Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassatytöt ja -pojat - pliis älkää teititelkö!

Vierailija
26.01.2012 |

Mä aina ärsyynnyn hieman jos mua teititellään kassalla. Olen siis 35 vuotias enkä vielä eläkeläismummo. (itse asiassa kaikki mummotkaan ei tykkää teitittelystä)

Tänäänkin yksi kassa: "Päivää" ja Olkaa hyvä. *rolls eyes*

Jos se on joku kaupan ohjeistus, niin onko tosiaan niin että kaikkia on käsketty teititellä? Miksi ihmeessä? Ja onko pakko noudattaa orjallisesti jotain sääntöä vai voisiko ajatella pelisilmää tilanteen mukaan...?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöttely ja teitittely menee mun mielestä vähän samalle viivalle! Molemmat on yhtä ärsyttäviä. Kuka tuollaisen typerän säännön on keksinyt että pitää teititellä. Mun mielestä se ei ole kohteliasta.

Mun mielestä teitittely sopii silloin kun haluaa tarkoituksella pitää etäisyyttä tähän henkilöön. Olen ollut muutama vuosi sitten kassalla töissä. Olin aina kohtelias mutta en juuri koskaan teititellyt. Ja kertaakaan ei kukaan alkanut avautumaan siitä että olisi pitänyt muka teititellä.

Yleisin teitittelytilanne oli varmaan sellainen että asiakas valitti ja huusi jotain(jossain tuotteessa oli muka vikaa ja halusin testata sen ennen rahojen palautusta) ja halusin teitittelyllä pitää hänet etäisenä, ettei olisi keskustelu mennyt henkilökohtaisuuksiin.

Mä tulen vaivaantuneeksi aina joka kerta kun mua teititellään. Mä ihan suoraan sanottuna otan sen välillä vittuiluna. Joko niin että kuvitteleeko toi mun olevan sitä vanhempi (jotkut teitittelee vanhempiaan)? Tai että mitä toi mulle oikeen vittuilee, en mä mielestäni vaikuta ylpeältä ja kuvittele olevani vanhempi/parempi kuin mitä olen!

Ehkä tänä teitittely on yleisempää jossain osissa Suomea ja harvonaisempaa jossain toisella puolella/eri kaupungissa.

Toinen asia on hän-sanan käyttö. Siellä mistä mä olen kotoisin kaikista sanotaan aina "se". Mutta mulla oli aikamoinen totutteleminen kun muutin kaupunkiin jossa yleensä aina sanotaan "hän", jopa eläimistä. Aluksi pelkäsin kovasti että pidetäänköhän mua epäkohteliaana kun aina sanon se, mutta kun se tuli niin automaattisesti. Nykyään osaan jo välillä sanoa hän, se ei tunnu enää niin oudolta.

Ja tottakai vanhainkodissa hoitajat sinuttelee asukkaita. Hoitajathan eivät ole mitään outoja ihmisiä, he ovat niitä jotka vaihtavat vaipat ja syöttävät. Kyllä siinä aika nopeasti tutustuu.

Vanhainkodissa kyllä huomasin että hoitajat sinuttelivat omaisia jotka ekaa kertaa kävivät mutta näissäkin tapauksissa aika nopeasti puhe aina muuttui sinutteluksi. Eivätkä hoitajat odottaneet aloitteen tulevan siltä toiselta osapuolelta vaan kehtasivat itse ehdottaa "sinunkauppoja". Itse asiassa tuolla vanhainkodissa työskennellessäni ekan kerran vasta tajusin mitä teitittely tarkoittaa koska se oli ensimmäinen kerta kun varsinaisesti olin kuullut ihmisten teitittelevän. Ja täytyy sanoa että se hämmästytti minua.

Mä en ymmärrä sitä että miten teitittely on muka kohteliasta, sehän on vaan tahallista etäisyyden pitämistä. Ainut ihminen ketä teitittelisin olisi presidentti tai ehkä jotain ministeriä voisin teititellä myös jos olisi kyse jostain muusta kuin vapaa-ajalla tapaamisesta.

Vierailija
62/62 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ollessani. Se kuuluu asiakaspalveluun: en tunne ko. henkilöä, kohteliaasti siis teitittelen.

terv. kassaneiti/asiakaspalvelija vm. 80

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla