Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun pitää siis kai tyytyä olemaan ummetuspotilas

Vierailija
25.01.2012 |

olen kokeillut jo niin paljon ja mitään parannusta ei tule

tällä hetkellä syön joka aamu kaurapuuroa, jossa joko leseitä tai pellavansiemenrouhetta

tätä ennen otan levolacia tyhjään vatsaan

juon vettä ja liikun

on kokeiltu luumut, syön paljon kasviksia ja kaikki leipä mitä syön on kuiturikasta

kai se on vaan sopeuduttava

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika ajoin ongelmia vatsan kanssa.

Jos maha opn päiväkausia tukossa, on mun pakko ottaa lactoberonia. Se räjäyttää pankin, mutta ainakin saa vatsan tyhjäksi.

Itse olen huomannut, että näistä on ollut apua saada vatsa kunnolla toimimaan:

- Lohikäärme-hedelmä

- Sokerin välttäminen

- Aamulla runsas aamiainen

- Kahvinjuonti

- Kunnon rääkkiliikunta, siis että tuntee kuolevansa suunnilleen

Mun maha on nykyään sellainen että on joko ummetusta tai ripulia, harvoin kuitenkaan ihan normaalissa kuosissa.

Vierailija
22/45 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessä, että niillä kuiduilla tukitte suolenne??? Kannattaisiko kokeilla (siis edes kokeilla) kuukautta ilman kuituja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä pois, maito laktoositon, ei paljon lihaa, lisää hyvää rasvaa + siemeniä+ avokadoa, juo paljon vettä ja aamulla tyhjään vatsaan kahvia. Jätä puuro ja leseet vähemmälle ja lisää kasviskuitua.

Vierailija
24/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim Movicolia.

Vierailija
25/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon syöt kalsiumia tai kalsiumia sisältäviä tuotteita? Liika kalkki ummettaa, sitä saisi saada vain alle 1000 mg vuorokaudessa.

Oletko kokeillut Laxoberonia kuurina? Eli otat 10 (nosta, jos ei tehoa, max 20 tippaa) tippaa neljän viikon ajan iltaisin, ja sitten 2 viikkoa joka toinen ilta ja sitten kaksi viikkoa joka kolmas ilta ja sitten lopetat. Idiksenä on kuurina saada suolisto toimimaan normaalisti - Laxoberon on sikäli turvallinen, ettei se laiskista suolta eikä imeydy. Kuuri lopetetaan vähitellen niin, ettei yhtäkkinen lopetus jämäytä ruuansulatusta taas betonivaihteelle.

Laxoberon saa vatsan toimimaan aamulla, kun sen illalla ottaa.

Jos nuo eivät tehoa, mene ihmeessä lääkäriin. Ummetus voi johtua monesta syystä, esim. keliakiasta.

Vierailija
26/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-harrastan liikuntaa

-syön leipää aika vähän, ja mitä syön on 100% ruista

-maito on laktoositonta

-lihaa syön vähän

-öljyä käytän ruoanlaitossa aina

-avokadoa en ole kokeillut, täytyy selvittää kuinka allergisoiva on, mulla on allergioita

-vettä juon

-kahvia olen kokeillut tyhjään vatsaankin, ei vaikutusta

-puuron jos jätän pois niin on todellinen pattitilanne sanan vasinaisessa merkityksessä

-miten lisään kasviskuitua? syön salaattia niin paljon että työpaikkaruokalassa jo pottuilevat

ap

Vierailija
27/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö kalsiumlisää ja maitoa en käytä paljoa, olen päinvastoin miettinyt saanko tarpeeksi kalsiumia

en ole kokeillut laxoberonia, kiitos, sietää kokeilla

jo olisikin paukku jos mulla olis keliakia, mun miehellä nimittäin on :D

ap

Vierailija
28/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alle 50g hiilareita päivässä.

Vierailija
29/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko vaiva ollut syntymästä asti?

Vierailija
30/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta asti, niin kauan kuin muistan

ap

Vierailija
31/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin luontaistuotekaupoista saa.

Vierailija
32/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö kalsiumlisää ja maitoa en käytä paljoa, olen päinvastoin miettinyt saanko tarpeeksi kalsiumia en ole kokeillut laxoberonia, kiitos, sietää kokeilla jo olisikin paukku jos mulla olis keliakia, mun miehellä nimittäin on :D ap

Saimme tuon kuurineuvon suolistosairauksiin perehtyneeltä lastenlääkäriltä, kun kaksivuotiaalla esikoisellamme oli ummetusta. Kuurin avulla siitä päästiin eroon - ja on tosiaan siis turvallinen kuuri aikuiselle, kun sitä voi soveltaa lapsellakin!

