Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysloma päätty,mitä sitten?

Vierailija
23.01.2012 |

Hei,

kertokaa te jotka tiedätte enemmän.Kävin Kelassa ja siellä oli joku ihme mies joka ei osannut selittää.Sanoi vaan että netistä löytyy lisätietoa,selvä kiitos..

Eli minun äitiysloma loppu tässä lähikuukausina,minulla on vielä 2kuukautta kesäloma pitämättä.Lapsi aloittaa päivähoidon elokuussa,mutta on silloin vain 10 päivää hoidossa että tottuu.

Kuinka olisi hyvä tehdä,jos äitiysloma loppuu huhtikuussa niin olenko ensin hoitovapaalla ja pidän sitten kesälomat putkeen.Ja sitten jos olen vielä silloin elokuussa kotona,kun lapsi on vain 10 päivä hoidossa ja varmaan joku 5 tuntia vain.Maksetaanko minulle mitään silloin?

Ja sitten kun aloitan työt niin onko se ihan laki juttu että voin tehdä lyhyempiä päiviä vain kuinka?Ja miten minun palkka lasketaan jos olen kuukausipalkalla se määrä on 1900€..apua

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työantaja sanoi että on ihan ok jos pidän molemmat kesälomat putkeen=)

Vierailija
22/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida saada jos työpaikka on uusi ja aloitat vasta työn siis elokuussa?

Hoitovapaalla voit olla vanhempainvapaan jälkeen.

Siitä saat siis tulon joka tulee siitä ettei lapsi ole kunnallisessa hoidossa. Tämä summa menee aina sille hoitajalle joka lasta vahtii (yksityinen pph, mummo, vanhemista toinen kotona).

Hoidossakin voidaan sopia erikseen monenako päivänä kuukaudessa lapsi on hoidossa ja onko päivät täysiä vai alle 5 h.

Työnantajan ei tartte suostua osittaiseen hoitovapaasi, työtä teet max 30 h viikossa ja tavan voit määritellä pomon kanssa (täysiä päiviä vaikka viikon alussa ja loppuviikossa vähennetään 10 h; eli 1 päivä pois ja torstaina vaan 6 h TAI joka päivä lyhyempää.

Tästä saa pienen rahallisen korvauksen, josta otetaan pois vero.

Lomapäiviä työnantaja saa muuttaa rahaksi tai voit pitää ne pois kun niin sovitte, vaikka heti ennenkö aloitat työn. Se on jälleen sopimusasia, ei ilmoitusasia.

Minusta 10 h työn ero viikottain on pieni paha mutta palkassa sen näkee suurena.

Mutta kannattavaa jos lapsi ei vaikka jaksa herätä aamulla aikasin ja saisit näin helpotettua lähtöä jos työt alkaa myöhemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä kertymistä, tuleeko vuosilomaa pitäessä uutta lomaa? Entä menettääkö pekkasissa?

Vierailija
24/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikka ei ole uusi,olen siis sielä ollut 5 vuotta töissä.teen aamu ja iltavuoroja eli joku 10-18 tai 13-21.

Vierailija
25/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lomiakin jo kertynyt.

Vierailija
26/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki maksetaan aina vanhemmalle, riippumatta siitä, kuka lasta hoitaa.

Taisit sotkea yksityisen hoidon tukeen...

Siitä saat siis tulon joka tulee siitä ettei lapsi ole kunnallisessa hoidossa. Tämä summa menee aina sille hoitajalle joka lasta vahtii (yksityinen pph, mummo, vanhemista toinen kotona).

Vierailija
27/27 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä: kotihoidotuki maksetaan vanhemmalle tai muulle huoltajalle.

kotihoidontuki maksetaan aina vanhemmalle, riippumatta siitä, kuka lasta hoitaa.

Taisit sotkea yksityisen hoidon tukeen...