Jos Niinistö valitaan, jää huono-osaiset ihmiset
täysin sivuun, onneksi keskustalta on näytetty vihreää valoa Haaviston hyväksi!
Kommentit (86)
Mistä tuutista? Jostain se raha kassaan tulee josta se jaetaan. Jos tukituloja kasvatetaan perheille, niin se on iso raha pois kaikesta muusta yhteiskunnan toiminnasta ja vastaavasti tuetaan jäämään kotiin, eikä silloin yhteiskunta saa veroista rahaa muuhun toimintaan!!
Ei kukaan presidentti tässä maassa päätä miten yhteiskunnan rahat jaetaan.
Eikä yksin presidentin mielipide ratkaise mitään, vaan kansan. Presidentti ei voi puhua kansan puolesta omia kantojaan.
Toisekseen, ei Haavistokaan niitä esiin kaiva, koska ei sitäkään kiinnosta. Vihreät eivät ole koskana välittäneet huono-osaisista.
Niinistö harrastaa hyväntekeväisyyttä, tämä on sinänsä hieno asia. Mutta samalla hänen puolueensa kannattaa kovia yhteiskunnallisia arvoja ja sosiaalitukien ym. peruspalveluiden leikkauksia. Tämä yhdistelmä johtaa lopulta USA:n malliin, missä ei ole juuri mitään yhteiskunnan turvaverkkoa, mutta rikas kerma jakelee almuja ja kiillottaa kruunuaan erilaisissa hyväntekeväisyystempauksissa.
Niinistö harrastaa hyväntekeväisyyttä, tämä on sinänsä hieno asia. Mutta samalla hänen puolueensa kannattaa kovia yhteiskunnallisia arvoja ja sosiaalitukien ym. peruspalveluiden leikkauksia. Tämä yhdistelmä johtaa lopulta USA:n malliin, missä ei ole juuri mitään yhteiskunnan turvaverkkoa, mutta rikas kerma jakelee almuja ja kiillottaa kruunuaan erilaisissa hyväntekeväisyystempauksissa.
terveydenhuolto olisi paremmin järjestetty niin mikäpä ettei. Silloin ei veronmaksajien kustannuksella laiskoteltaisi kuten nyt.
Tai tekikö ylipäätään mitään suomalaisten hyväksi?
En tehnyt.
Joten ihan turhaan mietitte mitä seuraava presidentti tekee tai jättää tekemättä. Ei tule sekään tekemään yhtään mitään.
Presidentti on pelkkä keulakuva ja Suomen mannekiini. Muuta virkaa sillä ei ole.
auttamiseksi, Niinistö ei tule tekemäään eikä myöskään Haavisto jos hänet satuttaisiin yllättäen valitsemaan. Se kun ei kuulu presidentin tehtävien piiriin vaan köyhien asioista ja avusta päättävät muut tahot. Toki presidentti voi puheissa huokailla köyhien huonon aseman puolesta tai kerätä irtopisteitä näyttäytymällä esimerkiksi Hurstin tilaisuuksissa.
Turha itkeä köyhien surkeutta jos eduskuntavaaleissa on ensin äänestetty kokoomus suurimmaksi puolueeksi. Olisi kannattanut silloin ajatella eikä asiasta porata näiden sisäpoliittisesti täysin merkityksettömien vaalien yhteydessä. Ilmeisesti köyhillä maassamme kaikki hyvin ja vähän liiankin hyvin sillä kokoomus porskuttaa vallan kahvassa seuraavat vuodet riippumatta siitä kuka heiluu presidenttinä.
Meillä tehdään työtä niska limassa (mies reissuhommassa ja minä nyt kotona lasten kanssa). Mieheni työpaikalla on niin huono tilanne, että työtä riittää juuri ja juuri, palkka huono nykyään, työauto pitäisi itse vähistä rahoista korjauttaa yms yms. Minä jouduin lopettamaan rakkaan yritykseni, korkeat verot ja asiakkaiden puute ajoi siihen pakosta. Olemme korviamme myöten veloissa ja vouti vie pienestä palkasta ison osan. Veroja korotellaan ja sosiaalietuuksia leikataan. Äänestäkää vaan Niinistö hallitukseen, sillä ette ainakaan saa mitään hyvää aikaseksi!! Miettikää, kun kokoomus on suurin puolue ja jos kokoomuslainen voittaa pressan vaalit, niin siinähän on mukava soppa keitettynä meille alhaisille yhteiskunnan luusereille!
Siis hitto mikä teidän pääkoppaanne vaivaa, ku ette edes tajua et mikään haavisto tai niinistö ei teidän köyhien loisimista tue/kannusta rahallisesti. Ei ole olemassa vähä-osaista vaan itse ihmiset pelaavat oman pelikorttinsa. Ennemmin pitää kannustaa työtätekeviä palkankorotuksilla eikä kannustaa loisimista! Ootteko ihan järjiltänne? Ei voi ymmärtää ihmisten tapaa ajatella, että työtätekevien on omasta pussista maksaa ja tehdä töitä sen eteen, että työtä vieroksuvien ei tarvitsisi valittaa itseaiheutetusta köyhyydestä. Töitä riittää, vaikka hoiva alalla. Sinne mummojen pyllyjä pyyhkimään jos rahaa täytyy saada. Miten ihmiset olettaa et kaikki olis ilmasta? Ja tunnolliset hyvät kansalaiset maksaisivat sen. Huoh!
siis edellinen kirjoittaja lainaa tätä.
Heikki Hursti tukee Niinistöä just sen vuoksi, että tämä antaa konkreettisesti köyhille eikä vain puhu!
Niinistö kiertää puheitansa jatkuvasti ja tietäähän sen kun on porvari,mikä on tärkeintä ja päälimmäisenä mielessä!
Niinistö kiertää puheitansa jatkuvasti ja tietäähän sen kun on porvari,mikä on tärkeintä ja päälimmäisenä mielessä!
Katkera kommunisti taas purkaa patoumiaan:)
Sauli nyt vaan on sekä paras ehdokas että seuraava presidentti!
Harmittaakokos moinen, punikki.
kommari ehkä,muttei katkera. Itsehän taidat olla kultalusikka suussa syntynyt porvari, jota ei kiinnosta Suomessa kasvava köyhyys ja yhteiskunnan mädäntyminen. Kokeile kuukausi perheesi kanssa elämää ahtaalla, se on mieltä avartavaa.
Meillä tehdään työtä niska limassa (mies reissuhommassa ja minä nyt kotona lasten kanssa). Mieheni työpaikalla on niin huono tilanne, että työtä riittää juuri ja juuri, palkka huono nykyään, työauto pitäisi itse vähistä rahoista korjauttaa yms yms. Minä jouduin lopettamaan rakkaan yritykseni, korkeat verot ja asiakkaiden puute ajoi siihen pakosta. Olemme korviamme myöten veloissa ja vouti vie pienestä palkasta ison osan. Veroja korotellaan ja sosiaalietuuksia leikataan. Äänestäkää vaan Niinistö hallitukseen, sillä ette ainakaan saa mitään hyvää aikaseksi!! Miettikää, kun kokoomus on suurin puolue ja jos kokoomuslainen voittaa pressan vaalit, niin siinähän on mukava soppa keitettynä meille alhaisille yhteiskunnan luusereille!
Mihin hallitukseen sita Niinistoa ollaan aanestamassa?
Mihin hallitukseen sita Niinistoa ollaan aanestamassa?
Suomen presidentiksi. Tuolla viimeisellä lauseella tarkoitin karkeasti sitä, että kokoomus suurinpana puolueena (sdp vanavedessä) tekee näitä fiksuja ehdotuksia sosiaalietuuksien leikkauksista, veron kohotuksista yms. ja rahanahne Niinistö presidenttinä näyttää vihreää valoa näille hankkeille.
kommari ehkä,muttei katkera. Itsehän taidat olla kultalusikka suussa syntynyt porvari, jota ei kiinnosta Suomessa kasvava köyhyys ja yhteiskunnan mädäntyminen. Kokeile kuukausi perheesi kanssa elämää ahtaalla, se on mieltä avartavaa.
porvari, en kultalusikka suussa syntynyt.
Minua ei todellakaan kiinnosta Suomessa kasvava köyhyys -elämmehän yhdessä maailman tasaisimman tulonjaon maista.
Yhteiskunnan mädäntymistä ei ole näkyvissä ja nuorempana olen elänyt ihan tarpeeksi persaukisena -ei kiinnosta moinen enää.
Ikään kuin siinä olisi jotain pahaa että on porvari? Vai ymmärsinkö ihan väärin?
mitä ei edelliset pressat tehneet, siitä suuri plussa Tarjalle, Niinistölle on varmaan ihan sama, miten pitkä ruokajono on köyhillä, tuskin käy paikalla, mutta Haavistoon uskon!
että Niinistö lahjoittaa joka kuukausi Hurstin yhdistykselle rahaa. Ainoana poliitikkona. Muut kuulemma puhuvat, mutta eivät tee mitään.
mitä ei edelliset pressat tehneet, siitä suuri plussa Tarjalle, Niinistölle on varmaan ihan sama, miten pitkä ruokajono on köyhillä, tuskin käy paikalla, mutta Haavistoon uskon!
että Niinistö lahjoittaa joka kuukausi Hurstin yhdistykselle rahaa. Ainoana poliitikkona. Muut kuulemma puhuvat, mutta eivät tee mitään.
edellisen eduskuntakautensa jälkeen. Ei paha.
porvari, en kultalusikka suussa syntynyt.
Minua ei todellakaan kiinnosta Suomessa kasvava köyhyys -elämmehän yhdessä maailman tasaisimman tulonjaon maista.
Yhteiskunnan mädäntymistä ei ole näkyvissä ja nuorempana olen elänyt ihan tarpeeksi persaukisena -ei kiinnosta moinen enää.Ikään kuin siinä olisi jotain pahaa että on porvari? Vai ymmärsinkö ihan väärin?
Porvarius sinäänsä ei ole väärin, pikemminkin vain hienoa, että ihmiset rikastuvat kovasti tekemällään työllään ja saavat helpotusta siten elämäänsä. Mutta tosiasia on se, että kehä kolmosen ulkopuolelle jäävät ( varsinkin syrjäkylillä asuvat ) joutuvat kärsimään näistä leikkauksista, eli kyläkouluja lakkautetaan, palveluja lopetetaan, jopa joukkoliikenne minimoidaan kulkemaan tiettyä reittiä vain kerran viikossa. Ja samalla pienemmän palkkaluokan työntekijät joutuvat syömään kynsiään ja alentumaan soppalan luukulle, koska terveellinen ruoka ja muut "hienoudet" ovat nykyään niin kalliita, ettei pieni palkka meinaa riittää laskujen jälkeen vaikka kuinka karsisi turhat menot. Porvareita ei kiinnosta, kunhan omat asiat hyvin ja varaa matkustella joka vuosi ihan minne mieli tekee + hankkia perheellee KAIKKEA mitä vaan köyhä voi kuvitella.
Presidenttinä Niinistö varmasti jatkaa tähänastista hyväntekeväisyyttään kuten ennenkin, ja pitää huono-osaisten asiaa esillä arvojohtajana samalla kun edistää vientiponnisteluja.
siinä missä vauvalomalaistenkin - virikkeistymässä, kun äiti makaa kotona tissi vauvan suussa 24/7 eikä mihinkään muuhun kykene.