Jos Niinistö valitaan, jää huono-osaiset ihmiset
täysin sivuun, onneksi keskustalta on näytetty vihreää valoa Haaviston hyväksi!
Kommentit (86)
Kannattaisi teidän viherpiipertäjien selvittää faktat siitä, mihin presidentti voi ja ei voi vaikuttaa...
Ihan sama kumpi on pressana, ei pressa tee köyhien oloista yhtään parempaa. Näihin asioihin vaikuttaa eniten hallitus ja kunnallishallinto.
Kyllä eduskunta ja hallitus (ja EU-parlamentti) meidän asiat päättää, pressa on vain arvojohtaja. Todennäköisesti Niinistö arvojohtajana pitäisi esillä toimintaansa huono-osaisten hyväksi, esim. www.tukikummit.fi
siitä kunpaa äänestän, totean vain että hienoa, että tämän päivän turkkarissa pidettiin Haaviston kannasta, keskustan kansanedustajan mielipide tuki mun
mielipidettäni!
ei tiedä mitään Suomen valtiosäännöstä ja johtamisesta, presidentin valtaoikeuksista ja hallituksen tehtävistä.
Mitähän hyvää Tarja Halonen on muka köyhien hyväksi tehnyt?
todennäköisimmin Niinistö toisi enemmän esille hyväntekeväisyysasioita kuten tukikummit, niihin kun voi jotenkin vaikuttaa, muihin asioihin ei.
hyvinvointiyhteiskuntaa luonut, vaikka vaalipuheissaan viljeli tuota sanaa toistuvasti.
Suomessa osa saa parempia sosiaalietuuksia kotona makoilemalla ja harrastamalla kuin pienipalkkainen työssäkäyvä perheellinen.
Niinistö on yrittäjien puolella ja mikäpä muu työpaikkoja tuo kuin yritykset.
Maassamme on tarpeeksi kauan ollut vasemmistopresidentti ja on jo aika tilanteen muuttua.
Haavisto puhuu ammattitaistoisen väen tarpeesta (sota-)lennostossa, mutta ei kuitenkaan kannata asevelvollisuutta.
Ei ilmeisesti arvosta maan itsenäisyyttä, kun puolustusvoimat joutaa alasajaa.
Mieheni käy pienipalkkaisessa työssä, minä kotona työttömänä lapsen kanssa. Vuokran jälkeen käteen jää tonni, eli sama summa jonka koko perhe saisi sossusta jos olisi mieskin työtön.
mitä ei edelliset pressat tehneet, siitä suuri plussa Tarjalle, Niinistölle on varmaan ihan sama, miten pitkä ruokajono on köyhillä, tuskin käy paikalla, mutta Haavistoon uskon!
Siis hitto mikä teidän pääkoppaanne vaivaa, ku ette edes tajua et mikään haavisto tai niinistö ei teidän köyhien loisimista tue/kannusta rahallisesti. Ei ole olemassa vähä-osaista vaan itse ihmiset pelaavat oman pelikorttinsa. Ennemmin pitää kannustaa työtätekeviä palkankorotuksilla eikä kannustaa loisimista! Ootteko ihan järjiltänne? Ei voi ymmärtää ihmisten tapaa ajatella, että työtätekevien on omasta pussista maksaa ja tehdä töitä sen eteen, että työtä vieroksuvien ei tarvitsisi valittaa itseaiheutetusta köyhyydestä. Töitä riittää, vaikka hoiva alalla. Sinne mummojen pyllyjä pyyhkimään jos rahaa täytyy saada. Miten ihmiset olettaa et kaikki olis ilmasta? Ja tunnolliset hyvät kansalaiset maksaisivat sen. Huoh!
Minulla on hyvin arvosanoin suoritettu yliopistotutkinto, mutta sairastuin vakavasti 30-vuotiaana. Sairauteni vuoksi perheeni elää köyhyysrajalla.
Siis hitto mikä teidän pääkoppaanne vaivaa, ku ette edes tajua et mikään haavisto tai niinistö ei teidän köyhien loisimista tue/kannusta rahallisesti. Ei ole olemassa vähä-osaista vaan itse ihmiset pelaavat oman pelikorttinsa. Ennemmin pitää kannustaa työtätekeviä palkankorotuksilla eikä kannustaa loisimista! Ootteko ihan järjiltänne? Ei voi ymmärtää ihmisten tapaa ajatella, että työtätekevien on omasta pussista maksaa ja tehdä töitä sen eteen, että työtä vieroksuvien ei tarvitsisi valittaa itseaiheutetusta köyhyydestä. Töitä riittää, vaikka hoiva alalla. Sinne mummojen pyllyjä pyyhkimään jos rahaa täytyy saada. Miten ihmiset olettaa et kaikki olis ilmasta? Ja tunnolliset hyvät kansalaiset maksaisivat sen. Huoh!
Niinistö on omalla esimerkillään osoittanut vuosikaudet, että hän välittää huono-osaisistakin ja mitä politiikkaan tulee, niin huolehtimalla talouskasvusta myös huono-osaisten tilanne paranee.
Mitä tarkkaan ottaen saat ja mitä odottaisit saavasi, koska olet sairas? Etkö pysty tekemään mitään työtä? Jos pystyt kirjoittelemaan nettiin, pystyisit varmasti tekemään yhtä ja toista työtäkin.
Minulla on hyvin arvosanoin suoritettu yliopistotutkinto, mutta sairastuin vakavasti 30-vuotiaana. Sairauteni vuoksi perheeni elää köyhyysrajalla.
Hänen kolumniensa tuotot menevät Hurstin hyväntekeväisyyteen, hän on antanut kansanedustajan palkkansa hyväntekeväisyyteen, ei nosta eduskunnasta 7000 eur/kk eläkettään, vaikka hänellä olisi siihen täysi oikeus, hän on perustanut Tukikummit ry:n, hän on antanut yli 100 000 edestä rahaa hyväntekeväisyyteen.
Mitä kaikkea Haavisto on tehnyt?
mitä ei edelliset pressat tehneet, siitä suuri plussa Tarjalle, Niinistölle on varmaan ihan sama, miten pitkä ruokajono on köyhillä, tuskin käy paikalla, mutta Haavistoon uskon!
kun Halonen valittiin, niin kaikki lapset joutuivat heti vanhempainloman jälkeen päiväkotiin. Niinhän täällä ennustettiin ja niinhän kävi - vai mitä?
Sen sijaan Esko Aho olisi tuonut kotiäideille auvoisat ajat ja rahaa olisi virrannut joka tuutista.
Ottaisin kyllä mielelläni vastaan työn, jota voisin tehdä hyvinä aikoina.
Mieheni on kokopäivätöissä, meillä on 3 lasta. En ole (ainakaan vielä) oikeutettu esim. sairauseläkkeeseen. Saatan parantua tai sitten en. Tein joitain vuosia osa-aikatöitä mutta viikkotunnit olivat pitkään alle 20 h, joten en ole tällä hetkellä oikeutettu edes työttömyyspäivärahaan. Maksan sairaalamaksuja ja lääkkeitäni lapsilisillä.
Tämä on todellista, ei keksittyä.
Mitä tarkkaan ottaen saat ja mitä odottaisit saavasi, koska olet sairas? Etkö pysty tekemään mitään työtä? Jos pystyt kirjoittelemaan nettiin, pystyisit varmasti tekemään yhtä ja toista työtäkin.
Näitten huutelijoiden on helppo huudella"mee töihin". Mulla kans tilanne, että oon sairaseläkkeellä ja paremmin voidessani voisin ja tekisinkin mielelläni töitä. Kuka kuitenkaan ottaa töihin sellaista, jonka töissäolo ei ole ennalta arvattavaa? En mä oo löytäny sellasii töitä.
1. Ei ole Niinistölläkään varaa tehdä sellaista
2. Presidenttiä tässä valitaan, ei Suomen hallitusta