Kuinkahan moni köyhä jätti äänestämättä, kun ei ole varaa hankkia henkkareita.
Äänestää saa jos on varaa hankkia henkkarit. Rikkaiden osa on äänestää. Muu kansa pysyy hiljaa ja käyttää henkkareiden hinnan kaurapuuroon.
Kommentit (57)
Miten oikeasti voi pärjätä ilman henkkareita? Ettekö te henkkarittomat ole ostaneet esim. bussikorttia, ettekö koskaan ole käyneet ulkomailla, ettekö asioi missään, missä tarvitsee henkkaria vilauttaa? Aika ihmeellistä. Eikö jollakulla muka ole ikinä ollut henkkaria? Luulisi, että edes teininä/nuorena tulee hankittua, että pääsee sitten sinne kuuluisaan Alkoon.
Mulla on ollut henkkarit suurin piirtein aina, lapsena olin äidin passissa kunnes sain oman, sitten tuli mopo- ja autokortit.
ihmisellä ON varaa hankkia henkkarit. Itsellä ei ole tarvetta ollut kun on ajokortti, ja köyhänä on ollut rahaa ostaa jopa passi. Väitän että sosiaalitoimi maksaa sulle ne henkkarit jos oot s-tanan köyhä ettet itse pysty.
ihmisellä ON varaa hankkia henkkarit. Itsellä ei ole tarvetta ollut kun on ajokortti, ja köyhänä on ollut rahaa ostaa jopa passi. Väitän että sosiaalitoimi maksaa sulle ne henkkarit jos oot s-tanan köyhä ettet itse pysty.
itse joskus kun heidän luukulla kävin, niin asiaa tiedustelin.
Mutta kyllä nyt jokaisella luulis olevan varaa jos haluaa.Laittaa sitten vaikka joka kk vähän säästöön rahaa.
Miten oikeasti voi pärjätä ilman henkkareita? Ettekö te henkkarittomat ole ostaneet esim. bussikorttia, ettekö koskaan ole käyneet ulkomailla, ettekö asioi missään, missä tarvitsee henkkaria vilauttaa? Aika ihmeellistä. Eikö jollakulla muka ole ikinä ollut henkkaria? Luulisi, että edes teininä/nuorena tulee hankittua, että pääsee sitten sinne kuuluisaan Alkoon.
Mulla on ollut henkkarit suurin piirtein aina, lapsena olin äidin passissa kunnes sain oman, sitten tuli mopo- ja autokortit.
Mulla oli nuorempana passi henkkareina, ajokorttia kun en koskaan ajanut.En ole yli kymmeneen vuoteen käynyt ulkomailla, Alkossakaan ei enää papereita kysellä enkä kyllä ole passin umpeutumisen jälkeen käynyt missään, missä olisi pitänyt näyttää henkkarit.
Bussikorttia en tarvitse, taloudessa kun on kuitenkin auto ja jos tarvii päästä jonnekin, maksan taksin tai kertalipun linkassa (nämä siinä tapauksessa jos mies ei jaksa lähteä minnekään tai on töissä).
En ole vain jaksanut hakea uusia henkkareita kun olen todennut, ettei niille ole tarvetta. Jos tarvetta tulee niin sitten käyn moisen hakemassa. Tuskin tapahtuu ihan likiaikoina.
Mulla oli nuorempana passi henkkareina, ajokorttia kun en koskaan ajanut.En ole yli kymmeneen vuoteen käynyt ulkomailla, Alkossakaan ei enää papereita kysellä enkä kyllä ole passin umpeutumisen jälkeen käynyt missään, missä olisi pitänyt näyttää henkkarit.
Bussikorttia en tarvitse, taloudessa kun on kuitenkin auto ja jos tarvii päästä jonnekin, maksan taksin tai kertalipun linkassa (nämä siinä tapauksessa jos mies ei jaksa lähteä minnekään tai on töissä).
En ole vain jaksanut hakea uusia henkkareita kun olen todennut, ettei niille ole tarvetta. Jos tarvetta tulee niin sitten käyn moisen hakemassa. Tuskin tapahtuu ihan likiaikoina.
No, ne kyseli äidin ja isän toisia nimiä ja syntymävuosia. Enhän minä tiennyt. Ei ollut tarpeeksi tietoa omasta suvusta tai vanhemmista saati siskoksista. En saanut henkkareita. Minulla on vain nämä vanhat, joilla ilmeisesti pitää pärjätä... Ihan hyvin olen pärjännyt ilman henkilöllisyyttä.
Köyhä tai ei,mutta periaatteesta ei tartte mun mielestä sillä asialla rahastaa. Kyllä pitäis saada henkilöllisyytensä todistaa jokaisen ihmisen.
Ei ole asia haitannut tähän asti,kun on vanhanmallinen ajokortti kelvannut. Nyt sitten tuli sillekin toppi,kun olis tarvinnut saada pankkitunnukset. Minä en aio maksaa monia kymppejä henkilöllisyystodistuksesta vain sen takia. Rahaa nimenomaan yritin säästää vaihtamalla pankkia ja nyt kävikin niin,että enemmän vain olis mennyt. Elikä täytyy vain maksella sitten niitä tilimaksuja niilläkin rahoilla,jotka olis menneet henkkareihin.
No, ne kyseli äidin ja isän toisia nimiä ja syntymävuosia. Enhän minä tiennyt. Ei ollut tarpeeksi tietoa omasta suvusta tai vanhemmista saati siskoksista. En saanut henkkareita. Minulla on vain nämä vanhat, joilla ilmeisesti pitää pärjätä... Ihan hyvin olen pärjännyt ilman henkilöllisyyttä.
Kysyy esim. vanhoja osotteita tai sitä missä olet asunut. Olen itse käynyt ton saman läpi.
Okei. Ehkä on ihan hyvä, että sinä et äänestä.
Eikö ole vähän syrjäytynyt olo kun ei ole mitään virallisia papruja?
Tavallaan tulee sellainen survival moodi päälle ja jaksaa aina seuraavaan päivään.
Riittää kun itse tietää kuka on. Ei muille tarvitse todistella henkilöllisyyttään.
Et tiedä vanhempiesi nimiä tai s.vuosia? Okei. Ehkä on ihan hyvä, että sinä et äänestä.
En tiedä myöskään. Normaali nimet muistan mutten lisänimiä, joita ei muuten ääneen koskaan käytetty. Minusta on haitallista etten voi äänestää. Ei tuollaiset nippelitiedot saisi vaikuttaa ääneeni.
Äänestää saa jos on varaa hankkia henkkarit. Rikkaiden osa on äänestää. Muu kansa pysyy hiljaa ja käyttää henkkareiden hinnan kaurapuuroon.
on niin surkeasti sössinyt elmänsä ettei ole edes henkilöllisyyspapereihin varaa niin on parempikin ettei äänestä!
Ai siksi että ääni menisi kuitenkin vasemmalle sen oikean sijaan? Oikeisto voisi oikeastaan nostaa henkkareiden hinnat 500e hintaan niin saisi helpon voiton.
henkilö pärjätä ilman henkkareita?
Henkkareita tarvitaan kuitenkin päivittäin asioidessa alkossa ja virastoissa.
Arvatenkin olet hyvin nuori, jos Alkossa vielä henkkarit tarvitaan.
Ikä pelastaa siitä pulasta ja voi olla parempi, että sinulle ei ihan päivittäin siellä mitään myydä.Mitä ovat ne virastot, joissa henkilöllisyyspaperit tarvitaan? Minun kohdalleni ei ole vielä koskaan semmoista sattunut. Ja missä asioidaan "päivittäin"?
Oikeasti: ihan hyvin voi mennä äänestämään ilman henkkareita. Pienemmillä paikkakunnilla ihmiset tunnetaan, ja kyllä ajokortti tai muu kuvallinen todistus käy. Miehillä on kai sotilaspassi, ainakin asevelvollisuuden suorittaneilla.
Ei ole kuvallista sotilaspassia eikä kelakorttia. Kelakorttiin ei kait nykyään saa enää kuvaa. Ajokorttiin ei ole varaa. Ei tosin ole varaa edes niihin kuviin. Pitäisi odottaa helmikuuhun että saa rahaa kuviin. Kyll tää on niin väärin!
Kysyy esim. vanhoja osotteita tai sitä missä olet asunut. Olen itse käynyt ton saman läpi.
Edellisen muistan, mutta nykyistä en suoralta kädeltä muistaisi sillä olen muuttanut vasta.
Ei minusta ole normaalia että joku muistaa vuosikymmenten jälkeiset osoitteet ulkoa.
Juuri näiden kysymysten takia en saanut uutta henkkaria. Liian vaativia kysymyksiä. Ei kelvannut vanhat paperit. Olsiivat vain uusineet vanhan passin, mutta ei.
Ai siksi että ääni menisi kuitenkin vasemmalle sen oikean sijaan? Oikeisto voisi oikeastaan nostaa henkkareiden hinnat 500e hintaan niin saisi helpon voiton.
vedit yhtäläisyysmerkin vasemmiston äänestäjän ja elämänsä pilanneen avuttoman luuserin välille, en minä.
(Toki olen samaa mieltä)
Suomessa, joilla ei ole VARAA minkäänlaisiin henkkareihin... Että viikosta toiseen, vuodesta toiseen selvitään jotenkin kepuloimalla ilman henkkareita. Että ei edes äänestämään pääse kun on se on "rikkaiden hommaa, niillä on varaa henkkareihin". Nyt kyllä tulee pahimmanlaatuista skeidaa... En tiedä ketään, kellä ei olis henkkareita, oikeesti.
Ja että näin valtavasti tällekin palstalle eksynyt näin köyhiä ihmisiä. MItä jos katkaisette nettiliittymän hetkeksi, että saatte henkkarit hankittua!
Mutta vaikka maksaisi niin olen niin ylpeä etten ota ulkopuolista apua henkkareihin. olen mieluummin ilman henkkareita. Sääli että en voi äänestää. Nyyh.
no, oma valinta. Poliisilta saa väliaikasen halvalla vai oliko jopa ilmaseks.
Suomessa, joilla ei ole VARAA minkäänlaisiin henkkareihin... Että viikosta toiseen, vuodesta toiseen selvitään jotenkin kepuloimalla ilman henkkareita. Että ei edes äänestämään pääse kun on se on "rikkaiden hommaa, niillä on varaa henkkareihin". Nyt kyllä tulee pahimmanlaatuista skeidaa... En tiedä ketään, kellä ei olis henkkareita, oikeesti.
Ja että näin valtavasti tällekin palstalle eksynyt näin köyhiä ihmisiä. MItä jos katkaisette nettiliittymän hetkeksi, että saatte henkkarit hankittua!
mutta kuten olen jo todennut, olen pärjännyt ilman niitä jo jokusen vuoden. Jos tulee tilanne, että tartten niitä, sitten haen.
no, oma valinta. Poliisilta saa väliaikasen halvalla vai oliko jopa ilmaseks.
Tietenkin passikuva tarvitaan siihen.
OOn nyt viimeiset 5 vuotta ollut hoitovapaalla/työttömänä ja kyllä mulla on ollut varaa ne henkkarit hankkia, tiedän koska on uusimisaika ja olen ajoissa pistänyt rahaa sivuun niitä varten. Esim. 5e-10e/kk ei oo paha.
Itse en ainakaan pärjäisi ilman henkkareita.