MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Vanilla84, musta tuntuu että me palstailtiin samaan aikaan :) Kuumeilin kesällä 09 ja tyttö syntyi 4/10. Lueskelen täällä näitä marraskuisia, mutta menin itse suoraan tuonna joulukuisiin..
Onko täällä ketään joka olis kirjoitellut 2009? M' olin silloin täällä :) en oikein muista ketään ainakaan. Harmi.
Vanilla84, musta tuntuu että me palstailtiin samaan aikaan :) Kuumeilin kesällä 09 ja tyttö syntyi 4/10. Lueskelen täällä näitä marraskuisia, mutta menin itse suoraan tuonna joulukuisiin..
Tiedän hyvin tunteen, mutta eihän se plussa aina tule ollenkaan heti. Niin yksilöitä kun ollaan. Ite oon testaillu niillä prisman halppistesteillä missä herkkyys taitaa olla se 25. Nyt on vähän sellasia tuntemuksia vatsalla että menkat alkais mutta on ollu muutamana muunakin päivänä ja oli aamullakin mutta se tunne menee aina ohi. Saa nähdä meneekö nyt. Huomenna jo kp 33/28-31. Kiva kun kylpylään ollaan lähdössä lauantaina niin suututtaa jos ne just nyt alkaa jostain kumman syystä näin paljon myöhässä, murr! Kyllä me plussataan huomenna aamulla, eikös vain?? :)
Ja Eerina, miksi olisit liian vanha, hyvänen aika,et todellakaan :) Äitini sai viimeisen 45v. Nyt hän on 50 ja pikkusiskoni 5 ja hyvin on äidillä virtaa varmasti vielä vuosikymmenet! :) Tervetuloa kuumeilemaan! :)
Gabriela: alkaa sullakin olla jännät paikat :):)
...Aamua odotellessa...
Onko sulla yleensä säännölliset menkat? Koska viimeksi testasit? Mä testasin Clearbluella, jonka tulos pitäisi olla yhtä luotettava kuin labrassa. On tämä piinaavaa. Mutta jospa ihme tapahtuisi, ja plussattais molemmat? :)
Mulla on yleensä 28-29 päivää. Pillereiden jälkeen oli kierto 26 ja seuraava 31 mutta sitten tasaantu niin että 28-29. Nyt oli joku aika sitten 31, tai tavallaan 30 kun tuhruvuoto alko tossa 31. päivänä eli se muuttu kp 1 jos sen siitä voi laskea. Eli olis pitäny viim. eilen illalla alkaa tuhruvuoto mulla. Hirveetä vihlontaa tuolla vasemmassa munasarjassa ja sattuu kävellessä vähän. En tiedä. Apua! :D Miten sulla sitten on? Olikos sulla jo lapsi? :)
Tänään testasin päiväpissasta. Tunnin päästä siihen viivanpaikalle oli ilmestynyt punanen läiskä mut ei kai se mitään meinaa..
Juu, kaksi lasta on ennestään. :) Ja plussa tullut heti seuraavana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Joten siksi ihmettelen tätä nyt! Inhottavaa kun on ollut aina niin säännölliset menkat! Mullakin on vihlonnut ja jomotellut ja tissit on edelleen tosi kipeet!
Sullahan voi hyvin olla vielä mahkuja jos vielä päiväpissasta testasit!! Tsemppiä meille ja muillekin! :)
Vilmiina: Selkeä plussahan tuo on! Onnea ihan hirmuisesti! Kyllä se raskaushormooni siitä vahvistuu mutta koska illalla testasit ja seuraavaksi aamulla niin väli on aika lyhyt joten jos haluat vielä sen vahvemman viivan nähdä niin testaile vaikka huomenna uudelleen:) Mä olen niin onnellinen sun puolesta!! Paljon tarrasukkia matkaan!
Alexandra: Kyllähän nuo kommentit tuttavaltani tuntuvat tosi pahalta mutta yritän olla ajattelematta niitä ja olen nyt koittanut pitää välimatkaa kyseiseen ihmiseen. Helppoa se ei ole kun hän lähettelee usein tekstareita ja soittelee kyselläkseen "kuulumisia". Tulee vain sellainen olo että hän ainoastaan utelee ja todella toivoo etten raskautuisi ja se tuntuu pahalle:( Älä siitä hymynaamasta kuitenkaan murehdi, mahdollisuus on silti aina! Ja voihan olla että sulla se huippu tulee niin nopeasti ettei aina testeissä näy. Itselläni ei kokemusta noista tikuista ja hymynaamoista ole mutta näin voisin kuvitella. Tsemppiä sinulle viikonloppuun, varmasti raskasta nähdä vauvamahoja ja iloita heidän puolestaan kun oma tilanne kuitenkin sitten muistuttaa. Peukutan kuitenkin jos se plussa sulle tulisikin!
Norppa ja Ems: Pahoittelut ja parempaa onnea joulukuisiin!
Pimpelipom: Hyvä että otit yhteyttä terveyskeskukseen! Tule sitten kertomaan mitä sanottiin!
Haaveilija: Onnea kihlauksen johdosta! En ole saanut mitään hoitoja kun mitään vikaa ei ole. Lääkäri meinasi että on ollut vain huonoa tuuria matkassa ja sanoi että mahdollisuus raskauteen on milloin tahansa ja koska meillä on kaksi lasta ja helposti raskauduttu aiemmin niin oli sitä mieltä että todennäköisesti se km siellä sitten on kiertoja sekoittanut ja kolmas vain antaa odotuttaa hieman itseään. Itse yritän uskoa että se on niin vaikka se välillä vaikeaa onkin.
Huuliharppu: Ehdittiin ässäillä juuri 2 päivää ennen ovista etten tiedä riittäkö se:/ Tosin väitetään että simpat voi elää viisikin päivää. Yritän ottaa viikonlopun rennosti! Kiitokset tsempistä!
Gabriela: Mun mielestä sun oireet vois olla sitä itseään. Toi kipukin kuulostaa hyvältä! Voiko kipu koskaan olla hyvää :D No kuitenkin, toivotan plussaonnea!
Eerina: Tervetuloa mukaan! Täälläkin kolmannesta haaveillaan:) Ei vaan ole tärpännyt:( Yk17 ja viime maaliskuussa varhaisraskauden keskenmeno. Viime raskaudesta on aikaa 6 vuotta. Lääkärissä ja gynellä olen käynyt ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Joten toivoa ilmeisesti sittenkin on:) Ja sinä et todellakaan ole liian vanha!! Mun eräs ystävä sai kolmannen lapsensa 45-vuotiaana ja vielä haaveilee neljännestä:)
Mami: Höh, harmittaa niin sun puolesta mutta en siltikään heittäisi kirvestä kaivoon. Se hcg kun voi nousta hitaastikin! Tsemppiä vaikka ottaakin päähän!
ON: Ei oireita minkäänlaisia. Tissit ei arista, ei niin mitään. Mulla tosin menkkoihinkin vielä aikaa. Alamasu on vähän turvoksissa ja valkkaria lorahti tänään (hetken jo luulin että alkaako menkat jo nyt mutta valkkaria se olikin ja ihan kirkasta sellaista). Mulla silti usein tota tuleekin ennen menkkoja etten nyt sanois sitä miksikään oireeksi.
Nauttikaa naiset keväästä ja plussatkaa, puhaltelen täälät tuulia!
Eleanora kp23/30 yk17 (Miten nämä muuten menee kun oon laskenut nuo yk:t ihan yrityksen alusta asti eli olisko pitänyt alkaa uudelleen keskenmenon jälkeen?)
Pieni kutina että tämä vois olla sitä, mitä täsä on toivottukki! ^^
Mitä oireita teillä on piina aikana? Oon nuita joitaki viestejä lukenukki misä niistä on ollu puhetta.
Jos ovis oli viime pe, niin suittaisko mun testata jo huomena? Tai siis ylipäätänsä 7pvä oviksen jälkeen... Mä oon aivan hirviä hätähousu! Viime kierrosaki testasin varmaan 5 krt ennen ku menkat alko..
Lähetään huomenna vklopuks Tampereelle minilomalle, mietein että jos ottaisin sinne testin mukaan. Ihana yli 350km:n ajomatka - mitäkähän tulee koko matka mietittyä ;)
Tinuppi kp18/31(?) yk3
Hei, kiva jos joku tunnistaa, muta mä en harmi vaan sua muista. Voisko olla että ollaan oltu joissain eri ketjuissa silloinkin? Hmm mutta onnea sullekin kuumeiluun taasen!
tinuppi: voi että noita oireita, ne on niin ihania ja toisaalta ällöttäviä, kuten mun pahoinvointi ku kestäny jo monta monitusta päivää. nyt tosin oireet ollu lievempiä, niin heti tuli mieleen etten olekaan raskaana. Jännitykselä odotan 8.päivää kuin kuuta nousevaa...
Vanilla84
Kiitos muru sanoistasi. Koitan olla positiivisella mielellä, vaikka välillä ajatukset laukkaa missä ja miten sattuu. Tosi inhottavaa vaan jos kierto venyy tosi pitkäksi. :/
Mun mielestä kun kerran olet plussannut, niin se yk alkaisi sitten ihan alusta, eli sen km jälkeen? Ja tuli taas mieleen, että olen ihan varma että vielä plussaat muruseni. :)
Marttyyrina jätin ilmottamatta itseni tänne marraskuisiin tädin jälkeen, kun edellisestä kierrosta jäi paha maku suuhun.
Nyt kuitenkin (toivottavasti) ovis käsillä, ja hyvä mieli :) En oo saanut tikuttamalla ovista kiinni, vaikka muut ovisoireet onkin. En jaksa hirmuisesti murehtia nyt, tulee jos on tullakseen.
Mutkin voi siis lisätä listaan :)
Hirmuisesti onnea jo plussanneille!
Lilly kp 14/28 yk 3
Vilmis: Älä yhtään hätäile siitä ettei viiva ole huomattavasti jo vahvistunut. Itse kun plussasin viime kesänä niin viiva vahvistui TODELLA hitaasti. Kesti viikko ensimmäisestä testistä ennen kuin viiva oli yhtä vahva kun kontrolliviiva.
Ems: Suuret pahoittelut joulukuisiin siirtymisestä! Enköhän minäkin sinne huomenna negan jälkeen suuntaa.
Haaveilija89: Onneksi olkoon kihlauksen johdosta!
Mami: Niin ymmärrän tunteesi! Olen ihan samaa mieltä, jos sitä ei kerran ole raskaana, niin saisi se täti sitten suvaita tulla kellonajalleen juuri oikeaan aikaan. Tsemppiä!
Huuliharppu: Hyvää matkaa! Itsellä on nyt nuo laastarit käytössä toista kiertoa ja käytän siis sekä niitä että lugeja saman ajan. Molemmat tukevat sitä limakalvon kasvua käsittääkseni. Ne laastarit ovat siinä mielessä mukavat, että kunhan ne muistaa vaihtaa 2krt viikossa, voi lopun aikaa unohtaa niiden olemassaolon kokonaan. Itselle annettiin hyvin vastaavat ohjeet kuin sinulle viime kierrossa, eli 4 päivää oviksen jälkeen aloitetaan ja sitten testin mukaan mennään. Ongelmaksi minulla tosiaan muodostui se että ne vuodot alkoivat ihan liian aikaisin. Nyt sitten sovittiin näinkin tarkasta ajasta kuin 10 päivää :) Olen käsittänyt että vähintään 10 päivää niitä pitää ottaa, jotta niistä saa kaiken hyödyn irti. Se joka tästä tilanteesta tekee jotenkin helpon on se ettei ainakaan tarvitse pähkäillä että koska sitä testaisi kun on valmiiksi ajankohta sitä varten tiedossa :) Edelleenkään ei ole tätiä näkynyt eikä kuulunut, joten vaikuttaa siltä että nämä luget toimisivat nyt paremmin kuin terot. Käsittääkseni ei pitäisi tulla menkkoja kun ottaa lugeja, mutta eihän niitä pitäisi tulle terojakaan syödessä ja kyllä minulle vain tuli :D
JiiKoo: Testaa ihmeessä jo uudelleen! Koska oviksen ajankohta on sinulla kuitenkin varmuudella tiedossa, niin voit hyvin testailla uudestaan tietäen ettet ole liian aikaisin liikenteessä. Plussaonnea!
Höpsähtänyt: Plussaonnea! koska meinaat testata seuraavan kerran?
Gabriela: Todella outoja tekstejä kyllä noissa testeissä! Käsittääkseni on olemassa joka herkkyydellä 10 olevia testejä. Miten meni testaus tänään? Toivottavasti hyvin! Plussaonnea puhaltelen!
Eerina: Tervetuloa!
Ele: Kiitos aina yhtä kannustavista sanoistasi! Rehellisesti sanottuna en kyllä edes tiedä mitä tekisin jos plussaisin. Jotenkin se on niin kaukainen asia. Tuntuu siltä että sitä ei kyllä ihan heti tapahdu. Vaikka tietenkin teoriassa se voisi yhtä hyvin käydä missä kierrossa tahansa. Ehkäpä tämä tunne johtuu siitä ettei niitä kunnon menkkoja viimeksikään tullut. Mutta, tosiaan ultrassahan kuitenkin limakalvo oli jo ennen ovista paksumpi kun joulukuussa ihan kierron viimeisillä päivillä, joten se tilanne alkaa korjaantumaan. :) Tuttavasi ei kyllä tosiaankaan ole ystävyyttäsi ansainnut! Niin ja ainakin minun mielestäni lasket yk:t juuri niin kuin itse haluat! Kuten ehkä olet huomannut niin minä kirjoitan aina sekä ennen että jälkeen.
Tinuppi: Todennäköisesti testissä ei kyllä vielä näy mitään, joten jos vain mitenkään maltat, niin odottele vielä ensi viikolle asti. Ettet sitten turhaan saa negaa. Hauskaa minilomaa!
Lilly: Tervetuloa takaisin!
ON: Huomenna se sitten olisi se totuuden hetki. Edelleen olen hyvin onnistunut pitämään jalat maassa ja katseen joulukuussa, toivottavasti onnistun loppuun asti. Toki se nega tikussa saa aivan varmasti kyyneleet silmiin, mutta siitä on sitten vain jatkettava eteenpäin ja toivottava että nyt sitten edes tulisi ne runsaat menkat :) Jos jostain syystä saisin huomenna hyviä uutisia, niin tulen heti raportoimaan. Ja nyt se pelätty viikonloppukin on sitten täällä...
Muistakaa naiset, se mikä ei tapa, se vahvistaa!
"Suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa.
Rohkeutta muuttaa mitkä voin.
Ja viisautta erottaa nämä toisistaan!"
Sain ylläolevan kolleegaltani jonkin aikaa sitten ja mielestäni on aika ostuva :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp35
Mulla alkoi kevät eilen. Katson sen siis kalenterista, en siitä, miltä ulkona näyttää :) Olen vain päättänyt, että maaliskuu = kevät :) Ja alkaahan nuo lumet ja jäät jo sulaskella aurinkoisilla paikoilla. Tänä aamuna tarhan mäki oli jo pelkkää asfalttipintaa + sepeliä. Ihanaa!
Mami: Odottavan aika on pitkä. Voi mur, miksi sun säännöllinen kierto nyt heittää häränpyllyä. Oletko ollut kipeänä about kierron puolivälissä? Jos vaikka ovis olis siirtynyt eteenpäin siksi?
Tinuppi: Aina kannattaa testata jos siltä tuntuu, mutta varhaisessa vaiheessa olet että testissä ei kyllä välttämättä vielä mitään näy. Ihan rauhassa vaan vielä viikko ... heh, joo tiedän, ei onnistu :)
Lilly: Tsemppiä tähän kiertoon!
Alexandra: Voimia!
ON: Tässähän on muuttunut ihan testien suurkuluttajaksi *nolottaa*. Testasin siis sekä eilen illalla (2h:n pisutauon jälkeen) ja "tietty" taas tänä aamuna. Ihan hullua. Kyllä se viiva siihen punkee, muttei siis pamahda saman tien näkyviin. Ja kuivuttuaan tämän aamun viiva oli jo tasaisemman punainen ja paksumpi kuin eilisaamun. Mutta siis KUIVUTTUAAN että en tiedä, onko sillä mitään merkitystä. Ja siis joo, mulla on kaikki testit tallessa päivämäärillä merkittyinä, että voi sitten vertailla. Voi hulluutta :D Pompin riemusta, mutta epäilen silti, vielä ne menkat alkaa voivat.
Huomenta! Testasin mulle uudella Verify testillä, jonka kannessa on suloinen haikara...
Vaan ihan putipuhdas NEGA tuli. Olin onneksi asennoitunut tällä kertaa oikein, negaa odottaen, enkä masentunut siitä. Olishan se plussa ihana, mutta tuntuu mahdottomalta ajatella että mulle sellanen tulis ;-( En oo noin vitivalkoista negaa usein nähnytkään!
Hyvää viikonloppua ja plussailkaas te muut vinhasti!
Gabriela 29/27-31
Ihan ekana Haaveilijalle isot onnittelut kihlauksesta! :)
Gabriela: Hyvin voit vielä plussata, PLUSSATUULIA!!
Mami: Eikös ne raskaudetkin voi olla samalla naisella kaikki erilaisia. Älä menetä toivoas vielä minäkään en vaikka negoja tulee! :) Sitten vasta luomaan uskoa uuteen kiertoon kun se täti oikeasti tulee, eikös? :)
Vilmiina: Usko pois, kyllä se nyt on raskaus tainnut alkaa, isot onnitteluhalit sinne! Toivottavasti pysyy nyt matkassa! :) Kai se on sulla nyt tavallaan toi lyhyempi kierto kun niin monena päivänä jo tullu niitä haamuja yms. :)
tinuppi: Vietä nyt rentouttava loma ja jätä testit kotiin! :) (Hyvä sanoa näin kun itse olen varmaan pahimpia ja hätäisimpiä testaajia.)mutta
ettei tule niitä turhia pettymyksiä ja reissussa varmaan aikakin menee nopeammin. Pian menee lomafiilis pilalle mahdollisesta väärästä negatiivisesta testituloksesta! Plussatuulia!
Lilly: sulla on hyvä asenne. Itsellä oli lähes koko kierron ajan pitkästä aikaa tuo mieli mutta kun piinapäivät tuli niin se mieli katosi jonnekin kiven koloon. Koita sä pitää toi loppuun asti niin pääset helpommalla ;) Tää on taas nimittäin aikas tuskasta odotusta niinku varmasti hyvin tiedät. Mutta niin.. helpommin sanottu kuin tehty :)
Alexandra: Kiitos kannustuksen sanoista, niitä tarvitaan. Sinne kovasti plussatuulia! Negan testasin aamulla :/
ON: Eli, aamulla taas testin tein pettyäkseni kun negahan sieltä tuli ja aivan puhdas sellainen. Tässähän alkaa katkeroitua omalle kropalleen. Ei vaan kroppa voi tehdä näin naiselle joka toivoo kovasti raskautta ja vauvaa että menkat tulee mutta tuleekin vaan naisen kiusaksi vähän myöhässä. Melkoinen petturi,JOS ne menkat nyt siis alkaa. Toivotaan parasta!
Plussia++++
Höpsähtänyt kp 33/28-31 yk 5
Jo elikkäs kunnalliselle on soitettu ja kysytty että mitenkäs ois ajan kanssa. He ottavat minuun yhteyttä varmaan ensi viikolla kunhan tulee tuloksia gyneltä ja sitten katsotaan mihin edetään.
Täällä oli pluusailtu taasen ja plussia myös odotellaan(vaikka minusta näytti että ne oli jo tullutkin) :) ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!! ++++++++
No itsellä täti nyt sitten vihdoin pakkasi kamansa taas ja toivotaan ettei enään kolmannelle visiitille tule tässä kuussa :) Uuteen kiertoon ja uudet tuulet.. No myöhemmin taas lisää! :)
Ja uusille tervetuloa :)
Moi kanssa sisaret! Nyt mulla meni hermot näitten testien ja tädin suhteen.. Miten te tulkitsette tämän kuvan? Kummatki otettu tänään.. Oireita on ollu pientä vihlontaa ja eilen paksu valkkari.. Ei auta ku odottaa nyt ainakin maanantaihin.. viikonlopun olen töissä..
Alexandra84: Kiitos kannustuksesta!
tinuppi: Aikaisin kyllä testaat, tulos ei välttämättä ole luotettava.. Mullakin kuitenkin oviksesta 19 päivää ja silti noin haamu.. Toki olemme erilaisia! Toisena oireita en ole lainkaan huomannut, tai sit yhdistän ne normi menkkojen alkamisoireisiin.. Mutta jotain positiivista hyvää matkaa!
mupis: Onnea uuteen kiertoon..
Mielipiteitänne odottaen:
JiiKoo 36/26-37
Eikös nuo kanssa ole ihan selviä plussia :) Onko tuo puikkotesti David-merkkinen? Sama kuin mulla ja testiviiva näyttää ihan samalta kuin mun tämän aamuinen. Tuliko viivat heti vai hiipien?
Ja heti ON (kun niiiin tympäsee);
Siis EN KESTÄ, missä ihmeessä se täti lorvailee? :( Mä HALUAN jo Joulukuisiin, koska kyllä se plussa olisi jo tullut jos olisi tullakseen. Mua ottaa niin paljon päästä, ette uskokkaan...
Huomenna JO kp 35/28-31 EN tykkää... :(