Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassatytöt ja -pojat - pliis älkää teititelkö!

Vierailija
26.01.2012 |

Mä aina ärsyynnyn hieman jos mua teititellään kassalla. Olen siis 35 vuotias enkä vielä eläkeläismummo. (itse asiassa kaikki mummotkaan ei tykkää teitittelystä)

Tänäänkin yksi kassa: "Päivää" ja Olkaa hyvä. *rolls eyes*

Jos se on joku kaupan ohjeistus, niin onko tosiaan niin että kaikkia on käsketty teititellä? Miksi ihmeessä? Ja onko pakko noudattaa orjallisesti jotain sääntöä vai voisiko ajatella pelisilmää tilanteen mukaan...?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että joku teitittelee kassalla tarkoita, että kohde on eläkeläismummo.

Vierailija
22/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teititellään, piste.

Se on kohtelias tapa eikä mikään mummottelu. Ne jotka ottaa tän itteensä on pinnallisia tai ikäkriisissä.

eikä mummottelu, teititteletkö sinä lapsia ja teinejä myös?

Vai eikö heille päde samat kohteliaisuusäännöt? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten puhuttelutapa? Olet kyllä omituisen koulun käynyt, ap.

Vierailija
24/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt tajuta, että kyse on palveluammatista jossa käytöstavoilla on iso merkitys esim. kaupan myyntiin.

koulussa tai työpaikoilla sanottu tai neuvottu, mutta mielestäni se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja on itsestään selvää. Jos joku loukkaantuu siitä että toinen on kohtelias, voi mennä itteensä. Voit myöskin olla itse kohtelias, ja sanoa että saa sinutella. Ja ihan tiedoksi: sano se ystävällisesti. En ymmärrä, miksi tällaisessa pissisten ja räkänokkien maailmassa pitää vieroksua kohteliaisuutta ja käytöstapoja. Olisitte onnellisia että niitä joillain vielä on!

T. 30-v äiti, joka kassan teititellessä kokee kassan kohteliaaksi, eikä itseään vanhaksi.

Minulle on opetettu että vanhoja ihmisiä teititellään...tarkoittaa siis yli 60-kymppisiä. En tiedä mistä kaupat ovat keksineet tämän että kaikkia teititellään? Ihan outo keksintö.

-ap

Vierailija
25/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi kuin ne parikymppiset myyjät... hyväksy se vaan. ;)

Vierailija
26/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Keski-Euroopassa ja ottaisin kyllä erittäin epäkohteliaana sen, että kaupan kassa tai muu tuntematon alkaisi sinuttelemaan. Ei se ole iästä kiinni..minäkin sinuttelen täällä vaikkapa 18-vuotiasta, vaikka itse olen 43.

Kyse on siis etäisyyden pitämisestä toiseen, ei iästä tai sukupuolesta. Niin täällä, Suomessa kai sitten toisin.

En kyllä Suomessakaan ota teitittelyä nokkiini, päinvastoin :)

Vierailija
27/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Keski-Euroopassa ja ottaisin kyllä erittäin epäkohteliaana sen, että kaupan kassa tai muu tuntematon alkaisi sinuttelemaan. Ei se ole iästä kiinni..minäkin sinuttelen täällä vaikkapa 18-vuotiasta, vaikka itse olen 43. Kyse on siis etäisyyden pitämisestä toiseen, ei iästä tai sukupuolesta. Niin täällä, Suomessa kai sitten toisin. En kyllä Suomessakaan ota teitittelyä nokkiini, päinvastoin :)

siis TEITITTELEN vaikkapa 18-vuotiasta vaikka itse olen 43.

28.

Vierailija
28/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Keski-Euroopassa ja ottaisin kyllä erittäin epäkohteliaana sen, että kaupan kassa tai muu tuntematon alkaisi sinuttelemaan. Ei se ole iästä kiinni..minäkin sinuttelen täällä vaikkapa 18-vuotiasta, vaikka itse olen 43.

Kyse on siis etäisyyden pitämisestä toiseen, ei iästä tai sukupuolesta. Niin täällä, Suomessa kai sitten toisin.

En kyllä Suomessakaan ota teitittelyä nokkiini, päinvastoin :)

ap:n aloitus liittyy Suomeen.

Vierailija
29/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teititellään, piste.

Se on kohtelias tapa eikä mikään mummottelu. Ne jotka ottaa tän itteensä on pinnallisia tai ikäkriisissä.

eikä mummottelu, teititteletkö sinä lapsia ja teinejä myös?

Vai eikö heille päde samat kohteliaisuusäännöt? :)

Vierailija
30/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa tai työpaikoilla sanottu tai neuvottu, mutta mielestäni se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja on itsestään selvää. Jos joku loukkaantuu siitä että toinen on kohtelias, voi mennä itteensä. Voit myöskin olla itse kohtelias, ja sanoa että saa sinutella. Ja ihan tiedoksi: sano se ystävällisesti. En ymmärrä, miksi tällaisessa pissisten ja räkänokkien maailmassa pitää vieroksua kohteliaisuutta ja käytöstapoja. Olisitte onnellisia että niitä joillain vielä on! T. 30-v äiti, joka kassan teititellessä kokee kassan kohteliaaksi, eikä itseään vanhaksi.

Minulle on opetettu että vanhoja ihmisiä teititellään...tarkoittaa siis yli 60-kymppisiä. En tiedä mistä kaupat ovat keksineet tämän että kaikkia teititellään? Ihan outo keksintö. -ap

Vierailija
31/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tässä asiakaspalvelija tulee väistämättä ikäkysymykseen. Myyjä siis on olevinaan kohtelias mutta samalla tulee sanoneeksi: Sinä olet minua vanhempi.

Miten se on muka kohteliasta? :))))

Vierailija
32/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten maailma avautui väärään suuntaan ja vanhoilliset tavat ovat vallaneet taas alaa, minä ainakin vihaan teitittelyä, se vaan kuulostaa niiin vanhanaikaiselta. Niin, keski-kouluni ja lukion kävin 70-luvulla. Minä koen teitittelyn teennäisenä, en kohteliaana.

Olen muuten töissä vanhainkodissa, jossa uusien asukkaiden kanssa aloitan teititelyllä, hienommatkin vanhat rouvat pyytävät sinuttelemaan viimeistään puolen tunnin kuluttua kun on vaippaa vaihdettu.

Vierailija
33/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahe kilöt joutuvat välil vaikeuksiin. Mulle alko kerran joku rouva huutamaan kun teitittelin, etta minähãn en ole vanha jne. Hetken päãsta tuli ensimmäistä akkaa mielestäni nuorempi nainen, jota sitte en teititellyt. Ja tämä sai kauheet kilarit, että tietääkseni ei tunneta jne. Korjasin heti puheen teitittelevaksi ja pyysin anteeksi. Mutta siin sitte haukku pystyyn kuin ollaan niin moukkia. Olin silloin 18 v ja kyl pelotti et mita sita nut uskaltaa sanoo seuraaville. Nykyaan kaytankin miejlummin kiitos sanaa enemman ellen ole varma.sil voi korvata sen ole hyvan.

Vierailija
34/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin saa (ja pitää!) asiakaspalvelijan teititellä, ja omassa työssäni aspana teitittelen kaikkia (kunnes asiakas sinuttelee). Ja ikää on mulla kuitenkin vain 27v.

Onhan se kieltämättä koomista kun kassa teitittelee ja kysyy sitten papereita esim. siiderin takia :D

Vierailija
35/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suomalaiset on muuten niin metsäläisiä ja juntteja ja sitten on tämmönen typerä teitittely tapa. Niin teennäistä ja huvittavaa. :D

Vierailija
36/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eli itseään vanhempia, eli tässä asiakaspalvelija tulee väistämättä ikäkysymykseen. Myyjä siis on olevinaan kohtelias mutta samalla tulee sanoneeksi: Sinä olet minua vanhempi.

Miten se on muka kohteliasta? :))))

Vierailija
37/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se sitten muka kohteliasta?

Vierailija
38/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tähän muuta osaakaan kommentoida :DD

Vierailija
39/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/62 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua pitää teititellä. Emme ole tuttuja joten silloin teititellään.Se on kohteliasta ja kertoo hyvästä kasvatuksesta.

Jos tunnet itsesi mummoksi kun sinua teititellään on asennevamma sinun. Käytöstavat kunniian, niitä ei totisesti ole liikaa tässä maassa jäljellä.