Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan moni köyhä jätti äänestämättä, kun ei ole varaa hankkia henkkareita.

Vierailija
23.01.2012 |

Äänestää saa jos on varaa hankkia henkkarit. Rikkaiden osa on äänestää. Muu kansa pysyy hiljaa ja käyttää henkkareiden hinnan kaurapuuroon.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siksi että ääni menisi kuitenkin vasemmalle sen oikean sijaan? Oikeisto voisi oikeastaan nostaa henkkareiden hinnat 500e hintaan niin saisi helpon voiton.

vedit yhtäläisyysmerkin vasemmiston äänestäjän ja elämänsä pilanneen avuttoman luuserin välille, en minä.

(Toki olen samaa mieltä)

se on yleinen stereotypia teikäläisillä.

Luuserit eivät äänestä. Heillä on tärkeämpääkin tekemistä, kuin piirtää numeroita paperilappuihin. Heidän pitää löytää kauraa puuroa varten.

Vierailija
42/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vähän syrjäytynyt olo kun ei ole mitään virallisia papruja?.

Siis todella syrjäytynyt. Mä en ymmärrä, miten jaksan edes töissä käydä kun kaikki kattovat kieroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vähän syrjäytynyt olo kun ei ole mitään virallisia papruja?.

Siis todella syrjäytynyt. Mä en ymmärrä, miten jaksan edes töissä käydä kun kaikki kattovat kieroon.

kuten tuntuisi jokaisella muilla katselevan lähes päivittäin niitä tunnareita, töissä ja liikenteessä. Bussissakaan eivät osaa ilman henkkareita matkustaa :D

Vierailija
44/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siksi että ääni menisi kuitenkin vasemmalle sen oikean sijaan? Oikeisto voisi oikeastaan nostaa henkkareiden hinnat 500e hintaan niin saisi helpon voiton.

vedit yhtäläisyysmerkin vasemmiston äänestäjän ja elämänsä pilanneen avuttoman luuserin välille, en minä.

(Toki olen samaa mieltä)

se on yleinen stereotypia teikäläisillä.

Luuserit eivät äänestä. Heillä on tärkeämpääkin tekemistä, kuin piirtää numeroita paperilappuihin. Heidän pitää löytää kauraa puuroa varten.

pysyvätkin luusereina koska eivät huolehdi itsestään ja eduistaan.

Aivan sama toki minulle.

Vierailija
45/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä vanhempiesi nimiä tai s.vuosia? Okei. Ehkä on ihan hyvä, että sinä et äänestä.

En tiedä myöskään. Normaali nimet muistan mutten lisänimiä, joita ei muuten ääneen koskaan käytetty. Minusta on haitallista etten voi äänestää. Ei tuollaiset nippelitiedot saisi vaikuttaa ääneeni.

Mutta en osaa kertoa kuin isäni nimen (etu- ja sukunimi) Sekä äitini koko nimen. Mulla ei ole paskan hajua kuinka vanha äitini on sillä hän ei ole koskaan suostunut kertomaan. Tiedän kuukauden milloin synttärit on mutten päivää. Isästäni en tiedä senkän vertaa eikä kyllä kiinnostakkaan.

Vierailija
46/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, oma valinta. Poliisilta saa väliaikasen halvalla vai oliko jopa ilmaseks.

En muista edellisiä osotteitani. En vanhempieni ikää enkä nimiä. En muista veljieni nimiä tai en tiedä tarkalleen. Sukunimen ja osan etunimistä tiedän. Se ei heille riittänyt.

Joten! Olen henkkariton ja en äänestä. Sääli. Minunkin ääntäni varmasti tarvittaisiin. Huonot vanhemmat ja huono lapsuus kostautuu. En saa koskaan henkkareita tällä menolla.

Vierailija
47/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan, että joku olisi joutunut jättämään äänestämättä siksi, että ei ole henkkareita.

Oikeasti voi pärjätä vaikka koko elämänsä ilman henkkareita tai edes ajokorttia. Niin on pärjännyt äitini ja anoppini, kun pienellä paikkakunnalla ihmiset tuntevat toisensa.

Tässä vastauksia kysyvälle:

Miten oikeasti voi pärjätä ilman henkkareita?

Ettekö te henkkarittomat ole ostaneet esim. bussikorttia,

- en, kuljen niin vähän bussilla että maksan käteisellä. Opiskelijakortissa on muuten kuva.

ettekö koskaan ole käyneet ulkomailla,

- olen, Ruotsissa ja Norjassa eikä siellä tarvita henkkareita. Oli mulla muinoin passi, kun kävin kauempana.

ettekö asioi missään, missä tarvitsee henkkaria vilauttaa?

- en, mainitse muutama esimerkki sellaisista? Voi olla pienen paikkakunnan etu, että yleensä aina löytyy joku, joka tuntee niin postissa kuin poliisilaitoksella.

Eikö jollakulla muka ole ikinä ollut henkkaria? Luulisi, että edes teininä/nuorena tulee hankittua, että pääsee sitten sinne kuuluisaan Alkoon.

No eipä ollut, kun kävin alkossa jo alaikäisenä eikä henkkareista olisi ollut kuin haittaa. Sitten on ollut myöhemmin se ajokortti, joka ei viralliseksi henkilöllisyystodistukseksi kelpaa.

Suomi ei sentään ole mikään poliisivaltio, jossa jokaisella pitää olla kaiken aikaan henkilöllisyystodistus mukana.

Vierailija
48/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää miten jollain ei ole mitään papereita millä todistaa henkilöllisyytensä. Samoin toi joka ei tiedä menneisyydestään tai sukulaisistaan mitään, ihan uskomatonta :D

Vierailija
49/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se muisti toimi parhaiten päin eikä rahaa sairaseläkkeellä ole tarpeeksi.

Tiedot ei riitä henkkareiden saamiseksi ja rahat ei riitä. Jännä kun poliisi tietää minusta enemmän, kuin minä itse. Ehkä poliisin kannattaisi ottaa henkkarini ja äänestää minuna parhaiten katsomaansa henkilöä.

Vierailija
50/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot ei riitä henkkareiden saamiseksi ja rahat ei riitä. Jännä kun poliisi tietää minusta enemmän, kuin minä itse. Ehkä poliisin kannattaisi ottaa henkkarini ja äänestää minuna parhaiten katsomaansa henkilöä.

Ihme leikittelyä tai sitten et vaan tajua sitä. Toisekseen sille poliisillekin olis kannattanut se kertoa. Tuollainen kolari ja varmaan oikeudessakin puitu, niin johan tosta on poliiseillakin tiedot.

Vierailija
51/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme leikittelyä tai sitten et vaan tajua sitä. Toisekseen sille poliisillekin olis kannattanut se kertoa. Tuollainen kolari ja varmaan oikeudessakin puitu, niin johan tosta on poliiseillakin tiedot.

Auto ajoi tiehensä. Enkä minä enää myöhemmin ilennyt tehdä asialle mitään. En kanna kaunaa. Nyt myöhemmin sitten kävin tutkituttamassa päätäni, kun olin niin väsynyt ja saamaton. Unohtelin myös asioita ja nukuin pitkin päivää. Aivovammahan se ja viimeisin asia missä olen pääni kopsauttanut oli juuri tuo hetki jolloin kävelytiellä audi törmäsi minuun. Löin pääni katuun ja oksentelin koko viikon. Ilmeisesti aivotärähdys tuli. No koska minulla ei ole lähiomaisia tai ystäviä en jaksanut yksin hakeutua lääkärin vastaanotolle ja se asia jäi. Nyt myöhemmin sitten sain käytyä ja asias selvisi.

Sääli että poliisi tietää enemmän minusta, kuin minä itse. Luulen että henkkarittomia ihmisiä on Suomessa paljon, koska henkkareiden saaminen on tehty niin vaikeaksi.

Vierailija
52/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei sentään ole mikään poliisivaltio, jossa jokaisella pitää olla kaiken aikaan henkilöllisyystodistus mukana.

Ei luulisi, jos on Reinikaista katsellut.

Vierailija
53/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestää saa jos on varaa hankkia henkkarit. Rikkaiden osa on äänestää. Muu kansa pysyy hiljaa ja käyttää henkkareiden hinnan kaurapuuroon.

aloitus, että piti ihan hattua nostaa.

Kaikki tietää, että provo, mutta suorastaan pakko kommentoida.

Vierailija
54/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut siihen hyväosaisten luokkaan, joka ei käytännössä tiedä, mitä suomalainen köyhyys nykyisin todella on. Tosin monet hyväosaiset eivät haluakaan tietää. Kuka nyt köyhiä kuuntelisi, eipä juuri kukaan. Sossuun ei isoissa kaupungeissa pääse, eivätkä sairaat köyhät jaksa sitä prosessia edes läpikäydäkään. Jos meinaat selvitä ruoan ja lääkkeiden kanssa, ei siinä mitään viidenkympin henkkareita, plus valokuvien hinta päälle, aleta hankkimaan. Bussilippuihin se raha tarvitaan. Ja huom. köyhätkin ovat keskenään todella eriarvoisissa tilanteissa. Kaikilla ei ole vapautusta tiedossa perinnön tms muodossa, vaan monet on jätetty heitteille, yksin. Se kansalaistulo 2000 €/kk ja alle 10 000 €:n vuositulot verovapaiksi heti.

Vierailija
55/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt siinä tilanteessa elämää ettei ollut varaa hankkia valokuvia passiin. Jäi sitten äänestämättä niissä vaaleissa.

Valokuviinkin menee melkoisesti rahaa. Kyllä niillä elää päivän tai pari.

Minusta nuo ehdokkaatkin voisivat käyttää vaalikampanjansa muuhun kuin mainostamiseen. Vaikka maksaisivat köyhille henkilötunnukset ääntä vastaan!

Vierailija
56/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt siinä tilanteessa elämää ettei ollut varaa hankkia valokuvia passiin. Jäi sitten äänestämättä niissä vaaleissa.

Valokuviinkin menee melkoisesti rahaa. Kyllä niillä elää päivän tai pari.

Minusta nuo ehdokkaatkin voisivat käyttää vaalikampanjansa muuhun kuin mainostamiseen. Vaikka maksaisivat köyhille henkilötunnukset ääntä vastaan!

Maksanut vaikka parissa osassa takaisin jos et kerralla olisi pystynyt. Kaikki saa jos vaan tahtoa on.

Vierailija
57/57 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit lainannut sen 11 euroa, tai silloin varmaan vähemmän.

Yhyy keneltä minä nyt muka lainaisin 11 euroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi