Kaverin vanhemmat antoivat kaverille vanhan autonsa, kun ostivat uuden. Kaveri yli 30 v.
Kommentit (22)
En näe asiassa sinänsä mitään ongelmaa tai outoa.
vanhempani tarjosivat meille autoa, mutta sanoimme ei, kun ei ollut silloin auton tarvetta. Ei se sen kummempia ajatuksia herätä.
Mä sain vanhempieni vanhan auton kun olin 25 v.
Minä sain toimivan hyvin pidetyn ajopelin, mutta vaihdossa siitä ei paljon rahaa olisi herunut.
länkyttämään, että kuinka kamalaa kun sossun tuilla toiset elää.
yli 50v ja saa aina muutaman vuotensa välein eläkeläisiltä vanhemmiltaan näiden auton, kun ne vaihtavat uuteen. Ei ole eläissään ostanut itselleen autoa, aina ajelee muutaman vuoden vanhalla autolla, koska saa auton vanhemmiltaan. MIelestäni se on ihan ok.
ei niillä ole useinkaan paljon myyntiarvoa mutta käyttöarvoa kyllä.
Tekispä munkin vanhemmat noin!
t. autoton köyhä, 32 v
eli äiti ostaa auton, ajaa sillä pari vuotta, myy siskolle ja ostaa itselleen uuden. Ja sisko on 40v täyttänyt 3 lapsen äiti, jonka perheen vuositulot yli 130 000 e/v.
Antaisin itsekin lapselleni jos hän tarvitsisi sitten kun on aikuinen ja omat vanhemat antaisivat minulle jos haluaisin.
eli äiti ostaa auton, ajaa sillä pari vuotta, myy siskolle ja ostaa itselleen uuden. Ja sisko on 40v täyttänyt 3 lapsen äiti, jonka perheen vuositulot yli 130 000 e/v.
Ei kannata kiinnittää huomiota palstan kateellisiin, joiden mielestä kukaan ei saa omistaa mitään, koska itsekään eivät omista, mihin taas on miljoona syytä, jotka varmaan jokainen ihan itse oivaltaa luettuaan muutaman kerran kyseisten tyyppien vuodatuksia....
Muokkasin vähän aloitustani, saadakseni rehellisempiä vastauksia (?).
Olen siis itse tuo kaveri, yli 3-kymppinen ja vanhempani juuri kysyivät, ottaisinko ilmaiseksi heidän vanhan autonsa (tai ei se nyt ihan vanha ole sekään) kun he ostavat uuden.
Tietävät että mulla ei ole autoa eikä varaa sitä hankkiakaan vielä vähään aikaan.
Mietin onko noloa ottaa tämän ikäisenä ilmaiseksi vanhemmiltaan tuollainen "lahja".
Ei ilmeisesti :)
kun ostettiin itse uusi. Ei autosta paljon mitään vaihdossa saa ja poika on tottunut sillä ajamaan. Eli kaikki sai mitä halusi.
Olen siis itse tuo kaveri, yli 3-kymppinen ja vanhempani juuri kysyivät, ottaisinko ilmaiseksi heidän vanhan autonsa (tai ei se nyt ihan vanha ole sekään) kun he ostavat uuden.
Tietävät että mulla ei ole autoa eikä varaa sitä hankkiakaan vielä vähään aikaan.
Mietin onko noloa ottaa tämän ikäisenä ilmaiseksi vanhemmiltaan tuollainen "lahja".
ei palstalaisia niinkään. Tuostahan voi mennä lahjavero.
ei kiinnosta verottajaakaan. Joku Porsche on varmaan asia erikseen.
'
se auto jää vanhempien nimiin, vaikka on fyysisesti sulla. Tiedän pari ulosotossa olevaa, jotka eivät voi hankkia omaa autoa, niin auto on sukulaisen nimissä. Ihan yleinen käytänsö.
Antaisin 10-vuotiaan auton vanhemmilleni, olen sitä puolileikillään miettinyt tässä jonkin aikaa.
Muokkasin vähän aloitustani, saadakseni rehellisempiä vastauksia (?). Olen siis itse tuo kaveri, yli 3-kymppinen ja vanhempani juuri kysyivät, ottaisinko ilmaiseksi heidän vanhan autonsa (tai ei se nyt ihan vanha ole sekään) kun he ostavat uuden. Tietävät että mulla ei ole autoa eikä varaa sitä hankkiakaan vielä vähään aikaan. Mietin onko noloa ottaa tämän ikäisenä ilmaiseksi vanhemmiltaan tuollainen "lahja". Ei ilmeisesti :)
kun perit vanhempasi? Onko sekin noloa?
Käytetyistä autoista ei saa oikein mitään, jos ne vie vaihdossa. Jos auto on hyväkuntoinen, se kannattaa ennemmin kierrättää suvussa.