Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäsitkö lapsena, että Sijaltainen nousee yöllä?

Vierailija
20.01.2012 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sialtani en nousisi, jota mä en taas tajuu. En kehdannut kysyä äidiltä koska olin muutenkin niin tyhmä ja sain siitä kuulla ihan tarpeeksi.

Moni muukin asia valjennut vasta aikuisena! =D

Omilleni olen sinnikkäästi kaikkea selittänyt ja painottanut että kysy kysy aina kun kummastuttaa. Ettei ne turhaan mieti kaikkea outoa yksin.

Vierailija
22/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Armias, heikompi kaveri, tuli suojelemaan yöksi. Koska ei ollut yhtä vahva kuin Luoja, oli riski että Sijaltainen pääsisi yllättämään...

-ap

kun voi ihmistä naurattaa. :D menee varmaan väsymyksenki piikkiin, mutta silti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma tuon lensi maahan enkeli-virren kanssa, kun ihmettelin aina että mikä ihme se on se sampi-tuuli.

nimimerkillä: joutuiSAMPI tuulta.

Vierailija
24/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin aina että mikä ihme se on se sampi-tuuli.

nimimerkillä: joutuiSAMPI tuulta.

Vierailija
25/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin lapsena ihmettelin sikaa rukouksessa :D Ja tuo kellojasi hämmensi myös laulussa.

Onhan näitä, tätini oli ihmetellyt että mikä ihmeen tie toisku.

Vierailija
26/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luoja päästettiin lepäämään ja Armias, heikompi kaveri, tuli suojelemaan yöksi. Koska ei ollut yhtä vahva kuin Luoja, oli riski että Sijaltainen pääsisi yllättämään...

-ap

Nauran niin, että mun suu ratkeaa kuin entisellä jäniksellä :DDDDDDD

Vierailija
27/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, onko oikeasti olemassa suurikin vaara, etten aamulla nousisi ylös vaan olisinkin taivaassa. En ole halunnut omalle lapselleni opettaa tätä iltarukousta.

tajusin rukouksen merkityksen kirjaimellisesti ja ajattelin että kai sitäkin sitten tapahtuu että lapset ei herääkään aamulla. en kyllä asiaa suuremmin pähkäillyt tai miettinyt. meillä sanotaan että hyvää yötä rauha myötä kiitos tästä päivästä.

Vierailija
28/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan sija. Eli yösija. Pitkään luulin liittyvän sikoihin ja oli vaikea tajuta, miten liittyvät meihin, kun sikoja en juuri ollut nähnytkään.

Vierailija
29/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilin oikein tosissani, että en kuolisi yön aikana, vaan nousisin sijoiltani.olin silloin 4-6 vuoden välillä. rukoilin joka ilta.

Vierailija
30/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran hysteerisenä, paras juttu vuosikausiin. Ap, pelastit kyllä monta viikkoameteenpäin jos on totta että nauru pidentää ikää! Uskovainen mummoni näitä opetti mutta en pelännyt, ahdistuin kylläkin tosi paljon toivottavasti kukaan ei enää silti näitä lapsilleen hoe, aika sairas tämkin rukous mutta sairaalla tavalla kyllä naurattaakin:D jotenkin kai koko lapsuuden absurdit kuviot hyppäsivät silmille jantaidan nauraanihan terapiaksi itselleni....

Vierailija
31/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekottelu sotki kirjoitusta, ipad ei oikein näytä taipuvan tällaiseen rentoonntapaan kirjoittaa... T.39

Vierailija
32/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tajunnut koko värssyä, vaikka sitä joka ilta luin :D

Vasta aikuisena tajusin, kuinka pelottava se on.

Vierailija
33/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armias, heikompi kaveri :-D

Minulla oli eri iltarukous, minustakin tuo on vähän pelottava, tuo, jos kuolisi yön aikana.

Joku joskus sanoi ihmetelleensä, mikä se helmahassun poika on. Suo helmahas sun poikas onnellisna nukahtaa..

Omalta kohdaltani ei muita lauluihmettelyjä tule mieleen kuin Juicen "jos sallit, yöksi jään", kuulin aina "jos talliin yöksi jään" ja ärsytti, kun en ymmärtänyt, miksi se talliin menee.

Vierailija
34/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti pelännyt, mutta en myöskään ymmärtänyt tuota kohtaa. Pohdin usein että mikä se Sijaltani oikeasti mahtaa olla.

Vierailija
35/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ymmärsin mitä ruokouksessa sanottiin.

Onlinen puolella joskus olen aikuisiällä jännittänyt Sijailtaisen tekemisiä.

Vierailija
36/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelin, mitä se sika rukouksessa tekee.

Vierailija
37/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, onko oikeasti olemassa suurikin vaara, etten aamulla nousisi ylös vaan olisinkin taivaassa. En ole halunnut omalle lapselleni opettaa tätä iltarukousta.

Vierailija
38/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se menee: jos keltaisena en nousisi... =D

Vierailija
39/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"suojaas skoti kallehin"- mijä ihmeen skoti?

Vierailija
40/41 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Poutiaisen sijaltainen hänen kirjassaan on kökkö kaksoisolennon nimitys. Kuka sitä nyt lapsena sijaltaisen sai mieleensä iltarukouksesta. Sika tai nukkumasija tai ei mikään tuli mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi