Jätin aikoinani kaverin polttarit väliin, koska ei ollut varaa maksaa
100€ kustannuksista.
Lisäksi tietenkin häälahja, jonne meni saman verran.
Kauhean kallista osallistua juhliin.
Kommentit (16)
ovat sellaiset, että rahaa kuluu paljon. Pelkäänkin nyt, että morsmaikulla on paljon persaukisia kavereita ja juhlat tulevat loppujen lopuksi mun maksettaviksi. Morsian kun ei ole sitä tyyppiä, jonka voi viedä mökille ja syöttää mansikoita ja suklaata ja pitää nyyttärit.
Lapsellista kiukuttelua jäädä pois jostakin, jos ei ole varaa. Asioista voi aina neuvotella, ne joilla on varaa, maksaa enemmän ja yksinkertaisesti he, joilla ei ole varaa maksaavat vähemmän.
Elämä on justi niin kallista, miten kalliiksi sen tekee, järjen käyttö on edelleen ilmaista ja sallittua.
ovat sellaiset, että rahaa kuluu paljon. Pelkäänkin nyt, että morsmaikulla on paljon persaukisia kavereita ja juhlat tulevat loppujen lopuksi mun maksettaviksi. Morsian kun ei ole sitä tyyppiä, jonka voi viedä mökille ja syöttää mansikoita ja suklaata ja pitää nyyttärit.
Näin olen nähnyt käyvän näissä kalliissa polttareissa käyvän.
Turha vinkua, että joudut ite maksamaan jos kerran ite oot ne polttarit suunnitellutkin. Se nyt on voivoi jos morsian on joku hienohelma jolle ei muu kuin luksus kelpaa, jos kavereilla ei vaan ole varaa.
Itse hinta oli 150e. Siihen päälle olisi tullut vielä omat matkat (100e), ruuat, juomat ja majoitus. Juu ei kiitos. Ei niitä kotihoidontuesta makseltu sillon. Nytkään en menisi,vaikka töissä taas olen, paljon saivat rahaa kulumaan vaikkei ohjelmaa juuri ollut.
tuolla periaatteella minä jättäisin kaikki polttarit väliin. Se, että minulla on tilillä rahaa enemmän kuin jollain muulla, ei mielestäni ole syy maksella toisten osallistumisia. En kylve rahassa, olen hoitovapaalla ja elän tulojen mukaan, miksi kuvitellaan, että joku haluaisi maksaa toisten puolesta, jos tuhlaavat rahansa johonkin muuhun? Jos ei ole rahaa, niin ei osallistu. Jos kaikki kaverit on köyhiä, niin vaativa morsian maksaa itse polttarikulunsa. Ei voi odottaa että opiskelijat tms. maksavat 100e polttareista, matkat, yöpymiset ym.
myös polttareihin joiden kustannus olisi tullut henkiä kohti oleen noin 150 euroa. Ilmoitin kaasolle, etten osallistu sillä mielestäni hinta oli kohtuuton. Tämän viestini jälkeen alkoi tulla myös muilta peruutuksia, kuka milläkin verukkeella.
Lopulta otin yhteyttä sulhaseen jonka kautta kaaso sai kuulla peruneiden oikean syyn ja polttarit saatiin oikeisiin mittasuhteisiin.
Itse morsian oli aikamoinen nirppanokka, mutta kaaso erittäin varakas hienostelija joka ei ilmeisesti ymmärtänyt että me muut ollaan tavallisia palkasaajia.
Jätin parhaan ystäväni polttarit väliin, koska ne järjestettiin paikkakunnalla, jolle ei itse morsiamella ollut mitään siteitä. Kaasoista 2 asui siellä. Matkakulut olisivat olleet yksistään 50€. Lisäksi polttarimaksu oli 50€ tienoilla, eikä sisältänyt omia ruokia tai juomia tai yöpymistä tietenkään.
Olin opiskelija, kuten suuri osa kutsutuista. Aika moni jätti menemättä.
Minua on surettanut etten päässyt ystäväni juhliin, mutta ei vaan ollut varaa :-(
Törkeää, että joku haluaa käyttää rahansa mieluummin johonkin muuhun ja ei sitten osallistu samalla summalla. (opiskelu=sijoitus tulevaan, asuntovelka=sijoitus asuntoon, vanhempainvapaa=sijoitus lapseen)
Ihmettelen ystäviä, jotka ei viitsi kunnon polttareita järjestää. Me ollaan järjestetty kaikille. Mun polttareissa matkoihin mun paikkakunnalle kului suurimmalta osalta 50 euroa. Yöpymiseen 50 euroa. Sitten ne tarjosivat mulla carting-ajoa ja ravintolalounaan. Yhteensä he joutuivat maksamaan ehkä noin 200 euroa. Ihan kohtuu hinta.
Monihan ei enää asu synnyinpaikkakunnallaan, joten matka- ja yöpymiskustannuksia tulee.
Siihen kannattaa varautua jos järkkää ökypolttareita. Valtaosalla kipukynnys on 50€.
halunnut polttareita ollenkaan. Ilmoitin hyvissä ajoin, että ei tarvitse järjestää, ja perimmäinen syy jo vain ja ainoastaan sen, että en voisi nauttia juhlista jos tiedän, että jotkut ovat joutuneet omasta pussistaan sen illan kustantamaan, varsinkin kun tiedän, että kaikilla ei sitä rahaa ole. Jos olisi ollut hyvässä ammatissa olevia ystäviä, niin mikäs siinä, sitte olisi ollut tosi kivaa saada polttarit! Mutta jos kavereilla ei ole rahaa, niin ei silloin morsiamen pidä mennä toivomaan polttareita.
Ainakin miesten puolella 100-150 egee on ihan normaali kustannus, jos käydään vaikka ajelemassa jollain radalla tai otetaan erä splättistä tms. Mutta niissä polttareissa, joissa itse olen ollut mukana on porukalla keskusteltu, että mikä olisi mahdollinen budjetti ja sitten suunniteltu toiminta sen mukaan.
Mutta jos ei ole varaa mennä mukaan, niin eikös sitä voi sanoa suoraan. Ai niin, eihän naiset osaa mitään sanoa suoraan ;)
jouduin kerran aika kiusalliseen tilanteeseen polttareiden kanssa. Itse olin tuolloin vielä opiskelija ja pienillä tuilla kitkuttelin makaronia syöden. Kaaso ja muutama muu morsiammen lähiystävä olivat jo työelämässä ja hyväpalkkaisia. Oli mm. asianajajaa jne.
Koin todella nolona, että minun olisi pitänyt heidän edessään alkaa kertomaan huonosta rahatilanteestani, joten keksin tekosyyn miksi en pääse. Silti tuli vielä viestiä, että jos haluan osallistua kustannuksiin niin tilinumero on xxxx.
Itse häälahja ja häihin meneminenkin meinasivat kaataa talouteni. Polttareihin ei todellakaan olisi ollut varaa ainakaan sillä budjetilla.
Nk. kaasoni järjesti väkisin polttareita mulle, vaikka ilmotin ettei kiitos tämä morsian tahdo. Osasyy juuri tuo rahapolitiikka, sillä mielestäni on aivan turhaa heittää rahaa hukkaan yhden ehtoon/päivän takia.
halunnut polttareita ollenkaan. Ilmoitin hyvissä ajoin, että ei tarvitse järjestää, ja perimmäinen syy jo vain ja ainoastaan sen, että en voisi nauttia juhlista jos tiedän, että jotkut ovat joutuneet omasta pussistaan sen illan kustantamaan, varsinkin kun tiedän, että kaikilla ei sitä rahaa ole. Jos olisi ollut hyvässä ammatissa olevia ystäviä, niin mikäs siinä, sitte olisi ollut tosi kivaa saada polttarit! Mutta jos kavereilla ei ole rahaa, niin ei silloin morsiamen pidä mennä toivomaan polttareita.
Minullakin oli polttarit, ja hauskaa oli, mutta mitään valtavia kustannuksia siitä ei tullut polttarilaisille. Eli käytiin yhdessä syömässä kivassa mutta suht. edullisessa ravintolassa, tehtiin siellä tehtäviä ja oli paljon hauskaa yhdessäoloa.
Enemmänkin kaverit olivat panostaneet hauskoihin leikkeihin missä ei ollut mitään suuria kustannuksia vaan enemmän kekseliäisyyttä.
Matkakustannuksia kertyi korkeintaan seutulipun hinta + omat ruuat ravintolassa ja osuus minun ruuasta ravintolassa (olisko ollut muutaman euro per henkilö, kun mukana oli n. 10 ystävää).
Minusta pääasia polttareissa on että on vielä kerran kunnolla hauskaa tyttökavereiden seurassa.
50 olis mulle aika ehdoton raja jonka polttareista olisin valmis maksamaan