Homojen rakkaus kielletty Raamatussa??
Tässä ei ole tarkoitus keskustella vaaleista tai Haavistosta vaan homoudesta ja Raamatun käsityksestä siihen.
Olen nähnyt ne jakeet joissa tuomitaan seksi samaa sukupuolta olevien kanssa. Mutta onko kyse siinä rakkaudesta? Vai raiskauksista? Tai jostain muusta?
Miten Jumalamme joka loi ihmisen omaksi kuvakseen voi olla rakkautta vastaan? Missä tarkalleen Raamatussa kielletään homojen välinen RAKKAUS?
Kommentit (47)
ajatukset tuntemukset ovat saaneet aikaan? Otappa historiikin kirja kauniisti käteesi ja ala tavata.
Julmia sotia, hylättyjä lapsia, perhe-elämän romahtaminen, riitoja, köyhyyttä, tappeluita, vihaa, vihaa, vihaa, kansallismielisyyttä, raha, raha, rasismia, avioeroja, pakolaisia, ihmiskauppaa....
Ja älä nyt ala puhumaan Vanhan Testamentin sodista koska Jumala valtuutti Israelilaiset hävittämään nämä julmat pakanakansat. Miksi? Siksi, että ne poltti mm. omia pikkulapsiaan elävinä Molokille ja muille pakanajumalille ja kaikkea muuta mukavaa!
Jopa tutkijat ihmettelivät kaivauksia tehdessään kun löysivät näitä pikkulasten ruumiskerroksia miksei Jumala hävittänyt näitä julmia kansoja aiemmin!!
väitetään, että uskovaiset vihaavat homoja, eikä näille riitä "sitä lähimmäisenrakkautta".
En minä homoja vihaa, vaikka uskovainen olenkin ja pidän esim. homosuhteessa elämistä syntinä. Mulla on jopa muutama homotuttukin, mukavia, fiksuja tyyppejä. Yksi näistä on käynyt meillä kylässäkin, kahvitkin oon aina keittäny ja mukavia ollaan juteltu. (oon mä tästä täällä jo joskus aiemminkin kertonut, tylsää toistaa itseään kerrasta toiseen...)
Ei se lähimmäisenrakkaus tarkoita kuitenkaan sitä, että hyväksytään ihan kaikki, mitä joku tekee. En mä hyväksy kaikkea mitä omat lapsenikaan tekevät, (ja silti tietysti rakastan heitä) enkä hyväksyisi sitä, jos heistä "tulisi" homoja/lesboja, mutta silti rakastaisin heitä. Rakastaisin heitä sellaisina ihmisinä, kuin he ovat. Ovathan homotkin paljon muuta kuin seksuaalisuutensa, samoin kuin heterotkin ovat paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa.
Raamatusta löytyy paljonkin kohtia, joissa tulee ilmi, ettei homoseksuaalisuus ole sellaista, jonka Jumala on tarkoittanut. Vaikka sitä kuinka rakkaudella puolusteltaisiin.
Raamattu ei ole kevyttä luettavaa, eikä se tyydy vain silittelemään meidän ihmisten päitä ja nyökyttelemään hyväksyntää kaikelle mitä päätämme tehdä.
Suosittelen silti lämpimästi lukemaan sitä itse :)
Tuo on kyllä ihan hirvittävää paskaa. On ihan totta että raamattu ei kiellä kahden miehen välistä rakkautta....mutta se kieltää seksi syntinä.
Eli toisinsanoen voit rakastaa toista miestä, mutta et harrastaa seksiä.
Se jos mikä on minusta puhdasta vittuilua.
Kirjoittamasi teksti oli juuri sitä tekopyhää paskaa jota etenkin kirkko suoltaa. "Minullakin on homokavereita, homot on oikein kivoja ihmisiä eikä minulla ole mitään niitä vastaan". MUTTA et hyväksyisi lastasi jos hän olisi homo... rakastaisit mutta en hyväksyisi. MITÄÄH
pointti on että ensin oli tiukka laki, Jumala näki ettei ihmiset kykene siihen. Tuli Jumalan armo "taivaaseen pääsy " Jeesuksen muodossa.
pointti on siis että ihminen rikkoessaan kyllä ansaitsisi sen esim. kivityksen mitä vt:ssa, syntiä tehdessään mutta Jeesus on tullut sovittamaan synnit ja sen vuoksi meidän ei tarvitse enää sovittaa syntejämme.
jos me rakastamme Jeesusta ja täten siis Jeesus asuu sydämessämme emmekä enää elä kuten aiemmin, pyrimme parempaan niin synnit sovitetaan sitä kautta.
Kivitystä ei ole, mutta lopullinen tuomio on Jumalalla kun kuolemme täältä pois.
Koska vanha testamentti kuvaa sitä aikaa ja sitä ettei jeesusta vielä ollut, Jeesus kumosi lain jota paljon vanhassa testamentissa on. VT on myös kulttuurinen ajankuvaus.
Tämä on juuri se iso ero luterilaisissa ja esim. hellareissa verrttuna vaikkapa juutalaisiin, joille VT on tärkeä "oppikirja" täynnä lakia. Sillä he kieltävät Jeesuksen ja täten UT:n opetukset.
ottavat kirjaimellisesti ne asiat jotka heille sopii ja toiset jättävät huomioimatta.
Siellä on vanha testamentti täynnä ihmisten kivityksiä ja muita hirveyksiä.
Miksi näitä ei vaadita suoritettavan nykypäivänä mutta toisia ohjeita kyllä?
Luuletko ettei Jumala ole muutu maailman mukana?
Mutta miksi osa vanhasta testamentistä on OK ja toinen osa ei. 10 käskyä on ihan OK ja se on vanhassa testamentissa. Miksi se ylipäätään edes on raamatussa vielä jos se on täyttä tuubaa.
niin, en minä sitä sanonutkaan etteikö raamatulla olisi väärin hallittu kansaa eteenkin katolisen kirkona toimesta. Se että ihminen on käyttänyt sitä väärin on tuomittavaa, mutta ei tee Jumalasta sen huonompaa. Kyllähän vielä nykyäänkin syntyy lahkoja, jotka pohjaavat jotenkin raamattuun, mutta tekevät väärin ja ohjaavat harhaan.
Siksi parasta on tutkia asiaa itse lukemalla raamattua ja sydämessään pohtien.
ajatukset tuntemukset ovat saaneet aikaan? Otappa historiikin kirja kauniisti käteesi ja ala tavata.
Julmia sotia, hylättyjä lapsia, perhe-elämän romahtaminen, riitoja, köyhyyttä, tappeluita, vihaa, vihaa, vihaa, kansallismielisyyttä, raha, raha, rasismia, avioeroja, pakolaisia, ihmiskauppaa....
Ja älä nyt ala puhumaan Vanhan Testamentin sodista koska Jumala valtuutti Israelilaiset hävittämään nämä julmat pakanakansat. Miksi? Siksi, että ne poltti mm. omia pikkulapsiaan elävinä Molokille ja muille pakanajumalille ja kaikkea muuta mukavaa!
Jopa tutkijat ihmettelivät kaivauksia tehdessään kun löysivät näitä pikkulasten ruumiskerroksia miksei Jumala hävittänyt näitä julmia kansoja aiemmin!!
pointti on että ensin oli tiukka laki, Jumala näki ettei ihmiset kykene siihen. Tuli Jumalan armo "taivaaseen pääsy " Jeesuksen muodossa.
pointti on siis että ihminen rikkoessaan kyllä ansaitsisi sen esim. kivityksen mitä vt:ssa, syntiä tehdessään mutta Jeesus on tullut sovittamaan synnit ja sen vuoksi meidän ei tarvitse enää sovittaa syntejämme.
jos me rakastamme Jeesusta ja täten siis Jeesus asuu sydämessämme emmekä enää elä kuten aiemmin, pyrimme parempaan niin synnit sovitetaan sitä kautta.Kivitystä ei ole, mutta lopullinen tuomio on Jumalalla kun kuolemme täältä pois.
Koska vanha testamentti kuvaa sitä aikaa ja sitä ettei jeesusta vielä ollut, Jeesus kumosi lain jota paljon vanhassa testamentissa on. VT on myös kulttuurinen ajankuvaus.
Tämä on juuri se iso ero luterilaisissa ja esim. hellareissa verrttuna vaikkapa juutalaisiin, joille VT on tärkeä "oppikirja" täynnä lakia. Sillä he kieltävät Jeesuksen ja täten UT:n opetukset.
ottavat kirjaimellisesti ne asiat jotka heille sopii ja toiset jättävät huomioimatta.
Siellä on vanha testamentti täynnä ihmisten kivityksiä ja muita hirveyksiä.
Miksi näitä ei vaadita suoritettavan nykypäivänä mutta toisia ohjeita kyllä?
Luuletko ettei Jumala ole muutu maailman mukana?
Mutta miksi osa vanhasta testamentistä on OK ja toinen osa ei. 10 käskyä on ihan OK ja se on vanhassa testamentissa. Miksi se ylipäätään edes on raamatussa vielä jos se on täyttä tuubaa.
Alright...eli sä voit ihan vapaasti vaan valita sieltä raamatusta ne kivat jutut ja jättää ne epämukavat sivuun. Kauheen kiva.
Et voi hyväksyä Raamatun kantaa vaikka sulle kuinka sitä perusteltaisiin. Lopeta siis, koska se on sulle tyhjänpäiväistä.
Vai onko sulla kuitenkin pieni pelko jossain entäs jos sittenkin on Jumala jossakin ja puuttuu maan asioihin?
Mä en ainakaan jauha sun kanssa tätä asiaa.
toivottavasti edes jotain valaisin uskosta/raamatusta
terveisin nro 26 ja 27
väitetään, että uskovaiset vihaavat homoja, eikä näille riitä "sitä lähimmäisenrakkautta".
En minä homoja vihaa, vaikka uskovainen olenkin ja pidän esim. homosuhteessa elämistä syntinä. Mulla on jopa muutama homotuttukin, mukavia, fiksuja tyyppejä. Yksi näistä on käynyt meillä kylässäkin, kahvitkin oon aina keittäny ja mukavia ollaan juteltu. (oon mä tästä täällä jo joskus aiemminkin kertonut, tylsää toistaa itseään kerrasta toiseen...)
Ei se lähimmäisenrakkaus tarkoita kuitenkaan sitä, että hyväksytään ihan kaikki, mitä joku tekee. En mä hyväksy kaikkea mitä omat lapsenikaan tekevät, (ja silti tietysti rakastan heitä) enkä hyväksyisi sitä, jos heistä "tulisi" homoja/lesboja, mutta silti rakastaisin heitä. Rakastaisin heitä sellaisina ihmisinä, kuin he ovat. Ovathan homotkin paljon muuta kuin seksuaalisuutensa, samoin kuin heterotkin ovat paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa.
Raamatusta löytyy paljonkin kohtia, joissa tulee ilmi, ettei homoseksuaalisuus ole sellaista, jonka Jumala on tarkoittanut. Vaikka sitä kuinka rakkaudella puolusteltaisiin.
Raamattu ei ole kevyttä luettavaa, eikä se tyydy vain silittelemään meidän ihmisten päitä ja nyökyttelemään hyväksyntää kaikelle mitä päätämme tehdä.
Suosittelen silti lämpimästi lukemaan sitä itse :)
Tuo on kyllä ihan hirvittävää paskaa. On ihan totta että raamattu ei kiellä kahden miehen välistä rakkautta....mutta se kieltää seksi syntinä.
Eli toisinsanoen voit rakastaa toista miestä, mutta et harrastaa seksiä.
Se jos mikä on minusta puhdasta vittuilua.
Kirjoittamasi teksti oli juuri sitä tekopyhää paskaa jota etenkin kirkko suoltaa. "Minullakin on homokavereita, homot on oikein kivoja ihmisiä eikä minulla ole mitään niitä vastaan". MUTTA et hyväksyisi lastasi jos hän olisi homo... rakastaisit mutta en hyväksyisi. MITÄÄH
Missä sanoin, etten hyväksyisi lastani, jos hän olisi homo? En hyväksyisi hänen homouttaan, mutta hyväksyisin hänet ihmisenä, tietysti.
Mun mielestä ihminen on muutakin kuin seksuaalisuutensa. Eikö susta muka?
Jos sulla on omia lapsia, niin mietipä vaikka sen kautta, että jos lapsesi tekee jotain, joka on kiellettyä ja jota et hyväksy, niin kiellätkö siinä samassa hyväksyntäsi KOKO lapseltasi ihmisenä? Tuskin.
Eli jos lapsistani tulisi homoja, rakastaisin tietysti heitä niinkuin ennenkin. Mutta en hyväksyisi homouttaan. Sanoisin, että uskon sen olevan Jumalan tahdon vastaista.
Mutta muuten asia ei minulle kuuluisi, toki varmaan rukoilisin lapseni puolesta ja toivoisin hänen "parantuvan" homoudestaan tai pystyvän elää ilman sen toteuttamista, mutta en mä häntä hylkäisi. Yhä olisi rakas lapseni, tervetullut kotiini ja tekisin mitä vaan hänen puolestaan.
Jumala on suvaitsevainen ja rakastaa meitä kaikkia ja me ihmiset saamme rakastaa toisiamme, myös samaa sukupuolta olevia.
Jumala on suvaitsevainen ja rakastaa meitä kaikkia ja me ihmiset saamme rakastaa toisiamme, myös samaa sukupuolta olevia.
no toi on vain sun oma kehitelmä Jumalasta, johon haluat uskoa.
ja kirjoitusta.
Minun Jumalani ei ole pelko tai viha. Hän on rakkaus , anteeksiantava, suvaitsevaisuus ja rauha.
Muut ominaisuudet liitän vastapuoleen.
Ja kukaan meistä ihmisistä ei voi tuomita toista ihmistä Jumalan nimissä!
ja kirjoitusta.
Minun Jumalani ei ole pelko tai viha. Hän on rakkaus , anteeksiantava, suvaitsevaisuus ja rauha.
Muut ominaisuudet liitän vastapuoleen.
Ja kukaan meistä ihmisistä ei voi tuomita toista ihmistä Jumalan nimissä!
AAMEN.
että juutalaisten ei tarvitse uskoa Jeesukseen, ja silti he pääsevät taivaaseen.
no jos olisit lukenut Raamattua, olisit huomannut, että näinhän asia ei ole. Taivaaseen pääsee uskomalla Jeesukseen ja tämä koskee myös juutalaisia. suuri osa juutalaisista päätyy kadotukseen, koska eivät usko Jeesukseen.
Uskovainen, mikäli on armollinen sellainen ei vihaa eikä tuomitse ihmisiä vaikka he olisivat homoja, en ainakaan minä. Ei raamattu opeta vihaamaan homoja yhtään enempää kuin ketään muutakaan. Raamattu sanoo kuitenkin että homous on synti mutta ei käske vihaamaan heitä.Jumala rakastaa kaikkia homot mukaan lukien mutta heidän tekonsa ovat jumalalle kauhistus. Hän voi auttaa homoa siinä missä ketä tahansa muutakin, täytyy ottaa Jeesus vastaan elämäänsä ja hän voi muuttaa ihmisen mieleisekseen kaikin tavoin, emme itse pysty itseämme muuttamaan monessakaan asiassa jumala pystyy. Langennutkin saa armon kun pyytää anteeksi eikä jää tahallaan elämään synnissä. Ei homo ole sen syntisempi kuin se joka elää sinkkuna ja harrastaa heteroseksiä milloin kenenkin kanssa sitoutumatta. Pitää pyytää Jeesusta elämäänsä ja auttamaan niin että voi elää hänen tahtonsa mukaan. Kaikki on armoa ja kaiken saa anteeksi mutta pitää nöyrtyä jumalan tahdon mukaan elämään jotta perisi iankaikkisen elämän.
että juutalaisten ei tarvitse uskoa Jeesukseen, ja silti he pääsevät taivaaseen.
no jos olisit lukenut Raamattua, olisit huomannut, että näinhän asia ei ole. Taivaaseen pääsee uskomalla Jeesukseen ja tämä koskee myös juutalaisia. suuri osa juutalaisista päätyy kadotukseen, koska eivät usko Jeesukseen.
Vain usko Jeesukseen vie perille. Juutalaiset eivät voi periä iankaikkista elämää lain noudattamisen avulla koska kukaan ei täysin lakia pysty täyttämään, vain Jeesus teki sen. Hänen tekoinaan me voimme täyttää lain ja pelastua, ei muuten. Kaikki on armoa mikä ei kuitenkaan oikeuta elämään tahallaan synnissä. Jokainen lankeaa jossain asiassa ei ole yhtään täydellistä uskovaa mutta lankeemukset saa anteeksi kun ei tahallaan synnissä elä.
Rakastaa saa samaa sukupuolta olevaa, tottakai! On ihan eri asia rakastaa ystävää vilpittömästi ja sydämestään kuin että siihen aina sotketaan seksi. Jumalan suunnitelma on aina ollut miehen ja naisen välinen seksi muita jumala ei hyväksy, siksi sukupuoliyhteys kahden samaa sukupuolta olevan välillä on aina syntiä. Ei jumala vihaa homoja vaan haluaa auttaa elämään tahtonsa mukaan. Homoja ei saa vihata, se on synti mutta homous itsessään ei ole jumalan tahdon mukainen asia, se on sanottava ettei kukaan eksyisi luulemaan että se on ok. Ei Daavid ja Joonatan homostelleet eikä Ruut ja Noomi lesboilleet, se on valhetta jota jotkut homomieliset levittävät.
joka päivää joku kysyy tätä tällä palstalla
Homoseksin miettiminen taitaa olla uskovaisten suosituimpia iltapuhteita. Sen sijaan ketään ei kiinosta miettiä esim. sitä, että milloin uskovaiset aloittaa sen kampanjan jossa vaaditaan ihmisiä olemaan eroamatta ja jos on pakko erota, niin se on sitten elämänpituinen selibaatti.
Ketä kiinnostaa niin paljon länsimaissa vähitellen hiipuva paimentolaistaruihin perustuva uskonto? Siis meinaan, että uskontojen tutkimus on jees, mutta ei kai kukaan täysijärkinen enää mieti mikä Jumalalle on ok ja mikä ei? Väkivalloin on kristinusko tännekin tuotu, ei sellainen voi menestyä. Kristinusko on täällä menestyksellisesti kesytetty ja nyt siitä ollaan vähitellen pääsemässä erilleen. Jospa suomalainen kulttuuri sitten vihdoin nousisi taas kukoistukseen?
Sillä päästäis näppärästi homppeleista eroon. Samaan tyyliin ku aikanaan saamelaisista jotka ei kääntyneet kristityiksi.