Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te raaskitte ostaa kaliita puhelimia?

Vierailija
20.01.2012 |

Meidän perheessä on 1 kosketusnäyttöpuhelin. Muut puhelimet ovat vähintään yli 2 vuotta vanhoja. Mun mielestä kännykästä ei kannata maksaa paljon yli 100 euroa, mutta eihän mitään kivaa puhelinta saa enää siihen hintaan. 600 eurolla saa jo ihan kivan puhelimen, mutta siihen hintaan mun mielestä puhelin pitäisi olla vähintään koristeltu kristalleilla ja olla todella mahtava. Eihän ne kestä edes kauaa ja auta armias jos menet pudottamaan puhelimes tai se naarmuuntuu taskussa. Sehän on ihan katastrofi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kännykän käyttöä varten ja silloin se saa maksaakin vaikka sen 600e. Muutama viime puhelin onkin ollut sitä luokkaa, olen vaihtanut noin kahden vuoden välein. En todellakaan kaipaa mitään koristeluita, eikä pienet naarmut minua häiritse. Käytän suojakuorta, joten ei niitä naarmuja pahemmin tulekaan enkä usein tiputtele tavaroitani.

Mä en kyllä oikein ymmärrä näitä juttuja, että kalliita tavaroita ei halua ostaa kun niitä ei sitten voi muka käyttää. Mä ainakin ostan just niin laadukkaita ja hienoja tavaroita kuin koen tarpeelliseksi ja on varaa, ja sitten käytän niitä. Panostan laatuun niin saa kerralla kunnollisen (käyttötavarat) ja etenkin päivittäin käytössä olevat tavarat (kuten känny) on oltava mieluisia.

Vierailija
2/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää perusluuri tyyliin 50 €. Ja käytän kännykkää niin kauan kun se on kunnolla toimiva. En tartte kuin puheluita, tekstareita, kellon ja herätyskellon. Tietty puhelun pitää kuulua kunnolla eli siitä en tingi että äänen laadun pitää toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän suuri osa noista älypuhelimista ole työsuhdepuhelimia.

Vierailija
4/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun työnantaja ostaa niin mikäs siinä. Omaa puhelinta ei ole ollut ainuttakaan vaan aina työnatajan kännykkä.

Vierailija
5/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa käytettävissä, ettei tarvi mistään niiden älypuhelinten takia tinkiä. Jos tarvisi, niin varmaan priorisoisin eri tavalla eikä älypuhelimet olisi ensimmäisten hankittavien listalla. Ne on ihan kivoja, mutta ei välttämättömiä.

Vierailija
6/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vasta sitten uusi kun vanha vetelee viimesiään.

En tarvitse puhelinta muuhun kuin soittamiseen,textiviesteihin ja herätyskelloksi.

netissä ehdin hyvin surffailemaan läppärilläkin.

Kamera puhelimestani löytyy,mutta harvemmin tulee käytettyä.

Vierailija
7/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakysymys.

En tarvitse puhelinta muuhun kuin soittamiseen,textiviesteihin ja herätyskelloksi.

Vierailija
8/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hommasin juuri kalliin puhelimen kytkyllä, maksan sitä pikkuisen kerrallaan puhelinlaskun yhteydessä. Ei oo opiskelijana varaa laittaa muutamaa satasta puhelimeen.

Vierailija
9/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehjä se on edelleen, halusin vain uusimman iPhonen. Mulla on myös työnantajan ostama Nokian E7, mutta en tykkää siitä, joten käytän vain töissä. Todellakin käytäön iPhonea niin monipuolisesti, että katson sen tarvitsevani. Mulla on siinä kaikki mahdollinen huvi ja hyöty samassa paketissa.

Vierailija
10/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistaa työnantaja. Mutta on mun omakin puhelin kohtuullisen arvokas. Se on ollut mulla nyt pari vuotta ja varmaan kestää vielä ainakin vuoden pari.

Kyllä mulla yleensä puhelimet ovat kestäneet useamman vuoden. Mulla on ollut kännykkä vuodesta 1997 ja nyt taitaa olla menossa viides puhelin, eli yli 3 v per puhelin. (Nykyinenhän ei ole vielä käytetty loppuun.) Kymmenisen vuotta sitten ostin vielä käytettyinä eikä kaikki puhelimet ole olleet ihan loppuun käytettyjä, joten periaatteessa olisivat kestäneet pidempäänkin. Nykyään kyllä monet puhelimet ovat herkempiä hajoamaan.

Vierailija
11/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa käytettävissä, ettei tarvi mistään niiden älypuhelinten takia tinkiä.

Vaikka minulla on ongelmana mihin sijoittaa säästöön kertyneitä rahoja (että tuottaisivat paremmin) niin en siltikkään laita rahojani mihinkään kalliisiin älypuhelimiin. Peruspuhelin riittää ihan hyvin.

Vierailija
12/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vasta sitten uusi kun vanha vetelee viimesiään.

Enkä aina iPadiakaan. Mutta puhelimessa on vielä paljon muuta: pelejä, muistiinpanoja, tv-ohjelmia, radio, kaikki mun musiikit jne

Vierailija
13/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei peruspuhelin riitä, vaan haluavat joko työn tai huvin vuoksi enemmän. Ei ne älypuhelimet nyt niin kalliita ole.

rahaa käytettävissä, ettei tarvi mistään niiden älypuhelinten takia tinkiä.

Vaikka minulla on ongelmana mihin sijoittaa säästöön kertyneitä rahoja (että tuottaisivat paremmin) niin en siltikkään laita rahojani mihinkään kalliisiin älypuhelimiin. Peruspuhelin riittää ihan hyvin.

Vierailija
14/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

möin pois, kun huomasin etten todellakaan tee sillä yhtään mitään. Liikaa kaikkea turhaa ja tarpeetonta. Kamera kännyssä on turha, kuvan laatuu ei ikinä vedä vertoja kunnon järkkärille, sama on netin käyttö ja musiikin kuuntelu. Mieluummin maksan kunnon kamerasta, musiikkilaitteista ja miniläppäristä, kun otan ne minikoossa puhelimeen. Noihin voi hyvinkin satsata usemaman tonnin.

Nyt on ihan perusluuri soittamista varten, ja hintakin oli vaivaset 39euroa =D toimii loistavasti.

Vierailija
15/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä kaikesta säästävän valtio-työnantajan innokkuutta hankkia uusia puhelimia vähän väliä. Mulla on työnantajalta 7v sitten saatu puhelin enkä halua vaihtaa sitä kun parempaa ei ole tullut markkinoille (siinä on avattava näppis, mikä on loistava ja tuhat kertaa parempi kuin mikään kosketusnäyttö mitä vieroksun). Toivottavasti toi ei hajoo ikinä. Viime vuonna tilasin siihen uuden akun ja työnantaja olis halunnut mieluummin ostaa uuden puhelimen.

mutta kun työnantaja ostaa niin mikäs siinä. Omaa puhelinta ei ole ollut ainuttakaan vaan aina työnatajan kännykkä.

Vierailija
16/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tähän nykyiseen älypuhelinpelleilyyn. Ymmärrän että joku tarvitsee esim. työnsä puolesta sellaisen, mutta sitä en ymmärrä että ekaluokkalaisen turvapuhelin on kalliimpi kuin minun, työssäkäyvän aikuisen. Kaverini esitteli uutta Galaxyaan; "ja kato, tästä saa TASKULAMPUN päälle!" Ööh...niin onko se puhelin vaiko fikkari??

Vierailija
17/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajattele iPhoneani puhelimena. Puhelimeksi se olisikin kallis, mutta kun siinä on kamera, netti, gps, pelit ym. ym. niin ei se niin kalliilta tunnukaan. Se korvaa monta muuta laitetta ja kulkee aina mukana.

Reittiopas on aivan mainio, samoin kartta, joka kertoo esim. automatkalla lähimmät ruokapaikat ja bensikset.

Puhelinlaskukin on pieni, kun laitteen avulla voi viestiä ilmaiseksi niin monella tapaa.

Vierailija
18/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työpuhelimessa sillä hinnalla ei ole väliä, otan niin hyvän kuin saan ja tällä hetkellä käytössä on Nokian E7. Mutta en tiedä, mitä sitten tekisin, jos jäisinkin työttömäksi tai menisin työhön, jossa ei puhelinta saisi - olen nyt tottunut hyvään puhelimeen enkä tiedä, voisinko enää siirtyä halvempaan ja huonompaan, vaikka se pitäisi itse maksaa. No, sen näkee sitten, jos jotain sellaista tapahtuu

Vierailija
19/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhassa nokialaisessa oli taskulamppu ja kyllä sitä tuli joskus käytettyä, ei toki kovin usein.

Vierailija
20/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä kutsua noita enää puhelimiksi. Nimi johtaa harhaan. Se on monitoimilaite, jolla voi myös soittaa.

..tähän nykyiseen älypuhelinpelleilyyn. Ymmärrän että joku tarvitsee esim. työnsä puolesta sellaisen, mutta sitä en ymmärrä että ekaluokkalaisen turvapuhelin on kalliimpi kuin minun, työssäkäyvän aikuisen. Kaverini esitteli uutta Galaxyaan; "ja kato, tästä saa TASKULAMPUN päälle!" Ööh...niin onko se puhelin vaiko fikkari??