Lohen maustaminen
Olisikos kellään hyviä vinkkejä lohifileen maustamiseen? Ei kermoja, smetanoita yms. koska kyseessää on "dieettifisu" :) mutta muuten kaikki käy! Mitkä on teidän suosikkireseptinne?
Kommentit (16)
Lautasella puristan hieman sitruunamehua ja reilusti slputtua tilliä päälle.
Suurkiitokset ystävällisistä ja avuliaista vastauksista :) Lohi on uunissa ja laitoin siihen vähän suolaa, yrttisekoitusta ja sitruunapippuria. Uskoisin että tulee hyvää :)
itse laitan aromisuolaa, tilliä ja sitruunapippuria, lohi kylmään uuniin ja grillivastus päälle 225 asteessa n.30min, riippuen fileen paksuudesta ja sitten vielä sammutetussa uunissa 10min. Päälle voi jokainen puristaa sitruunaa makunsa mukaan. Tulee hyvää, en ole enää vuosiin tehnyt lohta kermassa tai smetanassa.
Olen aidosti pahoillani että sulle on käynyt noin.
mustapippuria, tilliä, meiramia, joskus sitruunaa..
Ei ei ei. Riittää 150 astetta ja noin puoli tuntia, vähemmänkin. Ei ainakaan 225!!
Chiliä ja soijaa niin paljon, että kalan maku katoaa.
Jos paistan pannulla, laitan suolaa ja mustaapippuria. Uunilohen pintaan laitan suolaa, sitruunapippuria ja uunista pois otettuani puristan sitruunamehua.
Mitään maustesekoituksia ja marinadeja lohifilee ei mielestäni kaipaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hyvää lohifilettä ei saa pilata liiallisilla mausteilla. Vähän tilliä, puristettua siruunaa ja pippuria. Uuniin! Hyvää ja helppoa koko perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen aidosti pahoillani että sulle on käynyt noin.
Täh tarkoitatko että lohi olisi parhaimmillaan upotettuna kermaan ja smetanaan? Lohi on parasta miedolla maustamisella joko paistettuna tai grillattuna, uunissakin tulee hyvää. Miksi se pitäisi smetanaan upottaa?
K-kaupan Väiski kirjoitti:
Hyvää lohifilettä ei saa pilata liiallisilla mausteilla. Vähän tilliä, puristettua siruunaa ja pippuria. Uuniin! Hyvää ja helppoa koko perheelle.
Et ole! Olet kuollut!
Tasaisesti paistetusta tulee aina parempaa. Liian kuuma uuni kuivattaa kalaa liikaa. 150 astetta on loistava lämpötila hitaaseen kypsytykseen. Sinihomejuusto on liian tuhtia ja törkeän suolaista, mutta sitä laitan aina. Parempaa ei voisi olla. Sitruunamehua kaveriksi.
Kokeile joskus jotain muutakin..
Chiliä, limeä, vaaleaa soijaa)) himppu fariinia
Minusta lohi ei paljoa mausteita kaipaa, vaikka tilli ja ripaus sitruunapippuria riittää hyvin.