Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun pitää siis kai tyytyä olemaan ummetuspotilas

Vierailija
25.01.2012 |

olen kokeillut jo niin paljon ja mitään parannusta ei tule

tällä hetkellä syön joka aamu kaurapuuroa, jossa joko leseitä tai pellavansiemenrouhetta

tätä ennen otan levolacia tyhjään vatsaan

juon vettä ja liikun

on kokeiltu luumut, syön paljon kasviksia ja kaikki leipä mitä syön on kuiturikasta

kai se on vaan sopeuduttava

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suolistosi bakteeripopulaatio aiheuttaa ummetusta. Radikaalein ratkaisu ongelmaasi olisi silloin ulosteensiirto. Googleta "ulosteensiirto".

Oletko muuten kokeillut maitohappobakteerivalmisteita?

Vierailija
42/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kans hidas suoli ollut niin kauan kun muistan.

Mulla parhaiten auttaa kun maksimoin kasvisten syönnin (ei pelkästään salaattia,vaan esim perunan/pastan/riisin tilalla höyrytettyjä tai uunissa paahdettuja kasviksia/juureksia) ja minimoin maitotuotteet+kahvin ja teen. Omena ja mustikka ainakin mulla kovettaa,joten niitä en syö päivittäin. Hedelmiä,marjoja ja kasviksia "joka välissä",plus vähintään pari litraa vettä päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt, meidän lapsi on ollut ummetuspotilas 6kk:n iästä asti (siis jo yli 3v) eikä syytä löydy. Voiko tämä siis jatkuva aikuisikään asti?! Kääk!

lapsesta asti, niin kauan kuin muistan

ap

Vierailija
44/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt, meidän lapsi on ollut ummetuspotilas 6kk:n iästä asti (siis jo yli 3v) eikä syytä löydy. Voiko tämä siis jatkuva aikuisikään asti?! Kääk!

lapsesta asti, niin kauan kuin muistan ap

Paljon auttaa esim. kakkaamisasennon paraneminen - vaipoista olisi hyvä päästä pytylle (jakkaran kera, eli jalat ei saa heilua ilmassa) tai potalle. Istuma-asennossa on paras ponnistaa.

Kuten sanoin, kannattaa miettiä kalkin saantia. Kannattaa pitää määrä aika lähellä suosituksia (ei alittaa, muttei ylittääkään kamalasti), koska liika kalsium ummettaa.

Vettä ja kuituja pitää saada paljon. Liikuntakin auttaa. Ja tosiaan meillä homma ratkesi tuolla Laxoberon-kuurilla lapsen ollessa kaksivuotias. Annostus on kaksivuotiaalle 6-10 tippaa edellisenä iltana, kommentissani nro 4 annetun ohjeen mukaisesti.

Onko teillä tutkittu keliakia-mahdollisuus? Peräsuolen tilanne, ei haavaumia?

-4/11-

Vierailija
45/45 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielessä, että niillä kuiduilla tukitte suolenne??? Kannattaisiko kokeilla (siis edes kokeilla) kuukautta ilman kuituja?

https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/the-ketju.2218883/page-16488

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan