottaa tuo paksu valkovuoto (eilen illalla) ja pienet polttelut pissatessa (viimeksi eilen ja keskiviikkona ja kk sitten ennen menkkoja), peittojen heiluttaminenkaan ei onnistunut pari päivää sit ku paikat oli hellänä..
Plussatuulia kaikille!
JiiKoo
Eli täällä kone hajosi, enkä ole päässyt lueskelemaan juttujanne! Tänne olikin tullut aivan hirveästi viestejä!
Nyt lyhyesti vain raportti gynekäynnistäni liittyen omituiseen vuotooni kesken kierron. Gyne oli sitä mieltä, että juurikin ovis voi aiheuttaa tuollaista vuotoa, sekä myös alkion kiinnittyminen. Mulla kun tuo vuoto tuli puolessa välissä kiertoa, kyse oli siis todennäköisesti oviksesta. Kaikki näytti olevan kunnossa "alakerrassa", mikä oli tietysti helpotus! Kysyin myös tuosta vuodosta ässäilyn yhteydessä ennen menkkoja, ja oli sitä mieltä että keltarauhashormonin puute voi aiheuttaa sen että elimistö ei ikäänkuin jaksa pitää limakalvoja yllä riittävän pitkään, ja siksi alkaa vuotaa vähitellen jo ennen kuin pitöisi. Se että vuoto tulee ässäilyn yhteydessä kuulemma vain johtuu siitä, että vuodolla tulee "reitti" valua ulos (anteeksi nyt näin yksityiskohtainen selostus..). Mulla ei kuitenkaan ole tuota vuotoa joka kierrossa, joten oli sitä mieltä ettei asialle ole nyt syytä tehdä mitään. Ja oli myös sitä mieltä ettei 35-vuotias ole vielä ollenkaan vanha saamaan lapsia :)
Mjutta nyt päätän tämän omanapaisen viestini, ja palaan saatuani luettua kaikki viestinne, toivottavasti plussauutisia on tullut paljon!
Liisuli kp 22/25-27
nyt vasta hkasin sen, oli jäänyt seiskasivu lukematta. en malta pysyä täältä poissa, on niinhassun hiljaista kun tyttö on harvinaisesti mummolassa hoidossa ja mies metsätöissä.
Mulla on niin kova vauvakuume että oksat pois. mitenhän aika kulus ens torstaiihin saakka? oon jo yrittäny valmistautua negaan henkisesti :(
ja onnea kaikille jo plussanneille!
Mun kiertopäivä heittää näköjään listassa yhdellä eli nyt perjantaina tuo on jo 11/25-28, ja yk 1 siis menossa.
Hassua miten en koskaan ennen ole seurannut kehoni toimintaa näin. Suurimman osan ajasta tosin on ollut joku hormonaalinen ehkäisy sitä muokkaamassakin, mutta vasta nyt olen oikeastaan tajunnut miksi valkovuoto on vaihtelevaa määrältään ja koostumukseltaan (kaikkea sitä vanhemmiten oppiikin).
Mulla pitäisi laskujen ja merkkien perusteella ovulaation olla tässä viikonloppuna tai heti sen jälkeen ja se kyllä tulee hyödynnetyksi. Tosin meillä on aika aktiivista tuo osa-alue muutenkin, mutta nyt emme ainakaan jätä väliin pientäkään mahdollisuutta.
Ainakin tiedän, että jos ei tärppiä ala kuulumaan ajoissa, niin vika on todennäköisesti minussa, miehellä kun jo "todistusaineistoa" hedelmällisyydestä on.
Pahoittelen tätä itsekästä viestiä, mutta on vielä vähän vaikea hahmottaa kuka kukin on. Marjana on erityisesti tosin jäänyt mieleen, hänelle hurjasti tsemppiä inssiin ja muillekin paljon onnea yrityksiin.
Tossukumpu 11/25-28 yk1
Eli raskaana tässä ollaan. Pakotin itseni eilen ostamaan cb:n digitaalisen testin ja testasin aamulla, meinasin ensin kyllä jänistää koko hommelista.
Olin asennoitunut, että ruutuun tulee 1-2 viikkoa, mutta siihen tulikin 2-3 viikkoa eli jotain on tapahtunut silloin edellisviikon keskiviikkona, kun täälläkin kerroin tuntevani sitä kuuluisaa "tylppää" kipua.
Mutta siis joo, meillä on mahdollisuus saada skorppari-vauva :)
ONNEA ihan mahottomasti. :D Niiiiin mahtavaa!!! Kerro nyt meille muillekin kaikki tärppikonstit?! :D Bongasitko oviksen jne.? Oliko sulla ennestään kaksi lasta, vai muistanko väärin? Oikein iso hali sinne, olen niin onnellinen teidän puolesta!
On nämä plussauutiset niin ihania, luo uskoa että jospa jonain päivänä itsekkin plussais. :)
- Mami -> siirtyy sinne joulukuisiin...
Hei! Täällä ilmoittautuisi uusi kuumeilija joukkoon, oon tätä palstaa hetkenaikaa jo lukenutkin :) Ikää minulla on pian 20, mieheni on 24v ja esikoista yritetään.. yrityskertoja on takana nyt 'vasta' 5, nyt olis siis kp 18/ 30-32 :) ja nyt olis ovishetki käsillä! peukut pystyyn :)
Onnea Hirmuisesti plussanneille!!
ja muille Plussatuulia +++
Haa, hyviä uutisia monella - onneksi olkoon :) Kommentoin muille lisää vähän myöhemmin, koska nyt pitää alkaa siivoilemaan.. Mutta niin, mullekin tuli eilen haamuplussa sillä predictorin varhaisella raskaustestillä. Jännää!
Heh, Mami tuossa kyseli vippaskonsteja, onkohan sellaisia olemassakaan ;)
Tässä kierrossahan mulla oli halut hukassa, mutta vähän oli jotain nippailuja vasemman munasarjan kohdalla oletettuna aikana. Ja sit sitä tylppää kipua.
Kaikkein huvittavinta on, että tiedän tasan tarkkaan milloin vauvan alku on alkunsa saanut. Se oli se viikonloppu, jolloin lauantaiaamuna pikkumies keskeytti meidän puuhat ja sunnuntaina pikaisesti puuhailtiin päiväuniaikaan, jonka jälkeen mies suuntasi töihin. Ja niin, YKSI kerta siis riitti.
Punaviiniä olen litkinyt lasillisen iltaisin ja sitten pari kuukautta olen syönyt niitä raskausajan multitabseja. Niin ja tässä kierrossa oli muuten eka kerta kun en pessyt vedellä lotraten puuhailujen jälkeen, pyyhkäisin vaan kevyesti kostealla paperilla.
Ja näin siis pari viikkoa vaille vuosi keskenmenosta meille suodaan mahdollisuus uuteen onneen. Laskettu aika on muutaman päivän edellä kuin keskenmenneen olisi ollut. Hassua.
Pikkumiehelle (3,5 vee) ei toivottavasti vielä tartte kertoa, ettei taas tule pettymyksiä. Elämän raadollisuuden kun jo tietää, kun tietää, että yksi alku on enkelinä pilven päällä. Tänä aamuna leikki leijonavauvaa ja mua niin hymyilytti.
kummatki on David- merkkisiä. kyllä se aika lailla hiipien tuli.. mutta kuitenki alle 5 minuutissa.. No niin jospa me plussattais! ;)