Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90-luvun ja 00-luvun--> Päiväkotien ero

Vierailija
19.01.2012 |

Olin itse 90-luvulla päiväkodissa ja voin sanoa, että ihan eri meininki, kuin nykyään. Silloin keittäjät teki itse ruuat, eikä todellakaan tullut tehtaalta. Hoitajat oli iloisia ja hyvinvointia ja meno oli ihan rauhallista. Itselläni hyvät muistot. Ihania juhlia ja ohjelmia järjesteltiin paljon ja meistä välitettiin. Toisin kuin nyt olen valmistuneena lähärinä tehny keikkaa välillä p-kodille ni kauheen kiree tunnelma, suurinosa leipiintyneitä vanhempia hoitajia, jotka kohtelee tällaista nuorta ihmistä, kuin teiniä. En voisi kuvitellakkaan tekeväni vakituista työtä sinne sen kamalan työmäärän ja pienen mitoituksen vuoksi. Kokoajan kauhea härdelli päällä, eikä niihin lapsiin aina ole kunnon kontrollia. Ei ihme sinänsä, että hoitajat väsyy. Ottaahan se terveyden päälle, ei aikuinenkaan liikoja jaksa. Onko kellään muulla esim. Työnä kokemuksia 90-luvun ja nykyajan eroista? Itse kerroin ihan omasta lapsuuden muistoista. Sitten kun omia lapsia on, niin en todellakaam vie pieninä heitä päiväkotiin.Ainakin 3-vuoteen asti hoidan kotona, koska nykyinen meno on mitä on.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päiväkodeissa on työhönsä kyllästynyttä porukkaa, mitään ylimääräistä ei tehdä. Esim. luistelemaan ei voi viedä kun se on niin raskasta hoitajille. Lapset ei saa keinua, kun on liian kylmää. Kiipeilytelineissä ei saa kiipeillä kun voi pudota tai liukastua. Ulos ei mennä kun siellä on niin kylmä (-5 astetta) tai tulee jne. Lapsille tiuskitaan heidän vaatteistaan jne. jos joutuu auttamaan.

Vierailija
2/3 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lopun ja nyt viimeisen parivuoden ajalta. Ensin seurannut veljen pk-aikaa ja nyt omien lasten ja kyllä paremmalle vaikuttaa nyt. Lapsien voinnista ollaan aidosti kiinnostuneita ja keksitään vaikka minkämoista tekemistä. Onglematilanteet yritetään oikeasti ratkaista ja erityislapsetkin huomioidaan, toisin oli silloin 90-luvulla, kun ongelmat piilotetiin keittäjän huoleksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno on muuttunut hurjasti. Ei ollut erityislapsia, kyttäysmeininkiä, massauupumusta ja ärtymystä. Työkaverit jaksoivat ja oikeasti nautittiin töistä lasten kanssa.

Lapset ovat muuttuneet, samoin työkaverit. Kyräily, kyttäys ja juoruilu meininkiä, lapsia arvostellaan ja ylipäätään vallalla on kovuus. Siksi vaihdoinkin alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme