Mihin autoon mahtuu 3 turvaistuinta takapenkille?
Tai siis 2 turvavyöistuinta ja yksi vauvan turvakaukalo. Onko sellaista autoa edes? Vai miten te kuljettaisitte, takapenkki lienee kuitenkin turvallisempi kuin jos laittaisi yhden turvavyöistuimen etupenkille.
Kommentit (34)
Hyvin mahtuu. Keskellä takana on ollut selkämenosuuntaan turvaistuin Britax hiway, toisella sivulla vauvan turvakaukalo (britax baby safe plus) ja toisella sivulla turvavyöistuin (britax Kidplus tms.)
Myöhemmin molemmilla sivuilla turvavyöistuin ja keskellä sama selkämenosuuntaan turvaistuin. Varmaan toimii muunkin merkkisillä istuimilla, mutta siis ainakin nämä istuimet mahtuneet hyvin.
Toyota Corolla Versolle. Aivan vartavasten vaihdettiin auto, kun kolmonen oli tulossa ja tarvittiin tilaa kolmannelle istuimelle. Versoon mahtui takapenkille tavallinen turvaistuin, turvavyöistuin ja vauvan telakka-mallinen Gracon turvakaukalo. Sittemmin tavallinen turvaistuin ja kaksi turvavyöistuinta.
Tilaa on todella hyvin! Esikoululainen mahtuu kulkemaan keskipaikalle vaikka vauvan kaukalon takaa! Ja meidän istuimet ei muuten sopineet mondeoon eikä touraniin...eli kannattaa sovittaa omia istuimia ennen kuin ostaa!
Mulla on Passat Farmari 2002, eikä sinne mahdu turvavyöistuin ja viereen turvaistuin, selkä menosuuntaan. Riippuu varmaan istuimista.
kannattaa tosiaan ottaa istuimet mukaan autokaupoille. Itse melkein ostin renault grand scenicin mutta viime kädessä menin istuimet mukana ja eivät mahtuneet! Toyota versoon mahtui, opel zafiraan mahtui naftisti, peugeot 5008 mahtui, ford s-max mahtui, ja citroen c8 mahtui.
Minulla siis kolme turvaistuinta eteenpäin menosuuntaan. Sitten mahtuisi jo tavalliseen farmariinkin jos osa istuimista eri päin. Isofix telakka vie järjettömästi tilaa, joten vyöistuimet mahtuvat helpommin.
Takapenkillä oli turvakaukalo jalustalla, turvaistuin ja turvavyöistuin. Mulla kauppa autona toyota corolla v. 88 ja sinnekkin samat istuimet mahtuvat, joten saa olla kyllä todella pieni auto minne ei mahtuisi:) Meinaan corollan takapenkkitilat eivät ole mitenkään mahdottoman isot.
Mondeo on sukulaisilla ja heillä on matkustanut vuosia kolme lasta turvaistuimissa takapenkillä, ihan siitä asti että yksi lapsista on ollut aluksi turvakaukalossa.
Meillä tosiaan vm.03 mondeo johon mahtuu taakse kaksi turvaistuinta ja kaukalo.
Meillä , mahtuu 3 istuinta. Meil 7 paikkasena vielä et mummo mahtuu mukaan kyytiin joskus:)
vaan myös takapenkin muotoilu. Meillä E-mersussa on sellainen sivuilta kaareutuva penkki, joten vaikka leveyttä on, kolme istuinta pitää alittaa hassusti vinoon, että mahtuu. Kaukalon kanssa mahtuu, kun se on selkä menosuuntaan, kolme turvaistuinta ei millään. .
Mahtuu 3 isompaa istuinta, tai 2 istuinta ja turvakaukalo :)
ja mietipä sitä, kun vauva vaihtaa kaukalosta turvaistuimeen, sitten on takapenkillä kolme jättimäistä istuinta eikä kyllä mahdu millään. Lisäksi olisi hyvä jos voisit itse istua takapenkillä vauvan vieressä, jos hän huutaa, oksentelee jne. Jos on kolme penkkiriviä tai kaksi penkkiriviä ja yksi tuoli "takakontissa", voit itse istua vauvan vieressä ja yksi lapsista on takimmaisella penkillä.
Ja samoin myös 300C Chryslerissä. Mondeoon mahtui istuimet ihan hyvin, mutta turvavöiden kiinnitys oli aika hankalaa ja kun sitä kokoajan piti tehdä niin... Riippuu paljon kyllä varmaan istuimistakin. Meillä turvavyöistuimet on Britaxin Kid plussat ja kaukalo oli Britaxin Baby Safe jalustalla. Gracon jalustllinen ei olis mahtunut noiden kanssa.
Chrysleriin mahtuu huomattavasti paremmin jo sitten Britaxin Securakin kahden turvavyöistuimen viereen..
Meillä myös Corolla Verso -03, ohjekirjan mukaan keskipaikalle ei saa asentaa kaukaloa tai turvaistuinta ollenkaan, ainoastaan Britax römer zoom -istuimen ihan isolle 17-36kg lapselle.
Riippuu varmasti myös istuimista. Meillä on jo mainittu Citroen Xsara ja ei varmasti menisi Britaxin istuimia kolmea vierekkäin. Katsotaan nyt, mahtuuko kaukalon ja istuimen kanssa taakse aikuinen istumaan ollenkaan, sen verran jytkyjä ovat.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 12:16"]
Mulla on Passat Farmari 2002, eikä sinne mahdu turvavyöistuin ja viereen turvaistuin, selkä menosuuntaan. Riippuu varmaan istuimista.
[/quote]
Varmasti riippuu. Vanhempaankin Passattiin meni nimittäin
-kaukalo (Olisko graco tms jossa on alla vielä se laite johon kaukalo vaan naksautetaan)
-istuin kasvot menosuuntaan (Recaro)
-istuin selkä menosuuntaan (joku massiivinen joka voitti testit en muista nimeä)
Ja ah, tavaratilan herkut! Sitä tilaa ei sit tila-autossa olekaan...
Mahtuu kolme istuinta takapenkille
Saako lapsen nykyään laittaa istuimen kanssa etupenkille! Sillon kun mä olin lapsi niin alle 12-v. ei saanu istua edessä.
Paitsi että vauvan istuimen sai laittaa eteen, nykyään ei tietty saa sellaisissa autoissa joissa on turvatyyny.
mahtuu nuo lasten penkit+kaukalo taakse.
Vaihtoehto 2: tila-auto, jossa yksi istuin etupenkille ja kaukalo ja toinen takapenkille ja reunimmainen paikka vapaaksi jotta siihen mahtuu yksi aikuinen matkustaja. Tämä edellyttää sitä ettei autossa ole etupenkillä turvatyynyä tai se deaktivoidaan.
citroenin xsara on myös tilava. ainoa miinus ahdas takaronkki.
farmaria suosittelen.
ja molempiin menee noi takapenkille. Sitten turvaistuin on vaikeampi mutta nyt taas kun on kaksi koroketta ja selkänojallinen koroke, niin mahtuu. Ja niin kauan kun yksi on selkä menosuuntaan ja kaksi kasvot menosuuntaan homma toimii ihan hyvin.