Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Only in Finland! -ketju. Eli mitä hyviä/huonoja asioita tehdään vain Suomessa.

Vierailija
20.01.2012 |

Ensimmäisenä tulee mieleen lasten nukuttaminen ulkona. Mikä siis on mielestäni hyvä asia :)

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehoseurassa 1940-luvulla. On levinnyt maailmaalle hiukan, juuri Italiaan ja Ruotsiin.

ei kuulu joka kodin vakiovarusteisiin, kuten Suomessa. Toisaalta monessa paikassa se ei oikein toimisikaan, jos vesi on todella kalkkipitoista, se jättää kuivuessaan tahroja.

Vierailija
202/206 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellaan pakolla tarpeetonta 5% vähemmistökieltä kansan enemmistön vastustuksesta huolimatta.

ruotsin Suomessa. Muistan lukeneeni. Ei siis täysin identtinen mutta se on virallinen kieli siellä ja yhtä lailla kritisoidaan sitä, miksi sitä pitäisi opettaa/osata.

onko iiriniä puhuvilla oma maa?

niin ranskaa puhutaan esim. Belgiassa, Sveitsissä ja Kanadassa, vaikka "ranskaa puhuvilla on oma maa"... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin muualla tällaista syödään. On syöjän asia, onko tämä sitten negatiivinen tai positiivinen. Minä tykkään.

Vierailija
204/206 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannilla on toisen virallisen kielen asema. Siksi kaikissa kylteissä lukee ensin iirksi, vasta sitten englanniksi ( Vaikka usein se iirinkielinen on pienemmällä).

Iralnnissa on iirinkielinen tv-kanava ( joka ei kunnolla näy iirinkielisellä alueella, vuoristojen takia:-) ja tietty iirinkielisiä radiokanavia. Tietysti iirinkielisä kouluja yms.

Iiri Irlannissa on kuin suomi Suomessa. Ja englanti Irlannissa kuin ruotsi Suomessa. Eli iiri/suomi on alueen alkuperäinen kieli ja englanti/ruotsi muualta tullut vieras kieli.

Vierailija
205/206 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään toinen kansa omasta maastaan niin rumasti, kuin suomalaiset? "me suomalaiset ollaan niin rumia, tää maa on niin perseestä, kaikki täällä on niin päin persettä, suomalaiset sitä tätä ja tota ja kaikkialla muualla asiat on niin paljon paremmin".

Mä olen ainakin iloinen, että olen syntynyt Suomeen, vaikka varsin tyypillisen, apaattisen, synkän ja masentuneen suomalaiset luonteen omaankin :) Mulla on turvallinen olo, koska pidän sitä epätodennäköisenä, että koskaan joutuisin kodittomaksi ilman minkäänlaista tukea, ja kuolisin nälkään ojaan. Olen myös varma, ettei mun tarvitse esimerkiksi koskaan myydä itseäni tai tehdä muutakaan itselleni haitallista pysyäkseni elossa. Kouluruokakin oli todella hyvää, monipuolisempaa kuin mitä kotona sain.

Ei Suomikaan täydellinen ole, ei tietenkään. Mutta ei täällä asiat päin persettäkään mene.

Vierailija
206/206 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ful on adjektiivi, ei subst.!

Lisäksi voi käyttää sanaa spiteful.

ei ole ilmausta vahingoniloinen...

Ja niille jotka valittivat kohteliaisuusilmausten puutteesta suomessa kannattaisi ehkä opetella äidinkielensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi