Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yksityislääkäri kirjoittaa lähetteen julkiselle puolelle

Vierailija
28.01.2012 |

eli keskussairaalaan jos on epäilys jostain vakavammasta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, mutta ei ne onneksi pysty laittamaan ketään jonon ohitse. Eli samassa jonossa on terkkakeskuslääkärin ja yksityisen lääkärin lähete.

sairaalassa työskennellyt?

Niin varmaan... :DD

Ei sillä ole mitään hiton väliä, kuka ja missä sen lähetteen on laatinut. Samasta pinosta otetaan katsottavaksi lähete ja annetaan aika. Se, miten nopeasti ajan saa, määrittyy lähettämisen syyn perusteella, ei sen perusteella, mistä lähete tulee.

Juuri näin. T: erikoissairaanhoidon osastonsihteeri joka niitä lähetteitä sinne koneelle laittaa josta ylilääkäri ne lukee ja laittaa kiireellisyyden.

Vierailija
22/23 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa nopeutus asiassa voi olla, että yksityislääärille pääset vaikka samana päivän ja julkiseele voi joutua odottamaan viiikosta 4 viikkoon.

Täten se lähte sinne julkiseen sairaalaan voi yksityiseltä mennä aikaisemmin.

Esim. pääsin samana päivänä yksityislääkärille, kun halusin ja samana päivänä paksuneulanäytteeseen, jonka tutkimiseen sanottiin menevän jopa 2 viikkoa.

Se tulos oli ko. yksityislääkärillä tasan kaksi viikkoa näytteenotosta, jolloin lääkäri soitti, että huomenna keskussairaalasta oteaan varmaan yhteyttä, koska näytteessä oli syöpä.

Seur. päivän soitettin ja soitosta 2viikkoa olin leikkauksessa.

Olen kuullut, että vastaavissa tilanteissa julkisen kautta koko ketjussa olisi voinut menna muutama viikko kauemmin.

Tästä on aikaa 10 vuotta ja olen tosi kiitollinen hyvästä hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on niin sekava?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi