Onko tämä pettämistä?
Olen perheellinen mies. Jokin aika sitten olin juhlimassa työkaverini polttareita. Tarpeeksi monen alkoholiannoksen jälkeen joku sai idean, että lähdetään thai-hierontaan.
Ja niin sitten lähdettiin. Omalle kohdalle sattui nuori kaunis tyttö, joka hieroi ensin ihan asiallisesti. Sitten hän siirtyi intiimialueelle ja ehdotti muuta. Muutaman kaljan ottaneena ja kovasti kiihottuneena en osannut kieltäytyä - eli hän tyydytti minut kädellään.
Nyt sitten mietityttää pitäisiikö tästä kertoa kotona vai ei? Onko tämä pettämistä vai "harmiton lipsahdus" ? Itsekseni en tällaiseen paikkaan menisi, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ja oluen voimalla syntyy "hyviä ideoita". Kaduttaa kyllä.
Tämä ei ole provo. Haluaisin aidosti kuulla mitä mieltä ihmiset ovat.
Kommentit (65)
"jos kumppanin tunteita ajattelee niin sitten ei petä alunperinkään." -Siis koska ihmisethän eivät ikinä tee virheitä? Ei minulla ainakaan jatkuvasti kylillä käydessäni ole mielessäni päällimmäisenä ajatukset kumppanini tunteista! Mietin sitä, mitä kulloinkin olen tekemässä. Totta on, että itse kyllä tuossa tilanteessa olisin ajatellut niitä kumppanini tunteita, mutta voin hyvin kuvitella jonkin tapahtuman, jossa en olisi niitä osannut ajatella "tilanteen ollessa päällä". Esimerkiksi tapellessani kumppanini kanssa sanon joskus ilkeitä asioita, koska tekee mieli sanoa pahasti, ja purkaa omaa aggressiota. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, ettei jälkeenpäin olisi huono omatunto...
mutta on virheitä (kuten ilkeily riitatilanteessa) ja Virheitä (pettäminen). Ja itsekin olen pettänyt, minulla aina syynä se, etten ollut tarpeeksi kiinnostunut siitä omasta kumppanista, mikä ei siis oikeuta tekojani, mutta mikä saa minut ajattelemaan, että tuollaisia "lipsahduksia" ei satu jos suhde on oikeasti kunnossa.
syynä pettämiseen oli se, että tyttö oli nuori ja kaunis, et voi hillitä itseäsi humalassa, ja mielesi teki eksoottisempaa naista kuin mitä vaimosi on. Luuletko että kykenet jatkossa hillitsemään itsesi, koska nuoria ja kauniita naisia on maailma täynnä, sinun pitäisi lakata juomasta eikä vaimosikaan muutu sen jännemmäksi?
jos kerrot niin parhaassa tapauksessa akkas vaan nalkuttaa sulle pari vuotta ja pihtaa. sä luulet saavas vähän paremman mielen, mutta et saa ja kaikki muukin on pitkän aikaa täyttä paskaa.
unohda se syyllisyytes ja käy pari kertaa lisää kun makuun pääsit niin huomaat ettei se niin järkyttävää ole kuin feministiyhteiskunta on sun päähän yrittäny iskostaa.
Kiitos vastaajille, monia harkitsemisen arvoisia asioita tuli esille. Toisaalta haluaisin olla rehellinen, toisaalta kannattaako kertoa kun vahinkoa syntyy ja todellakin kerta oli ensimmäinen ja viimeinen? Mieityttää kovasti. Ihan vakavissani kirjoitin, että yksin en menisi. Tuollaisessa porukassa muuttuu vaan helposti laumasieluksi, vaikka niin ei pitäisi käydä. Oma vaimo ja seksi kotona on ok. Mutta kai se on myönnettävä, että ajatus eksoottisesta thai-naisesta kiinnosti. "Suomalaiseen hierontaan" en olisi varmaan minä eikä muukaan seurue lähtenyt. Ap
Vähän huono esimerkki, mutta rehellisyyttä ei ole sekään, että pidät vaikka jotakin ihmistä rumana ja menet sen hänelle kertomaan rehellisyyden nimissä.
Täällähän on yleinen moraalikäsitys niin korkea, että jo sen thaitytön katsominen on pettämistä. Tämän palstan mammojen miehet eivät tuollaista, vaan ovat vaimonsa silmien alla kontrolloitavina kaiken vapaa-ajan.
Ei nyky-yhteiskunnassa kuuluisi ihan noin kireitä ajatuksia olla.
Neuvoni miehenä ap:lle: Älä missään tapauksessa selittele tuollaista kotona, koska et pysty asiaa esittämään samalla tunteella, mitä se kännipäissä oli. Kaikki, mitä asiasta ilmaiset menee kuitenkin väärin ja asia paisuu isommaksi.
Minä haluaisin tietää, vaikka tekisi kipeää. Ei niinkään siksi, että mies on pettänyt (pitäisin sitä pienenä ja inhimillisenä petoksena) mutta tuntuisi kamalalta ymmärtää, että oma mies voi mennä tuollaiseen paikkaan jossa nainen rahasta hieroo hänen intimipaikkojaan - koska ei siinä sen naisen ihmisarvoa hirveästi kunnioiteta.
Minä haluaisin olla vain miehen kanssa, jonka mielestä tuollainen on sen verran ällöttävää, ettei olisi mennyt kaveriporukan mukana kännissäkään.
Sävyero on totta kai ilkeilyllä riitatilanteessa ja käsihoidolla thai-hierontapaikassa, tietenkin, mutta tarkoitukseni olikin vain osoittaa, että teemme jatkuvasti itsekkäitä valintoja. Toiset niistä vain ovat potentiaalisesti toisia tuhoisampia.
Minä en ole pettänyt, mutta monta kertaa olisi tehnyt mieli pettää, koska on panettanut. Voin hyvin kuvitella, että houkuttelevassa tilanteessa jollekulle käy niin, ettei kontrolli pelaa tarpeeksi hyvin, vaikka suhde olisikin kunnossa. Ainahan ihmistä kiinnostaa seksi, ei lajimme olisi näin kukoistava, ellei kaikilla olisi aina ja kaikissa tilanteissa jollain tavalla paneminen mielessä.
Sävyero on totta kai ilkeilyllä riitatilanteessa ja käsihoidolla thai-hierontapaikassa, tietenkin, mutta tarkoitukseni olikin vain osoittaa, että teemme jatkuvasti itsekkäitä valintoja. Toiset niistä vain ovat potentiaalisesti toisia tuhoisampia.
Minä en ole pettänyt, mutta monta kertaa olisi tehnyt mieli pettää, koska on panettanut. Voin hyvin kuvitella, että houkuttelevassa tilanteessa jollekulle käy niin, ettei kontrolli pelaa tarpeeksi hyvin, vaikka suhde olisikin kunnossa. Ainahan ihmistä kiinnostaa seksi, ei lajimme olisi näin kukoistava, ellei kaikilla olisi aina ja kaikissa tilanteissa jollain tavalla paneminen mielessä.
voit hyvin kuvitella, ei se silti tarkoita, että pettäminen ei olisi iso virhe (ainakin yleensä, riippuu suhteesta). Jos ei kontrolli pelaa houkuttelevissa tilanteissa niin sitten niistä tilanteista pitää pysyä kaukana, tai sitten ryhtyä sinkuksi. Eli jos ap ei kerro, niin on lopetettava alkoholin juominen.
Täällähän on yleinen moraalikäsitys niin korkea, että jo sen thaitytön katsominen on pettämistä. Tämän palstan mammojen miehet eivät tuollaista, vaan ovat vaimonsa silmien alla kontrolloitavina kaiken vapaa-ajan.
Ei nyky-yhteiskunnassa kuuluisi ihan noin kireitä ajatuksia olla.
Neuvoni miehenä ap:lle: Älä missään tapauksessa selittele tuollaista kotona, koska et pysty asiaa esittämään samalla tunteella, mitä se kännipäissä oli. Kaikki, mitä asiasta ilmaiset menee kuitenkin väärin ja asia paisuu isommaksi.
sun pitää vaan hyväksyä, että et voi saada kaikkea. Et voi saada sekä tyytyväistä pikkuvaimoa, jonka kanssa leikkiä kotia, ja seksiseikkailuja uusien naisten kanssa, sun pitää valita joko tai. Ei se sen vaikeampaa ole. Tai sitten etsit naisen, jolle vapaa suhde on ok, niitäkin on.
En siedä valehtelua, mutta jos teillä menee hyvin ja pystyt olemaan tekemättä samaa virhettä uudestaa niin jättäisin kertomatta...
Ymmärrän hyvin ap:tä. Vaikka olisi maailman ihanin vaimo ja kotona kaikki loistavasti, niin silti houkutus on olemassa.
Ja sitten kun ollaan a)miesporukassa ja b)humalassa, niin tuollaista sattuu. En sano tätä sillä, että teit oikein, MUTTA YMMÄRRÄN HYVIN ETTÄ NOIN KÄVI.
Uskon, että tässä kohtaa miehet ja naiset eroavat perustavanlaatuisesti. Voin miehenä ymmärtää ap:tä. Ja uskon,että moni mies voi, jos oma vaimo ei ole puhetta kuulemassa. Mutta naiset eivät varmaan osaa samaistua oikein tuollaiseen tilanteeseen miehen elämässä. Vai ??
Ymmärrän hyvin ap:tä. Vaikka olisi maailman ihanin vaimo ja kotona kaikki loistavasti, niin silti houkutus on olemassa.
Ja sitten kun ollaan a)miesporukassa ja b)humalassa, niin tuollaista sattuu. En sano tätä sillä, että teit oikein, MUTTA YMMÄRRÄN HYVIN ETTÄ NOIN KÄVI.
Uskon, että tässä kohtaa miehet ja naiset eroavat perustavanlaatuisesti. Voin miehenä ymmärtää ap:tä. Ja uskon,että moni mies voi, jos oma vaimo ei ole puhetta kuulemassa. Mutta naiset eivät varmaan osaa samaistua oikein tuollaiseen tilanteeseen miehen elämässä. Vai ??
helvetissä ymmärretään, ei kai naiset mitään eunukkeja ole?? Mutta ei se, että ymmärtää, että ap:n teki mieli vierasta naista, tee pettämistä sen oikeutetummaksi. Kellään kun ei ole oikeutta vedättää toista ihmistä luulemaan parisuhdetta joksikin, mitä se ei ole. Ei ole mitään järkeä esittää, ettei toiset naiset kiinnosta, jos ne kerran kiinnostaa, sitten pitää kertoa vaimolle, että joskus houkuttelee niin kovasti että saatanpa lipsahtaakin, otatko vai jätätkö. Kun ilmeisesti kaikki miehet ei houkutuksista huolimatta kuitenkaan lankea. En tarkoita, että ap:lle oikea ratkaisu on kertoa, sen hän päättää itse, mutta että täytyy myöntää edes itselleen, että teki väärin, kaikesta päänsilittelystä ja ymmärryksestä huolimatta.
Naisille siis sallittakoon vain polttarit ja naisten illat, koska vain he osaavat pysyä uskollisina houkutustenkin edessä. Miehet kuuluisivat oikeastaan sinne nyrkin ja hellan väliin.
En pidä tuota pettämisenä, niinhän itsekin palvelualttina ihmisenä olisin kysynyt..
Vaikea ottaa kantaa, kerrotko naisellesi, kun sinä itse tunnet hänet parhaiten, itse naisena en haluaisi tietää, vaikka kuten sanoin, ei ole pettämistä.
Suosittelen normielämää elämistä, ja jättämistä upean kokemuksen omiin muistoihin, se mitä toiselle ei kerro, ei myöskään satuta, vaikka rehellinen kaikessa pitää pyrkiä parisuhteessa olemaan.
Vaikka elät parisuhteessa, elät myös itsellesi, ja omia kokemuksiakin pitäisi elämässä olla, älä ymmärrä väärin, en kehota leikkimään tulella,vaan kun näin on käynyt, nauti kokemuksesta Miehenä, ei petturipuolisona. Tsemppiä!!
E
Vaikka elät parisuhteessa, elät myös itsellesi, ja omia kokemuksiakin pitäisi elämässä olla, älä ymmärrä väärin, en kehota leikkimään tulella,vaan kun näin on käynyt, nauti kokemuksesta Miehenä, ei petturipuolisona. Tsemppiä!!
mutta ei niitä omia kokemuksia saa tehdä toisen kustannuksella. Siis että ap:n ei pidä ruveta ajattelemaan, että tuo käytös on ihan ok kun kerran täällä vaan eletään, jos vielä tekee mieli käydä thai-hieronnassa tai muussa niin vaimolla on ihmisenä oikeus tietää siitä. On naisia ja miehiä, joille on ihan ok että molemmilla on muitakin, pitää etsiä partneri, joka jakaa saman ajatusmaailman eikä antaa toisen elää valheessa.
Kirjoittaa kuin nainen. En siis sillä, etteikö tuo voisi pitää paikkaansa, mitä tapahtui, mutta epäilys vaan heräsi, että on jonkun mamman mukava torstai-provo.
En mitään ainakaan tänään. Mietin asiaa, tässä on aika monenlaisia mielipiteitä ja näkökantoja punnittavana.
Aika karmea tilannehan tämä, joskin itse aiheutettu. Teki niin tai näin, jollakin on taakka kannettavana.
Kiitos hyvistä ajatuksita ja tsemppauksista!!
miehet edes pariutuu yksiavioisesti, jos koko ajan niin kauheasti panettaa ja toiset houkuttaa että välillä lipsahtaa? Miksette ryhdy avoimeen suhteeseen? Vai onko siinä ongelma se, että sitten vaimokin kävisi vieraissa kun sen pitäisi olla teidän yksinoikeus?
kerrot, niin varaudu, että liitto voi karahtaa kiville ja sinuun ei ikinä enää luoteta. Jos et kerro, niin varaudu, että jos vaimosi ikinäkoskaan mistään saa asian kuulla liittosi karahtaa kiville ja sinuun ei tulla luottamaan. Mutta niin tai näin, niin syy on vain ja ainoastaan omasi. Ei ole mitään lieventävää asianhaaraa, mikä voisi syyllisyyttäsi vähentää.
Älä juo, jos et voi olla pettämättä.