Keliakia tosiaan voi aiheuttaa ummetusta, meidänkin muksulta se tutkittiin, mutta ei ollut onneksi sitä.

-4-

Vierailija
33/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo keliakian oireet on tiedossa, mutta en uskoisi nyt että sitä tämä olisi

täytyy kokeilla joo!

ap

Vierailija
34/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macrogol/Movicol/Pegorion annosjauhepussit apteekista, joka päivä otat 1-2 kpl, auttoi minulla. Jos ei auta niin lisäät vielä pienoisperäruiskeet (apteekista Smartlax-pakkaus).

Lisää veden juontia entisestään.

Nämä ovat auttaneet minulla huomattavasti.

t. neurologista sairautta poteva

Vierailija
35/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ennen ummetuspotilas. en enää..

yritän juuri miettiä miksi?

nyt harrastan joogaa, pilatesta, spinningiä, pumppia.

syon enemmän 'vihreitä', vähän pastaa riisiä jne. Syon lihaa, mutta en juurikaan jauhelihaa.

Maitoa join vähemmän mutta lähes päivittäin.

En syo puuroa, mutta marjoja, jogurttia ja muroja aamulla.

Kahvia juon vähemmän kuin ennen (2 kuppia päivä).

Syon paljon vähemmän leipää kuin aikaisemmin (vaalea / tumma).

Juon enemmän viiniä kuin olutta/siideriä.

hmm..siltikään en ole varma mistä moinen ummetuksen loppuminen itselläni johtuu.

Vierailija
36/45 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sännöllisessä käytössä, koska tuntuvat auttavan atopiaan

mä taidan nyt ensi alkuun lisätä hedelmien syöntiä, vaikka otan siinä kohtaa riskin allergian suhteen, olen monelle ruoka-aineelle hiukan allerginen, ja sitten jos niitä syö montaa sekaisin niin voi ihottumat pahentua, mutta ei tämäkään vatsan pönötys hääviä ole

lakritsi on mulla ainoa konsti joka pelaa takuuvarmasti, mutta vaikka siitä tykkäänkin niin en nyt viitsisi ihan päivittäiseen ruokavalioon ottaa :)

ap

Vierailija
37/45 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan paras lääke vaivaan. Ja jakkara jalkojen alle vessassa, vaikka sellanen lasten koroke. Eräs suolihuuhteluita tekevä ammattilainen sanoi et nykyiset vessaistuimet liian korkeita ja asennosta tulee huono.

Vierailija
38/45 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsille Movicol Junior. Vaiva on osin perinnöllinen, omassa tapauksessa löytyy mummolta, äidiltäni, äitini siskoilta, minulta, tytöiltäni. Ja on alkanut jo täysimetyksen aikana lapsilla ensin harvana ulostamisena ja kiinteiden aloittamisen jälkeen selkeänä ummetuksena joka vaivasi lasta. Levolac aiheutti vain ilmavaivoja, lääkäri käski silti nostaa annoksen 3-kertaiseksi! Ei apua siitä. Lapsen ollessa 2v saimme reseptin Movicol Junioriin. Aluksi käytettiin pussi/pvä, kun se alkoi tehota määrää alettiin laskea. Movicol ei laiskista suolta. Lapsen ollessa 2v 8kk käyttö lopetettiin kokonaan. Vatsa on edelleen ajoittain kova, mutta lisääntynyt liikunta myös on tehnyt tehtävänsä ja auttaa aikuisiakin. Banaani ja mustikka ovat kiellettyjen syötävien listalla ihan kokonaan, keitettyä kananmunaa vältetään myös enimmäkseen. Säännöllinen elämänrytmi ylläpitää myös säännöllistä vatsan toimintaa.

Vierailija
39/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vhh-ruokavalio. Ja alle 50g hiilareita päivässä.

Kuitujen lisääminen vain pahensi tilannetta!

Vatsa toimii nykyisin loistavasti, kakka on sopivaa, eikä "sotke". Täytyy vain syödä tarpeeksi rasvaa, kasviksia, vihanneksia ja marjoja.

Vierailija
40/45 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan sovi pitäaikaiseen käyttöön ,sillä päästään tilanteeseen missä vatsa ei toimi ilman sitä.

minulle vi-siblin on hyvä. ei luumua-turvottaa vain samoin leseet. keitetyt ruuat sopivat´paremmin kuin raaat vihannekset tai salaatit. terveisin taas peräpukamia silti.

juon ainakin 3 litraa nesteitä. n koske vaaleaan leipään ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme