Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homojen rakkaus kielletty Raamatussa??

Vierailija
24.01.2012 |

Tässä ei ole tarkoitus keskustella vaaleista tai Haavistosta vaan homoudesta ja Raamatun käsityksestä siihen.

Olen nähnyt ne jakeet joissa tuomitaan seksi samaa sukupuolta olevien kanssa. Mutta onko kyse siinä rakkaudesta? Vai raiskauksista? Tai jostain muusta?

Miten Jumalamme joka loi ihmisen omaksi kuvakseen voi olla rakkautta vastaan? Missä tarkalleen Raamatussa kielletään homojen välinen RAKKAUS?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se menny niin että pojat saa tykätä pojista mutta ei saa olla "silleen".

Eli on ihan OK tykätä pojista jos sitä katuu päivittäin ihan homona ja vihaa itseään sen takia. JA muistaa pitää ne housut jalassa. "Ei pidä sinun miehenä toista miestä pissavehkeellä sohiman...tai saatana tulee ja syö sinut". Jotain tohon suuntaan

Vierailija
2/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu homouteen... silloin ollaan suoraan seuraava saatanasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta äläkä laita omaa kysymystäsi tänne kun se on jo kysytty.

Monia asioita tässä maailmassa on vedetty kieroon tai puettu erilaiseen muotoon: susi lampaan vaatteessa juttu.

Jumala loi naisen ja miehen olemaan yhdessä.

raamatussa sanotaan mm. että mies joka yhtyy mieheen on herralle kauhistus.

Ari Puonti (ns.ex homo) evankelista

http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&view=article&id=715…

Vierailija
4/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletään rakkaus homojen kesken? Missä kielletään homot? Eläimissä on paljon homoja...

Kun Jumala on kaiken luonut ja on erehtymätön niin miten tällainen "virhe" on Hänelle tullut?

Kukaan ei näemmä osaa vastata...

Vierailija
5/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

evankelistan kirjoituksia....

Vierailija
6/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletään homojen välinen seksi. Onko tuo nyt niin kauheen vaikeeta tajuta. Samoin siellä kielletään naimattomien välinen seksi. Seksi kuuluu siis VAIN avioliittoon.

Eikä Jumala luonut homoja. Kun Jumala loi ihmiset olivat he täydellisiä miehiä ja naisia ja heidän oli siis tarkoitus yhtyä ja LISÄÄNTYÄ!

Saahan sitä spekuloida vaikka kuinka tätä juttua mutta mitä se kannattaa?

Vierailija
7/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetään, että uskovaiset vihaavat homoja, eikä näille riitä "sitä lähimmäisenrakkautta".

En minä homoja vihaa, vaikka uskovainen olenkin ja pidän esim. homosuhteessa elämistä syntinä. Mulla on jopa muutama homotuttukin, mukavia, fiksuja tyyppejä. Yksi näistä on käynyt meillä kylässäkin, kahvitkin oon aina keittäny ja mukavia ollaan juteltu. (oon mä tästä täällä jo joskus aiemminkin kertonut, tylsää toistaa itseään kerrasta toiseen...)

Ei se lähimmäisenrakkaus tarkoita kuitenkaan sitä, että hyväksytään ihan kaikki, mitä joku tekee. En mä hyväksy kaikkea mitä omat lapsenikaan tekevät, (ja silti tietysti rakastan heitä) enkä hyväksyisi sitä, jos heistä "tulisi" homoja/lesboja, mutta silti rakastaisin heitä. Rakastaisin heitä sellaisina ihmisinä, kuin he ovat. Ovathan homotkin paljon muuta kuin seksuaalisuutensa, samoin kuin heterotkin ovat paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa.

Raamatusta löytyy paljonkin kohtia, joissa tulee ilmi, ettei homoseksuaalisuus ole sellaista, jonka Jumala on tarkoittanut. Vaikka sitä kuinka rakkaudella puolusteltaisiin.

Raamattu ei ole kevyttä luettavaa, eikä se tyydy vain silittelemään meidän ihmisten päitä ja nyökyttelemään hyväksyntää kaikelle mitä päätämme tehdä.

Suosittelen silti lämpimästi lukemaan sitä itse :)

Vierailija
8/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä raamatun tekstistä saa tietenkin ihan kivan kun sitä aikansa pyörittelee ja vääntää ja kääntää.

Se vaan on kuitenkin hauskaa todeta miten se toisten alistaminen ja epätasa-arvo on onnistuttu muuttamaan rakkauden sanomaksi

Mutta siis onhan se tosin totta että sellanen tuhansia vuosia vanha homeinen kirja on nykypäivänä parempi moraalin lähde kuin ihmisen omat ajatukset ja tuntemukset

Vierailija
9/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiaan ihan siinä missä muitakin lähimmäisiään. Seksi siellä Raamatussa kielletään (mikä tietysti yleensä romanttiseen rakkauteen homojen välillä liittyy).

Vierailija
10/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä useampi paikka sekä VT että UT, mutta esimerkiksi:

1.korinttilainen 6 luku jossa paavali puhuu transuista ja miehistä, prosituoiduista, valehtelijoista jne hän laittaa kaikki samaan kategoriaan ja julistaa "tälläisiä jotkut olivat teistä, mutta nyt Jeesus on tullut teidän sydämiinne bla bla ja siis tämmöinen elämä tulisi olla takana päin.

Kuunnelkaa Ari puonti! linkki yllä.

kielletään rakkaus homojen kesken? Missä kielletään homot? Eläimissä on paljon homoja...

Kun Jumala on kaiken luonut ja on erehtymätön niin miten tällainen "virhe" on Hänelle tullut?

Kukaan ei näemmä osaa vastata...

Vierailija
11/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetään, että uskovaiset vihaavat homoja, eikä näille riitä "sitä lähimmäisenrakkautta".

En minä homoja vihaa, vaikka uskovainen olenkin ja pidän esim. homosuhteessa elämistä syntinä. Mulla on jopa muutama homotuttukin, mukavia, fiksuja tyyppejä. Yksi näistä on käynyt meillä kylässäkin, kahvitkin oon aina keittäny ja mukavia ollaan juteltu. (oon mä tästä täällä jo joskus aiemminkin kertonut, tylsää toistaa itseään kerrasta toiseen...)

Ei se lähimmäisenrakkaus tarkoita kuitenkaan sitä, että hyväksytään ihan kaikki, mitä joku tekee. En mä hyväksy kaikkea mitä omat lapsenikaan tekevät, (ja silti tietysti rakastan heitä) enkä hyväksyisi sitä, jos heistä "tulisi" homoja/lesboja, mutta silti rakastaisin heitä. Rakastaisin heitä sellaisina ihmisinä, kuin he ovat. Ovathan homotkin paljon muuta kuin seksuaalisuutensa, samoin kuin heterotkin ovat paljon muutakin kuin seksuaalisuutensa.

Raamatusta löytyy paljonkin kohtia, joissa tulee ilmi, ettei homoseksuaalisuus ole sellaista, jonka Jumala on tarkoittanut. Vaikka sitä kuinka rakkaudella puolusteltaisiin.

Raamattu ei ole kevyttä luettavaa, eikä se tyydy vain silittelemään meidän ihmisten päitä ja nyökyttelemään hyväksyntää kaikelle mitä päätämme tehdä.

Tuo on kyllä ihan hirvittävää paskaa. On ihan totta että raamattu ei kiellä kahden miehen välistä rakkautta....mutta se kieltää seksi syntinä.

Eli toisinsanoen voit rakastaa toista miestä, mutta et harrastaa seksiä.

Se jos mikä on minusta puhdasta vittuilua.

Vierailija
12/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

evankelistan kirjoituksia....

Ari Puonti ei ensinnäkään ole Nobody vaikka sinä häntä et tuntisikaan ja on erittäin hyvä, lempeä ihminen, joka ei tuossakaan linkissä (joka on kuunnelma ei luettava jos edes klikkasit) tuomitse, koettaa valaista asiaa.

Vierailija
13/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomalaisille 1 ja 2 luku sekä 1 Korinttilaisille 6: 9-11

Vierailija
15/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ihan hirvittävää paskaa. On ihan totta että raamattu ei kiellä kahden miehen välistä rakkautta....mutta se kieltää seksi syntinä.

Eli toisinsanoen voit rakastaa toista miestä, mutta et harrastaa seksiä.

Se jos mikä on minusta puhdasta vittuilua.

Vierailija
16/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat kirjaimellisesti ne asiat jotka heille sopii ja toiset jättävät huomioimatta.

Siellä on vanha testamentti täynnä ihmisten kivityksiä ja muita hirveyksiä.

Miksi näitä ei vaadita suoritettavan nykypäivänä mutta toisia ohjeita kyllä?

Luuletko ettei Jumala ole muutu maailman mukana?

Vierailija
17/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanha testamentti kuvaa sitä aikaa ja sitä ettei jeesusta vielä ollut, Jeesus kumosi lain jota paljon vanhassa testamentissa on. VT on myös kulttuurinen ajankuvaus.

Tämä on juuri se iso ero luterilaisissa ja esim. hellareissa verrttuna vaikkapa juutalaisiin, joille VT on tärkeä "oppikirja" täynnä lakia. Sillä he kieltävät Jeesuksen ja täten UT:n opetukset.

ottavat kirjaimellisesti ne asiat jotka heille sopii ja toiset jättävät huomioimatta.

Vierailija
18/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia asioita tässä maailmassa on vedetty kieroon tai puettu erilaiseen muotoon: susi lampaan vaatteessa juttu.

<a href="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&view=article&id=715…" alt="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&view=article&id=715…">http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&view=article&id=715…;

Eli sinun mielestäsi on objektiivista vaikkapa kysellä kirkon ovella sunnuntaijumalanpalvelukseen osallistujilta, että "uskotko Jumalaan"? Mitä veikkaisit suurimman osan vastaavan? Ihan sama kuin kysyisit kokoomuksen vaaliteltassa, että "pitäisikö yrittäjyyttä mielestäsi tukea"? Tai kysyt jossain Sambiassa savimajan edessä riisitautiselta lapselta, että "pitäisikö maasi hallituksen mielestäsi panostaa sosiaaliseen hyvinvointiin"?

Ymmärrätkö lainkaan miten hölmöä on, kun uskovaiset viittaavat ihmisten satojen vuosien aikana kyhäilemään Raamattuun kertoessaan sen olevan aukoton todiste Jumalan olemassaolosta? Koska siellä sanotaan, että "Jeesus on Jumalan poika", niin se todistaa kristinuskon olevan totta? MITEN NIIN TODISTAA? PERUSTELE!

Voi vittu sentään tuota yksinkertaista maailmankatsomusta!

Vierailija
19/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanha testamentti kuvaa sitä aikaa ja sitä ettei jeesusta vielä ollut, Jeesus kumosi lain jota paljon vanhassa testamentissa on. VT on myös kulttuurinen ajankuvaus.

Tämä on juuri se iso ero luterilaisissa ja esim. hellareissa verrttuna vaikkapa juutalaisiin, joille VT on tärkeä "oppikirja" täynnä lakia. Sillä he kieltävät Jeesuksen ja täten UT:n opetukset.

eivätkä usko Jeesukseen (jonka myös murhasivat), koska he ovat "luvattu kansa" ja siten aina laupiaan Jumalan erityissuojelussa? Juutalaiset menevät taivaaseen, vaikka eivät usko Jeesukseen Jumalan poikana, mutta muut, jotka eivät usko samaan, menevät laupiaan ja kaikkia rakastavan Jumalan lähettäminä ikuisesti kärsimään helvetin lieskoissa?

Voi jumalauta mitä logiikkaa.

Vierailija
20/47 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Jos ihminen tietää omakohtaisesti mistä se puhuu, niin kyllä se parempi on kuin että sosiaalivirkailija puhuu alkoholismista jos ei edes tiedä mistä puhuu.

Haluaisit että kysyisin siis sinulta mitä mieltä olet, jotta saisin rehellisen ja puolueettoman vastauksen ja onmce again, et edes tiedä mitä hän tässä puhuu!!!!!?????!!

&lt;a href="<a href="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…" alt="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…">http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…;" alt="<a href="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…" alt="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…">http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…;"&gt;<a href="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…;" alt="http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…;">http://www.avaimia.net/index.php?option=com_content&amp;view=article&am…;

Eli sinun mielestäsi on objektiivista vaikkapa kysellä kirkon ovella sunnuntaijumalanpalvelukseen osallistujilta, että "uskotko Jumalaan"? Mitä veikkaisit suurimman osan vastaavan? Ihan sama kuin kysyisit kokoomuksen vaaliteltassa, että "pitäisikö yrittäjyyttä mielestäsi tukea"? Tai kysyt jossain Sambiassa savimajan edessä riisitautiselta lapselta, että "pitäisikö maasi hallituksen mielestäsi panostaa sosiaaliseen hyvinvointiin"?

Ymmärrätkö lainkaan miten hölmöä on, kun uskovaiset viittaavat ihmisten satojen vuosien aikana kyhäilemään Raamattuun kertoessaan sen olevan aukoton todiste Jumalan olemassaolosta? Koska siellä sanotaan, että "Jeesus on Jumalan poika", niin se todistaa kristinuskon olevan totta? MITEN NIIN TODISTAA? PERUSTELE!

Voi vittu sentään tuota yksinkertaista maailmankatsomusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän