Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletteko koskaan kaupassa tms. miten vähän myyjät saavat palkkaa?

Vierailija
21.01.2012 |

Tai jos näette siistijän, kahvilatyöntekijän, koulunkäyntiavustajan, puutarhatyöntekijän... ja on vielä aikuinen työntekijä.

Mietittekö, miten tulevat palkalla toimeen ja sitä mahdollisuutta, että joutuisitte itse tekemään sitä työtä? Saavatko he tarpeeksi palkkaa jos vertaat omaa työtäsi heidän työhönsä?

Tämä kysymys on yli 2500e tienaaville.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulunkäyntiavustajista ja kaikista päiväkodin työntekijöistä. Myyjistä en ole älynnyt ajatella.

Vierailija
2/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 30h/vkossa työaika ja bruttopalkka 1520e.

Ei sillä toimeen tule, mutta muutakaan työtä ei tiedossa ole, ei tämän jälkeenkään ja itse asiassa tämäkin työ vain pätkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressa osassa kunnista nimike muuttunut nyt, loput tulevat perässä.

Vierailija
4/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän työhön on aika matala kynnys, itsekin olen ollut myyjänä ilmaan minkäänlaista ammatillista koulutusta vasta ylioppilaaksi päästyäni. Tätä taustaa vasten saavat minusta ihan tarpeeksi palkkaa.

Suomessa maksetaan ihan liikaa veroja, toimeentulon kanssa voi tehdä tiukkaa. Mutta onpa sitten ne sosiaalietuudetkin.

Vierailija
5/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuria kykyjä vaadi joten ei siitä tarvitse isoa palkkaa maksaakaan. Huomaahan sen jos tulee kassaan joku vika, niin myyjät ei osaa päässä laskea mitään vaan ovat ihan shokissa. Muistappa sekin että myyjien palkankorotukset tarkoittavat myytävien tavaroiden hintojen nousua, joten kiitos ei sille. Ei ole tosiaan kovin vaativaa työtä kun siitä selviää teini-ikäisetkin parin tunnin koulutuksella. Palkkataso on ihan riittävä.

Vierailija
6/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsigissä on työvoimapula juuri matalapalkka-aloilla, koska niiden palkoilla ei elä pk-seudulla.

Mutta kun näen näitä ap:n kuvailemia ihmisiä työssään, ajattelen myös, että sen 30 viikkotunnin lisäksi he varmasti myös opiskelevat lisää, että pääsevät eteenpäin. Joko omalla alallaan tai muualla, esim. marketin myyjä osastovastaavaksi, esimieheksi jne.

Vierailija
7/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai niille ilta- ja vkoloppulisien kanssa kuitenkin jotain kertyy?

Vierailija
8/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten uuvuttavaa työtä joutuvat tekemään. Palkkaa en varsinaisesti ajatettele, tiedän sen olevan pieni.

t. itse voin surffailla työajalla ja pitää kahvitaukoa kun huvittaa ja palkka lienee tuplat kaupan kassasta.

Vierailija
9/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tehnyt noista ap:n luettelemista töistä kaikkia paitsi puutarhatyöntekijän hommia lukiio- ja opiskeluaikana. Ihan tarpeeksi saavat palkkaa.

Vierailija
10/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuria kykyjä vaadi joten ei siitä tarvitse isoa palkkaa maksaakaan. Huomaahan sen jos tulee kassaan joku vika, niin myyjät ei osaa päässä laskea mitään vaan ovat ihan shokissa. Muistappa sekin että myyjien palkankorotukset tarkoittavat myytävien tavaroiden hintojen nousua, joten kiitos ei sille. Ei ole tosiaan kovin vaativaa työtä kun siitä selviää teini-ikäisetkin parin tunnin koulutuksella. Palkkataso on ihan riittävä.

Itse olen opiskelujen ohessa töissä kaupan kassalla. Opiskelen korkeakoulussa tekniikan alaa ja opintoihini sisältyy melko vaativaa matematiikkaa. Silti rahojen käsitellessäni jäädyn täysin jos joudun laskemaan päässä, koska mahdollinen mokaaminen ja sen seuraukset stressaa liikaa. Siksi lasken ne yksinkertaisimmatkin laskut laskimella.

Vierailija
11/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommiin, ei siinä kukaan pakota istumaan. Jos ei palkka tyydytä, kouluttautuu lisää ja menee isompipalkkaiseen työhön. That's it.

Vierailija
12/12 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kassakoneen takana istuminen kovin suuria kykyjä vaadi joten ei siitä tarvitse isoa palkkaa maksaakaan. Huomaahan sen jos tulee kassaan joku vika, niin myyjät ei osaa päässä laskea mitään vaan ovat ihan shokissa. Muistappa sekin että myyjien palkankorotukset tarkoittavat myytävien tavaroiden hintojen nousua, joten kiitos ei sille. Ei ole tosiaan kovin vaativaa työtä kun siitä selviää teini-ikäisetkin parin tunnin koulutuksella. Palkkataso on ihan riittävä.

Omassa kaupassani pitää osata muutkin myymälän työt ja hallita kiirettä. Siihen ei nämä teini-ikäiset pysty, ylipäänsä ne teini-ikäiset juuri kassan oppineet voivat olla tyyliin Prisman kassalla, mutta esimerkiksi meillä, jossa asiakkaat odottavat, että tunnen valikoimaa tai muutenkin myymälän asiat ja voin ottaa vastuun asioiden hoitumisesta työvuorossa, ei voi toimia sellainen, joka osaa pelkästään käyttää kassakonetta. Joskus ärsyttää, kun ihmiset ihan oikeasti luulevat, että työssäni ei ole muuta tehtävää, kun kassakoneen näppäily ja loppuaika saan muka lorvailla mitä lystään. Sellaiset ihmiset, jotka ovat vuonna 85 olleet kerran kesätöissä kaupan kassalla, luulevat, että kaikki kassatyö on edelleen samanlaista. Huolimatta siitä, että heille ei ole koskaan annettu vastuuta myymälän tiettyjen töiden hoitumisesta.

Se on kyllä totta, että jos teen virheen ja minun pitää laskea joku summa päässä, saatan mennä ihan lukkoon, koska itse tiedän, että olen todella huono laskemaan ja noita tilanteita tapahtuu niin harvoin, etten saa juurikaan harjoittelua noihin laskemisiin. Minua ainakin jännittää myös se, että asiakas ja se koko jono siinä tuijottaa minua ja odottaa, että lasken nopeasti jonkun päässälaskun.:) En ole tyhmä, mutta olen yksikertaisesti huono laskemaan. Kassa myös muuten vastaa kassatyön sujuvuudesta, sekin voi tuoda paineita, jos kassa menee yhtäkkiä jumiin.

Ei minusta kaikenkaikkiaan toki kassa mitään kryptistä hommaa ole, mutta ajatteluni poikkeaa tuon kirjoittajan osalta siten, että mielestäni kassatyönkin voi tehdä hyvin ja itse ainakin iloitsen kassatyössä sellaisista ihmisistä, jotka tekevät työn hyvällä asenteella eivätkä kohdista siihen sellaista asennetta, että "olen liian hyvä tähän työhön ja kuka tahansa voi tehdä tätä työtä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi