Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheen ei näemmä voi luottaa lasten turvallisuusasioissa.

Vierailija
25.01.2012 |

Yllätin miehen lähtemästä 2-vuotiaan kanssa autolla, lapsi etupenkillä. Turvavyöt oli toki kiinni, mutta ei turvaistuinta ollenkaan. Paikalla on myös airbag. Aikaisemmin olen kummastellut lapsen puhetta siitä, miten turvavöitä ei tarvita turvaistuimessa, mutta en ole saanut miestä rysän päältä kiinni tästä asiasta. Ja tämä on vasta jäävuoren huippu. :(

Kun meillä oli 5-vuotias ja 1-vuotias, ja olin pakollisessa menossa illan, mies saattoi hyvin vaikkapa nukkua sohvalla ja jättää lapset pärjäämään keskenään. 1-vuotiaan jätti myös usein yksin suihkuun seisoskelemaan kymmeneksikin minuutiksi, vaikka suihkun lattia on liukas. Jne, näitä juttuja on vaikka kuinka paljon.

Olenko tiukkapipoinen, vai onko nämä jutut muidenkin äitien mielestä todella väärin?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuohan on todella vastuutonta! Tuo autojuttu on lisäksi laitonta ja 1-vuotiaan yksin jättäminen oikeastaan heitteillejättö, koska suihkussa tosiaan voi olla vaarallista noin pienen olla yksin. Minä olen aina sydän syrjällään, kun miehen melkein 4v haluaa suihkutella yksin, 1-vuotiasta en ikimaailmassa jättäisi yksin! Ja jos on vahtivuorossa pienten lasten kanssa, ei tosiaan pitäisi nukkua, etenkin jos on yhtään sikeämmin nukkuvaa sorttia. Meillä välillä aamuisin lapset herää aikaisemmin kuin minä ja mieheni, ja silloin on kyllä jo talo mullin mallin jos ei kumpikaan olla havahduttu.

Sano miehellesi, ettei käy laatuun tuollainen. Mitäs sitten kun 2v on pää halki siellä suihkussa? Huutaa kurkku suorana, vanhempi lapsi menee auttamaan eikä välttämättä edes tajua hakea isää apuun? Ja mitäs jos tulee äkkijarrutus, siinä on sitten 2v tuulilasista läpi! Ihan uskomatonta, miten jotkut ihmiset voi olla noin sokeita lasten turvallisuuden suhteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi