Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB:n perusteella: minkälaisia ovat kavereistasi Salen ja Pekan äänestäjät?

Vierailija
28.01.2012 |

Löytyykö yhdistäviä tekijöitä äänestyskäyttäytymiselle?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotias kahden lapsen äiti, joka kihloissa. Oli yksi pahimpia kiusaajiani ala-asteella, onneksi pääsin hänestä eroon mennessä eri yläasteille. On käsittääkseni myös jonkin sortin uskovainen. Talousasioistaan en tiedä mitään, viimeksi näin hänet grillillä töissä. Isänsä on muistaakseni poliisi, joka huhujen mukaan pahoinpiteli ex-vaimoaan. Heillä on paljon lapsia.

luin hätäisesti, että Kokoomuksen :) Haaviston kannattajia minulla on paljon kavereissani, Kokoomuksen kannattajista ei tule nyt kuin tuo yksi mieleen.

Vierailija
62/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiset kaupunkilaiset kaverit äänestää haavistoa.

akateemiset kaupunkilaiset kaverit äänestää niinistöä.

arvatkaa siis millainen on kaveripiirini...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(iso huom! nyt ei puhuta homoista) tai kallellaan vasemmalle. Niinistöä huutelevat ovat pääsääntöisesti hyvätuloisia, ja nyt toisella kierroksella oon huomannut myös muutamien ahdasmielisten ja erilaisuutta (homot, mamut, hipit tai ihan mitä vaan "poikkeavaa") väheksyvien kommentoivan aika rankasti Niinistön puolesta ja Haavistoa vastaan. Tietty.

Vierailija
64/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Niinistön kannattajat eivät pidä itsestään suurta meteliä. Haaviston kannattajat taaseen suoltavat jatkuvasti juttua Haavistosta, ja jaksavat korostaa kuinka media suosii Niinistöä. Olen myös huomannut, että näillä Haaviston kannattajilla tuntuu olevan tuota ylimääräistä aikaa tuhottomasti, eli ehkäpä tämä kertoo näistä ihmisistä tarpeeksi.

Minusta tuntuu että tämä homokysymyskin on lähinnä Haaviston kannattajien luomaa propagandaa "Jos et äänestä Haavistoa olet homofobinen" Kaikkien järkevien ihmisten äänen ratkaisee poliittiset mielipiteet, eikä seksuaalinen suuntautiminen. Toki puoliso ja hänen taustalla jonkin verran on merkitystä, mutta ratkaisevaksi kysymykseksi sen ei tule nousta.

Vierailija
65/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ikävin tyyppi suitsuttaa jatkuvasti Niinistöä. Argumentit ovat todella vakuuttavat: "Minä en mitään sivaria ja homoa äänestä!" En jaksa edes keskustella sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ole mitään parempaa sanottaa. Mielestäni sekä Niinistö että Haavisto olisivat sopivia presidentin tehtävään, mutta en ymmärrä miksi ihmisillä on niin kauhea tarve tuoda esiin, että heille eivät homoseksuaalit ja siviilipalveluksen suorittaneet kelpaa. Käyköhän kenelläkään mielessä, että samalla he tulevat loukanneeksi monia ihmisiä? Kaappihomot kaivautuvat entistä syvemmälle kaappeihinsa, kun tajuavat miten epäkelpoja ihmisiä he ovat joidenkin itseään parempina pitävien mielestä. Olen itse hetero, mutta ystävissäni on paljon homoseksuaaleja, joita loukkaa kovasti, kun niin monet ihmiset tuovat esiin homofobisia mielipiteitään. Kukaan homoystävistäni ei voisi olla mitään muuta kuin homo. Homoksi synnytään, eikä se ole valinta. Kelpaako sinulle homon säveltämä musiikki, homon suunnittelema talo, homoseksuaali opettaja, homoseksuaali laulaja, homon kirjoittaja kirja, homoseksuaali lääkäri tai professori. Homoja on kaikissa ammateissa, jokaisessa sosiaaliluokassa. Ei homous tee kenestäkään kykenemätöntä työhön. :(

Vierailija
66/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook-kavereissani on useampikin kokoomusaktiivi ja he liputtavat tietysti Niinistön puolesta. Eivät kuitenkaan kauheasti perustele, asia on heille selvä. Sitten on ryhmä homofoobikot ja antiviherpiipertäjät, perustelut vetävät kyllä usein todella sanattomaksi... Kaikilla ei ole ihan hallussa prrsidentin toimenkuva tai valtaoikeudet edes seinne päin.

Haaviston kanntajat ovat yleensä melko korkeasti koulutettuja ja heitä löytyy todella yllättävistä suunnista.

Vierailija
67/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahoitusalalla työskentelevat nykyiset ja entiset työkaverit tykkäänät Salesta ja muusikko ja taiteilijapiirin ystävät Peksusta.

Vierailija
68/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Niinistön kannattajat eivät pidä itsestään suurta meteliä. Haaviston kannattajat taaseen suoltavat jatkuvasti juttua Haavistosta, ja jaksavat korostaa kuinka media suosii Niinistöä. Olen myös huomannut, että näillä Haaviston kannattajilla tuntuu olevan tuota ylimääräistä aikaa tuhottomasti, eli ehkäpä tämä kertoo näistä ihmisistä tarpeeksi.

Minusta tuntuu että tämä homokysymyskin on lähinnä Haaviston kannattajien luomaa propagandaa "Jos et äänestä Haavistoa olet homofobinen" Kaikkien järkevien ihmisten äänen ratkaisee poliittiset mielipiteet, eikä seksuaalinen suuntautiminen. Toki puoliso ja hänen taustalla jonkin verran on merkitystä, mutta ratkaisevaksi kysymykseksi sen ei tule nousta.

Tähän vastaukseen viittaisin juurikin samalla tavalla: Niinistön kannattajat eivät pidä meteliä, Haaviston kannattajat kyllästymiseen asti.

Ja Haaviston voimakkaiksi kannattajiksi julistautuvat henkilöt, jotka eivät koskaan ole osoittaneet mitään mielenkiintoa politiikkaan. Jos olen sanonut olevani politiikassa mukana, he ovat suorastaan oksentaneet. Ja nyt viuhuu liput suureen ääneen joka paikassa. Erikoista.

Vierailija
69/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vähän tarkemmin ja lisäksi miehen FB:tä: Haaviston kannatus tuntuu olevan sangen korkea ns. älymystön keskuudessa. Lähes poikkeuksetta molemmilla yliopistojen vaikutuspiirissä olevat tuntuvat kannattavan Haavistoa: löytyi mm. pari tohtoria, yksi väitöskirjaa tekevä, yksi professori, tutkijoita, lehtoreita jne.

minunkin FB-kavereideni keskuudessa!.

Vierailija
70/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa koulutettuja ihmisiä suunnilleen samassa suhteessa. Haaviston kannattajat ovat kaikki naisia. Kaikki diplomi-insinöörit, sekä miehet että naiset, ovat Niinistön puolella. Haaviston puolella on myös pari duunaripohjaista, jotka vihaavat porvareita ja ilmeisesti siksi ovat asettuneet näkyvästi Haaviston puolelle.

Huomionarvoista on se, että mulla on pitkälti toistasataa kaveria ja kummallakin ehdokkaalla on vain 13 fania kavereissani. Haavistolaiset vouhkaavat vaaleista enemmän, niinistöläiset eivät juuri mainosta. Tästä ehkä voisi päätellä, että niinistöläisiä voisi olla enemmän niissäkin, jotka eivät kantaansa tuo fb:ssä esiin. Kuten minä.

Vierailija
71/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa koulutettuja ihmisiä suunnilleen samassa suhteessa. Haaviston kannattajat ovat kaikki naisia. Kaikki diplomi-insinöörit, sekä miehet että naiset, ovat Niinistön puolella. Haaviston puolella on myös pari duunaripohjaista, jotka vihaavat porvareita ja ilmeisesti siksi ovat asettuneet näkyvästi Haaviston puolelle.

Huomionarvoista on se, että mulla on pitkälti toistasataa kaveria ja kummallakin ehdokkaalla on vain 13 fania kavereissani. Haavistolaiset vouhkaavat vaaleista enemmän, niinistöläiset eivät juuri mainosta. Tästä ehkä voisi päätellä, että niinistöläisiä voisi olla enemmän niissäkin, jotka eivät kantaansa tuo fb:ssä esiin. Kuten minä.

Haaviston porukassa on lähinnä humanistitaustaisia akateemisia. Uskovaisia on kummassakin. Kaikki Niinistön äänestääjät taitavat olla kaupungista, muutamat maalaiset ovat niitä Haaviston anti-porvariäänestäjiä.

Vierailija
72/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun FB-kavereista vain muutama liputtaa jonkun ehdokkaan puolesta. Saulin kannattajista kaksi on ihan fanaattista, koko ajan jotain Sauli-spämmiä. Saulin kannattajissa vähemmän koulutettuja ja homokammoisia mutta myös rikkaita espoolaisrouvia. Haaviston kannattajat kaikki koulutettuja kaupunkilaisia.

Vierailija
73/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa kannattavat akateemiset äidit, sosiaalialalta päiväkodista vanhustyöhön tekevät, professoreja, eri taiteenalojen tekijöitä, ikä 18-68 v. Maalta ja kaupungista.

Niinistöä myyntimiehet ja naiset, sekä naissairaanhoitajia. Ikä 30-50 v, tasan maalta ja kaupungista.

Haaviston FB kampanjoinnin ymmärtää, uusi ehdokas ja liike, jossa huumorilla ja kuvilla osansa. Niinistöä kampanjoitu kuningaspariksi siitä asti kun oli Tanjan kanssa.

Vierailija
74/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menestyneet, koulutetut, ahkerat ja aika usein akateemiset. Haaviston kannattajat ovat tavalla tai toisella elämässä epäonnistuneita, niitä kavereitani, joilla aina on hyvä syy sille, miksi kaikki on mennyt pieleen. Kaupunki - maaseutu -jakoa ei näytä olevan, mutta selkeästi omistusasunto ja omakotitalo merkitsevät ääntä Niinistölle, vuokrakasarmista ääni menee Haavistolle.

Minusta tuntuu että vuokrakasarmiäänet menevät etupäässä Niinistölle, ovat konservatiivisia, kapeakatseisia ja usein työttömiä tai kouluttamattomia. Näitä tosin kavereistani löytyy vain muutama, mutta tiedän monta tämän perusteista Niinistön kannattajaa.

Haaviston kannattajia on monenlaisia: humanisteja, kauppatieteilijöitä, kulttuurialalla työskenteleviä, äitejä, isejä, homoja, lesboja, heteroita, lapsettomia jne. Suvaitsevaisuus taitaa olla ainoa yhdistävä tekijä, ja ehkä myös koulutus, tai ainakin se, että on maailmaa nähnyt.

Vierailija
75/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekan äänestäjät ovat idealistihörhöjä, joilla on jalat tukevasti ilmassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän